Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Das fijn Natalie! Gelukkig!

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Oh, wat een opluchting Nathalie!

Hanneke, ik ga even teruglezen, want ik heb iets gemist zie ik. Blij dat je in ieder geval weer terug bent!

Steffie, welkom hier!

Hier gaat het zo zo. Kevin is weer aan de ab, maar heeft daar behoorlijk wat bijwerkingen van. Diarree en weinig eetlust, al lijkt het vandaag beter te gaan. Hij moet het nog tot en met maandag gebruiken. Verder heeft hij 3 verschrikkelijke nachten gehad van de pijn (je kon de klok erop gelijk zetten, 6 uur na de paracetamol werd hij huilend wakker) En dat bleef hij tussen 3.00 en 6.00 uur. Gisteren ben ik maar weer naar de huisarts gegaan. Oortje nog steeds lelijk, de andere was goed genezen en zijn keel was ook nog rood. Maar vannacht werd hij maar 1 keer wakker en sliep na een voeding gelukkig weer door.

Over dat 'andere topic'... ik heb al die tijd op mijn handen gezeten, maar nu stond er weer zo'n onzinnige post dat ik het niet kon laten.

Morgen is Kevin 1 jaar. We gaan het uitgebreid vieren. Nu even flink de bezem door het huis.

Doei
    Appeltje

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Appeltje, alvast een hele fijne dag gewenst morgen!

4. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nathalie, wat een goed nieuws!

Appeltje, plezier alvast morgen :D :whistle: En beterschap!

5. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Gelukkig Nathalie: goed nieuws. Gelukkig dat alles goed is gegaan. Een grote last van je schouders!

Bolbuikje, jammer dat het niet gegaan is zoals je gehoopt had. Sterkte nogmaals!
    Heremaal waar:

6. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Appeltje, heeeeel veel plezier morgen. Hopen dat hij zich lekkerder voelt. Eén jaar alweer, gaat snel he! Alvast gefeliciteerd en nogmaals veel plezier.....

7. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    moet er echt even inkomen in jullie verhalen voordat ik begin te reageren hoor ;)

Heb wel meteen even een vraag, ik heb gewone simpele voedingsbhs van de kruidvat, zitten heerlijk maar wil eigenlijk ook wel eens gewoon een gewone bh aan. (bedoel dan met zo een softcup en een beugel) alleen al omdat je de zoogcompressen dan niet ziet. (en die zie je zowat overal onder helaas)
    hebben er meer last van? en hoe hebben jullie dat opgelost? want vind het echt genant als ik ergens heenga dat je die (voor mij broodnodige) dingen ziet.

thx

8. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    oh jah...leuk nieuwtje ben helemaal trots
    xyno was op 6 dagen tijd 300 gram bijgekomen van mijn melk :)

9. appeltje

appeltje Niet meer actief

Zo Steffie, dat zijn mooie cijfers! Wow!
    Over die beha... tja, ik kan met bijna 12 maanden bv nog steeds geen beugelbeha aan zonder dat ik aan het einde van de dag harde plekken heb in mijn borst. Pas daar voor op dus.
    Maar pas jij je oude beugelbeha's dan nog? Of koop je nieuwe? Zo ja, koop dan niet van die dure want hou er rekening mee dat je borsten nog wat kleiner worden als je geen stuwing meer hebt en als je gaandeweg weer wat afvalt.

Je kan ook dunnere pads kopen. Ik draag nog dagelijks pads en die van Natusan zie je niet en kan je vrijwel overal kopen. Die van medela zijn ook fijn en onzichtbaar, maar die zijn wel stukken duurder.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

In het begin vond ik beugel/gewone bh echt niet lekker zitten. Ik heb nu wel eens een gewone bh aan als ik aan het werk ben.
    Mischien is lillypadz een oplossing ? Soort van plastic schelpen die zorgen dat je niet lekt.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hallo!

Nathalie, wat fijn dat alles er goed uitzag bij Justin! En bij Michelle natuurlijk! Zijn toch weer meevallers, kunnen jullie nu wel gebruiken, jullie hebben al genoeg ellende gehad.

Appeltje, ik hoop dat Kevin zich morgen iets beter voelt en dat jullie een mooie en fijne dag hebben. Zo bijzonder, zijn eerste verjaardag!

Hanneke, welkom terug!

Tja, dat andere topic, had ik ook een reactie geplaatst. Iedereen zijn ding hoor, maar bv afkraken lijkt me niet echt nodig. Ze proberen soms echt alles om maar aan te geven dat fv beter is... ik ga zo weer even bijlezen.

Hier gaat het goed, ik smeer al wel met Bepanthen, maar Eva hapt eigenlijk altijd verkeerd nu, haar tanden worden te lang ;). En als ze, zoals vanavond, aan de borst in slaap valt, is het helemaal pijnlijk, maar gelukkig kan ik haar dan afkoppelen omdat ze dan toch al slaapt. Maandag ga ik naar mijn nichtje die 3 kinderen aan de borst heeft gehad, kan ze even kijken en wat tips geven :). Al betwijfel of ze kan helpen, haar kindjes waren aan de borst altijd heel rustig, Eva is dat niet ;).

Liefs,
    Snoopy

12. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    :)

Pas op hoor,mijn moeder is van de "Maffia"

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Pf even gereageerd in het andere topic.

Edit Moderator: tekst met naam verwijderd. Niet netjes om daar hier over door te gaan.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ja Nemo, je bent wel een heel uitzonderlijk zoogdier ;).

Nathalie, ik dacht het wel, je bent toch van de maffia! Heeft Justin dat toch maar mooi even verklapt ;). Geweldige foto!

15. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Hahaha Nathalie, geweldige foto zeg!

Snoopy he weer ongesteld, wat een feestje! Zou fijn zijn als het nu gewoon ineens zou lukken zeg! Ben aan het duimen voor je! En ook bij jou weer geweldige foto's hoor, wat een schatje is Eva en wat lijkt ze veel op jou!

Sembo hoi schoonheid, alles goed hier hoor! Wat lief dat je nog aan me dacht haha! Ik zit niet meer zo vaak achter de computer en lees tegenwoordig meer dan ik tik, ik erger me soms zo aan de berichten die gepost worden. Zo ook nu weer in het flesvoedingtopic, vind het erg storend. Af en toe tik ik weer eens wat hier of in de lounge. Hoe gaat het met jou en met Sem, en hoeveel oppaskindjes heb je nu?

Nieuwe mama's welkom!

Nemo, 17 weken zwanger alweer zeg, wat gaat dat hard! Hoe voel je je, en heb je nog last met voeden of zo of gaat dat nog goed?

Jingels, hoeist met jou? Hoeveel drinkt jouw grote vent nou nog? Mijn tuttebel nog zo'n 5 tot 7 keer, iets vaker als ze uit haar doen is.

Appeltje, van harte gefeliciteerd! Hebben jullie een leuke dag gehad? Hoe gaat het met zijn benauwdheid?

Phoe ik ben de rest even vergeten, maar ik lees gewoon nog mee hoor! Fijn weekend dames!

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

Haha paprika er word om jou geroepen en je meld je gelijk ;) :D
    En ik herken je in jouw verhaal hoor.

Voeden gaat prima ik voel me dan ook weer beter. Toen ik me veel misselijker/vermoeider en meer overgaf was mijn productie een stuk minder maar die is nu weer prima. Zo nu en dan is het voeden gevoelig, maar nu ook niet.

17. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Hai Paprika, wat leuk dat je er nog bent :D
    Storend, inderdaad, ach nu denk ik; ze weten niet beter.

Jelte drinkt 4-5x per dag. 's Morgens en 's Avonds, en voor en na het middagslaapje sowieso.
    Nu wilde hij vanmiddag ook een slokje, nou dat mag hoor van mama. En opeens bedacht ik me, dat ik hem al heel lang niet meer liggend op schoot gevoed had.... Hoezo de tijd vliegt?
    En ondertussen alweer 17 maanden BV, wie had dat gedacht, ik in ieder geval niet.
    Jelte geniet er nog steeds van, ogen dicht, hand op de tiet, en drinken maar, en als hij uitgedronken is roept hij uit: KLAAR. :D :D

18. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Jeetje het gaat maar door in dat topic :rolleyes:
    Ik heb nog niet gereageerd,maar bij sommige uitspraken gaan mijn nekharen echt overeind staan :evil:

Jingels:Wat schattig dat Jelte KLAAR roept.

19. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik lees het niet meer.
    Zou me niets verbazen als de KV-industrie erachter zit. Op bv.com werd er een tijd terug ook al voor gewaarschuwd. Het schijnt dat ze alle * bekende* fora in de gaten houden en van tijd tot tijd, balletjes opgooien, om zo onzekere moeders maar over de streep te trekken om maar vooral KV te geven.

Ik heb eens een artikel gelezen over een aandeelhoudersvergadering van een bekend KV-merk. De directeur besloot met de woorden: onze grootste concurrenten zijn de moeders die BV geven.
    Nou alleen al om die uitspraak, gaan we door.
    Ik koop per definitie geen Ne- producten meer, hoe lekker de chocolade ook is. Puur uit principe.

20. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Nemo, wat fijn dat je je beter voelt en het voeden ook nog goed gaat, dat hoor ik niet vaak! Meestal verhalen van teruggelopen productie, zeer pijnlijke tepels enz. En dat ik me meteen meld, als iemand zo lief is om aan me te denken moet ik wel wat van me laten horen vind ik ;)

Jingels, leuk hoor, en idd, de tijd gaat erg hard! Hier wordt nog altijd liggend/half hangend op schoot gedronken, niet altijd met oogjes dicht maar altijd m'n borst aaiend :) Erg lief dat Jelte klaar roept! Lieve zegt als ze klaar is: die! en wijst dan naar m'n andere borst, en zegt vervolgens doei tata! en geeft een kusje op de borst die ze net gedronken heeft. Erg schattig ook, ik geniet er ook nog zo van. Hier trouwens bijna elke nacht nog 1 nachtvoeding, maar als ze meteen daarna weer gaat slapen vind ik het prima. Moest trouwens zo lachen gisteren, ze werd even wakker 's avonds, en ik hoor haar over de babyfoon zeggen: lopen, lopen Ernie! Wat hadden wij een lol beneden zeg haha! Ze heeft een knuffel van Ernie en die sleept ze namelijk door het hele huis. Zucht... het is toch zo'n schatje :D Haar woordenschat wordt ook met de dag groter en dat is zo geweldig!

Share This Page