Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ahhhh paprika, wat een dotje zeg! Heerlijk he?

2. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Hallo meiden,

Ik heb weer ff wat bijgelezen, maar ik lees/reageer in meerdere topics en soms weet ik niet meer waar ik wat heb gelezen en of ik al gereageerd heb. Eigenlijk moet ik gelijk als ik wat lees reageren, dus bij deze sorry als ik iemand vergeet. Ik lees braaf alles hoor ;)

Hier gaat het lekker. Tessa heeft sinds vandaag 1 boventand. Die zat de hele week al te drukken en ze had ook een hele glazige bobbel daar zitten. Je kon zien dat er druk op stond en dat dat wel pijn MOEST doen. Vanmiddag met dr boterhammetje hoorde ik opeens knarsetanden. *kippenvel bij mama.... Brrrrrrrrrrrrrr* En dat lukt echt niet met alleen maar 2 ondertanden :)
    Dus ik voelen en tikken met een lepel en jawel hoor! Hij is door.

BV gaat ook nog super.
    Soms vraag ik me wel eens af of ik niet TEVEEL voedings momenten op een dag heb. Ze eet/drinkt eigenlijk elke 2 of 3 uur wel iets.
    Behalve 's nachts dan. Ze slaapt gelukkig weer vaak door.
    Maar het zijn sowieso altijd 5 voedingen op een dag.
    Dan nog een lunch, tussendoortje (fruit) en avondeten.
    Maar ik ben bang dat als ik bijv. 2 BV laat vallen dat ze dan te weinig vocht binnen krijgt.
    Ik leg ze ook aan (2x per dag) als ze geen honger heeft. Ze drinkt dan wel goed en mama geniet er ook van. (misschien nog wel meer)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tessa gaat nu af en toe zitten. Nou ja, ik wil wel dat ze ligt, maar ze is dan te ongeduldig en zodra dus m'n borst bloot is hapt ze al :) Ze zit dan dus. Vind dat zooo grappig. En ook erg vertederend.
    En KLAAR! Grappig zeg.

@Nathalie: Ik weet niet of ik al had gereageerd op je (weet soms niet meer waar ik wat wel of niet heb neergezet) maar wat fijn dat de uitslag goed is en vooral ook dat het onderzoek goed is gegaan. Je zag er zo tegen op en gelukkig dus meegevallen.
    En balen van je andere kids zeg. Tjonge.... Gaat het inmiddels beter met je dochter?

Ik lees het nog wel en ik ga niet reageren. Ik moet we wel inhouden. Maar ik word er echt verdrietig van... Zo jammer dat het zo moet gaan.
    Maar als het echt waar is wat jij schrijft....? Ongelofelijk zeg, dat ze echt zo ver gaan...
    En Ne- producten, ik zit me suf te denken wat je bedoeld :oops: maar ik kan het echt niet verzinnen.

@ Paprika: Wat schattig van Lieve (mooie naam ook). Ik hoop ook zo dat ik door kan gaan tot Tessa ook gaat brabbelen. Leuk dat je er zo van geniet. Het straalt van je berichtje af.

Slaap lekker allemaal. En beebjes: laat jullie mama's maar lekker heel de nacht slapen!

3. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Zit net te voeden en moest denken aan de vraag die hier werd gestelf over gewone bh/s...(weet alleen niet meer door wie :oops: )

Ik was van de week bij de Hema en daar zag ik van die padded bh's, maar dan zonder beugel. Ik draag ze zelf niet, maar misschien is dat een optie? Omdat ik eigenlijk zelden tot nooit in het openbaar meer (hoef) te voeden (kereltje verzoekt zelden overdags), draag ik alweer gewone beugelbh's. De meeste cups zijn echter zo soepel dat ik mijn borst er gewoon uit kan wippen. Ik probeer het gewoon in de winkel met passen of het lukt. Wel goed opletten dat ze de boel niet afknellen, want dat verhoogd de kans op een bo alleen maar.

4. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Ik kom later nog terug voor een uitgebreidere reactie op jullie... :oops:

5. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ik heb het gevonden hoor barbabintje... ;)
    En ik bedacht me ook dat ik daar nog op had willen reageren.

Steffie: Ik heb heel af en toe een 'gewone' BH aan. En dan idd 1 met een softcup en beugel. Die draag ik onder truitjes/jurkjes met een lage hals. En omdat voedingsBH vaak brede hoge cups hebben zie je die dan dus zitten.
    Een gewone beugel BH is niet handig met voeden. Die ik heb is zo'n BH waarvan je de bandjes op verschillende manieren kan dragen. (zal zo ff plaatje zoeken) Je kan hem ook strappless dragen.
    Maar als je dan gaat voeden maak je gewoon je bandje los. Is wel een gepiel en voedings BH is 10x makkelijker, maar het is een optie.
    (ik hoop dat je nog snapt wat ik bedoel. Tis ook al laat :) )

Ik heb ff gezocht en ik heb zoiets.

Duidelijk?
    Zit wel iets minder lekker dan een gewone beugel bh vind ik.

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    STEFFIE, ik heb nauwelijks compressen gedragen ... ze waren al snel zindelijk ;) ... en lekker hoor die slagroom :D. Ik draag trouwens nog steeds voedingsbh's. Wordt misschien wel eens tijd om wat leuke beugelloze nietvoedingsbh's aan te schaffen *ahum* ...

SNOOPY, ik heb dit ook gehad een tijdje geleden en vanochtend weer en ik moest meteen aan jou denken ;). Mirre lag vanochtend anders dan anders en dus hapte ze anders en dus voelde ik haar tandjes. Ik zou een beetje gaan kloten met verschillende lig/zit posities van Eva ... misschien helpt dat?

Nathalie, :)

PAPRIKA, haaai! Leuk weer eens wat van je te horen? Hoe gaat het met je Lieve meid ;) ... ooo prima lees ik ... en hahaha ... lekker aan het spelen met Ernie :D (Mirre gaat altijd dansen op liedjes van Bert & Ernie, maar gelukkig ook op Radiohead, Bob Marley, etc ... alleen een oude LP van Dylan vond ze maar matig). En nog steeds een nachtvoeding ... nou ik vind het knap hoor van je. Mijn schoonzusje heeft ook nog minimaal 1 nachtvoeding (haar kindje is 1j10m), meestal meer ... slopend! Maar goed, als ze even drinkt en weer slaapt valt het ook wel te overzien natuurlijk (en toch vind ik het knap). En dan toch ook weer fijn dat je BV geeft. Dikke kans dat ze anders ook wakker was geworden en dan? Speentje? Flesje? Lang leve BV

NEMO (e.a.), eigenlijk moeten we ons niet druk maken over die onzin die daar wordt verkocht ... tis gewoon onzin en sommige mensen willen gewoon heel graag domme dingen zeggen. Helaas heeft het dan geen zin om daar tegenin te gaan of met goede en redelijke argumenten te komen, dan krijg je water op een kaars effect ;) (zijn veel onderzoeken naar gedaan in verband met vooroordelen).

JINGELS, superleuk van dat KLAAR!

BONEY, zo lang jij het zelf goed vindt zo en Tessa ook, dan zijn het helemaal niet veel voedingen. Ik zit sinds kort pas op 3,5-4 op een dag. Mirre drinkt ook best veel water uit de tuitbeker. Als je minder voedingen wilt geven zou je wat meer ander drinken uit een beker kunnen aanbieden (maar kan wel gevaarlijk zijn voor je productie, dus ik zou er zelf nog even mee wachten) ...

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

@jingels: je gaat idd steeds meer denken dat de kvindustrie hier ook bezig is, vooral bij bepaalde personen (zal geen namen noemen). Wie is er dan van de maffia ?
    En idd hier ook geen Nestl*, Nutrici* enz.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Appeltje,
    Vandaag dus als het goed is de ab-kuur afgelopen. Hopelijk gaat het snel beter, of gaat het al wat beter?

Steffie,
    300gram in 6 dagen! Super! (ben jaloers :oops:;):D)

Snoopy,
    Ik heb geen idee, hier ook tandjes, maar gelukkig niet in mijn borst. Hoop dat je nichtje je wat advies kan geven en anders idd wat Salapio zegt wat schuiven met de houding, net even wat anders kan het zomaar veranderen. Hoop ik tenminste voor jullie!

Nathalie,
    Geweldige foto, heb hem aan mijn wederhelft laten zien, die vond hem ook super! Hoe gaat het met iedereen bij jullie?

Nemo,
    Idd ik heb ook nog nooit een ander zoogdier gezien dat melk van een ander zoogdier geeft. En al helemaal niet in een fles idd. (soms wel maar dan komt het weer door ons ‘wij mensen’ omdat ze dan een leeuwen-welpje bij een kat ofzo te zoog leggen) Ik wilde jou vragen hoe het nu gaat zwanger en voeden, maar je hebt al antwoord gegeven ;). Fijn dat je productie weer goed is en je je weer wat beter voelt.

Paprika,
    Fijn dat alles daar lekker gaat! Lekker genieten en Lieve geniet er ook duidelijk nog van! Hopen dat dat nog even zo blijft!

Jingels,
    Fijn dat het daar altijd nog lekker gaat hoor! Genieten! En zo te lezen is het voeden echt een genot voor beide! Super!
    Ne-producten, ik kon ook niks anders als Nutricia/Nutrilon en Nestle bedenken, maar bedoel je die ook echt? (denk het wel als ik Nemo's reactie lees) Tja hier moet ik bekennen wat je allang weet wel Nutricia/Nutrilon, en van Nestle heb ik altijd chocolademelkpoeder ;) :oops::oops::oops:.

Boney,
    Volgens mij doe je het prima hoor! Gewoon lekker aanleggen die meid! En ik sluit me aan bij Salapio, als je minder bv geeft zal er wat meer water/thee/sap bij moeten, wel even aan denken natuurlijk ;).

Owja en weer een vraagje, vind het zo onnuttig om er een speciaal topic over te maken. Maarja zit er wel een beetje mee. Wie weet er hoe het zit met het buiten de koelkast bewaren van gekolfe moedermelk, ik ken het bewaarschema, dat zegt 5 tot 10 uur buiten de koelkast. Maar na die 5 tot 10 uur mag het toch niet meer wel in de koelkast gezet worden en dan nog 5 dagen houdbaar? Nee toch?
    Nouja van de week in het ziekenhuis was er 1 verpleegkundige die het belachelijk vond dat ik nog kolfde, maar mijn melk 'moest'/mocht wel bij hun in de koelkast bij dat zusterstukje zegmaar ;). Expres in mn koeltasje en ook in dichte flesjes. Maar toch zij had er problemen mee. Alle keren heb ik het steeds aan iemand anders als haar gevraagd en geen probleem. Tot de laatste avond, alleen zij was er, en tja toen heb ik mn gekolfde melk maar weggegooid. Was 19.00/20.00 dus ja tot de volgende dag bewaren en mee naar huis geven was geen optie. Of had het wel na 10 uur ik de koelkast gemogen? Nee toch?
    (sorry heel verhaal, maarja zou het zo vreselijk zonde vinden als ik het toch voor niks weggegooid heb, en tja er is nu niks meer aan te doen, maar gewoon het gevoel).
    Liefs, Hanneke!

9. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Het ligt denk ik ook een beetje aan de omgevingstemp.Als je melk in een warme ruimte staat, laten we zeggen boven de 25 graden, dan is denk ik, 5 uur wel de max.
    Maar als het in een * normale temp. ruimte is* dan kan je het flesje na een uur nog wel terug doen in de koelkast, en dan kan je het ook wel 5 dagen bewaren. De temp. schommeling is dan niet zo groot geweest. Maar ik zou het niet met de zelfde gekolfde melk 2 x buiten de kk doen bijv., dan is het risico te groot, in miijn optiek.

En wat die verpl. zegt, kan echt niet. Je moet daar echt tegen ageren, dat je daar niet van gediend bent, wat denkt ze wel niet zeg.

10. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Hihihihi was ik net aan het kolven en Justin werd ongeduldig.
    Hij trok aan mijn kolf en slang en op een gegeven moment had hij de kolf in zijn handen en ik alleen het borstschild nog hahaha.

Uiteindelijk was ik klaar,leg hem in de Maxi cosi en geef hem zijn fles,binnen 2 minuten was hij vertrokken hahaha.

(hij ligt nu nog steeds zo te slapen met de fles in zijn handen)

Heb er wat foto's van
    http://www.mijnalbum.nl/Album=3A3JQHCV

11. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Hai Parika, leuk weer wat van je te horen. Het gaat goed gelukkig :D
    Er zitten een helaas een boel op dit forum waar je je erg aan kan ergeren met hun berichten. Dat zal toch niet ophouden. Je kan je afvragen waarom ze zo doen, maar daar heb ik niet eens meer zin in. Zegt genoeg over hun toch! Ik kon het van de week één keer niet laten om te reageren.
    Iedereen moet zelf weten of je KV of BV geeft, daar ga k niet over oordelen, maar kom NIET met van die domme argumenten om juist geen BV te geven. Maar ach..........ze weten niet beter, ze voelen blijkbaar sterk de behoefte om zich continu maar te verdedigen. Dat zegt eigenlijk Alles al!
    Haha Lieve aait tenminste lief jouw borst, Sem vindt het tegewoordig errug leuk om hard op mijn borstkas te slaan (voor zijn doen hard) het blijft een jongen he :D

Jingels, nou zeg dat zou wel heel erg zijn als de KV-industrie erachter zou zitten. Tegenwoordig sta je nergens meer van te kijken, moet niet gekker worden. En dat zo'n directuer dat zegt :evil: echt werkelijkwaar schandalig!
    Maar jouw mannetje drinkt idd al lang aan de borst: 17 maanden. Mooi hoor en het blijft leuk he :D

Boney, ohja verschrikkelijk geluid dat knarsentanden. Wel fijn dat de tand door is. En de Bv gaat bij jou ook nog super, leuk joh!

Esther, waar je allemaal niet aan denkt he tijdens het voeden :D
    Hoe is het verder bij jullie? Vincent is ook alweer bijna een jaar oud......

Bolbuikje, je hebt al antwoorden op je melkvraag gelukkig. Maar wat een verpleegster. Ik kan daar ook zo boos om worden.

Voor iedereen waar ik nu niet gereageerd heb: hoop dat alles goed gaat. Ik ga nu nog even met hond en kind een wandeling maken, het iszo lekker weer :D

12. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Nathalie": haha wat grappig!

13. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Haha Nathalie, pommetje ongeduld he!

14. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    2,272
    0
    0
    Heb wel even bijgelezen, maar ik weet van de helft niet meer wie wat heeft geschreven. Leuk om jullie ervaringen te lezen.

Wie schreef nou dat de kleine zei lopen Elmo, lopen.
    Daar moest ik wel om :)

Ons ventje roept nu de hele dag Mama! Papa!

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jingels,
    Idd eventjes dat zou geen kwaad kunnen, maar zou dus tot echt ruim 10 uur buiten de koelkast zijn geweest (temp lekker, dus denk 22graden ofzo) en dan de koelkast in. Dus idd dat was geen optie geweest. Gelukkig want ik moet er steeds weer om huilen :oops:.

En die verpleegster, tja. Leander had al gebeld of ik gewoon kon kolven, en dat kon gewoon. Maandag netjes gevraagd of het daar in de koelkast mocht. Vonden ze allemaal prima, behalve die ene dus.... :(. En tja, wat had ik verder moeten doen? Kan zo weinig he, dus ja gewoon met tranen maar weggegooid. En er was alleen bij hun een koelkast, geen patienten koelkastje, anders had ik het daar gewoon in gezet. Tis gelukkig maar 1x gebeurd, maar toch, niet leuk.

Nathalie,
    Hihihi, wat een ongeduldig mannetje! Hij wilde gewoon niet dat de kolf aan zijn borst zat ;) haha! Bang dat de kolf al zijn melk op zou drinken :).

Sembo,
    Lekker gewandeld? En mama word dus tegenwoordig mishandeld door Sem? ;).

Velobabe,
    Als ik veel terug 'moet' lezen reageer ik meestal per persoon even in een word-documentje. Als ik dan alles langs geweest ben kopieer ik het hierheen ;).

Hier verder alles goed, Ruben drinkt 1x per dag en ik kolf 2x meestal rond de 130cc tot 160cc (soms 180cc). Verder krijgen ze dus erbij nog flesjes met kunstvoeding, zit eigenlijk te denken om te kijken of ik het met wat water/thee en 2 voedingen per kindje van mij ga redden. Maar vrees voor te weinig melk. En tja ze vinden de melk nog zo lekker, dat we het nog maar even zo houden ;)! Goh al die twijfels toch! Maarja dat hoort bij kindjes krijgen he?!
    En Leander gaat zn studie tijdelijk stoppen en minder werken. De kindjes komen dan weer gewoon de hele dag thuis. Zo hoef ik niet alles te doen en gaat het wat makkelijker misschien. En kan ik met de kleintjes om me heen misschien wat beter weer de oude worden zegmaar. Misschien dat dat helpt. Ik moet zeggen dat ik er echt na uitkijk, gewoon de hele dag mijn kleintjes weer om me heen! Leander hoopt school/werk met een week of 3 wel geregeld te hebben.
    Liefs, Hanneke!

16. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Dat heb je helemaal mis hoor. Het zou fijn zijn als bv mama's in deze rubriek bleven ipv maar altijd als aasgieren in het fv gedeelte te cirkelen. Jullie lijken mekaar hier op te jutten om te lezen in het fv gedeelte. Ik dacht dat bv altijd veel meer tijd kostte dan fv maar lijkt me dat jullie tijd zat hebben om in het fv gedeelte te lezen en te reageren.

17. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    En ik ben hier uit dit topic al eens buitengeschopt maar dit topic gaat alles behalve alleen maar over trots op bv.
    Het gaat vaak over FV gedeelte dus geloof dat ik hier ongewenst en ongevraagd de misverstanden maar eens uit de wereld kom helpen. Doen jullie ook bij FV.

18. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    edit: had hier een korte reactie geplaatst op bovenstaande, maar eigenlijk heb ik hier geen zin in. Dus weer verwijderd.

19. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Hoi ik heb nog nooit in dit topic gereageerd geloof ik, maar ga ik nu wel even doen hoor. Brenda77 heeft wel gelijk hoor. De bv-mama's reageren wel in de topics over fv. Terwijl ik hier geen fv-mama's zie reageren.
    In dit topic gaat het ook over hoe belachelijk het is wat er in dat andere topic wordt gezegd, maar volgens mij hebben de meesten van jullie dat allemaal niet gelezen want het valt allemaal reuze mee. De meeste fv-mama's in dat topic zeggen ook dat gif in bv enzo onzin is. Maar omdat er 1 is die dat zegt, lopen jullie je al dagen druk te maken.

En in het andere topic wordt er lekker gekletst over wat jullie hier zeggen, maar ook dat wordt weer uit zijn verband gerukt. Dus kortom zijn jullie allemaal een beetje overdreven bezig.
    Borstvoeding is hartstikke mooi hoor, maar de keus voor welke voeding je geeft is maar 1 van de vele keuzes die je bij de opvoeding van je kind gaat maken.

Groetjes Miez (die over 4 maandjes heel graag bv wil gaan geven)

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Brenda77: het beruchte topic heeft eerst een poos in het voedingsgedeelte gestaan dus daarom zullen er ook wel bvmoeders zijn gaan reageren. En de titel was nou ook niet bepaald respectvol voor bvmoeders.

Share This Page