Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha! :) *Proest*, idd tis een heel mooi buikje *trots*! Maar wel met spekkies ;)! Haha!

Papa vind trouwens dat mama rustig aan moet doen, papa doet de kindjes nu in bad, geeft ze zo een flesje melk en stopt ze in bed! Grrrr, ik wil ze hebben! haha! Maarja bij mij valt er weinig te drinken denk ik, Ruben heeft van half 5 tot ruim over half 6 liggen lurken ;).

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Iedereen bedankt voor de pb's :D

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hallo meiden!

Nathalie, hoe is het nu met Max? Het is ook altijd wat bij jullie :(.
    Ik hoop dat het bij Justin allemaal heel erg mee gaat vallen trouwens.... en wat een raar verhaal van dat prikken, dat moet inderdaad anders kunnen! Net als dat drinken trouwens, dat kan toch niet bij zo'n kleintje?
    Mooie gedichten trouwens!
    En ik heb me aangemeld bij de Hyves! Zit nu een beetje uit te vogelen wie de namen van het forum bij de gezichten zijn ;).

Appeltje, hoe was het op de creche, hoe vond Kevin het? En hoe is het nu met de tanden? Zo zielig als hij echt niet kan eten! Wel fijn dat het met de benauwdheid beter gaat!

Salapio, dat spugen, dat heeft Eva toen ze een paar maanden was ofzo ook gedaan, dat heel zure doorzichtige spul. Geen idee wat het was, ze had er geen last van in ieder geval. Door haar spuug kruipen en ermee spelen doet ze ook, vooral als ik net aan het douchen ben :(. Kan ik er weer uit om haar en de grond schoon te vegen, maar dan is wel alles helemaal nat doordat ik uit de douche kwam dus.
    Mirre ook al zo'n klimaap! Hier ook eentje, de bank vindt ze echt leuk om op te klimmen en over de leuning te hangen. Maar zich optrekken, lopen en weer gaan zitten zijn favoriet. Ook haar loopauto gaat ze nu zelf achter lopen en ze probeert ook af en toe los te staan (lukt nog niet echt, 1 seconde ofzo en dan zakt ze door haar knietjes ;)). Lawaai maken is ook geweldig (met speelgoed op de tafel rammen) en sinds vandaag kan ze zwaaien! Ze doet het ook als wij zeggen dat ze moet gaan zwaaien, zo lief! Ze hield al een tijdje haar hand af en toe omhoog, wij vroegen ons al af waarom. Om er een week later mee te gaan zwaaien dus ;).
    Eva is trouwens wel zwaarder dan Mirre (8880 gram), maar wel een stukje korter! (zo'n 70cm was het geloof ik).

Jingles, ik ben ook wel nieuwsgierig naar je foto, maar als je geen meer hebt 'm te pb-en snap ik dat hoor ;).

Dees, dat klinkt wel goed zeg, dat voeden in Wijnegem! Maar ik moet zeggen dat het me niet zoveel uitmaakt, Eva is altijd een snelle drinker geweest, dus ik was en ben altijd zo klaar. Maar soms een beetje rustiger kunnen zitten zou wel fijn zijn, Eva is snel afgeleid. Maar gisteren in een superdrukke Ikea ging het eigenlijk best goed.
    Enne... fijne collega heb je :(. Hopelijk heb je snel ander werk.

Hanneke, geweldig dat Malou bij je gedronken heeft! Hopelijk laat Ruben de volgende keer wat voor haar over ;). Hier vriendlief ook het hele weekend thuis (is normaal elke zondag hockeyen, vanaf half december winterstop tot maart, verheug ik me ook wel op!), we hebben vandaag lekker met mijn ouders en hun hond gewandeld in het bos.

Hier alles z'n gangetje, we gingen hier langzaam van 5 naar 4 voedingen, maar zit nu alweer een aantal dagen op 3 en dat gaat eigenlijk super! Eva eet 's ochtends en tussen de middag een boterham met boter, soms ook kaas. En haar avondeten eet ze de laatste dagen helemaal op :confused:. Voorheen at ze een paar hapjes en zat ze blijkbaar alweer vol. Zo leuk om te zien! Ik heb er dus wel goed aan gedaan om wat af te bouwen. Het voelt ook goed en mijn productie lijdt er (nog?) niet onder. Ik vond het erg moeilijk om naar 3 voedingen te gaan, maar het went snel ;). Vandaag heeft Eva voor het eerst in de grote autostoel gezeten, ze keek haar ogen uit! Ik hou de maxicosi nog voorlopig, ze past er nog goed in, het wordt alleen erg krap bij haar schouders. De grote stoel staat in de auto van mijn vriend.
    Bij mijn nichtje was het trouwens heel gezellig, oplossing voor het tandenprobleem had ze niet, maar het gaat nu opeens weer veel beter, alleen vanavond nog heel even last van haar tanden langs mijn tepel.

Net bij 'baby en dreumes' op een topic gereageerd, ook een stukje over bv en dat viel niet bij iedereen goed. Terwijl ik alleen maar uit eigen ervaring schrijf. Ik word er soms zo moe van dat je op elk woordje moet letten :(.... ik bedoel het allemaal goed!

Liefs,
    Snoopy

4. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hee Snoopy

Met Max gaat het redelijk,zijn oor is weer normale dikte,maar wel nog wel paars(zijn benen ook),maar heeft er verder geen last van.

Justin gaat ook goed,alleen wilde gisteren overdags amper slapen,viel om 19.00 in bad in slaap(aan de borst)
    Is daarna naar bed gegaan en werd om 22.00 uur wakker en heeft tot ruim 0.30 hysterisch lopen gillen(hij was niet stil te krijgen :( )

Vervolgens kwam hij om 3 uur en 5 uur 's nachts,dus ik hoop op een betere nacht aankomende nacht.

Hij werd net nog wel even wakker en viel al snel weer aan de borst in slaap ;)

Deze mama voelt zich niet zo tof!
    Ik heb koorts en hele erge onder buikpijn,morgen dus mijn plasje maar even wegbrengen :(

Eva alweer in de grote autostoel,wat gaat het hard he?
    Zal bij Justin ook niet zo lang meer duren,die pootjes steken nu al de maxi cosi uit bijna.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nathalie, Eva's voetjes steken ook uit de maxicosi, en ze heeft nog ruimte over aan de bovenkant, maar ze is gewoon te breed aan het worden ;).

Hopelijk kan je vannacht een beetje doorslapen! Sterkte met alles! Ook met jezelf, denk ook een beetje aan jezelf he ;).

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Doe ik meis,enne wat betreft dat topic,laat ze maar :rolleyes:
    Wij zijn toch één of andere sekte die niets meer mogen zeggen of een mening mogen hebben :rolleyes:

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja daar lijkt het soms wel op.... het lijkt ook wel of iedereen denkt dat wij het ook nooit goed kunnen bedoelen. Het kan mij eerlijk gezegd niet zoveel meer schelen of iemand nou borst- of flesvoeding geeft. Ik wil alleen niet dat iemand stopt met bv en daar spijt van krijgt. Ik weet zeker dat ik het zelf heel erg moeilijk ermee zou hebben gehad.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Snoopy: zo jij krijgt daar even de volle laag zeg ! Ik zit er sterk aan te denken om te stoppen met dit forum, vooral om dit soort dingen. Tjonge wat een sfeer hangt hier. Als je ook maar iets in het voordeel van bv zegt dan word je gelijk voor van alles en nog wat uitgemaakt.

9. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Een sekte, jeetje erg eigenlijk dat je al zo moet denken :( En dat bij zo iets goeds en natuurlijks als BV.

Heb je nog kunnen slapen Nathalie? Hoe voel je je nu?

10. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    @Snoopy1979
    kan het niet vinden waar ze je zo aanvallen en ben nu toch wel benieuwd hahaha
    en sekte....pfff xyno is nu 1 maand en sinds een paar dagen gaat het heel goed (2 keer 30 cc kv gegeven bij voeding van 21 uur en gister was het al niet meer nodig miss mijn rust terug gekregen of zo)
    en als je dat dan verteld op een familiefeest (gister) zeggen ze ja flessekindjes zijn toch makkelijker he...zeker als het je vierde is zou ik niet te lang aanklooien blabla
    AANKLOOIEN? ehuuummm dan ben ik dus echt woest

11. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Niets van aantrekken he Snoopy!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    SNOOPY, superleuk dat zwaaien ... Hier ook. Net zat er een roodborstje te zingen in de tuin en dan is het eerst wijzen en vervolgens vrolijk zwaaien :D. En al weer naar 3 voedingen. Raar hoor. Op heftige nachten baal ik wel eens van de BV (stiekum :oops:), maar als ik dan denk aan stoppen ... :confused: ... snel weer voorbij hoor ;) (en ook als ik denk aan het geklooi met flesjes :))

JINGLES, bedankt voor het delen van de foto :D

HANNEKE, heb je een beetje lekker geslapen? En ik snap je gevoel hoor ... hier ook als mn man sochtends met Mirre naar beneden gaat (oid) zodat ik kan uitslapen (lig eerst altijd een half uur te draaien, om vervolgens 3-4u aan een stuk te slapen hihi).

NATHALIE, heb je een beetje kunnen slapen?

STEFFIE, jaja met de tiet is het aanklooien :rolleyes: en flesjes zijn inderdaad 'geklooi-loos' *zucht*

---

Mirre wijst vaak naar de cd-speler: die moet dan aan :D. Dus nu een ouwe van Madonna opgezet (hoe bedoel je jeugdsentiment, daar stond ik dus als 5jarige op te dansen en 'mee te zingen', in een speciale Madonna-outfit natuurlijk en mn haar getoupeerd in een staart :) - 'Like a virgin ... touched for the very first time' :)) ... en ze zit al weer lekker te dansen :D

Ik vind dat ze zo groot wordt. Echt baby-af (behalve als ze savonds/snachts bij me ligt te drinken) ... Heel leuk en ook een beetje :cry: ...

13. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Aardig K.. :(
    Ik weet niet wat ik heb hoor.
    Nog steeds verhoging en pijn helemaal onder in mijn buik,als ik loop word het zwart voor mijn ogen,vanmorgen ook hele erge stuwing,ondanks dat Justin goed heeft gedronken.
    Heb verder geen rode plekken op mijn borsten.
    Mijn man heeft vanmorgen mijn urine weg gebracht en kan om 11.00 uur bellen voor de uitslag.
    Voel me echt beroerd :(

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    O nog even opscheppen :)

Als we een boekje lezen met Mirre (met plaatjes van van alles, maar er staat ook een poes op bijna ieder plaatje) en we vragen aan haar: 'waar is de poes', dan wijst ze de poes aan! Hond en konijn haalt ze nog door elkaar hoor ... maar wij vinden het briljant! (ook het door elkaar halen van konijn en hond ;))

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vervelend meid ... dikke knuf en veel beterschap! Anders ook even bloed laten prikken en bloeddruk meten ...

16. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Nee niet weggaan hoor :(

17. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Dag allemaal,

Ik breek ook even in ;) , omdat ik Snoopy1979 graag een hart onder de riem wil steken. Ik heb het andere topic gelezen en wilde zeggen dat je er niets van aan moet trekken. Je hebt het echt genuanceerd opgeschreven, maar de sfeer rondom dit onderwerp is zo opgefokt (in ieder geval hier) dat er gewoon niet meer goed gelezen wordt. Het lijkt er inderdaad op dat je niks positiefs mag zeggen over bv, zonder gelijk een 'evangelie' te verspreiden. En dat is toch wel erg jammer.

Niet weggaan hoor Nemo!

Groetjes, Selllie

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Snoopy, lieve meid, lees het nou niet meer, ik doe het ook niet. Ze weten niet beter.
    Het enige wat we kunnen doen is hier, in dit gedeelte van het forum goede uitleg geven over Borstvoeding.
    Al willen ze Euro ongelood in hun kind gieten, ze gaan hun gang maar.

@nemo: uh nee he, niet jij ook al.... :(

19. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Heb wat eerder gebeld,urine konden ze niets in vinden,maar ze willen het toch op kweek zetten.
    Dus zo maar weer die kant op om een potje te halen en een lab.formulier.

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nathalie, beterschap!
    Hoop dat 2009 toch echt een beter jaar voor jullie wordt qua gezondheid, wat een ellende zeg!

Deel Deze Pagina