Ja, ik dacht, eens even kijken hoe het hier gaat Blijkbaar is er aan de discussies niet veel veranderd Inderdaad mama van 5 inmiddels en ook mijn jongste spruit geniet van de bv. Ik kom morgen wat uitgebreider kletsen
Ik word ook een beetje sip van het gedoe rondom BV/FV. En heb het gevoel dat ik daar niets over kan zeggen omdat ik dan op mn vingers getikt word. Heb dit weekend al weer gehoord: 'zou je niet eens stoppen met de BV' ... maar als ik iets zeg over FV ... pfffff ... :c: (morgen ben ik weer gezellig hoor )
Ik ben er ook heel trots op dat ik borstvoeding kan geven.. het is zo'n mooi moment en gevoel het geven van borstvoeding al is het wel een hele opgave want in het begin kwam de produktie heel moeilijk op gang en nu het gaat steeds beter al krijg ik er met mijn handkolf nog steeds niet veel uit ... ik hoop het zolang mogelijk vol te houden.. mijn moeder heeft mij 2 jaar en vier maanden aan de borst laten drinken ook toen mijn zusje werd geboren dronk ik nog aan de borst, zolang zal ik het denk ik niet volhouden maar als het 6 maanden is ben ik ook al blij
Hey Ladies, Beetje laat, maar ik kom even officieel afscheid nemen. Op Mads verjaardag heb ik hem, met gevaar voor eigen borsten , voor de laatste keer gevoed. De laatste maand deed ik alleen de ochtendvoeding, en dat liep toen wel snel terug. Waarop hij dus ging bijten, als er niet genoeg kwam. Ik heb er helemaal vrede mee, ik heb ervan genoten maar ik vind het nu ook wel weer fijn dat mijn borsten weer helemaal van mij zijn . Misschien tot een volgende keer! Groetjes Ready.
Geweldig hoor Ready, goed is goed he! Hopelijk tot de volgende keer! @Rups: gewoon per maand bekijken. De eerste weken zijn even doorbuffelen,maar daar weet je moeder vast alles van! Na 3 maanden is het 9 van de 10x echt genieten.
***Ziet op tegen morgen*** Morgen krijgt Justin een Renogram(Mag 3)scan. Zie het meeste tegen het infuus aanbrengen op en het uur stil moeten liggen. Ik hoop dat hij wil drinken(hij moet kort voordat het onderzoek begint een aardige hoeveelheid drinken) Neem voor de zekerheid verschillende soorten drinken/voeding mee voor als hij toch de borst weigerd daar
Dank je wel lieverd, Heb een vreselijke rotnacht achter de rug Justin kwam vannacht ieder uur! Uiteindelijk is hij vanmorgen om 7.00 uur pas in ons bed in slaap gevallen. Ik heb hem om half 8 in zijn eigen bed gelegd en is nu met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Ik laat hem maar zo lang mogelijk slapen nu,want het word toch al een heftige dag voor hem vandaag. Ik zit hier nu op de bank met de andere 3 kids en heb gewoon br**k neigingen zo moe ben ik
Heeeeel veel sterkte vandaag Nathalie. Ik hoop zo voor jullie dat het meevalt en dat het heel snel weer voorbij is! Het werkt voor jou nu ook niet erg mee dat je zo moe bent natuurlijk. Ik had gisteren precies zo'n zelfde nacht: ieder uur En ''s ochtends was hij zo ontzettend moe dat hij toen wel lekker sliep. Sem is mijn enige kindje dus ik kan dan ook even gaan slapen (als ik niet twee keer wakker gebeld wordt )maar dat kan jij nu natuurlijk niet met meerdere kinderen. Zwaar hoor! Sterkte.....
@Nathalie1973 Heel veel succes hoor hoop dat het allemaal meevalt maar lekker hectisch allemaal. Kan het me helemaal voorstellen (zelf 4 kids en word er af en toe moedeloos van) Verder hier wel alles ok kleine man is goed gegroeid zowel kwa gewicht als lengte. Moet wel erbij zeggen dat ik hem de afgelopen weken 2 keer 30 cc kv heb gegeven maar dat ik ook echt het gevoel had dat hij mijn borsten compleet leeg had. Was dan al 1,5 uur constant aan het voeden en die 30 cc heeft tot 2 keer toe voor rust gezorgd(in de avond als het hier het drukste is). Nu dus alweer 4 dagen zonder heb het idee dat hij in zijn regeldagen zit. al 2 nachten dat hij om de 2 uur komt en overdag ook niet echt wil slapen. Meneer is nu dus ook nog aan het mekkeren en is alleen tevreden aan de borst. Maar aan toegeven kan gelukkig vandaag wel de andere drie komen pas vanavond thuis.
Hé, ik kom even spieken vanaf mijn vakantieadres. Opa en oma passen op Kevin en ik ben even het internetcafé ingedoken. Liggen op het strand is er even niet bij, want sinds gisterenavond is het hier helaas slecht weer. Kevin weigert nog steeds de borst (nu al bijna 2 weken), maar ik heb mijn kolf meegenomen. Zo schreef ik dat letterlijk vlak voor vertrek nog hier op het forum. Maar wat ik wel mooi thuis had gelaten waren alle andere kolfonderdelen (kolfschelpen e.d.). Hier kennen ze medela dus niet en ik kon dus niets kopen. Thuiszorgwinkels kennen ze hier niet en bijna alle farmacia´s zijn op zaterdag na 13.00 uur dicht (ik kwam 14.00 uur aan). Ik heb dus na aankomst eerst Kevin bij zijn opa en oma gebracht (ik ben alleen met Kevin zonder man op vakantie) en ben daarna met de taxi naar 3 verschillende plaatsen gegaan om te zoeken naar een apotheek die open was en ook kolven verkochten. Uiteindelijk bij de derde apotheek raak en de Avent Isis Uno gevonden. Thuis kreeg ik hem niet aan de praat (leuk, bijsluiter alleen in Spaans, Pools en Deens). Gelukkig zat er ook zo´n handdingetje bij. Was was ik blij dat ik voor de zekerheid de Syntocinon neusspray had opgehaald bij de apotheek. Volgende ochtend kwam ik erachter hoe ik hem aan kreeg. Gewoon de knop een paar seconden ingedrukt houden. Duuuhhhh... Maar ben superblij met mijn nieuwe kolf. Ik vind hem niet zo fijn als mijn Medela Pump in Style en heb moeite om de tsr op te wekken (lang leve de neusspray), maar beter dan niets toch? Ook heb ik al een kloof, denk dat ik hem te hard heb gezet. Gelukkig heb ik bepanthen gevonden hier. Zucht... pakte Kevin gewoon de borst maar, dan had ik al dat gestress niet gehad. Maar goed, ik kolf 3 x 170 ml en geef hem 4 x 120 ml in de tuitbeker. Gisteren pakte hij de borst bijna... ik had hem in de armen en de tuitbeker was leeg en toen deed hij even zijn mond tegen de tepel en bedacht zich daarna weer. Zolang hij nog dit soort ´schijnbewegingen´ maakt is het voor mij nog niet over en blijf ik aanbieden. Plus dat ik nog wel een paar maanden blijf doorkolven... ik moet mijn investering van 150 er wel uithalen Blijf dus nog wel even een bv-mama. Maar al de melkstress vergeten, hebben we het hier naar onze zin. Opa en oma zijn vlakbij en we worden daar gruwelijk door verwend. Ook eten gaat super en ook slapen gaat perfect. Vroeger viel hij alleen in slaap aan de borst en nu kruipt hij met zijn gezichtje in mijn nek, dan wieg ik hem even en kan hem dan zo in zijn bedje leggen. Zijn melk wil hij dan ook niet echt en toch slaapt hij door tot de volgende ochtend. Het wordt gewoon al een groot jongentje. Het baby is er nu echt af! Nou, ik ga afsluiten... ik wil wel even Nathalie een dikke knuffel geven en hoop dat de renogram is meegevallen. Tot zaterdag! (dan ben ik terug)
Nathalie, Om je sterkte te wensen, maar nog wel op tijd om te vragen hoe het is geweest! Hoe gaat het nu meid? En hoe is het vandaag gegaan? Hoop dat het jullie is meegevallen. *knuffel* Salapio, Ik zucht met je mee hoor! En ik denk dat je over het bv/kv gebeuren best wat kan zeggen hoor, en als je het echt kwijt wil, gewoon wat frustratie mag je pb-en hoor ! Hmmm die opmerkingen op je avondje uit zijn ook niet echt fijn idd. Verder met die kleine vrolijke meid en haar mama alles goed? Appelsientje, Tja welk hokje? Ik houd het gewoon op het kippenhok . Ik kom gewoon hier en ook daar! Tja dat gevoel van je eigen lijf terug hebben, ken ik niet, maar kan er me echt iets bij voorstellen. Ik vind het wel super van je dat je ondanks je gevoel, toch aan Thijs zijn vraag, wil en kan voldoen. Beterschap natuurlijk voor hem, is ie ondertussen al minder verkouden? Ready, Beetje late reactie, maar super dat je er helemaal vrede mee hebt! Al die tijd borstvoeding, daar hebben jullie maar mooi van genoten! Neemt niemand jullie meer af! Appeltje, Ik hoop dat je nog fijne dagen hebt gehad! Poeh alles af voor een kolf, dat is pas :c:! Gelukkig wel iets gevonden dat ook nog werkt ! Maar eigenlijk hoop ik dat Kevin toch weer is gaan drinken, en idd die schijnbewegingen geven toch weer hoop. Hier gaat het de laatste dagen niet echt lekker, weer enorme twijfel gehad of ik nog wel door zou blijven gaan met voeden, of het wel goed is dat ik maar door wil blijven gaan, of het niet ondertussen gewoon eens afgelopen 'moet' zijn, kolven gaat ook niet echt lekker meer, hoogstens 60cc-70cc per kolfbeurt. Heb besloten gewoon 3x per dag te blijven aanleggen/kolven, en dan maar te kijken hoe het gaat lopen. Misschien dat het gewoon steeds minder gaat worden, dan kan dat, ik heb er dan geen vrede mee, maar laat het wel gebeuren. Geen zin in gekloot zegmaar ! Mocht deze tijd dus binnenkort eindigen dan beginnen we in maart weer met frisse moed aan een nieuwe borstvoedingsperiode . Ga ik wel vanuit tenminste ! Liefs, Hanneke!
Nou nou nou nou wat een dag! We kwamen eerst in Harderwijk aan en werden gelijk begeleid naar een behandelkamer. Vrij snel kwam de kinderarts en keek eerst na het éne handje. Daar kom hij geen geschikt bloedvat vinden,dus kijken naar het andere handje. Heel lang wrijven,tikken en toen deed hij zo'n strakke band om zijn arm heen. Ik deed hem afleiden met de autosleutel bos en daar ging de naald(zonder verdoving) Geen reactie van Justin Maar helaas de naald zat niet in het bloedvat,dus de arts haalde de naald terug en weer erin(een aantal keer) Brullen brullen brullen Uiteindelijk zat het infuus erin en was blij dat ik een dikke gewatteerde slaapzak met lange afritsbare mouwen had meegenomen,want een jas was onmogelijk. Hup in de auto richting Amersfoort en daar waren we om 14.15 uur. Uiteindelijk waren we om 16.00 uur pas aan de beurt. Justin heeft in die tussentijd flink gespuugd(ik denk pure vermoeidheid) Maar kon zijn truitje ook niet verschonen met dat infuus. Uiteindelijk werden we geroepen en het plasmedicijn en de radio aktieve vloeistof werd toegedient door het infuus. Justin lag in een vacuum kussen,maar dat was lek,en moest steeds tussendoor opgepompt worden. Doordat dat kussen lek was,schoof Justin steeds naar boven en was hij niet meer in goed in beeld op de scan. Uiteindelijk hebben ze 16 minuten foto's gemaakt. We waren om 17.30 uur thuis en gaf hem snel zijn warme eten. Het hele vispotje kwam er met een boog uit Ik heb hem net op bed en hoop dat hij een beetje slaapt nu. Morgen bel ik de kinderarts om een bel afspraak te maken voor de uitslag.
Nathalie, Knuffel! Ook een dikke knuffel voor Justin! Niet allemaal vlekkeloos gegaan dus, maar hoop voor jullie op een duidelijke en goede uitslag! Wat naar trouwens dat ze niet even wat verdovende creme op zijn handjes en voetjes hadden gedaan, dat maakt het prikken voor hun wel moeilijker, maar voor Justin wel minder (tot niet) pijnlijk. Hoop dat ie vannacht lekker slaapt, voor hem zelf, maar ook voor mama en papa ! Liefs!
dikke knuffel nathalie! Hanneke, als er iemand is die zijn best heeft gedaan en doet voor de bv dan ben jij het wel! Ik was allang gestopt, slecht he? Dus ik geef je groot gelijk dat je jezelf een beetje rust gunt en niet meer extra gaat kolven. Nou de nachtdienst zit erop. Is reuze mee gevallen (alleen de thuiskomst s ochtend was wat moeilijk) s Ochtends heb ik nog geprobeert te kolven, maar na 3 kwartier had ik nog maar 30cc, terwijl ik wel voelde dat er meer in zat. Dus ik kreeg gewoon geen tsr.... ik was te moe en ben gewoon maar gaan slapen. Toen ik wakker werd stonden helaas mijn borsten niet op springen, wat je wel zou verwachten. s Middags toch maar even gevoed en s avonds weer. De volgende nachtdienst wilde het kolven weer niet... Dus ik ben benieuwd hoe het nu met de productie gaat. We zullen zien morgen...
Appelsientje, Extra kolven om de productie op te krikken deed ik al niet, dat is me afgeraden ivm hormonen die weeën op kunnen wekken. Daarom zit ik ook nog op die 3 momenten, wilde laatst meer momenten gaan inlassen . Maarja nu al weeën zitten we ook niet op te wachten ! Kolven met de nachtdiensten ging niet zo lekker dus, das minder zeg! Hoop dat je productie nog gewoon is en er dus tegen kon! En als jij gestopt was als je in mijn omstandigheden zat was dat niet slecht van je hoor, ieder mag stoppen wanneer het voor haar genoeg is geweest ! Liefs!