Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nathalie: hoe gaat het met Justin?
    Meid, wat een dag hebben jullie erop zitten.... hopelijk morgen goed nieuws .

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hij slaapt ;)
    Morgen krijg ik de uitslag nog niet hoor,moet even bellen wanneer ik precies de uitslag krijg te horen.
    Zal minimaal een week duren denk ik.

Mijn moeder was hier vandaag voor de andere kinderen,toen we thuis kwamen stond er een grote pan met Macaroni op het gasfornuis en het hele huis spik en span!
    Alle was weg ect.....
    Lief he?

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Das super! Fijn he!
    Fijn dat je zulke mensen om je heen hebt!
    Die er zijn in de tijd dat je ze zo nodig hebt!
    Geniet daar ook van meid!
    En natuurlijk je kindjes niet te vergeten!

4. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ja absoluut!

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Heerlijk, zo'n mama.
    Heb je zelf ook even rust.

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hey Nathalie, dat was me een dag zeg gisteren. Lief dat je mams je zo heeft geholpen. Hoe gaat het nu met Justin?

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hij heeft vanmorgen tot half 8 door geslapen!
    Zijn handje is wel wat blauw van het infuus

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    NATHALIE, Gelukkig heeft Justin lekker geslapen, hopelijk geen gespuug meer vandaag. En superlief van je mama :D

HANNEKE, ik snap dat je soms twijfelt, ik zou vooral relaxed blijven. Idd 'gewoon' 3x per dag aanleggen/kolven en niet te veel mee bezig zijn ... het gaat zoals het gaat. Je voedt je tweeling (!) superlang, dat is toch fantastisch!

APPELSIENTJE, kan me wel voorstellen dat het kolven met een nachtdienst niet zo lekker gaat. En driekwartier kolven zou ik echt niet doen hoor. Gewoon 10 min proberen (je weet wel, kop warme thee, warme handen, kort masseren, foto erbij of een filmpje op je mobiel - werkt bij mij erg goed, even hoofd leegmaken - voor zover dat lukt, en vooral rustig blijven ;)). Als het niet gaat, dan stoppen. En eventueel zo'n syn*blablabla* spray halen via HA.

Hier alles ok. Al drinkt Mirre een beetje gek. Mn tieten lijken ook slapper. Maar bij kolven gisterenavond kreeg ik er gewoon 120 uit. Nja. Mirre kwam ook weer voor een nachtvoeding *gaaaap*.

Gisterenavond 2e EHBO voor kinderen gehad. Erg confronterend ... :cry: ... maar ben wel blij dat ik het doe (aanrader dus) ...

9. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hello, ik ben weer terug van vakantie. We hebben een leuke vakantie gehad en erg goed verwend door mijn schoonouders. Mijn kolfdrama had ik een paar dagen hiervoor al beschreven, dus daar zal ik het niet over hebben. Helaas lukt het me nog steeds niet Kevin aan de borst te krijgen. Het duurt nu al 2 weken. Ik bied nu zo'n 3 keer per dag de borst aan (eerst 6 keer), maar hij wil gewoon echt niet. Kolven blijf ik voorlopig nog wel even en ik geef het in de tuitbeker. Dat gaat erg goed. Overigens kolf ik in zijn bijzijn zodat hij ziet dat de melk die hij in zijn tuitbeker gegoten krijgt uit de borst komt. Dus zo blijft de associatie borst-melk behouden.

Ik vraag me af hoe lang ik nog de borst zal aanbieden. Wat zouden jullie doen?

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik denk dat het tijd is voor een LK.
    Wat vind je zelf?

11. appeltje

Die heb ik al meerdere keren gebeld in de eerste week. Verschillenden ook. Mijn eigen lk, lk via het cb, vrijwilligers van lll en vbn, borstvoedingslijn... allemaal kunnen ze er weinig over zeggen. Veel gehoord is 'je kan blijven aanbieden, er is nog een kans dat hij de borst pakt, maar het kan ook zijn dat hij zichzelf heeft afspeend'. Meestal gaat het niet zo plotsklaps, dan is er vaak wat aan de hand. Bij Kevin was dat zijn rommelende kies icm oorpijn, maar toen die pijn weg was wilde hij alsnog niet. Dat kan ook een aanleiding zijn geweest om zelf ineens te stoppen, dat gebeurde bij mijn zus ook (spruw bij 15 maanden en daarna wilde mijn nichtje ook niet meer).

Ik vind het wel jammer, maar wanneer doe ik iets nog puur voor mijzelf en wanneer voor mijn zoontje? Hij geeft het in principe nu zelf aan, dus dan zit ik iets te forceren. Lastig hoor....

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Appeltje, ik snap dat je het heel moeilijk vind. Maar ik denk eigenlijk dat dit een hele fijne en natuurlijke manier is (stoppen op het hoogtepunt). Voor Kevin bedoel ik dan ... want ik zou het zelf vreselijk vinden en er erg emotioneel van zijn. Ik zou zelf denk ik nog een tijdje (geen vaste tijd van maken) in de ochtend en in de avond de borst aanbieden. Mirre ligt sochtend vaak bij mij/ons in bed, dus dat zou een mooi moment zijn. En savonds als onderdeel van het slaapritueel.

Mirre is onwijs aan het rommelen. Wordt meerdere keren wakker savonds/snachts. Hoort bij de leeftijd geloof ik :rolleyes: ... maar wel erg vermoeiend. M'n man krijgt Mirre snachts trouwens makkelijker in slaap: bij mij wil ze geen afscheid nemen van de tiet (hoewel ze er niet veel mee doet), bij hem valt ze lekker in zn armen in slaap.

Ik heb mn oude mantra maar weer van stal gehaald: tisunfasetisunfase ... (helpt niet echt ;))

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh en fijn dat je vakantie goed was... zou ook wel zin hebben in een paar dagen zon :D (maar niet in de vliegreis :oops:)

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Jij alleen kan die beslissing maken. Je merkt zelf heel goed aan Kevin of hij wil of niet wil.
    Als hij bijvoorbeeld aleen nog 's morgens wil, nou Dan doe je dat toch meid, je hebt het toch prima gedaan. Je hebt je kind nooit iets opgedrongen, dat zou ik nu ook niet doen. Als hij echt niet wil, dan wil hij niet. Maar als je ook maar een spoortje twijfel hebt , kan je het kolven doorzetten.

Je zou als hij gewoon wel zijn bekertje mamamelk drinkt, voorlopig 's ochtends die voor hem afkolven, dan krijgt hij toch alle belangrijke afweerstoffen binnen. Kan je het nog mooit een tijd volhouden, als je dat wil uiteraard.

15. appeltje

Salapio, ja ik bied nu 's ochtends en 's avonds aan. Niet meer 6 keer per dag om even de druk weg te halen.

Ja, dat was ik sowieso van plan. Zeker met zijn gevoelige luchtwegen en de aankomende herfst/winterperiode wil ik hem nog zijn antistoffenshot blijven geven. Ik kolf 3 keer per dag zo'n 200 ml (net zelfs 250 ml!) en geef hem 4 x 100 a 120 ml en zo vries ik elke dag een voeding in. Op dit moment 'hoef' ik even niet te werken (tot 1 juli), dus kan dat zo makkelijk volhouden. Als ik weer een nieuwe baan heb kan ik de middagkolfsessie laten vervallen en nog 2 keer kolven.

Ik had net nog even de borstvoedingslijn gebeld (tip!) en die zei dat ik ook nog wat kan onthouden aan vocht. Dat vond ik wat rigoreus in de eerste instantie, maar aanegzien hij wel erg jong is om zichzelf te spenen en de aanleiding dan vaak pijn moet zijn, kan hij bij wijze van spreken na 1 keer drinken weer volledig teruggaan ("oh ja, zo was het.... lekker!"). Misschien dat ik dat in de ochtend ga proberen. Als hij dan niet wil, dan niet meteen ander vocht geven, maar een uur later nog proberen. Wie weet.... ik ga het uitproberen. Elke tip is bruikbaar. :D

16. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hallo lieve dames.

Ik kom even hallo zeggen!
    Ben hier echt schandalig lang niet geweest. Maar ik krijg om de een of andere reden gaan mail meer als ik hier geweest ben. Nou ja, dat is natuurlijk geen excuus.
    Misschien als ik nu wat plaats dat ik wel weer mail krijg.
    Hier gaat het allemaal goed. Ik zal zo snel mogelijk eens terug gaan lezen en een update geven vanuit hier.
    Fijne avond allemaal.

Liefs...

17. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hier gaat het niet goed :cry:
    Deze mama heeft een longontsteking en heeft zware medicijnen.
    Kleine Justin heeft pseudokroep en Max zijn trommelvlies is open gebarsten(loopoor)
    Moet vrijdag naar het ziekenhuis met hem :(

Ik "moet" van de dokter stoppen met de borstvoeding,omdat ze zich zorgen maakt.
    Ik ben deze week 3 kilo afgevallen en weeg nog maar 58 kilo,heb de hele week al 38 gr koorts.
    Ze wilde me een AB geven die niet samen mocht met BV,maar heb gekozen voor een andere AB.
    Ik wil niet stoppen met de BV en wil kijken of deze AB aanslaat.

18. appeltje

Wat een verhaal Nathalie. Heel veel sterkte allemaal!

19. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Ohhhhhhhhhhhhhh Nathalie, wanneer wordt het eens rustig in jullie ziekenboeg? Jij nu ook ziek :( Longontseking, vrij heftig en zwaar. Mijn moeder heeft het net achter de rug. Van de medicijnen had ze eigenlijk geen last, jij wel? Ik hoop in ieder geval dat je er snel weer vanaf bent! Voel je zelf aan dat het nodig is om te stoppen met BV? Ik begrijp goed dat het zwaar is allemaal, maar denk je dat dat minder wordt las je stopt met het het geven van BV? Begrijp me niet verkeerd, als jij wilt stoppen is dat je goed recht. Je hebt het ontzettend goed gedaan en zeker omdat je meerdere kinderen hebt en er ééntje vaak in de ziekenboeg zit. Je moet zelf doen waar jij je goed bijvoelt. Kijk idd eerst maar even aan hoe deze AB aanslaat. Heeeeeeeel veel sterkte in ieder geval.

Boney, wat bedoel je nou precies? Bedoel je dat we niet op jouw mails reageren? Dat was mij echt niet zo opgevallen hoor. Het is in ieder geval niets persoonlijks van mijn kant (en ik weet zeker van de anderen ook niet). Of begrijp ik je nu verkeerd :(

Hier gaat alles zijn gangetje. Sem heeft vanmorgen zijn 11 maanden prik gehad. Hij trok bijna zelf de naald er weer uit, we konden hem net op tijd weer weg trekken :) . Zijn gewicht/lengte/hoofd ligt precies op de lijn, dus wat dat betreft is het een eentonig kindje haha. Voor de rest niet hoor :D

20. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Nee wil helemaal niet stoppen en ga het ook niet doen.
    Ik heb nu nog maar zo'n 3 voedingen per dag en als ik pech heb 's nachts 3.
    Met name 's nachts is het bij ons in bed nemen,5 minuten drinken en hij slaapt weer.

Voor mij is het veel zwaarder om dan naar beneden te moeten om er vervolgens een fles klaar te maken,die hij pertiment weigerd omdat hij dat gewoonweg niet lust.

Ik heb dit met de dokter besproken en daarna zei ze ook dat ze dát wel begreep.

Nog niet echt last van de AB,maar die pillen zijn grooooooot :confused:
    Moet ze in zijn geheel doorslikken en mag ze niet doorbreken en moet er 4 per dag :rolleyes:

Deel Deze Pagina