Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Even een spammetje

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Aaaaaaaah wat lief!

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ja, ik ga hem zeker vaker aanbieden. Hopelijk drinkt hij vanavond weer! (hij is nu op de creche)

4. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Super Appeltje!

Esther, hoe gaat het met jullie nu? Drinkt Vincent weer of toch niet, heb ik even gemist geloof ik.

Ik denk dat het hier wel steeds minder gaat worden, we zitten nog maar op 1 voeding, ochtend, maar ook dan drinkt ze soms maar 1 minuutje. Nou heeft ze nooit heel lang gedronken, maar dit is wel erg kort. Dus ben benieuwd of we t jaar gaan halen.

5. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik kolf nu 2 maanden volledig en na wat tegenslagen (ontstekingen en continu harde zere plekken) gaat alles nu weer erg goed.
    Ik laat mijn dochter soms aan een lege borst (waar ei altijd nog uitkrijgt)drinken zodat ze het niet verleerd.
    Dus ik ben blij en trots dat ik heb doorgezet!

6. appeltje

Goed zeg Anna! Is het jouw doel om weer volledig bv te geven zonder fulltime te kolven?

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Esther,
    Een beetje heel erg laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van jullie kleine mannetje. Hoe gaat het nu met voeden? Is ie weer begonnen met drinken?

Lotte,
    Ik weet niet of je dit nog leest, maar al die maanden heeft die kleine mooi wel jouw melk gehad! Dat is helemaal super! En misschien heb ik dus wel jouw bloed gehad ;)! Lekker oneerbiedig, maar eigenlijk vond ik het de eerste dagen echt heel vies, dat er bloed van iemand anders in mij zat :oops:. Nouja ondertussen ben ik daar weer overheen ;)!

Salapio,
    Word een beetje bang van de strenge juffenblik ;)! Maar ik probeer me nog altijd overal aan te houden ;)! En ook Mirre zal er vanzelf wel een keer genoeg van krijgen ;)! En als jij het echt gehad hebt dan ga je gewoon heeeeeel rustig afbouwen, zodat jullie er beide aan wennen ;)! Ow ik begrijp nu dat bovenstaande niet meer van toepassing is ;)! Nou meid super! En fijn dat je even goed met me man gepraat hebt! Dat is soms gewoon nodig! En idd wel vervelend dat Mirre niet echt fijn uit een flesje drinkt, tuitbeker misschien een idee? (zul je vast al wel geprobeerd hebben, ik ook met mn domme advies ;)!)

Nathalie,
    Nog steeds niet zo best allemaal daar he? Heel veel beterschap voor jullie! Succes met Max in het ziekenhuis! Je verhaal, tjonge meid *knuffel*. Hmm ik moet zeggen dat ik vind dat Justin er nog niet helemaal lekker uit ziet, of zie ik het verkeerd en is ie al wel weer opgeknapt? (dan uhm *zoekt excuus* is ie gewoon wat moe op die foto ;)!)

Boney,
    Je hebt zo erg gelijk! Een heel kostbaar vrachtje hier bij me *poeh, daar kwamen de eerste tranen van vandaag*dat is me afgelopen week weer eens heel erg duidelijk geworden (heb de kleine van donderdag tot maandag niet gevoeld :oops:). Tessa lekker aan het zwaaien? Haha! Leuk hoor! Nachtvoedingen is wat minder, maar gaat misschien wel snel weer minder worden, tenminste dat hoop ik voor jullie!

Snoopy,
    Super leuke verhalen! Alleen dat van die voedingen dat is minder goed! Ik hoop dat Eva niets afgekeken heeft van sommige andere kindjes hier ;)! Hoop echt dat ze snel weer lekker gaat drinken!

Appeltje,
    Helemaal super meid! Heerlijk! Ik hoop met je mee dat ie het vaker gaat doen! Wat beschrijf je het geweldig zeg! Zo gaat het hier die enkele keer dat Malou drinkt ook. Als ze eenmaal drinkt wil ze niet meer los, maarja voor dat ze eens een keer drinkt :rolleyes: ;)! Nouja ben benieuwd wat die kleine doet hoor!

Esli,
    Je komt maar lekker af en toe binnen vallen hoor! Zolang je je niet bezeert tenminste ;) :D! Die kleine van jullie is ook al weer bijna een jaar! Poeh alle kindjes hier worden al GROOT zeg! Haha!

Jingels & Nemo,
    Tjonge al 1.5 jaar! Super meiden! Ga zo door!

Paprika,
    Mooi dat daar alles lekker zn gangetje gaat! Hmmm, kleine meisjes worden groot! En als je groot bent ga je echt niet meer smiddags slapen hoor! ;)! En idd wat salapio ook zegt, al slaap je niet dan rust je toch uit, die gebruiken wij ook geregeld en is idd oma – wijsheid ;)!

Liefzonnetje,
    Daar dus ook altijd nog lekker aan de mama-melk, fijn hoor! Ik hoop ook voor je dat die kleine lekker blijft drinken tot de bevalling (en erna ;)). Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je nu als ik vragen mag?

Appelsientje,
    Meid je hebt het super gedaan! Maar idd het is gewoon zo moeilijk he? Afscheid nemen van iets waar jullie zo van genoten eigenlijk! Nou meid, en dat afscheid nemen van het forum, ik vind soms ook dat ik hier niet meer hoor, maarja wegblijven kan ik gewoon niet :oops:! Nouja het is me een week gelukt ;)!

Anna,
    Echt super van je zeg! Volledig kolven! En idd goed van je om de kleine te laten drinken, maar als ik jou was zal ik er idd op letten dat ze er wel altijd nog wat uit krijgt als ze aan de borst drinkt! Verder idd wat appeltje ook zegt, wil je haar binnenkort weer volledig aan de borst krijgen? Of wil je blijven kolven?

Nou meiden, ik heb eindelijk alles weer even bijgelezen :oops:! Sorry voor degene die ik vergeten ben of als ik iets gemist heb!

Nou, hier dus vooral lekker rustig aan, veel slapen en verder weinig doen ;)! Met Malou en Ruben gaat het super! Stapjes zetten aan de tafel, de bank, de kast is leuk, maar kruipen is stukken leuker! Dan kom je ook nog eens ergens waar je wil zijn! Haha! Maar alle spullen op tafel zijn ook heel interessant en allemaal nieuw! Met kleine purk in mijn buik gaat het goed, vanmorgen echo gehad en alles ziet er goed uit. Verder had ik de kleine dus vorige week woensdag voor het laatst gevoeld, hele weekend toch wel een beetje in de stress gezeten :oops:. Maandag aan de huisarts verteld, en we mochten even bij een verloskundige langs om het hartje te luisteren. (huisarts had het ziekenhuis gebeld, maar onze gyn was er niet, degene die er wel was vond dat het wel kon wachten :rolleyes:, was dus heel blij dat we bij die verloskundige langs mochten komen!). Verder ben ik hier dus nog altijd 3x per dag aan het kolven, maar nog altijd niet veel opbrengst, nu ook andere medicijnen gekregen voor het vocht, en daar staat dus ook gewoon in de bijsluiter dat je eigenlijk geen borstvoeding mag geven met die pillen en dat je productie ervan achteruit gaat :cry: (Precies wat we dus niet nodig hadden eigenlijk, maarja om het vocht bij mij weg te krijgen zijn die pillen gewoon even nodig!)

Nou heel verhaal! Ik ga stoppen!
    Fijne dag meiden!
    Liefs, Hanneke!

Edit, goh ik zie dat ik wel heeeeel veel smileys gebruikt heb dit keer :oops:!

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    appeltje, SUPER! Wat zou dat mooi geweest zijn zeg! Heeft al je inspanning toch nog grote vruchten afgeworpen. Ik ben zo blij voor je!

9. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    @Appeltje: de tranen lopen over mijn wangen. Wat onwijs super zeg! Ik hoop zo dat Kevin vanavond de borst weer pakt. Geniet ervan meid!

@Esther: gefeliciteerd met je jaar bv en met Vincent natuurlijk.

@Hanneke: ((knuff))

@Nathalie: hoe gaat het met jullie?

@All: [​IMG] en een dikke((knuff))

10. appeltje

Leuke reacties meiden! Ik ben nog steeds blij en heb toch wel goede verwachtingen van vanavond. Dat zou toch wat zijn, niet meer hoeven kolven voorlopig!

Nathalie, wat een leuke foto! Volgens mij is Justin niet moe Hanneke, het is een indo dus zijn oogjes zijn een beetje sipiet! (Naat weet denk ik wel wat ik bedoel :D) Kevin heeft ook wel een beetje getrokken ogen.

11. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Appeltje: wat heerlijk voor jullie. Hopelijk wil hij vanavond weer, en wat goed dat je alles ondertussen gekolft hebt.

@Esli: oeh nog een klein maandje zie ik, ik zou gewoon blijven aanbieden.

@Nathalie: wat een schattige foto!

@Bolbuikje:eek:ok elke dag al aan de selderij en ananas? Werkt ook vochtafdrijvend. Wel veel blijven drinken hoor!

@de rest: zwaai zwaai.

12. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    @Jingels..sterker nog, nog 9 dagen :)

13. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou heel graag weer rechtstreeks willen voeden maar vooralsnog gaat het niet. Twee weken geleden heb ik het weer eens geprobeert, nutriton anmaken met bv en dat voor tijdens en na de voeding op een lepeltje geven maar op de een of andere manier mengt dit in haar maagje niet verder. Resultaat tot aan de volgende voeding, 4 uur later liep de zure voeding terug uit mond en neus. Ze heeft hier dan ook echt last van.
    Volgende maand probeer ik weer een beetje rechtstreeks te laten drinken maar voorlopig is het 100% kolven.
    Ik begrijp nit dat moeders bv een lastig iets vinden altijd en overal de juiste hoeveelheid warme voeding tot je beschikking, da mis ik wel maarja dit gaat ook best goed.

14. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Hanneke:
    Hij was wel wat moe,maar hij kijkt vaker zo :)
    Is inderdaad een Indo en heeft gewoon die blik hahaha.
    Fijn dat alles goed gaat met de kleine!

Nynke:
    Niet echt toppie,Max zijn juf kwam in paniek naar me toe gerend toen ik al stond te wachten vanmiddag.
    Het etter spuit eruit nu en heb gelijk weer het ziekenhuis gebeld.

Moet toch doorgaan met het beleid wat we nu hebben,dus de AB kuur en de 10 daagse oordruppels en Dinsdag moet ik met hem naar het ziekenhuis.

Voor de rest hoop ik straks goed nieuws te brengen.
    (zit te wachten op de uitslag van Justin's nieronderzoek(Renogram)
    Kinderarts kan elk moment bellen!
    Spannend dus.............

15. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Spannend Nathalie...

Appeltje, ik zat met een brok in m'n keel je verhaal te lezen. Wat een heerlijk moment moet dat geweest zijn.

Hanneke, fijn om te lezen dat het naar omstandigheden goed met je gaat. Je klinkt lekker positief. Maar voortaan wel eerder aan de bel trekken hoor.

De rest allemaal een big hug. Heb wel gelezen, maar steeds kleine stukjes.

16. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Wat kan een dag lang duren zeg!
    De kinderarts belde om 17.30 pas.

Ik kan bijna niet in woorden uitdrukken hoe blij ik ben!

Het is gewoon allemaal goed!

De rechternier functioneert voor 49%
    En de linkernier voor 51%

Nu heb ik verder daar geen verstand van,maar de kinderarts zei dat dit normale waarde's waren.

De rechternier waarvan het nierbekken dus verwijd was functioneert dus bijna net zo goed als de linkernier.

De afvloed van de urine was ook prima!
    Eerdere onderzoeken hebben al uitgewezen dat er geen vernauwingen en reflux is.

Ik ben zo opgelucht!

De kinderarts wil wel voor alle zekerheid over 3 maanden nog een controle echo van de nieren.

Bij verdenking van een urineweg infectie,wel direct contact opnemen met het ziekenhuis,en in het weekend op de SEH,want ze willen eerst een kweek alvorens er een AB kuur word voorgeschreven.

Valt een mega grote last van mijn af nu!

17. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nathalie, supernieuws!

Appeltje, jij ook al supernieuws ... en wat heb je het mooi opgeschreven!

Hanneke, fijn dat het goed gaat met de kleine spruit en zn grote broer en zus. Balen van die medicatie ... *knuf*

Rest, zwaai!

18. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    @Nathalie: wat een goed nieuws over Justin zeg. Wat zal je blij zijn. Arme Max, heeft hij erg veel last van zijn oor?

@Appeltje: en heeft Kevin weer zo lekker bij je gedronken?

19. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ja ben zo opgelucht zeg!

Ja Max heeft wel pijn,niet echt van binnen,maar de oorschelp zeg maar.
    Mag er ook echt niet aankomen!
    Doordat er steeds zoveel troep uit komt,word de huid helemaal week en zitten er wondjes op.

Vandaag had een jochie ook aan zijn oor getrokken,de juf werd boos op het jongetje en heeft hem sorry laten zeggen,maar Max is hierdoor erg angstig geworden en heeft flink lopen huilen vanmiddag.

Morgen laat ik hem thuis.
    Zo ziet het er vandaag uit
    http://img.photobucket.com/albums/v609/ ... 002132.jpg

20. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Nathalie: Wat heerlijk om goed nieuws te horen. Fijn voor je. Ben echt blij voor je.

Share This Page