Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
  2. Angelina

Angelina Niet meer actief

Hihi leuke emoticons ja

Ik gebruik altijd bij gebrek aan emoticons:

(.) (.)

Anakin hoe is het met je rode plek?

3. missgwen

missgwen Bekend lid

Apr 23, 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    zat een beetje verbaasd te zoeken hihi
    en inderdaad leuk die nieuwe plaatjes
    hoop nu dat het makkelijker te vinden is voor iedereen

4. Yvon

Yvon Actief lid

Oct 25, 2006
    319
    0
    0
    Ik zit er een beetje doorheen. Mn meisje komt 's nachts elke 2 uur voor een voeding. Toen ze 11/12 weken was heeft ze 2 of 3 weken elke nacht doorgeslapen. En daarna is dat nog maar een enkele keer gebeurt. Het is erg wisselend. Een periode sliep ze 2 keer 4 uur. Maar de laatste weken is het weer elke 2 uur. Eerst ben ik al de hele avond met haar bezig want ze wil 's avonds echt veel eten! En dan 's nachts ook nog elke 2 uur. Ik ben echt doodop nu. Ze hoeft van mij echt niet de hele nacht te slapen. 2x 4 uur slapen is Prima! Maar dit vind ik echt slopend. Iemand tips of herkenning?

Ik ben nog steeds niet ongesteld geweest! Eigenlijk wel fijn :)

Een lactatiekundige op het forum zou idd helemaal TOP zijn!

5. Angelina

Angelina Niet meer actief

Stuur een PB naar Lotte, wil nog wel eens helpen 8)

Yvon, ik heb geen tips of ervaring sorry
    Ik kan me wel voorstellen dat het slopend voor je zal zijn.
    Vaak wordt er gezegd dat het gaat om een zgn "sprongetje 'en dat na dit soort periodes het weer beter gaat.

Succes in ieder geval, ik hoop dat je nachten snel minder gebroken zullen zijn.

Angelina

6. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Yvon: Hier is het nu ook al een tweede nacht aan een stuk feest geweest met 2 uur 'tussenpozes'. Mij werd verteld dat het een sprongetje kan zijn. Ik hoop het want als dit zo door blijft gaan pfoeee.

7. Yvon

Yvon Actief lid

Oct 25, 2006
    319
    0
    0
    Ik denk niet dat het hier om een sprongetje gaat aangezien dit al ongeveer 10 weken zo gaat. :(

8. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hij zit er nog maar is minder pijnlijk, gelukkig.
    Ik heb er eens goed over nagedacht en ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden.
    Afgelopen week gaf ik Bram 's nachts in bed borstvoeding en toen zijn we allebei in slaap gevallen. Ik denk dat Bram tijdens het slapen te lang op mijn tepel heeft gesabbeld en dat daar de plek vandaan komt.
    Het is volgens mij geen melkkanaaltje, want het is niet hard.

Ik heb me trouwens een ongeluk gezocht naar dit topic!
    Super dat er nu een apart onderdeel voor is aangemaakt.

Groetjes, Anakin.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hoevaak drinkt ze overdag Yvon?

Misschien as ze overdag meer drinkt dat ze dan savonds minder nodig heeft? Als we hier een drukke dag hebben en mn zoon vraagt er niet zelf om ziot ik wel eens op 4 voedingen, dan komt hij standaard laat op de avond nog eens terwijl hij normaal om 19.30 in bed ligt.

Kan ook zijn dat de wereld nu zo interessant voor haar is dat ze overdag minder effectief drinkt en daardoor snachts de schade inhaalt. Erg slopend idd. Heel veel sterkte!

10. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    Hallo dames, (sorry lang!)
    Ik lees hier al een tijdje mee, was ook heel blij dat dit topic er kwam. BEdankt dus Jingles! Tis best moeilijk om elders op het forum tussen de ml en schepjes de info te vinden die je zoekt.
    Na een hoop BV troubles (kloven in begin, de nodige verstoppingen, toen zo erge stuwing dat beeb de borst niet kon pakken, toen een beeb die van zn groeicurve viel...) zijn wij gister de 4 maanden-grens gepasseerd!
    :D

Pas de laatste weken kan ik zeggen dat het best lekker gaat. Enige 'probleem' is nog dat ik 's avonds niet genoeg voeding heb (gewoon zoals iedereen wat minder) en dat jo-tje dan in plaats van na een paar uur gewoon nog een keer te drinken gelijk de hele boel bij mekaar schreeuwt en pas stil is als ie een extra flesje krijgt (de slimmerd ;) ). Nu kolf ik 's ochtends extra om dat 's avonds dan te geven.

Voordeel van al dat gedoe is wel dat ik inmiddels supergoed kan kolven 8) . Handig nu ik weer drie dagen per week buitenshuis werk. Ik doe nu dubbelzijdig handmatig en heb ontdekt dat dat verreweg het snelste gaat. (voor mij dan). Voorlopig gaan we dus gewoon lekker door, meest live en af en toe een fles.

Ik was even benieuwd of jullie allemaal strikt tot de 6 maanden wachten met bijvoeding. Heb helemaal nog niet het idee dat jo iets anders nodig heeft dan BV hoor, maar van anderen hoor ik dat ze door CB (niet de mijne) doodleuk geadviseerd worden om te gaan bijvoeden met 4 maanden. En hebben jullie wel eens pap gemaakt van BV?

p.s. Yvon, ik denk niet dat t een sprongetje is als het zo lang duurt. heb helaas verder geen tips voor je...

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Yvon: ik weet niet hoe je het nu doet en of je het wel wilt maar mischien een idee om je kindje bij je in bed te laten slapen ? Dan kun je halfslapend aanleggen en daarna weer lekker verder slapen. Als je echt je bed uit moet om je kindje te halen is nog vervelender (vind ik).

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Geke: wij wachten idd tot 6 maanden met bijvoeden, en dan lekker a la Rapley. En pap maken heb ik nog nooit gedaan. Ik weet niet of jij dat nu van plan bent maar bedenk wel dat pap maken van je bv ook bijvoeden is !

13. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    @Nemo: ja, ik weet dat pap ook bijvoeden is en ben het eigenlijk niet van plan maar iemand adviseerde me dat gister. denk zelf dat t niet nodig is, tis een beetje lastig nu 's avonds en ik voel me soms gefrustreerd als het aan de borst 'niet goed lukt' maar met onze oplossing van een flesje erbij gaat het heel goed en slaapt jo gewoon een hele nacht (23.00-7.00) dus zal ie toch wel genoeg hebben aan alleen melk ?!

oja, ik las nog ergens over hoe KV de norm is geworden tegenwoordig. Toen ik zwanger was heb ik niet eens over de keuze tussen KV en BV nagedacht. Voor mij is dat helemaal geen keuze, BV is toch normaal? Ik zie KV helemaal niet als de norm maar meer als een oplossing als BV niet gaat. Zal wel komen doordat mijn moeder ons ook (lang) borstvoeding heeft gegeven. Dus, wie weet, als wij allemaal ons best doen wordt BV weer normaal voor de volgende generatie.

14. Yvon

Yvon Actief lid

Oct 25, 2006
    319
    0
    0
    Soms slaapt ze de nacht wel eens bij ons in bed. Ik leg haar dan eerst in haar eigen bedje en vanaf dat ze wakker wordt bij ons in bed. Ik had het idee dat ze toen meer dronk. Misschien omdat het makkelijker was en ik misschien sneller aanleg. Dus de afgelopen 2 nachten haar weer elke keer terug gelegd, maar dat helpt dus ook niet.

Overdag is ze idd wel erg geinteresseert in alles behalve drinken. Ze drinkt dan 5-10 minuten effectief en is dan weer met andere dingen bezig. Overdag leg ik haar toch redelijk vaak aan. Maar het zou kunnen dat ze toch te weinig drinkt. Maar 's avonds van ongeveer 18 tot 21 is ze bijna constant aan het drinken. Dit lijkt op schade inhalen.

Ons meisje is zaterdag 6 maanden! Ze heeft nog niks anders gehad dan borstvoeding. We hebben een kinderstoel besteld en ik verwacht die dinsdag in huis te hebben. Dus we gaan dinsdag of woensdag met groente a la Rapley beginnen. En dit weekend wou ik misschien eens wat Biobim door de voeding doen. (pap, biobim is het enige wat me bv gemengd kan worden)

15. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Geke: fijn dat het zo goed gaat! Leuk dat je meekletst.

Ik heb een fantastisch email gekregen van mijn nieuwe baas. Toen ik in juni op sollicitatiegesprek ging gaf ik aan dat ik pas moeder was geworden. In de email van gisteren vertelde ik dat ik wil doorgaan met de BV. Ik zal het antwoord even kopieren:

Hallo Lonneke,

Zoals in de nieuwsbrief staat werken we de 1e twee weken voornamelijk vanuit de apotheek. Woensdag 5 september heb ik je ingedeeld om mee te lopen bij het ASP in het ziekenhuis. Voor beide locaties heb ik dan ook geprobeerd een passende ruimte voor je te vinden.

De apotheek zit in een gezondheidscentrum en heeft een kantoorruimte ter beschikking. Deze ruimte is afsluitbaar en de toegangscode wordt voor je opgevraagd.

In het ***ziekenhuis mag je gebruik maken van een ruimte op de afdeling Verloskunde & Gynaecologie. Hiervoor is geen reservering nodig. Woensdag 5 september mag je je melden bij de receptie of op de afdeling en er zal naar een vrije ruimte worden gezocht. Volgens P&O mag je gebruik maken van je eigen of de aanwezig kolfapparatuur. Mijn advies is om die van jezelf mee te nemen want dan ben je niet afhankelijk van de beschikbaarheid van de apparatuur op de afdeling.

Groeten,

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Jingels: wat goed zeg ! Ik ben nu druk aan het solliciteren ben benieuwd hoe mijn toekomstige baas (als ik die vind) gaat reageren.

17. essepes

essepes Actief lid

Aug 18, 2006
    198
    0
    0
    @Jingels; Zo hè, dat is even goed geregeld! Daar kunnen veel werkgevers nog wat van opsteken. Super dat je je daar niet druk om hoeft te maken!

18. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Het kolven begint hier te beteren. Toch aan 1 kant. Terwijl ik eerst maar 50cc uit beide borsten kon kolven, kan ik nu 50 cc uit 1 borst kolven, nl. m'n linkerborst. M'n totale opbrengst gaat helaas niet veel naar boven. Want uit m'n rechterborst krijg ik amper iets gekolfd.
    Is dit bij jullie ook zo, dat je uit de ene borst bijna alles kolft en de andere niks? Vind het wel wat vervelend, dat die rechterborst niet mee wil. Nog tips?

19. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    applaus voor de werkgever van Jingels!

@kathy: het is wel heel normaal om uit de ene borst minder te kolven dan uit de andere kan zelf wel de helft schelen. helemaal niks uit een borst is anders... maar hoeft niet alarmerend te zijn, misschien is je tsr daar moeilijker/ duurt t langer. Hou het wel in de gaten want kan ook door een verstopping komen (maar hoeft helemaal niet). De allerbeste tip die ik je kan geven is om je er niet druk om te maken, zet t uit je hoofd, kijk niet teveel naar de ml terwijl je kolft. je kindje is nog klein... die grotere hoeveelheden komen nog wel, zie het voorlopig gewoon als oefenen. Succes!

20. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    kathy 50 cc is al heel netjes hoor.

wat ook kan helpen is om na een warme douche te kolven, of eerst een warme doek op je borst te leggen.
    vooral niet te veel gefocust zijn op wat er uit komt. ik ging vaak lezen en dan ineens had ik een paar cc erbij.

ach en de ene keer heb je meer dan de andere keer. ik had gister maar 50 cc, en dan moet je nagaan dat ik al 8 maanden kolf en bv geef, normaal heb ik dan 140

Share This Page