Esli, Oke, dan had ik het dus een beetje verkeerd ! Nog 1 keer dus eigenlijk. En idd vorig jaar om deze tijd zat je af te wachten of ze er ondertussen niet eens uit zou willen ! Computer gecracht, das :c:! Maar gelukkig hebben jullie er twee! Kirby, Welkom hier, en natuurlijk mag je mee kletsen! Fijn dat je meisje nog altijd lekker bij je drinkt! Alleen 2-3 keer snachts dat mag zeker wel 1-2 keer worden ! Maar ach, lekker van genieten joh! Nynke, Ik doe rustig aan meid. Verder idd je meiden worden groot! Heb ik zelfs met die twee van mij soms ! Maar ach als ze klein zouden blijven ging het ook vervelen denk ik ! En met Marijn alles goed, das fijn zeg! TZM, Super, fijn dat het goed gegaan is! Succes met kolven dan maar ! Nathalie, Idd op die foto kijkt ie gewoon helder, en normaal heeft ie van die heerlijke pretoogjes ! En nu vond ik hem er gewoon niet helemaal als Justin op staan hahahaha! Liefs!
Ik heb een vraagje: Zaterdag gaan mijn collega's uit eten en ik wil eigenlijk wel mee. Ik zit alleen met de bv. Ik heb een elektrische kolf en om nou in het restaurant te vragen of ik kan kolven.... Hoe zouden jullie dat doen?
Bedankt allemaal voor het hartelijke welkom! Ik moet nog een beetje inlezen wie wie is, maar dat komt vanzelf denk ik. TZM ik ben donderdag uit eten geweest. Vlak voordat ik wegging heb ik Mila aangelegd en nog even nagekolfd zodat ik echt helemaal leeg wegging (Mila krijgt beide borsten niet leeg). Ik had een noodflesje achtergelaten. Vooral omdat ze 's avonds wil clusteren. Uiteindelijk heeft ze 75 cc gedronken bij haar paps. Ik zorgde dat ik 4 uur na de laatste voeding weer thuis was. Toen heb ik haar wakker gemaakt (wat ik anders nooit doe) en heeft ze bij mij nog wat gedronken. Ging prima zo. Ik wilde ook echt niet kolven op een ranzige wc ofzo Wat zitten hier veel mama's die al lang voeden zeg! Petje af hoor! Nathalie wat een mooie foto! Bolbuikje nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Geef je nu ook nog BV aan de tweeling?
Chacha, TZM en Kirby, welkom en veel plezier! Appeltje, balen dat het zo'n pijn doet. "Gelukkig" weet je waar je op moet letten omdat het al een keer erg is geweest met die spruw, hoop dat het zover niet zal komen! Wel heel fijn dat hij weer drinkt hoor! Hanneke, sterkte meid, en rustig aan hoor! Nathalie, fijn dat het me je kleine mannetje goed gaat, en idd prachtige ogen! Succes met Max, ziet er niet best uit Hoe gaat het nu met jou? Nynke, hoi! Sorry voor wie ik vergeet, heb een beetje slaap dus ben niet erg scherp. Snap niet wat hier aan de hand is. Al zo'n 3 weken drinkt ze minder en kolf ik niet meer op het werk (werk 20 uur) Ineens bemerk ik dat ik nog maar weinig melk heb! Vooral rechts, zelfs als ik het toe voel schieten hoor ik haar niet echt drinken, hoogstens 8 hele kleine slokjes. Weet niet wat er is, je zou zeggen dat met 20 maanden de boel wel stabiel moet zijn toch? Ook kwam ze afgelopen 3 nachten weer, terwijl ze dat eigenlijk al een tijd niet gedaan heeft. Iemand een idee toevallig?
Geen idee Parika.... cyclus? Het schijnt dat ze met 19-20 maanden ook weer een klein sprongetje hebben ( ben zelf niet zo van de sprongen maar goed), dus dat kan het eventueel ook zijn. Je productie is meer dan stabiel, even extra aanleggen?
TZM, Ik zou het idd proberen zoals chacha zegt. Voeden voor je weg gaat, en als je weer thuis komt. Verder zou je misschien van te voren kunnen bellen naar het restaurant waar jullie heen gaan en vragen of je ergens zou mogen kolven. Chacha, Dankje ! En ik voed Malou&Ruben eigenlijk niet echt meer. Voeding is een tijd geleden flink terug gelopen ben toen altijd blijven aanleggen en kolven. Toen is Malou gaan weigeren. Ruben is wel blijven drinken. Daarna is de melk weer wat meer op gang gekomen en kolfde/voedde ik 3x op een dag. 1x kolven was dan meestal net voor 1 voeding die kregen ze dus om en om aangevuld met kunstvoeding. Nu door zwangerschap en nog wat probleempjes weer flink terug gelopen en maar 50cc per kolfbeurt, maar ik wil voorlopig nog niet opgeven . Ga nu dus afwachten of het vanzelf minder word, het vanzelf meer word of gelijk blijft. Als het minder word betekend dat dus automatisch stoppen . Als het meer word dan gaan we door. Blijft het gelijk, dan denk ik dat ik rustig aan toch ga stoppen . Wow dat was in snelteinvaart een heeeel verhaal ! Paprika, Doe ik ! Geen idee wat het kan zijn. sorry! Maar gewoon maar laten drinken als ze wil, maarja dat zul je al wel doen denk ik ! Liefs, Hanneke!
Ja cyclus, zou eigenlijk niet kunnen deze tijd van de maand denk ik. Ik leg nu niet extra aan, maar geef in ieder geval de rechterborst steeds eerst omdat hier zo weinig uit komt. En sprongetjes, waar ik ook niet zo van ben eigenlijk, is nog geen reden voor een dalende productie toch? Ze krijgt wel hoektanden dus dat gegeven met de verminderde productie zou in ieder geval kunnen verklaren waarom ze 's nachts weer komt. Maar waarom ik zo weinig melk heb? Vind het best sneu, toen ikhaar vanavond op bed ging leggen en haar voedde op haar kamertje liet ze los en zei heel verbaasd: tata op? Bedankt voor het meedenken Jingels!
nieuwe meiden Welkom. Ik maak plaats! Zo ik heb vrijdag toch nog een voeding mogen geven. Ik voelde vanaf donderdag een klein beetje spanning en had het toen al geprobeerd, maar Thijs wilde niet natuurlijk... Dus vrijdag ochtend, hij had voor de nacht nog een tuitbekertje gehad, dus hij was niet al te hongerig en sliep nog een beetje... .. maar gelukt! En hoe ook, hij genoot ervan! Mama ook! Dit was echt nog een kadootje! Want ik dacht dat ik de laatste voeding al gegeven had... Mijn dag kon niet meer stuk en ik moest wel even een traantje laten, want het was echt super mooi! Ik voelde een zacht handje in mijn zij te aaien en toen hij genoeg had en mama haar borsten weer leeg waren begon hij heel lief te lachen en te kletsen. Zo lief... zucht...
TZM, ik sluit me aan bij de andere mama's, nog laten drinken voor jullie weggaan, dan ev nog helemaal leegkolven en dan gewoon aanleggen als je weer thuis bent. Paprika, extra aanleggen zal volgens mij wel helpen... Hanneke, als je blijft aanbieden, zelfs al komen er maar een paar druppels meer uit, dan kan het zijn dat ze weer volop gaan drinken na de geboorte. Maar als je er vrede mee hebt om te stoppen dan kan het ook wel een goed moment daarvoor zijn. Appelsientje, wat fijn dat je onverwacht toch nog en extra voeding hebt mogen geven. Ik zit ook met een dipje in de productie, maar ik denk wel te weten waardoor het komt, ik had gistermiddag wat bruinverlies(daarna wel niet meer) maar wel al twee dagen hevige menstruatiekrampen... zou ik dan toch nog een keer ongesteld worden?
Bedankt voor jullie advies meiden! Ik heb er ineens helemaal zin in om te gaan. Kan natuurlijk 4 á 4,5 uur wegblijven en dan hoef ik niet te kolven (had ik niet bedacht!) Als ik dan het toetje mis, is het maar zo
TZM veel plezier! Gaat vast helemaal goedkomen! Appelsientje. Wat fijn dat de voeding nog goed gelukt is! Kan me helemaal voorstellen dat het een mooi gevoel moet zijn als je kindje zo lekker aan je borst ligt! Helemaal als je dacht dat het al afgelopen was. Bolbuikje jij hebt al heel wat meegemaakt zeg met de BV. Knap dat je nog steeds mamamelk geeft. Paprika is het wel honger? Of misschien toch bij mama willen zijn (omdat ze een ontwikkeling doormaakt) Mila begint met doorslapen. Heerlijk, maar het brengt ook wat onzekerheden met zich mee. Ze wil 's ochtends maar 1 borst. Dat betekent dat er voor de andere borst zo'n 11 uur tussen de voedingen zit. Ik vraag me af of mijn productie dat wel aan kan? Kan ik de natuur gewoon haar gang laten gaan of zou ik toch moeten afkolven?
Hé wat leuk ineens een paar nieuwe meiden erbij Welkom! paprika, ik weet ook niet wat er aan de hand kan zijn. Zelf merk ik wel dat er regelmatig fases zijn waarin het wat minder is en na een paar dagen rommelen wordt het meestal weer beter of hebben we een nieuw ritme te pakken. Trouwens wel schattig dat Lieve tegen en over de borst praat. appelsientje, ook nog ineens een mooie brok-in-de-keel-voeding te pakken **smelt** Hihihi, dat inzicht had ik ook pas doordat iemand anders tegen me zei dat ik best 4 a 4,5 weg kon en dan niet hoefde te kolven. De eerste tijd ben je zo bezig met om de 2 a 3 uur aanleggen Nou, hier hebben we alledrie om de haverklap last van nare hoestjes, griepachtige verschijnselen enzo. Van de afgelopen 4 weken ben ik er zeker 3 ziek geweest. De kleine man fladdert - snottert - er redelijk doorheen, maar gelukkig niks ernstigs. Drinken nog steeds gelukkig in ieder geval 1 x per dag en soms 2x. We genieten (alhoewel mama het soms wel mist die 2e of 3e keer op een dag)... Knuffel voor wie 'em wil hebben!
Chacha ik zou nog wel even die ene borst afkolven. Als na een week ofzo blijkt dat Mila iedere keer maar 1 borst wil, dan kan je altijd nog natuurlijk afbouwen. Mocht Mila zich 'vergist' hebben, dan hoeft ze niet zo hard te werken om de productie weer op peil te krijgen (en jij dus ook niet )
Ff een vraagje voor de dames die al even lang of langer voeden dan mij, hoeveel keer drinkt jullie kindje nog bij jullie?