Okee, hier dus ongeveer hetzelfde, vandaag ook zes keer, meestal ook zo'n 4 keer. Maar 's nachts meestal dus ook nog een of meerdere keren, afgelopen nacht maar een keer, dus denk daarom vandaag overdag wat meer. Ik slik ook cerazette.
Appelsientje, Geweldig dat je nog zo een fijne laatste voeding hebt gehad! Super meid! Fijn dat jullie het toch nog zo fijn samen hebben kunnen afsluiten! Chacha, Ik zou het idd even proberen te doen zoals barbabintje al zegt. Dat lijkt me een prima oplossing. Verder bedankt enne dat was pas het verhaal vanaf de 7 maanden ! Maar geeft niet! Ik ben blij dat ik altijd doorgezet heb! Kirby, Hoe bedoel je onderstaande precies als ik vragen mag? Hanneke, als je blijft aanbieden, zelfs al komen er maar een paar druppels meer uit, dan kan het zijn dat ze weer volop gaan drinken na de geboorte. Maar als je er vrede mee hebt om te stoppen dan kan het ook wel een goed moment daarvoor zijn Of ik ben moe, of ik volg je niet of ik ben dan werkelijk gewoon echt dom en blond ! Ze waren ruim 7 maanden toen mijn voeding zo terug gelopen is, toen heb ik altijd aangelegd en dan daarna een fles kunstvoeding gegeven, zodat de inspanning nooit echt helemaal voor niks was. Maarja na een week of 4-5 is Malou toch echt gewoon gestopt met drinken. Ze wilde gewoon echt niet meer aanhappen. En tja eigenlijk had ze gewoon gelijk, zoveel moeite doen en dan niks krijgen, tja dan zou ik ook stoppen ! Verder heeft ze daarna dus sinds ik denk begin juli, nog 3 keer bij me gedronken, maar ik dwing haar gewoon niet, dat wil ik niet. Het is haar keuze en anders gewoon niet. En ze krijg mijn melk eigenlijk gewoon elke dag 1x uit een flesje ! TZM, Hier vijf maanden na de bevalling begonnen met de Cerazette pil maar na twee maanden slikken weeer gestopt! Toen weer alleen condoom (behalve 1x, resultaat zie banner ). Hier vandaag niet zo heel veel gekolfd, nu 2x gekolfd en beide keren niet eens 50cc gekolfd. Maar vooruit, we kijken wel! Kleintjes zijn gister en vandaag niet thuis geweest. Zouden eigenlijk gister thuis gekomen zijn, maar de opa van Leander is gistermiddag overleden, dus is hij daarheen geweest. Vandaag is ie ook de hele dag daar geweest, dus vooruit kleintjes komen morgen lekker weer naar huis toe! Verder hier nog lekker rustig aan. Veel slapen en bankhangen en verder natuurlijk even hier kijken voor een gezellig kletspraatje ! Liefs, Hanneke!
Hanneke, ik dacht dat Ruben nu nog af en toe dronk maar dat er niet veel meer uit kwam (door de zwangerschap)... en ik wou gewoon zeggen dat als je nu blijft aanbieden en hij nog blijft 'drinken' dat hij dan waarschijnlijk weer volop zal drinken na de geboorte... maar dat als je wil dat Ruben stopt met drinken, dit misschien wel een goed moment kan zijn om te stoppen. Ik heb trouwens wel bewondering voor je hoor, een tweeling aan de tiet, lijkt me heel erg zwaar! Wij gebruiken trouwens alleen Cerazette omdat het voor mij nogal moeilijk ligt om weer zwanger te worden. Niet omdat we geen kindjes meer willen, integendeel, we hopen dat we er nog zullen krijgen, maar omdat mijn vorige zwangerschap(pen) zo zwaar waren, cerclage, platliggen en weeënremmers vanaf 13 weken, toch nog 10 weken ziekenhuis... en nu loopt er hier gewoon al een klein meisje rond waarmee we rekening moeten/willen houden, dus voorlopig blijft het bij haar.
Nou ik hoop dat ik me er ook aan kan bijvoegen, ik lees soms wel mee en gezellige boel hoor Vooral leuk dat borstvoeding ons zo bindt! Ik ben er vandaag achtergekomen dat ik weer zwanger ben! Dit komt totaal onverwachts, en helemaal niet gepland dus het heeft écht zo moeten zijn. 2 weken geleden had ik het sterke gevoel dat ik niet meer ongesteld zou worden, datzelfde gevoel had ik ook bij mijn eerste zwangerschap ervaren, daardoor had ik al een voorgevoel en wist ik het eigenlijk al een beetje. Maar het blijft eng zo'n bevestiging van je gevoel! Ik ga nog zeker door met borstvoeden van mijn dochtertje, kijken hoe lang ze blijft drinken.. en hoe zij zal reageren op mijn buik straks. Hebben sommigen hier ervaring mee, borstvoeding én zwangerschap? En als de baby er straks is, hoe zal het dan gaan?
Kirby, Ow oke ik ben dus dom en blond dat ik je niet begreep ! Maar Ruben drinkt als het aan hem ligt wel vaker als hij van mij mag . Maar idd waarschijlijk is het zo dat als ik het vol kan houden tot na de geboorte van Purk dan zal hij wel weer gewoon lekker mee gaan drinken! En dat mag van mij ook gewoon. Maar dan moeten we wel in de tussen tijd de melk op gang zien te houden ! En nee, ik wil eignelijk nog helemaal niet dat ie stopt met drinken, maarja die lage productie is nou niet echt om positief over te blijven zegmaar Poeh, zeg die zwangerschap ik snap idd dat jullie het even vooruit stellen ivm jullie kleine meid! Zeema, Gefeliciteerd meid!
Hanneke, misschien had ik het ook niet super verwoord hoor Volgens mij is het overigens helemaal normaal hoor dat de productie zo laag ligt in dit stadium van de zwangerschap. Ja, zwanger zijn is zeker niet gemakkelijk bij mij en als je dan al een kleintje hebt rondlopen... ik vind het zo jammer dat ik nooit zal kunnen tandemen want ik moet stoppen met bv voor de zwangerschap of zodra ik het weet dat ik zwanger ben. Daarom, nu nog lekker genieten van de bv met mijn meisje en als ze naar school gaat dan weer eens denken aan zwanger worden.
Nieuwelingen welkom! Appelsientje, wat heerlijk dat Thijs nog 1 laatste keer bij je heeft gedronken. TZM: Anticonceptie: Hier condooms. Vind het echt niet alles, maar ik wil niet aan de pil ivm m'n productie. En ik ben toch niet zo voor hormonen, dus dan maar even zo. Zeema: Gefeliciteerd. Hanneke: Hoe is het verder met je? Jingels: En met jou? Ik zie je volgens mij wat minder vaak hier? ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ik ben ff in sneltreinvaart over te tekst gegaan en ff kort gereageerd. Hier verder alles nog goed al lijkt het wel of ik wat minder productie heb. Maar Tessa lijkt tevreden dus denk ik dat het wel meevalt. Ik moet ook wel weer ongesteld worden 1 dezer dagen. Daar heeft het denk ik mee te maken. En het slapen 's nachts is drama. Ik ben het echt een beetje zat. Moet echt even klagen hoor, doe ik niet snel over m'n meisje, niets is me teveel als het om Tessa gaat, maar ik kan er even niet meer tegen. Afgelopen nacht 4x! ! Ik heb inmiddels wel een trucje gevonden om ze niet meer steeds uit bed te hoeven halen en te laten drinken. Chamodent! Ik geeft zodra ze wakker is 3 druppeltjes, speentje erin en ze slaapt weer door. Ze weigerder speentje steeds. Pas als ze had gedronken (lees: bij mama zijn, want honger had ze niet) wilde ze speen weer. Maar ik ben zo bang dat als ik ze steeds uit bed haal en bij me neem dat ze er aan gaat wennen. Afgelopen nacht om 1u, 2u, 3u, 5u (toen heb ik ze laten drinken) en toen om half 7 weer. Daarbij kwam nog dat ik zelf onrustig heb geslapen tussendoor. Veel onsamenhangend dromen en dus steeds maar korte slaapjes. En een vriend naast me die snurkte. Dat doetie gelukkig niet iedere nacht, maar zo af en toe heeft hij dat wel eens. Ben vanmiddag nog wel een uurtje op bed gaan liggen, maar heb ook niet echt geslapen. Nu ben ik kapot. Moest ook nog eens werken vanavond en ben nog niet zo lang thuis. Nou, nu de klaagmodus weer uit. Tessa is overdag echt zoooo vrolijk. Ik word daar echt zo blij van. Ik kan dat niet omschrijven, maar het voelt heerlijk! Ze word ook zo wijs en we hebben het echt gezellig. Ik kan uren met haar spelen. Dan moet ik overeind omdat ik een houten kont heb van de harde vloer en niet meer kan zitten/liggen maar dat word ik volgens mij nooit zat. Leuk hoor, blokjes stapelen, kiekeboe spelen, poeze aaien, boekje lezen, als klimrek gebruikt worden (ja, ze kan sinds een paar dagen zichzelf ook optrekken tot staan) en vooral heel veel lachen samen. Want dat kan ze als de beste. Zelf met mijn tepel in m'n mond. Dan zit ze met dr vingertje in m'n mond en zeg ik :haphaphap! GE-WEL-DIG vind ze dat. En dan gewoon stuk door blijven drinken. Nou, nu ook weer genoeg opgeschept. Ga nu maar slapen. Bye
@Boney: lees iedere dag mee hoor. Qua bv en eten enzo is het allemaal gesneden koek. Weinig te melden daarover eigenlijk. Jelte loopt sinds een week of 2 los, enorm grappig om te zien. Voor de rest gaat het eigenlijk allemaal crescendo.
Bedankt voor de felicitaties! Bolbuikje, ik zag dat je ook zwanger bent en al verder in de zwangerschap zit. Hoe gaat dat tot nu toe met de borstvoeding? En Boney, ik wilde liever ook niet aan hormonale anticonceptie en gebruikte alleen condooms.. nou toch zwanger geraakt, dus.. Maar dat gaat voor alles op, sommigen raken ook door de pil en spiraal heen zwanger Het komt wanneer het komen moet!
Ik vind dat het nog best vaak voor komt. Zwanger door condoom heen. Beetje raar vind ik dat. Er staat in de bijsltuiter volgens mij dat hij 99% betrouwbaar is. Net als de pil dus. Hmmmm, ga er toch maar over denken om Double Dutch te gaan doen. Aangezien ik/wij best vruchtbaar zijn.
Barbintje en bolbuikje bedankt voor de reacties. Ik ga het op die manier proberen. Hoeft ze ook niet zo heftig te regelen als ze zich bedenkt. Over anticonceptie...hier nog het condoom. Ik weet nog niet zo goed wat ik wil. Bolbuikje gecondoleerd! Zeema gefeliciteerd met je zwangerschap. Boney poeh dat zijn pittige nachten! Hopelijk nu een betere nacht gehad. Mila lijkt hier toch door te slapen. Vanmorgen was het weer half 6! Ik geniet er maar van, want ik weet ook dat het zo weer anders kan zijn. Donderdag moet ze weer de prikjes...ben benieuwd wat ze nu weer op het CB zeggen. Ze vonden de vorige keer dat ik best wel veel voedingen gaf (7-8 voedingen...nou dat valt toch best mee voor een meisje van 2 maandjes, met regeldagen hangt ze er 15x aan )
Ik moet ook donderdag weer naar het CB. En de vorige keer keek ze me ook zo aan dat ik nog min. 6 voedingen gaf. Inmiddels zijn dat er 4 of 5. Als ze 's nachts nog komt dan zijn het er meer. 7-8 voedingen vind ik heel normaal voor een kindje van die leeftijd. Lekker laten lullen daar Hier afgelopen nacht trouwens best een goede nacht gehad. Ze heeft geslapen tot 5u! Kon het speentje er in doen en toen sliep ze tot half 7. Toen bij mij in bed lekker drinken en samen in het grote bed nog verder slapen tot half 9. Ow, wat geniet ik daar toch van. Zo lekker dicht tegen je aan. Heerlijk. Hier hebben we vandaag knuffel dag. Ik ben 1 dag vrij en dan mag ik er weer 2. Dus vandaag doen we niets anders dan knuffelen en spelen. Ook kan ze sinds gisteren zelf gaan zitten. Waarschijnlijk al vanaf eergisteren, maar dan zat ze op de grond en dan wist ik niet meer of ik ze nou zelf had neergezet of niet. Maar vandaag heb ik het dus echt zelf gezien. Ook kruipen gaat steeds beter en vaker, maar tijgeren gaat veeeeel sneller dus dat is ook stukken makkelijker.