Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Jeetje Nathalie wat een ziekenboeg bij jullie. Sterkte en beterschap ermee!
    Fijn dat je dochter haar ontlasting kwijt is! Zal wel een hele opluchting zijn voor haar!

Boney. Dat is nogal een verschil zeg! Zou dat harde borstschild beter vacuum zuigen ofzo? Ik zou het ook niet weten eigenlijk.

Beastie goed dat je voor de 9 maanden gaat!
    (ben wel benieuwd wat je nu eigenlijk gezegd hebt....maar was weer te laat, het is al weg)

Bolbuikje, ik trek me idd niks aan van het CB. Als ik vragen heb, dan stel ik ze wel ergens anders. Vind niet dat ze er veel verstand van hebben daar.

Appeltje beterschap voor je zoon!

Salapio wat goed dat je meisje de 1e stapjes heeft gezet! Dat is vast de reden van het vele wakker worden, haar wereld wordt opeens zoveel groter.

Mijn oudste is ziek. Maandag aan de diarree en overgeven. Nu heel erg verkouden en hoesten. Heftig nachtje maandag.
    Mila heeft er gelukkig geen last van. Ze slaapt nog steeds door trouwens, maar ik ben ook opgehouden met het kolven van de andere borst. Ik zit mijn productie hierdoor juist op te krikken, waardoor de melk er gigantisch uitspuit (deed het altijd wel...maar nu echt met 120km per uur) Mila vindt dat niet zo grappig ;) Ze kreeg er ook last van...veel buikkrampen. Ik laat de natuur wel haar gang gaan. Mocht het toch verkeerd gaan met de productie, dan moeten we het samen maar opkrikken.

Fijne dag allemaal!

2. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik gebruik bij mijn swing ook een hard borstschild, mijn zachte heeft een vouw en dat doet zeer!
    1 decer dagen krijg ik als het goed is het tstuk binnen voor mijn swing zodat ik dubbel kan kolven Wacht vol spanning af!

Beterschap aan alle zieke kleintjes! Zo sneu als ze niet lekker zijn.

Maandag naat het CB ben benieuwd wat ze ervan zeggen dat ik in principe nog niet met bijvoeding wil starten.

3. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ohja ik las ergens dat Drees68 ook de eerste maanden full time heeft gekolft ivm reflux en dat haar zoon daana alsnog terug aan de borst kon. Weet iemand met hoeveel maanden?

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    breekt in...

zeema, gefeliciteerd wat leuk! Wel een verrassing lijkt mij.

euhm wij hebben ook altijd condooms gebruikt maar paar dagen geleden per ongeluk niet (was niet bij de hand, ach en dan verleg je je grenzen...) ojee... begin nu wel even na te denken, als ik jullie verhalen zo lees!

Ik wil eigenlijk niet meer aan de pil, ik ben er achter gekomen dat ik zonder al die hormonen mij toch prettiger voel.

Veel plezier met die fijne borstvoedingen!

doegie

5. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

Dec 20, 2007
    2,109
    0
    0
    Ik denk erover om een kleiner borstschild te kopen, maar op internet betaal je de hoofdprijs aan bezorgkosten. Is er ook een winkel waar je ze kunt kopen?

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Boney:Het borstschild van de mini elektric past niet op de swing,dus kan het niet uittesten.

Chacha:Was inderdaad een opluchting voor Jamie.
    Beterschap voor Lynn!

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Hoi Hoi meiden

Al een tijdje niet geweest.
    Verder alles goed, maar had 7 weken geen internet :S
    Met het voeden gaat het nog steeds prima..
    Nu ik er weer ben heb ik even een vraagje..
    Als je bv geeft dan krijg je op je werk tot een aantal maand de tijd die je voed doorbetaald.
    Is dit tot 9 maand of tot en met 9 maand? Ik ben het ff kwijt.

Ik werk in de thuiszorg dus alles word bij ons door ons zelf ingeklokt....vandaar dat ik dit vraag omdat ik dit dan zelf moet schrijven/inklokken...anders krijg ik het niet doorbetaald..

8. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Het is gedurende de eerste negen levensmaanden dus mi tot 9 maanden.

9. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik lees wel mee ... maar reacties van mijn kant blijven even uit ... Mirre wil heel veel aandacht ;)

10. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Salapio, heeft Mirre misschien ook wat last van verlatingsangst? Thijs in ieder geval wel, iedere avond is het weer raak. Maar ook wel erg aandoenlijk dat hij zijn mama of papa gewoon mist en even wil knuffelen!
    Hier ook weer duidelijk een sprong.... Thijs doet stapjes rond de tafel en heeft vanmorgen een vaas bloemen omver geholpen, hij is ook zo vliegensvlug. Ik zag het gebeuren, rende naar hem toe, maar het was al te laat. Hij had zijn pyama nog aan en had een plens koud water over zich heen gekregen (vaas was nog heel) goh dat was even schrikken, maar Thijs had er wel lol om....

11. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja zeker weten verlatingsangst ... kan mn kont niet keren of ze zet een (enorme) keel op ;)

Staat tegenover dat ze bijna uit haar kinderstoel stuiterde van enthousiasme toen ik gisteren thuiskwam uit mn werk :D

12. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Há mama's daar ben ik ook weer eens. Echt schandalig lang geleden :oops: Nou heb ik ook wel even zonder computer gezeten en dan merk je helaas hoe vaak je zo'n apparaat gebruikt! Maar ik heb weer een nieuw/fris apparaat dus ik kan er voorlopig weer tegenaan.
    Ik heb nog niets teruggelezen, daar ga ik zo mee beginnen. Voor zolang als het kan want Sem zal zo wel wakker worden en dan gaan we even naar buiten.

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en de kindjes, liefs

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    He dames!

Ik ben ook al heel lang niet meer geweest, sorry :oops:.

Even snel reageren op wat dingetjes hoor:

Appeltje, geweldig dat Kevin weer aan de borst drinkt! Ik hoop voor je dat hij voorlopg nog lekker wil drinken!

Appelsientje, voor jou geweldig dat Thijs toch nog even heeft gedronken terwijl je het niet meer had verwacht! Echt een mooi cadeautje inderdaad!

Nathalie, ik ben ook een probleem-oren-kind geweest en ging wel zwemmen, met 2 oordopjes, op maat gemaakt, die maken ze bij hoortoestel zaken. Ik heb een tijdlang geen trommelvlies gehad en met die oordoppen kon ik gewoon zwemmen.

Boney, ik was ook begonnen met die zachte borstschilden, maar ben snel overgestapt op de harde en daarmee kolfde ik meteen veel meer. Denk dat er toch meer druk op kan staan omdat het hard is en niet meegeeft?

TimzijnMama, bij ons kraamcentrum kan je ook borstschilden kopen, of bestellen. Lijkt me een stuk goedkoper. Kan bij een kraamcentrum bij jou in de buurt of bij de thuiszorg neem ik aan ook.
    Hier trouwens geen anticonceptie, we wilden al snel weer zwanger raken na Eva. Ben 2 keer ongesteld geweest inmiddels en ik hoop dat het zo blijft of korter wordt (voor Eva had ik helemaal geen cyclus, nu was ie 56 dagen).

Zeema, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Jingles, leuk zeg dat Jelte nu los loopt! Is meteen heel anders of niet?

De rest: zwaai! Heb wel alles gelezen hoor ;).

Hier gaat het niet zo lekker, Eva drinkt wel weer super uit de borst (begint nu soms zelfs aan mijn shirt te trekken :)), maar is behoorlijk grieperig. En het ging juist zo lekker.... 2 weken geleden liep ze voor het eerst aan 1 hand mee. Doordat ze nu zo verzwakt is lukt dat niet meer zo heel goed, maar aan 2 handen en achter haar loopauto gaat wel heel goed, gek genoeg vindt ze dat ook altijd wel leuk, ook al voelt ze zich helemaal niet lekker. Verder vindt ze eigenlijk niets leuk :(, ze hoest heel veel, huilt veel (echt heel zielig), eet weinig tot niks (gister alleen maar 4 voedingen). Ze heeft volgens mij erg veel pijn aan haar keel. En ze lijkt ook wel last te hebben van een sprongetje, behalve het ziek zijn is ze ook gewoon een beetje anders. Wilde bijvoorbeeld vanavond zelf met haar lepel eten, die ze op z'n kop draait dus veel belandt er dan niet in haar mond, maar we waren allang blij dat ze in ieder geval doet alsof ze wil eten. Ze wil haar beker ook zelf vasthouden, maar dat is dus een gewone beker dus dat mag ze alleen in bad. Laatst was mijn vriend even in de keuken en hij had haar beker op de salontafel laten staan per ongeluk, toen hij binnenkwam had ze de beker netjes in haar 2 handen vast en blijkbaar al geprobeerd te drinken, want haar t-shirt was nat :D. Maar ze kan het dus al wel een beetje, nu nog verder oefenen ;).
    Verder ben ik zelf niet helemaal lekker, gister was het echt beroerd, vanochtend ook nog en nu gaat het redelijk. Morgen weer werken, vriendlief is dan thuis. Kost ons lekker veel vrij dagen zo... die we toch al niet meer hadden :(.

Liefs,
    Snoopy

14. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Snoopy, beterschap voor jou en je kleine meisje.....

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Snoopy beterschap voor jou en je mooie meisje!

16. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Vandaag naar het CB geweest. (curve staat hier ook)
    Ze zat met de CB curve flink onder gemiddeld. Maar het was allemaal wel goed.
    Ze vond haar erg bewegelijk en ze was verbaast dat ze zich al optrok en kruipt. :)
    Wel zeiden ze dat ze best wat meer vast voedsel mocht hebben ipv BV. Haha. Ik heb hier ja en amen op geknikt. Tessa is nou eenmaal een klein meisje en zal echt nooit boven die curve uitkomen. En dat hoeft ook echt niet.
    Zolang ze aankomt en niet afvalt vind ik het best. En zolang ze nog van die billen heeft met een hoog bijtgehalt en polsen met lekkere rollen vind ik het ook best :p
    We gaan gewoon vrolijk door zo.
    Al zijn we nu wel bezig om als ik werk dat ze 1 voeding minder krijgt.
    En dat gaat tot nu toe goed. Al is papa niet zo in voor deze verandering, maar goed. (hij kan niet zo best tegen verandering ;) )
    Hij is gewend dat ze om half 5 een fles krijgt van hem (ik ben dan werken) daarna in bed en slapen tot 18u. Dan warm eten en dan om half 8 een fles voor het slapen gaan.
    Nu krijgt ze van mij om 15u (vlak voor ik moet gaan werken) BV en daarna fruit.
    Als ze honger heeft wil ik dat hij ze een beetje yoghurt geeft om 4u of half 5 en dan om 6u gewoon eten.
    Ze kan dat best van 3 tot 6 zonder voeding.
    Als hij ze om half 5 weer een fles geeft, dan eet ze dus bijna niet van de warme prak ben ik achter.
    En die fles van half 5 is vaak ook nog eens half KV.
    Maar hij is bang dat ze niet gaat slapen om half 5 omdat ze dan geen volle maag heeft. :rolleyes:
    Ik zal moeten praten als bruggeman. Maar het lukt mij echt niet om 2 flessen met BV klaar te zetten. Dus moet ik gaan mengen.
    Als ze maar 1 fles krijgt om half 8 dus, dan is die fles helemaal BV. Zeker nu met dat andere borst schild.
    Ben nog steeds verbaast dat het zoveel beter gaat. :confused:

Nu ga ik slapen. Morgen weer werken en ik hoop dat papa z'n best doet om de verandering te accepteren.
    Hebben jullie nog argumenten die ik aan kan dragen? Graag! ;)

Truste allemaal.

17. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Snoopy, beterschap voor jou en je meisje!

Boney, hoop dat papa de veranderingen accepteert :)

18. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ben net met Justin even langs de huisarts gegaan.
    Hij is al een paar nachten aan het huilen en erg onrustig.
    Greep naar zijn oren en knalrode wangen

Mijn man heeft zelf vannacht een hele poos beneden gezeten.

Justin heeft dus blijkbaar vocht achter zijn trommelvlies zitten en moet nu neuspray gebruiken om de druk te verlagen.

19. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ik kom ff m'n banner laten zien vandaag!
    :)
    En ben best trots! Dat had ik een jaar geleden echt niet gedacht.

20. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

Dec 20, 2007
    2,109
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een kolf-vraag.
    Ik ga morgenavond uit eten (voor het eerst weg zonder Nadine!) en nu probeer ik een voeding bij elkaar te kolven. Aangezien mijn kolf opbrengst dramatisch is, duurt dat even. Nu is het al 2 keer gebeurd dat ik aan het kolven ben (1,5 uur) na de voeding en dat Nadine wakker wordt! Gisteren heb ik haar eerst de borst gegeven en daarna het afgekolfte (beetje jammer dat het weer op was) maar vandaag heb ik geprobeerd zonder. Nu is ze na een uur alweer aan het vragen (logisch) en ga ik haar dus straks maar weer aanleggen.
    Maar wanneer kan ik nou het beste kolven? Wel 1,5 uur na de voeding? Ik denk nl. dat ze wel eens een regeldag kan gaan hebben omdat ze 6 weken is vandaag....

Share This Page