Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

Dec 20, 2007
    2,109
    0
    0
    Nee hoor, wel een heel klein beetje gesneeuwd maar dat bleef niet liggen. Nu is er geen vlokje te bekennen.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat grappig eigenlijk dat dat zo kan verschillen per plaats he!
    Hier leek het gister wel de noordpool :) :D!

3. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

Dec 20, 2007
    2,109
    0
    0
    Leuk hoor, ik wil ook sneeuw!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kom maar halen, wij hebben liever geen sneeuw! Whahaha! Zeker niet in combi met smelten en dan vanavond weer aanvriezen ;)!

Fijn trouwens dat het etentje helemaal goed was gegaan, zowel voor de kleine meid als voor mama!

Deze mama gaat nu even naar bed! Toedels :D!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dank jullie wel voor het beterschap wensen! Heeft nog redelijk gewerkt ook!

Esli, nog gefeliciteerd met Angelina!

Boney, gefeliciteerd met de 9 maanden! Wij hebben dat op een gegeven moment ook gedaan hoor, Eva krijgt 3 uur voor het avondeten niets meer, hooguit een kwart soepstengeltje als ik aan het koken ben. En toen ging ze veel beter eten. Helaas maar voor kort, want toen werd ze ziek en nu weer een sprongetje...

Timzijnmama, fijn dat het zo goed is gegaan! Stom he, van tevoren maak je je altijd veel zorgen en dan gaat het gewoon helemaal goed. Maar goed, het zorgen maken zit in de aard van elke mama geloof ik ;).

Sembo, dus al zijn eerste verjaardag gevierd :D. En de eerste losse stapjes! Zo bijzonder allemaal!

Chacha, gefeliciteerd met het halen van de eerste mijlpaal! En beterschap.... toen wij alledrie buikgriep hadden een paar maanden terug (ook erg leuk :() was mijn productie flink gekelderd, want ik was ziek en Eva liet ik niet teveel drinken omdat anders alles eruit kwam... heb toen wel wat extra gekolfd en vaak kleine beetjes laten drinken. Maar als je weer beter bent is het zo weer op peil.

Hier lag gistermiddag al sneeuw, ben even met Eva buiten gaan kijken, de vallende sneeuw vond ze super om te zien, maar de koude sneeuw voelen vond ze maar niet ;).
    Ik hou ook niet zo van sneeuw hoor, net wat Hanneke al zegt, als het gaat dooien en weer vriezen. Zoals hier vanavond, de wegen zijn spekglad, doodeng om dan te rijden en daarna nog met een kleintje naar de voordeur te lopen... Het ziet er allemaal leuk uit, maar ik ga liever gewoon veilig naar buiten ;).

Hier gaat het weer beter, Eva is zo goed als beter (hoest alleen nog wel aardig, heel sneu, maar het gaat). Ik heb alleen een ooronsteking, meteen antibiotica gekregen en gister en vandaag ging het goed, nu zit het weer dicht. Hopelijk gaat het snel over. Gelukkig niet zoveel pijn eraan.
    Eva zit trouwens midden in een sprongetje en ze kan me een partij driftig zijn! Echt met overstrekken en dan druk schoppen, slaan, hoofd achterover gooien en brullen! Gisteren had ze het voor het eerst, ik wist even niet wat er was, of ze nou pijn had of gewoon driftig was.... ik wist me echt geen raad. Maar goed, het is driftig zijn dus, dat is zeker na vandaag heel duidelijk ;). En ze heeft erge verlatingsangst. Vanmiddag ging ik haar bij de opvang halen, ik dacht dat ze me nog niet zag dus liep door om haar spullen te pakken, gaat ze zitten (ze stond aan de muziektafel, altijd als ik haar ophaal ;)), kijkt me aan, gaat druk schoppen, valt daardoor bijna om en begint hysterisch te huilen. Ze heeft het trouwens vooral bij mij, ook als ze bij mijn vriend zit wil ze vaak naar mij. Ach, het zal wel, gaat wel weer over, mijn vriend trekt het zich gelukkig ook niet persoonlijk aan ;). Ze wil alles zelf doen, bladzijden van boekje omslaan (owee als je helpt, of als het niet snel genoeg lukt), zelf eten met haar vork (brood) en lepel (rijst) en weer owee als je wil helpen, dan gaat ze gelijk weer overstrekken en haar hoofd naar achter gooien en brullen. Ze zit heel duidelijk even met zichzelf in de knoop, heeft geen geduld met zichzelf en wil teveel. Mag ze lekker bij mij uithuilen als ze uit haar driftige bui is, dat is dan wel weer heel erg lief :). Verder heeft lopen even niet zoveel aandacht van haar, maar kletsen enzo des te meer. Wat ze nu vaak doet is iets verstoppen onder haar hand (tijdens het voeden vaak mijn tepel :D), dan vraag ik: 'waar is ie?' Dan haalt ze haar handje weg en ik zei dan altijd 'daar!' (of 'daar is ie!'). En nu zegt ze het zelf: 'dada..... daaaaaaaaaaaaa'. Zo lief! En ze is dol op kusjes geven, op commando, maar ook uit zichzelf. Als ik in haar kamer op de stoel ga zitten voor de laatste voeding en ze het licht uitdoet (papa heeft haar vast, maar Eva doet het licht uit), geeft ze papa meteen daarna meteen een kus.
    Hm, ik ben gewoon helemaal verliefd op mijn lieve kleine driftkikkertje ;).

Liefs,
    Snoopy

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    BONEY, idd zo lang Tessa lekker groeit, geen zorgen! Niet alle kindjes zijn nu eenmaal 'gemiddelde curve lijn-kindjes' ... en is je man al om?

SEM(BO), goed zo jongen lekker aan de wandel :D

HANNEKE, heerlijk dat je kindjes weer lekker thuis zijn :whistle:

ESLI, nog gefeliciteerd!

CHACHA, beterschap!

NATHALIE< beterschap!

SNOOPY, Eva ook lekker aan t springen?

Wij zijn een weekendje naar Texel geweest. Normaal wandelen we veel, maar was niet echt wandelweer (zeker niet met een kleine in de rugdrager :rolleyes:). Dus wat dat betreft viel ons weekend een beetje in de sneeuw/hagel/regen ... En Mirre heeft een kers op de 'ik wil niet slapen taart' gezet. Pffff ... echt heel vermoeiend en frustrerend. Niets is goed, alleen op mij liggen en dan eigenlijk ook alleen als ik heen en weer blijf lopen. Om 5u was ik het echt even zat en heb dat rustig aan dr uitgelegd en ben weg gegaan. Ze heeft lang gehuild, maar werd na even driftig brullen vrij snel mekkeren met tussenpozen (vooral als er een vliegtuig over komt is ze stil ... das interessant). Voelde me een slechte mama, maar zat er echt helemaal doorheen. Uiteindelijk heeft ze geslapen tot 8u :D ... best lekker!

En naast deze klaagzang is Mirre echt het liefste, leukste meisje hoor! Duidelijk ook aan het ontwikkelen. Lopen aan één hand doet ze niet meer. veels te eng :). Maar wel gebaren na doen en zelf beginnen met de gebaren en wij moeten dan meedoen (klappen, hiephiephoera, hand voor de mond en oooooh zeggen, blublublublublu met je vingers over je lippen etc). Ook wil ze het liefst twee items in dr handje houden ... soms kan dat, maar soms ook niet ... erg grappig (als ze twee duploautootjes in dr kleine knuistje probeert te proppen).

En ... al weer dik 11 maanden BV :D

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Verdorie! :cry:

Vanmorgen zou Michelle Max naar school brengen.
    Max zat achterop bij Michelle,en Michelle reed de steeg uit en op de straat aangekomen gingen ze onderuit(spekglad op de weg en deze mama had daar niet aan gedacht :cry: )

Michelle heeft Max opgevangen en heeft kunnen voorkomen dat Max met zijn hoofd tegen de stoeprand aan kwam.

Michelle heeft een flinke klap gemaakt en is hard op haar stuitje terecht gekomen.

Behoorlijk gekneusd dus en moet het warm houden en zonodig paracetamol tegen de pijn.

Justin heeft het ontzettend benauwd en hapt naar adem en stikt zowat in zijn slijm,daarnaast zit zijn temp op 38 gr.

Om 13.30 uur weer een bezoek aan de huisarts :(
    Word er zo moedeloos van allemaal.

8. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    knuf nathalie!

9. appeltje

appeltje Niet meer actief

Oh Nathalie, wat vervelend allemaal zeg! En Justin ook weer zo benauwd. Hier duurde het 6 weken eer de flixotide aansloeg en had mijn mannetje ook soms niet genoeg aan elke 3 uur Ventolin. Dan werd hij verneveld in het ziekenhuis en kon hij er weer even tegen. Misschien kan je daarom vragen bij de huisarts? Knuffel!

Hier ziekenboeg geweest vorige week (Kevin had keel- en oorontsteking) en ondanks dat sliep hij verder goed. Nu is de koorts weg en hebben we weer 2 extreem slechte nachten gehad. Dat hakt er wel weer even in na een periode goed doorslapen. Maar vervelender voor hem natuurlijk. Hij heeft aan beide kanten harde puntjes in de bovenkaak, dus ik denk dat het doorkomende kiezen zijn. Die rommelen al een tijdje, dus ze mogen van mij nu wel echt doorkomen. Ook zat er weer een sprongenwekkermail in mijn mailbox vanmorgen. Heel frappant, elke keer als wij denken 'wat is er toch met hem?' krijgen we weer zo'n hangerige-periode-waarschuwing in de mail. Moet er misschien toch ook maar in gaan geloven, ben eigenlijk niet zo van die sprongen. :)

Verder: zwaai, zwaai! Ik lees als de rust hier weer is gekeerd de gemiste pagina's bij!

10. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Jee Nathalie, het is ook elke keer wat bij jullie he, knuff! Ik hoop dat de rust snel wederkeert hoor, je valt nu echt van het ene in het andere.

Ik hoor overigens per vandaag bij de ex-voeders ;) Angelina is zaterdag 1 jaar geworden en ik heb daarom besloten om te stoppen met de bv. Ze zat toch nog maar op 1 voeding en was vaak met veel andere dingen bezig dan drinken en dronk dus nog maar heel weinig.

Met een brok in mn keel heb ik gisterochtend voor het laatste gevoed. Heb echt een beetje afscheid genomen zeg maar, het is toch weer het afsluiten van een fase. Ze lag heel tevreden te drinken en toen ze klaar was keek ze me aan met een grote lach en toen was het klaar. Ik had vantevoren noooit gedacht dat ik een jaar bv zou geven, maar we hebben er samen van genoten!

Nu gaan we naar een nieuwe fase, ze is geen baby meer, maar een echte dreumes. Wat zal het komende jaar gaan brengen?

Ik zal hier af en toe nog wel s komen lezen denk ik, ben tenslotte nog steeds trots :)

Verder wens ik iedereen heel veel geluk, plezier en succes met de bv en alles wat verder op jullie pad komt.

Knuffels!
    Ilse

11. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Kijk het toch nog even een dagje aan met Justin,koorts is weer gezakt.
    Als hij morgen nog steeds zo benauwd is kan ik alsnog even naar de dokter gaan

12. appeltje

appeltje Niet meer actief

Esli, wat beschrijf je dat stoppen mooi! Petje af hoor, dat jaar hebben jullie maar in je zak!

Richten jullie nog een ex-voedende-moeders-topic op binnen de bv-pijler?

13. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Nathalie: beterschap!
    @Esli: geweldig meid, een jaar bv. Een uitstekende prestatie, en een mooie afsluiting. :thumup:

14. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    jeetje nathalie wat een pech! Hoe is het nu met je dochter?
    En met Justin? Zit er nog steeds een stijgende lijn in? Beterschap. En ik hoop voor jullie dat het nu eens is afgelopen met de ziekenboeg!

Snoopy fijn dat het beter gaat met Eva. En jij aan de oorontsteking....hopelijk slaat de AB snel aan!
    Heel veel sterkte met dat fijne sprongetje. Fijn he? dat ze zo driftig kunnen zijn. Hier zit mijn oudste middenin de peuterpuberteit....die kan hele scenes schoppen. Maar dan kunnen ze opeens ook weer zo vertederend lief zijn he....Hoezo last van stemmingswisselingen? :)

Salapio heerlijk naar Texel! Wat vervelend van het niet willen slapen van Mirre! Ook dus al zo driftig mekkeren? En je bent echt geen slechte mama hoor...aan jezelf denken is ook heel belangrijk (zeker wanneer je het even zat bent)
    En gefeliciteerd met de 11 maanden! Wauw!

Appeltje bij jullie dus ook al ziek? Beterschap! Het heerst echt he? O en bij jou werkt de sprongenwekker dus wel....hier niet...terwijl ik me wel heb opgegeven

Esli wat ontzettend mooi beschreven zeg. Ik kan me er helemaal een voorstelling van maken. Geweldig hoor een jaar BV. Super gedaan!

Hier gelukkig weer opgeknapt van de buikgriep. En Mila lijkt nergens last van te hebben gehad (ik klop het wel snel even af hoor)
    Ze is vandaag wel wat overprikkeld na een druk dagje gister. En dan pakt ze die borst zo slecht. Ze is dan boos en aan het overstrekken. Ik moet dan echt met haar in een donkere kamer gaan liggen. Is dat herkenbaar?
    Ik merk trouwens dat ze overdag ook slechter drinkt...ze is zich zo bewust van haar omgeving...en haar grote zus (die volgt ze overal)

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Chacha:Met Michelle gaat het weer wat beter,heeft vandaag wel veel pijn gehad nog,maar toenstraks ging het lopen al een stukje beter.

Met Justin gaat het niet zo lekker :(
    Hij heeft het erg benauwd en loop om de aantal minuten naar boven.
    Hij slaapt nu net 5 minuten (hij viel uiteindelijk aan de borst in slaap)

Maar na iedere hoestbui (met veel slijm)gilt hij het uit :(
    Heb hem gepuft,neusspray(voor de druk achter zijn trommelvliezen),thijmsiroop gegeven......weet het ff niet meer.

Heb hem net ook even getempt en hij zit op 36.5 (wel een beetje laag,maar hij voelt echt als een kacheltje aan)

Als hij vannacht de hele nacht zo is(zoals de afgelopen nachten)dan bel ik echt de dokter voor een nieuwe afspraak.

16. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    oooo wat heb ik het te doen met je mannetje zeg! Veel meer kan je echt niet doen, denk ik. Misschien zijn hoofdeinde wat omhoog (als je dat al niet gedaan hebt)

Gelukkig geen koorts!

Hoop dat hij snel lekker slaapt en ook lekker blijft slapen.

Sterkte voor je mannetje en ook voor jou, want het zal niet meevallen je mannetje zo te zien! En gewoon morgen die HA bellen hoor! Daar wordt ie voor betaald.

(fijn dat het met Michelle wat beter gaat)

17. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ja zijn hoofdeinde staat sowieso al wat hoger,en had geprobeerd het nog wat hoger te leggen,maar dat wil hij niet.
    Zat toen heel erg met zijn hoofd te schudden en kon geen lekkere lig houding vinden.

Ja als hij morgen nog steeds zo is,dan ga ik wel bellen,alleen ik zit daar de laatste tijd zo vaak dat ik een beetje bang ben dat ze denken daar heb je haar weer :oops:
    Maar ja ik heb 4 kinderen en dan is er bijna altijd wel wat :(

18. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Nou dat is gewoon zo hoor...met kleine kinderen zit je er nou eenmaal vaker. Ik kom er ook nooit en nu met Mila (die pas 3 maandjes is) ben ik al 2x geweest (1x voor oogzalf en 1x ook met benauwdheid, dus ook ventolin). Zo is het nou eenmaal (en anders had je HA maar een ander beroep moeten kiezen hoor).

19. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Hallo, kom me ook weer even melden.
    Met Tessa gaat het goed. Afgelopen week alleen heel erg verkouden geweest. Erg hoesten en proesten. Het gaat nu gelukkig wat beter. OOk had ze flink koorts. Aan de borst was ze dan ook wat onrustig, omdat ze geen lucht kreeg.
    Ook heeft ze weer wat nieuws. :)
    's Avond doen we altijd de laatst voeding in het grote bed. Ze gaat nu sinds 2 avonden na 2 slokken wild draaien en gaat dan zitten. Ze gaat dan al zittend zitten happen. hahaha. Alsof ze zeggen wil: mama, kom ook eens zitten! Liggen is voor baby's en ik wil zittend drinken! Ik lach me slap om haar. Haha... Echt geweldig. En toch wil ze eigenlijk dan wel na een paar slokjes haar hoofdje ergens op steunen. Ze laat zich dan weer langzaam zakken tot ze op haar buik ligt met haar knietjes er nog onder. Ik doe dan m'n arm onder haar hoofdje en zo drinkt ze verder. (hoop dat jullie het snappen, klinkt een beetje raar geloof ik). Verder was ik vandaag jarig! :) Alleen m'n ouders zijn geweest. Maar dat was meer omdat m'n vader wat klusjes kwam doen. Heeft ook de traphekjes geplaatst gelukkig.

Nu ga ik maar slapen in de hoop dat Tessa mama de hele nacht laat slapen.

Ik heb wel alles steeds bijgelezen, maar ik heb het echt niet onthouden. Je kan beter alles in 1x terug lezen en dan 2 schermen openenen en reageren dan steeds elke dag een beetje lezen. Dan blijft het echt niet hangen bij mij... :oops: (hoelang mag je eigenlijk de hormonen de schuld nog geven?)

Truste allemaal.

20. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Even een kort teken van leven! Hier gaat het bv-gewijs prima, maar druk en we kwakkelen nog wat met slepende verkoudheidjes. Dus even weinig tijd om actief te posten. Lees wel mee, hoor.

Dit is er blijven hangen:

Boney, gefeli met je 9 maanden BV! Ik vond dat echt een mijlpaal.

Esli, een mooi einde van de bv voor jullie. Hoop je nog eens tegen te komen in het (nog te openen) ex-bv-topic ;) Trouwens gefeliciteerd met je verjaardag!

Snoopy, oooh wat schattig dat Eva kusjes geeft!

Sembo, barst je niet uit elkaar van trots dat kleine man al aan het stappen is gegaan?! Wowie!

Nathalie en de rest van de zieke mama's en kindjes een hele dikke beterschapsknuffel!

Wie ik ben vergeten: solly :oops:

Share This Page