Vind het wel een beetje eng hoor.......hopelijk is het niets ernstigs Even wat anders..... Justin doet mee met baby van de maand hier op zwangerschapspag. Zouden jullie op hem willen stemmen please.........
Meiden, herkennen jullie dit? Nadine lijkt ineens niet meer te weten hoe ze moet drinken? Ze laat steeds los, hapt niet goed en bezorgd me tepelkloven! Hoe kan dit ineens na 7 weken?!
Nathalie hoe was het in het ziekenhuis? TZM geen idee....misschien spruw ja? Heb je het idee dat ze wel echt honger heeft? Als Mila dat niet echt heeft gaat ze een beetje spelen...aanhappen, loslaten, kletsen en alles weer opnieuw. Bolbuikje dus Ruben toch ergens last van? Stom toeval dat dan samenvalt met de prikken. Fijn dat hij toch wat lijkt op te knappen. Hebben ze het fijn gehad bij opa en oma? Tot aan maart werk ik 2 dagen en dan hebben de meiden een papa-dag en een oma-dag. Lynn gaat ook 1 dag naar het kdv en Mila vanaf maart ook (dan is mijn ouderschapsverlof afgelopen en ga ik weer 3 dagen werken) Het is aardig goed gegaan vandaag. De 1e fles ging heel erg beroerd. Uiteindelijk heeft mijn man haar gevoed in de slaapkamer met gordijnen dicht. Daarna ging het beter. Maar ik was blij weer thuis te zijn en dat ik haar weer aan kon leggen. Had mijn meiden echt gemist. Kolven ging erg goed. Nu snap ik ook waarom Mila het grootste gedeelte van de dag maar 1 borst drinkt.....ik haalde er 180cc uit. Ik heb de ander ook maar niet afgekolfd om geen overproductie te krijgen (ze drinkt zo'n 150 uit de fles) Alleen de laatste kolfbeurt heb ik wat uit de tweede borst gehaald. Of is het toch verstandiger om altijd beide borsten af te kolven? Iemand een idee?
Hee Chacha,ging wel goed hoor,was vrij snel aan de beurt. Als het goed is kan ik morgen al bellen voor de uitslag. Hopelijk geen gekke dingen! Maar hoe beviel je eerste werkdag eigenlijk? Was zekers wel gek om weer op je werk te zijn? Ik zou wel beide borsten afkolven,desnoods vries je het in?
TZM: Ik dacht gelijk aan spruw. Wij hebben het ook 2x gehad. Klakt ze ook met haar tong? Chacha: Ik kan me nog goed mijn 1e werkdag herinneren. Heel raar zo'n dag. Ook het thuiskomen vond ik zo vreemd. Maar ook geweldig tegelijk. Wat geweldig dat je zoveel kunt kolven. Ik zou gewoon beide borsten kolven en invriezen wat je overhoud als je thuis komt. Melk is in een schoon flesje 5 dagen houdbaar hè? Dus misschien kun je het bewaren voor de volgende keer werken?
bedankt...maar ik heb 6 weken spruw gehad en was juist blij er eindelijk af te zijn voor mijn idee....zal morgen haar mondje nog eens goed kijken.... geen honger dacht ik ook al aan, maar dat is het denk ik niet.
Nathalie ben benieuwd wat de uitslag zal zijn! Het was wel weer gek hoor om aan het werk te zijn....net alsof er niks gebeurd was. Ik vond het ook nog niet zo leuk (maar dat komt vanzelf wel weer, moet even wennen) Boney ik werk voorlopig op maandag en donderdag. De afgekolfde melk van maandag vries ik niet in, maar gebruik ik voor donderdag. Die van donderdag vries ik wel in (het zal wel kunnen in de koelkast, maar vind het toch wel behoorlijk lang en onze koelkast gaat wel 100x op een dag open). TZM misschien last van een verkoudheid? Verstopte neus? of oortjes? Dan is het aanhappen ook lastiger/vervelender. Gaan mijn oudste uit bed plukken...die heeft heerlijk uitgeslapen
Nathalie: Gelukkig geen enge dingen dus... Chacha: Van do tot ma vind ik idd wel erg lang. Zou ik zelf ook niet doen. Kolf je de dagen dat je thuis bent ook? Zo kun je wel een lekkere voorraad opbouwen. Ik heb helaas nooit echt een voorraad gehad. Hooguit 1,5 voeding. Had het best fijn gevonden wat meer. Dus vries het lekker in. Goed achterin leggen. Dan kun je het best een paar maanden bewaren.
Gelukkig Nathalie...niks aan het handje. Hele opluchting zeker? Boney ik heb een tijdje gekolfd, iedere ochtend (ze drinkt namelijk maar 1 borst, pas aan het eind van de middag gaat ze er 2 drinken) Ik kolfde na de ochtendvoeding nog zo'n 180 cc. Dus mijn vriezervoorraad is aardig op peil (lees: 1 la helemaal vol....manlief klaagt al dat er geen plek meer is voor andere dingen) Ik kolf nu niet meer 's ochtends....kreeg toch wel een beetje last van teveel melk (en Mila ook) Nou ik duik de kroeg in vanavond...(jaja wel alcoholvrij ) Hopen dat manlief het gaat redden, want Mila is weer aan het clusteren geslagen 's avonds....
Justin deed de laatste paar dagen al steeds weigeren,maar nu wilde hij vanmorgen helemaal geen borst Wat ik wel merkte is dat ik wat lichtelijk aan het vloeien was Was van de week een beetje laat met het innemen van de Cerazette pil Hopelijk is dit niet blijvend dat hij blijft weigeren.
Ik zit ook met een 'probleem' Ik heb gelukkig genoeg voeding, maar Tessa is zo vreselijk snel afgeleid. Ik word er een beetje niet goed van. Ze neemt 3 slokken en laat dan weer los. En zo blijft dat een hele voeding gaan. Net ook weer. Zitten we samen op de grond te spelen. Opeens komt ze naar me toe gekropen, trekt zich aan me op en bgint aan m'n kleren te trekken en in m'n shirt te happen. Dus ik denk: honger! Shirt omhoog en drinken maar. Ze nam heel gulzig 3 slokken om weer los te laten. Gaat dit weer over? Op deze manier krijgt ze volgens mij veel minder binnen dan anders. Of zou ze gewoon minder trek hebben.
Sembo en Sembo-man , Van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van jullie kleine grote man! En natuurlijk 1 jaar borstvoeding! Helemaal super! Sem, Van harte gefeliciteerd met je allereerste verjaardag! Verwend voor deze dag ben je al, maar toch, vandaag is het pas 'echt' ! Ik hoop dat jullie een hele fijne week vakantie hebben gehad samen!
Sorry, verder nog niet bijgelezen, wilde alleen bovenstaande even echt doen vandaag! De rest komt morgen of van het weekend wel! Knuffel vast voor iedereen die hem nodig heeft !
Wilde het toch even delen met jullie ook al kom ik niet vaak langs. Mijn kereltje is nu vandaag 9 maand en ik geef hem dus nu al 9 maand borstvoeding ...We blijven doorgaan!
Hihihihihi(papa heeft feest op zijn werk vandaag en hij was de gelukkige om ''hulp''piet te zijn vandaag) Hij is toenstraks mee geweest even Max uit school halen,de kinderen waren door het dolle! http://www.mijnalbum.nl/Album=BKMNCRZB