Hallo! Ben ik ook weer eens even . Niet veel op internet geweest de laatste tijd. Sembo, nog gefeliciteerd met Sem z'n 1e verjaardag! Salapio, jammer dat je weekendje Texel niet helemaal was wat jullie ervan hadden verwacht, maar wel geweldig wat Mirre allemaal doet! Eva doet dat ook en de hieperdepiep hoera vindt ze helemaal geweldig! Wij zeggen dan hoera en doen onze handen in de lucht, zij zegt dan jaaaaadaaaaaaaaa (en heel soms hoejaaaaaaaa) en doet ook haar handen in de lucht. En een lol dat ze dan heeft! Twee dingen in haar hand houden hier ook, we hebben zo'n houten puzzel en met die stukjes lukt het ook wel. En anders gewoon 1 in je mond, heb je je handen ook weer vrij. En zo kruipt ze dan rond . Appeltje, bij jullie dus ook ziekenboeg geweest, hoe is het nu? Esli, geweldig hoor, het jaar volgemaakt! Kan me voorstellen dat je dan toch even een brok in je keel krijgt... Chacha, Eva was heel vaak erg onrustig aan de borst de eerste maanden, dus dat herken ik wel. Niet alleen na een drukke dag, maar heel vaak 'gewoon' onrustig. Kwam door haar temperament, mijn vele melk en haar sterke zuigreflex, dat maakte het allemaal teveel. Ik vond het de eerste maanden daardoor ook niet altijd even leuk, vanaf 4 maanden vond ik het leuker worden. En nu is het al een tijdje echt alleen maar leuk! En Eva vindt het ook heerlijk. En weer aan het werk, raar is dat he, ik vond het echt vreemd en ook niet zo leuk om Eva achter te laten. En mijn vriend had het de eerste dag niet zo goed gedaan en Eva veeeeeel te laat naar bed gedaan, dus Eva helemaal overstuur toen ik thuiskwam. De dag erna moest ik weer werken en toen ging het gelukkig veel beter, mijn vriend wist toen in ieder geval hoe het niet moest . Boney, lief dat Tessa liever zittend wil drinken maar toch weer niet . Esther, hoe is het nu bij jullie? Lijkt me heel raar, 's avonds niet meer voeden, is toch echt een afsluiting van de dag hier en een heerlijk moment zo'n met z'n tweetjes. Wij zullen er ook over niet al te lange tijd aan 'moeten' geloven. Hanneke, wat een gedoe zeg met Ruben die de borst wil maar niet mag . Tja, het is niet anders, maar wel sneu natuurlijk, lijkt me echt niet leuk om je kleine ventje zo te zien... Maar wel lekker doorgeslapen voor het eerst, dat is wel lekker! Hoe zijn de nachten erna gegaan? TZM, Eva ging rond die tijd ook moeilijk doen met drinken. Of eigenlijk, bleef moeilijk doen. Vanaf 3 weken had ze spruw en toen die net weg was, kwam er een sprongetje. Ik geloofde er niet zo in, maar we waren toen bij de Prenatal en ik las een stukje in het oei ik groei boek en ik herkende echt alles! Dat maakte het toch iets makkelijker, dat het niet aan mij lag of aan spruw. Maar het is toch altijd uitvogelen wat het bij je kindje is. Nathalie, fijn dat de longfoto goed was! En leuke foto's van Justin met 'Piet'! Hier gaat het heel goed, Eva heeft dinsdag de prikjes weer gehad, bij de eerste keek ze heel geinteresseerd en hoefde niet te huilen, bij de tweede begon ze heel zielig te huilen maar was het na een minuut weer over. Ze was wel snel heel moe en heeft toen in de auto geslapen, ze viel in slaap vlak voor we thuis waren. Ik heb dus even in de auto een tijdschrift gelezen en gewacht tot ze wakker was . Verder is ze meestal heel vrolijk en zo makkelijk, nu ook weer, ze houdt niet zo van de box, maar nu zit ze er al zeker een half uur in te spelen en ben ik in het huis bezig (nu op de bank met de laptop bezig ). Ze zit nu de hele tijd mama te zeggen en ze roept me soms ook (ook in bed vanochtend toen ze niet wilde slapen). Het klinkt geweldig! En ze heeft een activity center waar zo'n rubber piepding aan zit, als je er in knijpt, piept het. Maar als je er in bijt piept het ook, is Eva achter gekomen! Zit ze met haar mond aan dat ding en lachen! En wij ook uiteraard, is geen gezicht . En sinds een paar dagen komt ze helemaal los bij ons op bed, kruipt dan naar onze kussens en duikt er helemaal in en schudt dan met haar billen. Zo doet ze ook bij haar knuffels (die op ons bed liggen), echt heerlijk om te zien. Het is zo'n vrolijk meisje, echt heerlijk, we genieten volop. We zitten hier nu op 2 voedingen, 1 's ochtends en 1 's avonds. Wel heel raar. Ze wilde bij mij nog wel drinken, maar de fles weigert ze nu een week ofzo, dus wilde ik het anders gaan doen. Bv, koemelk en yoghurt wilde ze niet, ze krijgt nu zelfgemaakte drinkyoghurt. Helft yoghurt, helft koemelk en een scheut diksap erin. Ze drinkt bij de lunch zo een bekertje weg. Over een paar weken of een maandje ofzo (ligt eraan of ik het emotioneel aankan ) de ochtendvoeding ook eraf en dan dus alleen de avondvoeding nog. Die lijkt me het lastigste om af te bouwen omdat ik die het fijnste vind en Eva er over het algemeen ook lekker rozig van wordt. Ik sta wel helemaal achter het afbouwen, maar ik vind het ook wel heel moeilijk soms.... Liefs, Snoopy
Oh ja, de flessen en kolf kunnen hier dus in principe opgeborgen worden... wel heel raar. Maar wat te doen met die 4 liter die ik nog in de vriezer heb staan?
Waarom ga je niet gewoon door met de avondvoeding? En die 4 liter zou ik in tuitbeker doen, door de thee, pannenkoeken van maken?
De avondvoeding ga ik voorlopig nog wel mee door hoor, in ieder geval tot na haar 1e verjaardag. Maar we willen graag ook een 2e en dat kan waarschijnlijk niet met bv . Dus dan kan ik er wel vrede mee hebben als we ermee stoppen over niet al te lange tijd. Eva wil geen bv uit een beker.... uit de fles inmiddels ook al niet meer dus. Dus alleen uit de borst. Pannenkoeken eten we we niet zo vaak, die voor Eva zou ik met bv kunnen maken, die van ons ook maar dan eet mijn vriend ze absoluut niet . En door de thee bedoel je Eva's thee neem ik aan? Eva drinkt geen thee.... maar zou ik wel weer eens kunnen proberen, is alweer even geleden dat ik dat heb aangeboden (ze moet er telkens niets van weten...)
Of je eigengemaakte drinkyoghurt aanlengen met mamamelk? Ik zat trouwens net te denken toen ik Mirre slapend op schoot had (bijna een uur lang, dus had tijd genoeg om alle belangrijke en triviale dingen te overdenken ) dat je ook karnemelk met diksap kunt proberen (al zit er niet zoveel goeie vetten in karnemelK). Ik zou zelf ook niet zitten te springen om pannenkoeken met mn eigen melk hoor IJsjes van maken? (jammer dat t geen zomer is) Door de aardappelpuree (van Eva)? *** O ja ... ik wist wel van stoppen met BV/tweede kindje ... sorry. *** Klaagmodus: ik word echt een beetje lijp van Mirre dr sprongetje/fase/whatever. Nu al iets van 2 maanden aan de gang. Eerst sliep ze redelijk in, maar werd heeeeel veel wakker. Nu slaapt ze 3 nachten achter elkaar door, maar wil al een week of 2 absoluut niet in bed gelegd worden. ... Moet echt voor ieder slaapje heel veel geduld bij elkaar schrapen ... *klaagmodus weer uit * (verder is Mirre superlief/leuk/schattig hoor. Vandaag zat ik even te huilen met haar op schoot, uit frustratie en ik veegde mn tranen weg met een doekje. Mirre pakte het doekje uit mn handen en ging zelf mijn tranen wegvegen *pinkt weer traantje weg* ... wat een zoeteke he?! Vandaag heeft ze ook weer gelopen aan één hand. Heel even en heel trots. Tot we de camera erbij pakte ... lekker eigenwijs dus )
Bv met yoghurt en diksap is wel een idee inderdaad. Laatst heb ik heel veel bv moeten weggooien omdat het langer dan 6 maanden in de vriezer lag. Mijn vriend heeft het gedaan, ik kon het niet aanzien . De rest geen optie omdat Eva dat niet eet/drinkt. IJsjes beetje koud voor de tijd van het jaar en tegen de tijd dat het er wel de tijd voor is is de melk niet goed meer . Geeft niets hoor, dat je het wel wist maar even niet meer wist . Heb ik heeeeel regelmatig last van helaas.... dus begrijp het wel . Ik snap dat je een beetje lijp wordt van Mirre's gedrag. Eva wilde vanochtend ook niet slapen, ik weet niet precies wat het was, maar na ongeveer een half uur geef ik op, dan maar niet slapen. En dan gaat ze weer lekker spelen. Uiteindelijk nog zo'n 3 kwartier geslapen in de kinderwagen en verder niet. Maar ik weet niet of Mirre dat trekt, Eva slaapt meestal niet veel overdag en een dag zonder slaap gaat ook best. Maar gelukkig is Mirre verder wel lief . Eva is ook altijd zo lief als ik moet huilen. En dat lopen blijft leuk he, Eva heeft op het cb weer lekker gelopen in alleen d'r luier (zo schattig!) en 's avonds voor het naar bed gaan loopt ze altijd even (van papa naar mama en weer terug). Maar overdag als ik alleen met haar ben wil ze niet echt graag. Ja, soms naar de cavia (ze is dol op dat beest!), maar verder kruipt ze veel liever. Ziet er ook schattig uit trouwens .
Nathalie gefeliciteerd met de 9 maanden! Hier druk druk druk. Sinterklaas gevierd en mijn oudste is alweer ziek Nu weer koorts. Morgen weer werken Fijne avond iedereen
Nathalie, Sorry ik heb niet op Justin gestemd, ik ging alle fotos ff langs om te kijken en klikte perongeluk op de muis en heb nu dus op iemand gestemd en weet niet wie want ik was alweer aan het verder scrollen ! Next time dan maar ! Gelukkig waren je longfotos helemaal in orde! Wel vervelend dat sommige dokters je zo de stuipen op het lijf kunnen jagen he! Hier toen ik zwanger bleek op maandag bloed laten prikken en er was iets mis in mn bloed zei de huisarts, dus volgende dag weer bloed laten prikken en wat bleek, er was niks mis, ik was zwanger maar hij geloofde de uitslag van maandag niet ! Maar gelukkig meid! Rustig aan doen en opknappen! Chacha, Ik weet niet wat het was met Ruben, hij heeft er nog een paar dagen last van gehad. Maar nu weer helemaal opgeknapt! Misschien dat het toeval was en misschien dat het door die prik kwam. Jij werkse! Voorlopig dus 2 daagjes en dan naar oma, kijk aan, dat is fijn toch vertrouwder als het kdv lijkt me, maar ach het kdv gaat vast ook helemaal goed komen en het is voor jou zelf niet mee nieuw zoals bij de eerste, dat scheelt ook wel denk ik! En hoe was het in de kroeg? Fijne avond gehad ? En beterschap voor je meisje! Snoopy, idd was niet leuk die Ruben zo! Maar tis weer helemaal goed, hij is weer niet van de borst af te slaan ! Dat doorslapen heeft ie niet meer gedaan, was een toevalstreffer denk ik ! Of zo moe van het gejank en het zichzelf in de weg zitten dat ie helemaal uitgeput was. Fijn zeg dat het met Eva zo lekker gaat! Geniet er maar lekker van hoor, die mooie meid van jullie! Salapio, Hmmmzzzz ..ik houd het op een knuffel voor jou! En een zwaai! ================================================================ Hier gaat alles zn gangetje! Twee heerlijke kindjes en een mama die zich met veel rust toch best goed voelt. Maar ik heb vooral het gevoel dat ik het druk heb, als maar druk (met niks doen) en gewoon nergens tijd voor! En ja daardoor afgelopen week nauwelijks hier geweest geloof ik! Sorry daarvoor! Verder de borstvoeding heb ik meestal als ik kolf ong 70cc-90cc. Kleintjes doen het super! Purk doet het ook goed! Alleen heb ik nog altijd allemaal harde buiken en al een dag of 3 allemaal last van maagzuur. Bah! Auw! Ieuw! ! Kreeg de tip om wat melk te drinken tegen dat maagzuur, maar wij hebben nooit melk in huis behalve nutrilon. Tot ik tot de ontdekking kwam dat er hier altijd verse melk uit onze eigen koe is . Maarja dat durf ik eigenlijk niet ! Heb dat sowieso nog nooit durven proeven, dus er word nog over na gedacht ! Haha! We zien wel! Nouja ik ga weer stoppen meiden! Zwaai naar iedereen die ik vergeten ben! Knuffel voor wie hem wil of nodig heeft! Liefs, Hanneke!
Leuk dat dit topic nog altijd actief is. Heb hier ook veel meegeschreven toen Leander nog bv kreeg. Straks als ons derde kindje er is, ga ik weer 100% voor de bv en hoop ik dat dit kindje er nog langer kan van genieten dan Leander.
Pffff ik zit ff met mijn handen in mijn haar! Wanneer moet je in godsnaam kolven?! Als ik het meteen na de voeding doe (meestal 's morgens) heb ik maar 40 cc. En als ik het anderhalf uur na de voeding doe (overdag) nog minder (ook met de neusspray) én gaat ze na de voeding die erna komt binnen een uur helemaal over haar theewater! Dat vind ik ook zielig... Heb nu voor vanavond een flesje van 85 cc, maar wel al de hele middag een brullend meisje...*huil*
TZM als je nou een vast moment 's avonds gaat kolven en dat iedere avond en dan invriezen als voorraad? Als je het iedere keer op een vast moment doet, gaat je lichaam vanzelf meer melk aanmaken. En 40 cc is echt niet slecht na een voeding! Kathy gefeliciteerd met je zwangerschap. Leuk zeg, je kindjes zo kort op elkaar. En hopen dat de BV goed op gang komt! Hoe lang heb je Leander BV gegeven? Bolbuikje fijn dat Ruben weer is opgeknapt! De kroeg was gezellig! En Mila heeft keurig op mij gewacht. Normaal is ze weer aan het clusteren 's avonds, maar dat vond ze met papa blijkbaar niet zo gezellig Fijn dat je je beter voelt met wat rust! Maar o zo begrijpelijk dat je het druk hebt met 2 van die dreumesjes. En naar van dat maagzuur....brrr. Hier helpt een hap vanillevla. En melk van jullie koe? Dat is dan toch rauwe koemelk? Rustig aan meis! Ik lees allemaal leuke recepten met BV Salapio hoe het Mirre's gedrag? Lastig dat ze niet wil slapen. Mijn oudste is ook altijd zo vreselijk geweest met slapen.... Wel lief wat ze deed met je tranen! Snoopy wat leuk dat je voor een 2e gaat. Jammer dat het niet samenkan met de BV. Maar het jaar ga je redden. Knap hoor! En haha@ je 1e werkdag en vriend....het is zo herkenbaar. Al moet ik zeggen dat mijn man het nu best goed doet, Hij zag er zo tegenop om op verzoek te moeten voeden, hij had liever een schema. Lynn is nog steeds ziek....hoge koorts en een zielig hoopje mens. Mila heeft het zo goed gedaan vandaag terwijl ik aan het werk was. Vandaag weinig drama om de fles. Ben ik echt heel blij mee. Ze drinkt ook veel zeg....3x 180 cc terwijl ik weg ben en dan 's ochtends 1x BV en 's avonds 2x. En sinds donderdag komt ze helaas weer 's nachts (zul je altijd zien...net nadat je weer begonnen bent met werken) Fijne avond allemaal!
Whahahaha... (ik lach je niet uit!) Vind hem GE-WEL-DIG! Lees nog maar eens terug wat hanneke heeft geschreven. En nee, ze heeft geen koe in de achtertuin staan... Hihihi
Hoi meiden! Een paar weken terug zat ik hir nog t ehuilen dat de bv zo slecht ging. Ik kolfde, gaf de borst, kolfde, gaf de borst en na 4 weken was ik gebroken. Ik heb een lactatiekundige gebeld en die zei: eruit met die kolf en 100% aan de borst! Zo gezegd zo gedaan. We hebben allebei 4 dagen gehuild, want oh wat ging het moeizaam en elke 2 uur voeden is vermoeiend en pijnlijk. Maar nu ben ik zo blij dat ik toen heb doorgezet! Het gaat super! De kleine is in 4 weken tijd maar liefst 1200 gram gegroeid. Powered by mommy's milk haha! Nu kan ik eindelijk zeggen: ik ben trots dat ik borstvoeding geef en ik hoop het nog heel lang te mogen geven aan mijn kleine schat.
Chacha, Mijn excuses aan jou! Ik had het idd misschien niet zo heel duidelijk neer gezet. En ik bedoelde idd mij zelf als melkkoe ! We wonen wel op een klein dorp, maar een koe heb ik nog net niet in de achtertuin lopen ! Beterschap met je meisje nogmaals! En fijn dat je avondje weg fijn was! Enne clusteren bij papa is gewoon niet zo lekker als bij mama, groot gelijk heeft ze ! Vlinder, Super meid! Geweldig dat jullie toch doorgezet hebben! Geniet ervan meid! Boney, Je had hem idd door ! Ik had gister ook al even mn excuses gemaakt aan chacha en extra uileg gegeven, maar toen ik op ok klikte was het forum onbereikbaar voor mij en mijn reactie dus verdwenen ! Kathy, Fijne zwangerschap nog! Enne ik hoop er tegen die tijd ook nog te zijn en anders kom ik over een tijdje gewoon hier weer terug ! Tzm, Misschien idd wat chacha zegt gaan kolven savonds, bijv voordat je zelf naar bed gaat. Of 1-1.5 uur na haar ene laatste voeding gaan kolven, dat gewoon structureel doen, dan krijg je op dat moment door de vraag, ook weer aanbod in melk ! Trouwens 40cc na een voeding is echt super meid! Eerst de kleine haar buikje helemaal rond gegeten en dan zelfs nog wat over om te kolven is toch super! Liefs, Hanneke!