Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb ook de avent isis iq, en vind ook dat hij minder vacuum is dan de handkolf. Maar ik gebruik hem eigenlijk wel liever dan de gewone handkolf.

2. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ik vond in het begin ook de IQ makkelijker dan de handkolf, dat ging toen helemaal niet, daarom kocht ik ook de IQ. inmiddels ben ik (zijn mijn borsten) meer gewend aan kolven vermoed ik en nu gaat de handkolf echt veel sneller vanwege dat sterkere vacuum.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mischien een tip ? Mijn medela had ook niet zoveel vacuum meer. Ik heb hem toen in een sopje gehad (ik deed dit nooit want wist niet dat dit moest :oops: ) en daarna ging hij weer als een trein.

4. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    nee, dat is het niet, hij is nooit zo sterk geweest, deed hem al elke dag in een sopje. het is gewoon een rotding ;)

5. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    En ik maar zoeken, zoeken, zoeken.... hebben we ineens een eigen kopje, echt geweldig! Dacht al dat ik weer met m'n kont aan het kijken was totdat ik ineens dacht, zou het....? En ja hoor! Ik hoor weer gesmak over de bayfoon dus ga maar snel naar boven, en m'n man komt eerder thuis dus ga lekker ff wandelen met ons tutje. Oh en ik heb de Medela Swing, hoe moet ik die in een sopje doen dan? Je bedoelt toch niet het motortje :rolleyes: ? Ik doe alle losse onderdelen al dagelijks in de magnetronsterilisator. Nou het gesmak is gemopper geworden dus ik ga snel tot later!

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hey hallo,

Ik wist niet eens van het bestaan van dit topic af. Leuk!
    Ik geef bijna 3 maanden volledige borstvoeding aan Dano. Ik moet zeggen dat ik de eerste 8 weken het allerzwaarst vond. Nu gaat het steeds makkelijker en wordt het steeds leuker.

Dano slaapt sinds een aantal dagen 10 uur door! Maar dit heeft wel als gevolg dat hij savonds clusterd, vanaf 19:30 tot 22:00uu ongeveer 3 a 4 keer aan de borst.

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hoi angel eyes: dat doet mijn Jelte dus ook, alleen dan tussen 16.00 uur en 20.00 uur. En na afloop lijken het wel 2 theezakjes,maarja ik heb er geen moeite mee.

@paprika: via www.medela.nl bij het kopje *kolven* staat een instructie hoe je de swing schoon moet maken. Ik doe het iedere week.
    De kolf zelf steriliseer ik 1x per dag.

@Gwen: wat goed! negen maanden alweer....

@Zeeuwsmeisje: misschien is lijnzaadolie een ideetje als hij last blijft houden? Is volkomen natuurlijk, en zorgt voor een zachte ontlasting. Kan je bij reformzaak/drogist /apotheek kopen. Ik adviseer het zelf altijd in de apotheek.

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Gefeliciteerd Gwen

Hier gaat kolven met de handkolf ook beter dan electrisch... vind het ook fijner. Zit toch altidj wat te klungellen met de "zuigkracht" van dat ding.

Sterkte Kathy, idd erg vermoeiend zulke momenten. Hopelijk is het gauw over.

Hier vandaag drama. Gobe had last van verstopping :( Zo verschrikkelijk zielig voor hem. Heb hem lekker in een warm bad gedaan en toen kwam het gelukkig los. We zijn dus ff gestopt met bijvoeding tot hij weer goeie bv-poepluiers heeft en dan weer rustig beginnen. Tegenwoordig zitten we hier weer op een vroege ochtend voeding. Zo tegen 5u meldt hij zich en slaapt daarna verder tot iets voor 9. Mn dochter houdt ook wel van uitslapen dus daar heb ik vanochtend lekker gebruik van gemaakt.

9. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Bedankt Jingels, heb het gevonden stond onder Veelgestelde Vragen. Zal het van 't weekend even doen voor de zekerheid. En btw wat een super werkgever zeg!

Sterkte Kathy, nog even volhouden hopelijk gaat het snel weer beter.

Sara, wat sneu voor je mannetje, fijn dat hij het kwijt is nu. Voorlopig maar weer even alleen bij mama drinken dan.

Sterkte Eko en Yvon!

En missgwen gefeliciteerd! Op naar het jaar :) !

10. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    jonathan heeft een nieuw trucje aan de borst: als ie genoeg heeft of de andere borst wil blaast ie als het ware de tepel uit z'n mond pffff :) komt dit bekend voor?

en hij kan rollen! helemaal zelf, rug naar buik en weer terug en hij vindt het heeeeel leuk :)

11. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ja Geke, dat blazen komt me erg bekend voor hihi! En knap hoor dat hij ook al terug rolt! Mijn kleine prodigy rolt alleen op haar buik, en als ze dat zat is word ik "geroepen" om haar weer op haar rug te leggen.

12. Liene duwt kwaad de borst weg als ze genoeg heeft. Wanneer ik ze dan recht zet, en ze wil nog de andere borst, laat ze zich zo weer omvallen, maar nu met haar hoofd in de goede richting. Inventief toch! :)

13. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    missgwen, gefeliciteerd met jullie negen maanden. Ik vind het echt knap hoor, 9 maanden fulltime kolven. :thumup: :thumup:

ik vind het zo leuk om te lezen hoe jullie kindjes het doen aan de borst. Prachtig om te zien denk ik.

Wij zijn vanmorgen naar de fysiothrapeut (hij is tevens ook manuele therapeut) geweest. Eindelijk weten we wat er aan de hand is. Mijn zoontje heeft kiss-syndroom :cry:
    Waarschijnlijk komt dit doordat mijn bevalling veel te snel is gegeaan. Ik heb hem in 2 minuten uitgeperst. Hij heeft hier een zere nek aan overgehouden waardoor hij pijn in zijn nek heeft op het moment dat ik hem aan wil leggen, hij heeft ook slikproblemen. De therapeut zei dat dit goed te behandelen is. Na een paar behandelingen zie je al veel verschil zei hij.

Ik denk dat ik ook een fulltime kolf mama ga worden. Hopelijk hou ik het lang vol. Ik weet dat het een kwestie van plannen is maar soms kan je met een peuter erbij niet alles plannen.
    Ik wil zo graag dat mijn zoontje ten minste eerste zes maanden mijn melk binnenkrijgt. Ga mijn best doen.
    Als er tips zijn over kolven ( hoe vaak, welke tijdstippen, productie opvoeren) lees ik het graag.

14. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    paprika: ja, goed he, maar hij heeft ook veel geoefend met van buik naar rug rollen want hij slaapt op zn buik en had al een poosje door hoe hij zich tegen de wanden van de wieg kon afzetten om om te rollen.

het lijkt wel of ie ineens doorheeft dat er 2 borsten zijn want hij blaast nu rustig de ene tepel uit en wacht dan tot ik hem omdraai. hiervoor was het altijd schreeuwen als we van borst moesten wisselen... haha, was ie bang dat ie niks meer kreeg;)

saar: heel knap van je meisje!

eko: ik hoop dat je snel resulaat zult zien van de behandeling en succes met kolven zo lang (wie weet lukt het later wel weer aan de borst?)

15. Yvon

Yvon Actief lid

25 okt 2006
    319
    0
    0
    WooHoo! Mn meisje is vandaag 6 maanden op deze wereld! :D En tot nu volledig gegroeit op de borstvoeding! Sinds gisteren hebben we de kinderstoel al, maar ik wacht toch nog even tot maandag of dinsdag met groente geven. Behalve leuk is het ook zo'n grote overgang. Ze is geen klein babytje meer, maar al echt een klein kindje! Ik ga haar vandaag wel wat bv gemengd met biobim aanbieden... Ik ben benieuwd.

@eko; :( Dat is vervelend. Wel fijn dat jullie nu weten wat er aan de hand is, en dat dit behandelbaar is! Hopelijk zal hij zich snel beter voelen!

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Eko: stranger is ook ft aan het kolven. Zij heeft vast tips voor je. Ik heb haar alleen al een poosje niet meer op het forum gezien ze zou verhuizen mischien heeft ze het daar druk mee ?

17. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Gefeliciteerd Yvon!

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Yvon gefeliciteerd!

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Yvon gefeliciteerd ! En volgens mij hadden wij het in een ander topic gehad over vegetarische voeding voor je kindje ? Ik heb gisteren het boek van Stefan Kleintjes, eten voor de kleintjes besteld.

20. Female

Female Niet meer actief

@ Eko; vervelend dat het allemaal moeizaam gaat. Maar toch fijn dat je nu wel weet wat het is, én dat er iets aan te doen is... Succes, ook met kolven!

@ Yvon; gaat het snel zeg! Vind het altijd zo bijzonder dat je zelf je kindje eerst 9 maanden in je buik in leven houdt... en daarna alleen maar door jouw melk....
    Ga je nu ook bijvoeden? Leuk hoor....
    Ps wat is Biobim? :(

@ geke; grappig zeg dat 'blazen' :) . En leuk dat omrollen! Oooow zo leuk als ze weer iets nieuws leren.

@ loeki; wel een nette service zeg van Avent, dat alles zo snel geregeld wordt, nog voor je weer moet werken!

@ Zeeuwsmeisje; Zielig zeg voor Gobe. Gelukkig gaat t nu weer beter. Gaat het bijvoeden verder goed? 5u is echt vroeg! :confused: ;)

@ kathy; ging het vannacht beter? Vermoeiend zeg. Probeer overdag maar wat rust te pakken...

Ik lees een hoop gedoe over de electrische kolven. Eigenlijk schandelijk, je betaald er toch een hoop geld voor...
    Ik werk niet dus ik heb alleen de handkolf van avent. Het is puur voor als iemand eens een keertje oppast als we een keertje wegmoeten ofzo... Dus goed genoeg...

Hier gaat bv trouwens erg goed. Al meteen vanaf dag 1. Ik besef me dat ik veel geluk heb. Op dag 2 had ik een stuwing waar je u tegen zegt. Daarna 2 dagen wel hele zere tepels gehad (was toen nog in het zh) maar met een goede zalf en even een tepelhoedje was dat zo weg.
    Ik vind bv super handig, leuk en heerlijk om je kindje zo dicht tegen je aan te hebben!
    Ik heb van te voren ook nooit getwijfeld of ik bv of fv gingt geven, voor mij was het altijd wel vanzelfsprekend.... Eerlijk gezegd heb ik zelfs nietgedacht; stel dat het niet lukt... Ging er een beetje van uit dat alles wel los zou lopen :oops: ;)

Op hoeveel voedingen zitten / zaten jullie ongeveer met 3 maanden? Ik steeds op 5 voedingen. Ik vind dat hij die ook zeker moet krijgen, want 's nachts slaapt hij heel vaak door van 22.00u 's avonds tot 10.00u 's morgens...

Deel Deze Pagina