@ stranger: Ik lees nu op de allereerste pagina van dit topic dat je toendertijd ft kolfdem 3x per dag en dan een liter! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik geen nu nog live en gekolfde melk aan mijn zoontje maar ik merk dat hij heel goed en rustig uit de fles drinkt maar met de borst lijkt het altijd zo'n gevecht. Hij drinkt ff goed maar dan spuit het er met mega hoeveelheden uit en verslikt hij zich en wordt hij weer nijdig enzovoorts.... Dit wordt me wel eens te veel. Als ik het nou echt zat wordt wil ik wel graag mama melk blijven geven, maar dan dus afgekolfd. We zitten nu op zo'n 7 voedingen per dag en ik ga het niet trekken om alles te kolven en daarna nog eens te geven in fles, mijn peuter van 3,5 en mijn huishouden en werk eisen ook aandacht en tijd op natuurlijk. Dus ik ben wel benieuwd hoe je tot die drie keer per daag bent gekomen met grote hoeveelheden? ik kolf nu zo'n 130 per kolfsessie, dit is het resultaat van beide borsten. Vaak kolf ik dan een half uurtje later nog wat na om tot de 170 te komen, dit is wat hij gemiddeld drinkt uit zijn flesje..
wat een lieve reacties allemaal van jullie! Thnx meiden voel me echt gesteund! (zeker omdat mijn omgeving wat begint te miepen dat ik "al" 5,5 maand BV geef en dat is toch mooi geweest, nou ik wil nog wel ff door hoor) Gelukkig gaat het echt weer de goede kant op. Ze komt wel vaker 's nachts maar dat is alleen maar goed voor de productie bedenk ik me maar. Salapio wat een heerlijke nacht heb je gehad! Bolbuikje je hebt echt een prachtig bol buikje! Jingels wat super dat Jelte direct zo goed in het grote bed ging slapen. En zo zie je maar weer, altijd naar je moedergevoel luisteren. Dan zit het echt wel goed. Hij huilde dus niet voor niks! En super zeg, dat je de 2 jaar gaat halen!
Geweldig Jingles ... wat een grote jongen! Princesje, misschien moet je stranger even pb-en ... ik weet niet of ze nog meeleest Chacha, you go girl ... super!
Sjonge, wat een verhaal. Ben je weleens bij een lk geweest (Ik krijg nu het gevoel dat ik iedereen een lk zit aan te praten trouwens...) om te kijken of er iets aan te doen valt? Verder ben ik na 2 weken min of meer wezen relacteren omdat toen bleek dat onze zoon vrijwel niets uit de borst kreeg. Tussendoor weleens gekolfd, maar pas na een week of 2 ben ik met het echte werk begonnen. Elke 2 uur kolven, ook een keertje s nachts en clusterkolven. Het is bij mij heel rap omhoog gegaan en na verloop van tijd ben ik dus rustig wezen afbouwen. Zo kwam ik met 6 maanden op 3x kolven per dag. MAAR: wat ik toen niet wist, maar later van verschillende lk's gehoord heb: het is vrij uitzonderlijk. Omdat ik eigenlijk zo laat begonnen ben. Het is heel snel op niveau gekomen en eigenlijk altijd gebleven. Regeldagen hoefde ik maar 2 dagen te doen, anderen een week. Ik heb pas laat dipjes gekregen, anderen veel eerder. Dus ik heb daarmee wel geluk gehad, dat het nog zo goed op gang gekomen is.
@stranger: Bijzonder dat het zo is gelukt bij je! en een pluim voor je doorzettingsvermogen zeg! toppie... Ik heb wel gedacht om contact op te nemen met een lk, maar kan ze alleen maar vinden die je zelf moet vergoeden en dan vind ik een beetje te duur... is er niet ergens een vrijwilligersonganisatie ofzo? ik wil zo graagdat mijn ventje gewoon bij mij trevreden aan de borst ligt en dat gebeurd ook wel eens, maar vaker is hij gewoon heel onrustig... nou, ik ga nog maar even verder zoeken, kijken of ik nog wat kan vinden.
Ik kom hier zo nu en dan even spieken en zie mijn naam nog wel eens voorbij komen. Alles gaat goed hier hoor. Voed nog steeds en ben 34 weken zwanger. Nog even en ik hoop te gaan tandemvoeden ! @Princesjes83: je kunt idd ook contact opnemen met een vrijwilliger voor informatie. Op http://www.borstvoeding.nl/ kun je zowel de VBN als de LLL vinden.
He dames! Hanneke, wat een mooi buikje! En broeken die lekker zitten zijn véél belangrijker dan mooie broeken . Zeker als je hoogzwanger bent! En volgens mij heb ik dat truitje ook, van de H&M met spaghettibandjes? Echt heerlijke truitjes, vooral onder normaal t-shirt als je moet voeden! (niet dat ik dat nu nog doe, want ik voed alleen nog 's avonds op haar kamer). Salapio, goed idee! Niet voordringen dit keer oke? Ik zat net jouw stukje te lezen over het doorslapen thumleft en ik dacht: huh? Las ik er achteraan dat Mirre gezellig aan het meetypen was . Nathalie, 1 goede nacht gehad dus... In ieder geval 1 nachtje lekker je rust kunnen pakken. En er zullen vast weer doorslaap-nachten komen, de vraag is alleen wanneer . Sterkte in ieder geval ermee. Salapio ook trouwens! Chacha, gelukkig gaat het weer wat beter! Vervelend he als je ziek bent, en ook nog bv geeft die dan tijdelijk wat terugloopt. Als ik ziek was kolfde ik ook altijd tussendoor extra. Gelukkig vond Eva het niet erg als ze minder te drinken had. Jingles, geweldig, Jelte in een groot bed! Is wel een héél groot bed trouwens meteen! Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd, maar dat doe je volgens mij altijd en dat is altijd goed . Hij blijft dus wel netjes in bed liggen? Eva is zo'n woelwater, volgens mij valt ze als ze 4 is nog regelmatig uit bed... ik kon er vroeger ook wat van . En zeker gaan jullie de 2 jaar halen, ik verwacht niet anders! Princesje, Eva heeft de eerste maanden heel erg onrustig gedronken. Daar staan ook nog wel stukjes van in dit topic, ik was soms echt wanhopig en huilde ook heel veel tijdens de voedingen. De nachtvoedingen vond ik heerlijk omdat ze dan slaapdronken heel rustig dronk, echt genieten! Vanaf de 4 maanden ongeveer ging het beter. Ik ben trouwens zo koppig dat ik absoluut niet aan de fles wilde, dus die heeft Eva nooit van mij gehad. Ze moest het maar met de borst doen vond ik en het is uiteindelijk goed gekomen! Dus als je dat graag wil, zou ik nog even proberen door te zetten. Ik heb veel gehad aan dit forum en ik heb ook gesproken met een contactpersoon van borstvoeding natuurlijk (www.borstvoedingnatuurlijk.nl, daar kan je zoeken naar iemand bij jou in de buurt en die kan je dan bellen). En ik heb nog een nieuwtje, maar durf het niet groot op te schrijven . Niemand weet het nog, zelfs mijn vriend niet : Ik ben héél pril zwanger van de 2e! 3 weken en 4 dagen.... duimen jullie voor me dat het goed blijft gaan? Liefs, Snoopy
Nemo, wow, dat gaat hard! Geweldig hoor, tandemvoeden! Hoop ik dus ook half oktober te gaan doen En Stranger, volgens mij had ik jou nog helemaal niet gefeliciteerd met je zwangerschap! Bij deze: gefeliciteerd!
Snoopy, GEFELICITEERD MEID! (snap dat je het niet heel groot durft te schrijven, maar ik dit wel je verdient het meid!) Tuurlijk duimen we voor je! Super zeg \/ \/ ! [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< En dankje overigens idd broeken die lekker zitten is veel belangrijker dan broeken die mooi zijn ! Truitje is idd met spagettibandjes, maar geen idee waar ie vandaan komt ik heb een hekel aan kaartjes in mn kleren dus die gaan er altijd na het kopen meteen uit ! Liefs, Hanneke!
Owja, nog een klein nieuwtje van mij uit ! Ik heb voor mezelf besloten dat ik onze kleine straks toch borstvoeding ga geven! Weet echt nog niet voor hoe lang ofzo, maar in ieder geval genoeg voor een goede start! Ze verdiend het! Net zoals Malou en Ruben het verdiend hebben! Dus ik ga haar gewoon de borst geven! Zoals het hoort ! Liefs, Hanneke! Owja verder sorry! Maar heb eigenlijk nog niet bijgelezen !
Dank jullie wel! Ik ben zo bang dat het toch misgaat, dat ik het echt nog niet groot durf te schrijven.... Ik heb mijn vriend al gesproken vandaag, maar niets verteld . Ik ga straks een kaartje kopen en aan hem geven vanmiddag. Nooit gedacht dat ik dat zo zou doen, want ik ben heel erg van het 'samen testen' . Maar ik was nu zo benieuwd omdat mijn temperatuur zo hoog is, dat ik het niet kon laten . Ik verwachtte eigenlijk ook niet echt een positieve test, ben wat dat betreft gewoon een beetje pessimistisch ingesteld... Maar toch ben ik een beetje voorzichtig blij. Ben nu toch zwanger geraakt zonder hulp van het ziekenhuis .
Goed idee snoopy! En idd super dat het geluk is zonder ziekenhuis en met borstvoeding! Hoop echt dat jullie wondertje een heel groot wonder mag worden!
Hanneke, super dat je het toch gaat proberen! Tuurlijk verdient kleine Purk het ook, maar blijf ook aan jezelf denken hè!
Idd doe ik meid, daarom weet ik dus ook nog niet hoe lang ik het ga/wil/kan doen ! Maar ik wil gewoon dat alle kindjes hetzelfde krijgen. En niet dat ik haar op een of andere manier achterstel door geen borstvoeding te willen geven !
Dank je wel Hanneke voor je lieve woorden! Bij Eva was ik zo lang zo bang dat het mis zou gaan, want zwanger raken ging helemaal niet makkelijk en ik was bang dat het mijn enige kans was. Nu is het redelijk makkelijk gegaan en ik ben wel bang, maar heb ook wel een goed gevoel. En ik hoop gewoon heel erg dat mijn gevoel klopt...
Idd ik snap wat je bedoeld meid! Tis nog zo klein zegmaar zo pril! Maar hoop echt dat jullie wondertje mag blijven zitten en groot mag groeien! Zeker gezien jullie omstandigheden, snap ik zeker hoe blij je moet zijn met die test! Vertel het maar snel aan de papa ! En over mij, tja ik denk gewoon dat dat het beste is voor iedereen ! En we zien wel wanneer we stoppen, 1 week, 1 maand, 1 jaar, wie zegt het, we zien het wel!
@Jingels: niemand kan het beter weten als je moeder gevoel. Hier slaapt Marijn ook al weer weken bij papa en mama. Vannacht toevallig een nacht in zijn eigen bed. Die twee jaar ga je zeker halen. @Nemo: fijn te lezen dat alles goed gaat. Jeetje alweer 34 weken. Super dat je er weer bent. @Hanneke: wat je toch een heerlijke muts. Begin gewoon met de bv en je ziet wel hoelang toch? Komt goed meid. @Snoopy: wat super zeg. Onwijs gefeliciteerd. Ik ga duimen hoor. Zwaai en knuff voor de rest.
Chacha, je doet het goed meid! En over de opmerkingen van je omgeving hebben we het maar even niet, dat is uiteraard onzin Hanneke, wat gaat het hard zeg! Lees hier niet zo vaak meer dus dan heb je het allemaal niet zo door he. En wat leuk dat je de borstvoeding toch een kans wil geven. Jingels, wat leuk zeg! En die 2,20 gaat hij zeker nodig hebben volgens mij Nynke, zwaai! Stranger en Nemo, leuk ook weer van jullie te horen! Snoopy, =D> \/ Zit echt te juichen achter de pc! Wat ontzettend fijn voor jullie zeg, ik duim uiteraard dat alles goed zal gaan, en veel plezier met vertellen vanavond! Tja hier ook wel wat nieuwe ontwikkelingen. Dochterlief drinkt nog maar 2 keer per dag, bij het opstaan en het naar bed gaan, want ik sta nagenoeg droog. Ben namelijk ook zwanger... Ben donderdag 9 weken, en we hebben het hartje al zien kloppen. Wil heel graag tandemen, maar twijfel of ze dat wel gaat redden. We zien het wel, zolang ze wilt is het goed, zo niet leg ik me daar ook bij neer.