Hoi hoi, Ik lees allemaal leuk nieuws hier. Super zeg. Gefeliciteerd dames! Snoopy, ik ben wel erg nieuwsgierig naar hoe je partner reageerde. Weet hij het inmiddels al? Ik heb het filmpje van Eva net zitten kijken. Super zeg. WAt lijkt me het geweldig als Tessa gaat lopen. Nemo, wat leuk dat je weer even langs kwam. Ik denk nog regelmatig aan je Hier alles nog goed. Tessa is bijna 1! Ik kan het nauwelijks geloven. Vind het zo snel gegaan dat 1e jaar... Ik kolf nog steeds 's avonds om 21u. Hier wil ik vanaf morgen mee stoppen. Ben het zo spuug zat dat gekolf. Dan wil ik als ze een jaar is langzaam gaan afbouwen. We zitten nu op zo'n 4 voedingen. 's Morgens, om ongeveer 11u, om ongeveer 15u en voor het slapen gaan. Eerst wil ik die van 15u weg laten. Dan die van 11u. Als het een tijd goed gaat met alleen een ochtend en avond voeding, dan wil ik de avond voeding ook gaan afbouwen. Ik werk alleen maar 's avonds en ik kolf op m'n werk rond de tijd dat ze naar bed toe gaat. Maar ik wil dus heel graag stoppen met kolven op m'n werk. Maar eer het zo ver is zijn we denk ik een paar maanden verder. Ik ga het denk ik erg moeilijk vinden om afscheid te moeten nemen van de voedingen. Als ik er echt moeite mee heb, dan ga ik gewoon lekker door . De ochtend voeding mag ze zolang als ze wil. En nu naar bed. Truste allemaal.
He dames! Boney, dank je wel voor de felicitaties! En dat filmpje van Eva vind ik zelf natuurlijk ook super, ik vind het zo bijzonder dat ze 'opeens' loopt! Maar ze kruipt ook nog heel veel hoor, ze is een echte bangerik en loopt alleen als ze zin heeft. Maar vaak loopt ze ook opeens heel onverwachts, denk je dat ze achter je aan kruipt, loopt ze! Heel raar . En Tessa ook alweer bijna 1 jaar, ik vond het eerste jaar ook heel snel gaan, en nu trouwens nog, het is alweer ruim een maand geleden dat Eva jarig was! De borstvoeding afbouwen heb ik dus iets eerder gedaan, ik voelde me er heel goed bij. Ik had pas moeite met de ochtendvoeding eraf halen, maar toch gedaan en nu bevalt het heel goed. Vooral mijn vriend, die kan nu op woensdag nog een uurtje langer slapen . En de avondvoeding houden we gewoon nog lekker. Zo blij dat ik niet gestopt ben om zwanger te worden! En de kolf is allang opgeborgen, dat is echt wel lekker! Appeltje, graag gedaan . Lekker om hier steun te vinden hè, de stap om te stoppen is ook zo moeilijk. Mijn vriend reageerde heel leuk! Hij had het alleen al door toen hij thuiskwam ongeveer, ik was aan het koken en de tafel aan het dekken en ik was blijkbaar iets te hyper en vrolijk dat hij meteen vroeg wat er was. Ik met mijn pokerface (not! ) zeggen: niets hoor! Aan tafel bleef hij maar vragen wat er was en wanneer ik het ging vertellen. Toen het kaartje gegeven, waarop staat: 'zwanger!' en ik had de test erin geplakt en een stukje gebruiksaanwijzing, dat een lichte streep ook positief is. Mijn vriend zou zich anders meteen afvragen of het streepje niet te licht was . Ik mocht van hem pas zondag of dinsdag weer testen, maar ik ben eigenwijs en heb het vanochtend weer gedaan. Een mooi dikker streepje! Ik ben zo blij! Nog een keer die bevestiging . Banner ook meteen maar aangepast . Volgende keer testen wordt als ik me in kan houden als Moeders voor Moeders langskomt, dus met 6 weken. Ik heb wel het gevoel dat het goed zit, maar ik vind het nog zo eng allemaal! Liefs, Snoopy
Gezellig weer hier ... ik doe even een zwaai (en een gaap ... was 5u vanochtend, verder goed geslapen hoor, dus Hanneke: bedankt )
@Snoopy en paprika, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Verder wel bijgelezen, maar weet het eventjes niet meer. Ben begonnen met ochtendvoeding proberen af te bouwen volgens het principe niet aanbieden en niet weigeren. De hele week wou ze dan toch, maar vandaag zette ik haar na het aankleden gewoon op de grond en ze ging zoet spelen, dus het eerste stapje naar het werkelijke afbouwen is gezet, ben benieuwd hoe de rest gaat verlopen.
haha bolbuikje wat een leuk woord voor de pavlik-bandage...die hou ik er in Ze begint nu aardig te wennen. Vandaag was ze eindelijk weer eens de hele dag vrolijk. Vorige week was het behoorlijk pittig. Het is niet bekend hoelang ze het moet dragen. 23 februari moeten we terug naar de orthopeed. Als het aanslaat krijgt ze waarschijnlijk een andere spreidbroek en dan zullen we ongeveer een jaar bezig zijn. Slaat het niet aan, dan wordt ze geopereerd en krijgt ze gips. Afwachten dus (en ik ben al zo geduldig) Snoopy wat leuk hoe je vriend reageerde. Haha ik zou het ook niet kunnen verbergen. Begrijpelijk dat je het eng vindt! Het is ook zo spannend en je moet moeder natuur zijn gang laten gaan. Ik vond de 2e zwangerschap ook heel spannend! Pareltje aan het afbouwen dus...mooie manier waarop je het probeert! Salapio poeh jij was weer vroeg wakker. Boney je dochter al bijna 1 jaar....! Het 2e jaar gaat nog sneller Dus ook al afbouwen? Kan me voorstellen dat het je moeilijk lijkt om afscheid van de voedingen te nemen. Zeker als je het al zo lang doet. Mila had gisternacht doorgeslapen....en 's ochtends maar 1 borst gedronken. Nou dat heb ik gemerkt op mijn werk...ik bleef maar kolven, het hield gewoon niet meer op. Uiteindelijk in 1 kolfbeurt 330 cc Vannacht kwam ze weer 1x....dat is haar oude ritme. Nog even en dan beginnen we met hapjes! wat is het snel gegaan zeg die 1e maanden
Snoopy, Haha die pokerface, nee kan begrijpen dat het niet lukte je gezicht in de plooi te houden! Fijn dat de volgende test ook een mooi streepje gaf! Chacha, Haha, tja ik was een beetje lui om het op te gaan zoeken hoe het precies heette, fijn dat ze er wel een beetje aan gewend is ondertussen en weer wat vrolijker aan het worden is! 330cc gekolfd, super! Haha! Goed voor de voorraad ! Salapio, Fijn dat ze snachts toch best geslapen had! Behalve zo vroeg wakker dat is wat minder natuurlijk! Pareltje, Succes met het afbouwen meid! Hier nog eventjes spammen over onze Purk, maar gister gezien dat het overduidelijk een kleine meid is die in mijn buik zit! Liefs, Hanneke!
Leuk Hanneke, een meisje! Hier gisterenavond voor het eerst de avondvoeding later vervallen. Ik heb geen stuwing gehad, alleen vanochtend waren mijn borsten wat voller. Niet pijnlijk, rood of wat dan ook. Kevin vond het ook prima. Die greep eerst wel bij mijn man in het shirt (ik was niet thuis), maar hij vond een bekertje rijstemelk voor het slapengaan ook erg lekker. Wel vannacht gevoed. Hij was al vanaf 3.30 uur aan het spoken (3 kiezen komen nu verder door en 2 hoektanden dienen zijn ook zichtbaar) en toen na diverse troostsessies om 4.45 uur even aangelegd om hem rustig te maken tot de paracetamol ging werken. Mijn man was er wel over geirriteerd , maar ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik de AVONDvoeding heb laten vervallen en niet die incidentele NACHTvoeding. Voor alles een tijd hoor... Fijn weekend allemaal!
Voor mannen gewoon soms moeilijk te begrijpen denk ik. En vise versa natuurlijk ... Ik vind het knap van Kevin ... en die nacht/troostvoeding is ook heel prima. Sterkte met al die doorkomende kiesjes/tandjes ... (bij Mirre is ein-de-lijk dr eerste kiesje bijna helemaal door, heeft ze iets van 2 maanden over gedaan ).
Hij heeft 2 maanden gedaan voordat de eerste kies doorkwam. Maar zo'n kies komt in 2 delen door, nu de andere 'punt' en daartussen zit dan een reepje tanvlees dat uiteen gereten wordt. Echt zielig, dacht dat we het nu wel hadden gehad met de kiezen, omdat ze allemaal al door waren. Niet dus.... Nou ja, hopelijk duurt het niet te lang meer...
@Bolbuikje, wat fijn dat alles goed is met je kleine meisje in je buik, nog maar een paar weekjes en dan heb je haar in je armen. Eliora heeft al 3 ochtenden geen voeding gehad. Het gaat dus de goede kant op. Ze vraagt er gewoon niet meer om, dus krijgt ze het ook niet. Ik denk dat ik over een paar weekjes ga proberen om de middagvoeding ervan af te halen, ik ben wel benieuwd hoe dat gaat, want die krijgt ze voor haar middagslaapje en dan valt ze meestal in slaap tijdens het voeden. Verder wel bijgelezen, maar momenteel een beetje slaapdip, dus niet zo helder meer om alles te onthouden. Een goed weekend allemaal.
Justin vandaag 11 maanden en al 11 maanden borstvoeding! Overdags wil hij niet meer,dus we hebben alleen nog de ochtendvoeding en eventueel 's nachts