Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Aha, nou gelukkig maar hoor dat je niet misselijk enzo bent! Hoop dat dat zo blijft! Lekker genieten! En terugloop, geen idee wanneer dat meestal echt komt, dacht rond de 10 weken ofzo toch? Maar ach, ik denk dat het bij jullie wel goed komt ;)! Lekker laten drinken die kleine en genieten van een groeiend wonder!

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    lees hier ook regelmatig mee en heb nu weer eens een vraag. Kan wel weer een apart topic maken maar vind ik ook een beetje onzin..

Vannacht sliep nathan lekker door, half 10 laatste voeding en 6 uur werd hij wakkker. Hij dronk toen uit 1 borst en sliep weer verder tot 9 uur. Super natuurlijk maar mijn ene borst stond natuurlijk op knappen ;) Heb toen om 8 uur even 3 minuutjes gekolfd. het spoot er uit en had dus zo 65 cc.. Deze melk is alleen veel wateriger.. Kan ik dit gewoon geven of is deze voor melk niet goed genoeg?

alvast bedankt voor het antwoord!

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Waterige melk is altijd goed! Net als blauwe,groene of violette melk. Er zitten altijd! genoeg voedingsstoffen, waterigheid of de mate ervan zegt helemaal niets over de concentratie voedingsstoffen. Je melk is dus altijd goed! En vooral niet eraan twijfelen. Wat je kan doen is proberen om de 2e borst slapend te geven, en anders deze af te kolven.

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    bedankt voor je antwoord. nathan valt niet in slaap tijdens het drinken maar wil gewoon niet meer.. spuugt het anders toch weer uit..

kolven heb ik zo vroeg eigenlijk nog geen zin in.. wil gewoon zo snel mogelijk mijn bed in weer :) maar dan doe ik het gewoon op deze manier.. ergste druk er af kolven en dan als hij wakker is gewoon voeden...
    maar goed wie weet is het morgen weer niet nodig want tot nu toe hebben we nog geen ritme hier ;)

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Kom even trots vertellen dat ik nu een tandemmama ben. Gisteren hebben we een dochter gekregen. Alles gaat goed ! Heb ze ook al beide tegelijk aan de borst gehad :D

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nemo: van harte gefeliciteerd! Geniet er van!

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Gefeliciteerd Nemo!

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Nemo van harte gefeliciteerd! Geniet van je kids!

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Super Nemo! Hartelijk gefeliciteerd! Lijkt me een geweldig moment om voor 't eerste allebei je kindjes aan de borst te hebben :).

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nemo, gefeliciteerd! Bijzonder hoor, 2 kindjes aan de borst!

Hanneke, ik lees hier zo af en toe nog wel mee hoor! Wil toch weten hoe het met de trotse bv mama's gaat! En ik voel me hier toch nog steeds wel thuis... en ik hoop hier dus misschien nog dit jaar of anders hopelijk toch wel volgend jaar weer actief te gaan schrijven! :)

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nemo,
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje!
    En beide aan de borst, super hoor! Geniet maar lekker!

Snoopy,
    Tja was aan het proberen wat weg te blijven gezien ik hier niet meer hoor! Maarja blijf toch steeds even komen lezen :oops: ;)! En ik hoop het voor je mee hoor!

12. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Nemo: gefeliciteerd! Wat bijzonder zeg twee kids aan de borst. Super.

@Hanneke: moet jij niet gaan bevallen? :):)

Ik kan hier ook niet weg blijven, ik mis de borstvoeding ook nog steeds. Raar mischien maar wel waar.

13. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Bolbuikje nog steeds geen beebje?
    Ben je er helemaal klaar voor?

Nynke kan me voorstellen hoor dat je BV mist! Ik kan me ook nog niet indenken dat ik ooit zal moeten stoppen.

Ik heb steken in mijn borst :( Dacht aan spruw, maar dat heb ik nog nooit gehad en aan Mila merk ik ook weinig, die drinkt gewoon rustig door.
    Kan het ook nog iets anders zijn?

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hang je niet op aan een ritme, zo gauw als je denkt , ik weet hoe het zit, gooien ze alles weer om :D

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Chacha,
    Geen idee wat het is :oops:! Hopelijk iemand anders wel!

Nynke,
    Haha, eigenlijk wel he! Maar ik wil die kleine ook graag nog even binnen houden ;)!

Even een update voor hier dan ook nog!
    Donderdag en vrijdag ivm veel krampen (lees woensdagavond bijna 2 uur onder de douche gezeten voor wat verlichting) naar het ziekenhuis geweest, ctg's gehad en die waren goed, maar wel weeenactiviteit en 1 tot 1.5 cm ontsluiting. Maar van do naar vr niks veranderd dus mocht kiezen om in te laten leiden of af te wachten. Laatste hebben we gekozen en vandaag bijna geen krampen meer gehad :D! Rustig afwachten dus!

Liefs, Hanneke!

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nemo, wat geweldig! Gefeliciteerd!

Hanneke, spannend hoor :D

17. appeltje

appeltje Niet meer actief

Spannend Hanneke.... kunnen ze dan niet strippen? Je hebt al meer dan 1 cm en dan kan de verloskundige of gyn dat doen.

Voor wie was jouw opmerking jingels? ;)

Chacha, het kan best spruw zijn, maar ook misschien een verstopt melkkanaaltje. Ik zou goed opletten de komende dagen. Het kan ook best zo zijn dat alleen jij last hebt en niet je kindje. Als je het niet vertrouwd even langs de huisarts.

Hier nu 4 dagen bv-vrij. Mijn borsten zijn wat voller, maar geen erge stuwing of bobbels ofzo. Kevin heeft er vrede mee. Een keertje kon hij niet goed slapen en toen ging ik hem even troosten en toen stak hij zo zijn handje tussen mijn borsten. Niet om te drinken, maar kennelijk werd hij er rustig van. Ze hebben dus hun troostende werking nog niet verloren. :D Gisteren haalde hij ook even mijn borst uit mijn beha (echt een geoefende jongen, binnen 2 seconden was het gebeurd... hahaha). En toen zei ik 'Is op hè?!'. En toen zei hij 'Op!', haalde zijn handje eruit, ging lachen en gaf me een dikke kus op mijn mond. Al met al valt het stoppen dus 100% mee.

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Uhhhhhhhhhhhhh die heb ik helemaal in het verkeerde topic geplaatst.
    Hormonen he.... 8)

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ach je hebt wel gelijk hoor ;)

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Appeltje,
    Klinkt goed zeg! En zelfs Kevin die er vrede mee heeft zegmaar! Super! En strippen, zou misschien wel kunnen, weet niet precies wat het inhoud :oops:, maar volgens mij wil ik dat niet ;)!

Jingels,
    Ik vond hem wel mooi, dacht die zet gewoon een mooie 'spreuk' hier neer! Heb hem overigens meteen doorgespeeld in een ander topic :oops: Hahaha!

Nemo,
    Hoe gaat het daar? Alles nog goed met mama, kleine meid, grote broer en papa? Hoe vind jullie mannetje het om een kleintje in huis erbij te hebben?

Deel Deze Pagina