Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Chacha,
    Fijn dat je daar in ieder geval achter bent! Hier was het ook als het echte drinken klaar was en het sabbellen ging beginnen ;)! Haha! En nee voor 12 uur ga ik niet meer redden hoor. Zo rustig hier binnen allemaal! En even dat andere topic, idd gewoon trots zijn dat ze zo lekker groeit op jouw melk!

Kimmeding,
    Lekker lezen hoor! Je kan nooit teveel lezen zal ik maar zeggen! Heb je je ook al opgegeven voor iets van een cursus? Of dat niet? En wil je dat wel gaan doen? Of eigenlijk niet?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hanneke, spannund!

Kleine Purk, kom maar lekker (rustig) uit mama's buik :D

Beastie, super toch!

Mirre loopt los! Al sinds dr 1ste verjaardag af en toe een paar pasjes, maar nu heeft ze echt de smaak te pakken :D ... wel direct een drama nacht erachteraan :(

3. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Nou... ik wil me hier toch ook eigenlijk wel melden. Ook al zijn we pas aan de gang, ik stuit echt op zoveel weerstand in de omgeving dat ik hier toch ook even wil melden dat ik trots ben dat ik mijn twee mannen tot nu toe heb kunnen voeden. En als het aan mij ligt komen daar nog heeeeeel wat maanden bij.

Ik word alleen echt niet goed van mijn omgeving, en dan met name de zorginstanties e.d. Er wordt standaard vanuit gegaan dat ik onze twee jongens flesvoeding geef, en vervolgens krijg ik van die ongelovige blikken als ik een beetje schoorvoetend meld dat ze allebei volledige borstvoeding krijgen. En daarna wordt er vaak nog een 'nou ja, je kunt altijd nog overstappen op flesvoeding' achteraan gegooid. Hallo zeg, stimuleer me even positief om lekker door te gaan? :evil:

Gelukkig had ik geweldige begeleiding van de verpleging en de lactatiekundige in het ziekenhuis, en heb ik daardoor het kolven en uiteindelijk het zelf voeden prima vol kunnen houden. Echt, petje af voor ze. Altijd een bemoedigend woordje of goed advies, en een lekker kopje thee en luisterend oor tijdens die voedingsuurtjes.

Dus hai, ik ben Spekkie en mijn tweeling krijgt borstvoeding. En jazeker, ik begin er aardig trots op te worden! :D

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Spekkie,
    Enof jij trots mag zijn meid! En echt vreselijk die mensen die daar maar meteen vanuit gaan! Grrrr je zult ze haast wat doen ;)!

Salapio,
    Nu hopen dat die Purk hier naar je luisterd ;) :)!
    Joepie! Los lopen! Super! Nacht, das balen! Sterkte meid!

Verder weinig puf :oops:! Moe... ;)!
    Tot snel, hopelijk met babynieuws :D!

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    spekkie: van harte welkom meid! Ik vind het heel knap van je dat je zo doorzet,maar net als iedere mama hier, als je je kindjes ziet, dan is het zo logisch en vanzelfsprekend om dat te geven waar ze het meest behoefte aan hebben...vloeibare liefde!
    Hier vind je allemaal mama´s die met heel veel liefde borstvoeding geven/hebben gegeven. En hier kan je dus ook echt je (paas) ei kwijt.

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik kwam weer eens even spieken hier. Nemo bevallen zag ik! Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje. Hoe gaat het nu?

Hanneke, hoe is het nu? Nog steeds een bolbuikje? ;) Waar wil je bevallen eigenlijk? ZH of thuis? Succes ermee.

HIer nog alles goed. Zit nu op 2 voedingen per dag. Dit gaat prima. Geen last van stuwing of zo. En Tessa heeft er vrede mee. Als gaat ze soms wel aan m'n shirt trekken als we samen op de grond zitten. Maar dan laat ik ze even kijken en voelen en dan wil ze toch niet. Ze is dan veel te druk met spelen en is zo weer af geleid. De avond voeding gaat ze steeds vaker weigeren. Ze is dan zo druk aan het "kletsen". Blijkbaar wil ze de hele dag nog door bespreken en dat gaat niet met een tepel in je mond :) Ook dat gaat goed. Dan heb ik 's morgens geen last van stuwing of overvolle borsten.
    Met kolven op mijn werk ben ik nu 3 weken gestopt en heb de kolf en flesjes opgeborgen. Wel raar hoor. Een jaar lang was hij m'n trouwe metgezel ;) Maar hij ligt nu boven in de kast te wachten tot hij weer gebruik mag worden (dat gaat nog wel even duren hoor ;) )

Verder alles goed met iedereen hier? Jingels: Hoe voel je je? Hoe ver ben je nu?

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Boney: gaat goed hier hoor. Druk aan het tandemvoeden ;)

8. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Lijkt me heel bijzonder. 2 kindjes aan de borst. Drinken ze vaak allebei tegelijk? En hoe vaak drinkt je oudste nog? Die vind het waarschijnlijk reuze interessant nog een beeb aan de borst. Geniet nog even van je kraamtijd.

Hoe is het met Hanneke? Die heb ik nog niet gezien vandaag ;)

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb ze bijna elke dag wel een keer (of meerdere keren) samen aan de borst. Geen idee hoe vaak de oudste drinkt in elk geval meerdere keren per dag. Dus weer meer dan tijdens de zwangerschap. Ik zeg ook wel eens dat het "op" is anders drinkt hij volgens mij net zo vaak als zijn zusje ;)

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hanneke is nog niet online geweest vandaag ;) Die is vast aan het bevallen.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helaas Boney, Hanneke is nog steeds niet aan het bevallen ;)! Maar vriend en kleintjes thuis dus gewoon lekker alleen daarmee bezig ;)! Kom vanavond wel weer hier hoor ;)! Gister ook pas laat online, dus geen zorgen als ik even niet online ben hoor :) ;)!

Boney,
    Fijn dat alles daar zo goed gaat meid! En ze kan dus prima zelf besluiten wat ze wil ;)!

Nemo,
    Fijn dat alles daar goed gaat! Hoe kan het ook anders ;)! En haha, af en toe zeggen dat het op is, maar hij vind het nog fijn dus en drinkt nog lekker mee! Das fijn!

Nouja, mocht ik zijn bevallen, kom ik het echt even hier melden hoor ;)! Verder nu niks te melden! Gewoon weer even illegaal hier melden :)!
    Liefs, Hanneke!

12. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hé Hannek, dus nog steeds een bolbuikje... ;) En gewoon lekker met wat anders bezig zijn. Dan duurt het wachten niet zo lang. Had ik ook en opeens begon het. En ik heb echt nooit zitten wachten.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd nog wel ;)! Hoop toch dat het niet lang meer duurt hoor :oops:!

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @boney: hier alles prima. Geen misselijkheidsperikelen wel vermoeidheidsvlagen,maar dat had ik met mijn zoontje ook. Ben nu alweer 8 weken zwanger.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Boney,
    Zie nu je andere vraag eigenlijk pas :oops:!
    Maar ik ga in het ziekenhuis bevallen, geen kwestie van willen, maar helaas van moeten. Maar komt vast goed ;)!

Jingels,
    Fijn dat de zwangerschap goed gaat! En eigenlijk nog weinig klachten dus ;)! Wel fijn hoor!

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @hanneke: hoe is het met de a.s. nieuwe mama, ben je er klaar voor meid?

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jingels, tja ik ben er wel klaar voor geloof ik ;)! Maar die kleine wil blijkbaar niet ofzo...!
    Wel al vanaf gister echt flinke krampen steeds, maar wil nog niet naar het ziekenhuis om te laten kijken, tenminste kijken wil ik best, maar heb liever niet dat ze gaan voelen :oops: :oops:! Dus wacht nog lekker even thuis af :oops:!

18. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hallo allemaal :p

Even weer eens een berichtje van mij!
    Nemo van harte gefeliciteerd met je dochter!
    Hoe heet ze?
    En wat heerlijk dat je nu kunt tandemen,super hoor!

Bolbuikje ik kijk iedere dag of purkinnetje er al is,maar het meiske vind het veelste lekker in jou buik :)

Hier gaat alles zijn gangetje(op een paar zieke kindjes na)
    Vandaag wilde eens kijken wat Justin deed als ik mijn borst ontblootte,maar hij duwde mijn borst hard weg,volgens mij weet hij niet eens meer dat je daar uit kon drinken ;) ;í9m n9
    Gek he dat ze dat zo snel vergeten.
    Vind het soms nog steeds jammer dat het nu helemaal klaar is met de borstvoeding,maar ja.........

19. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hallo allemaal :p

Even weer eens een berichtje van mij!
    Nemo van harte gefeliciteerd met je dochter!
    Hoe heet ze?
    En wat heerlijk dat je nu kunt tandemen,super hoor!

Bolbuikje ik kijk iedere dag of purkinnetje er al is,maar het meiske vind het veelste lekker in jou buik :)

Hier gaat alles zijn gangetje(op een paar zieke kindjes na)
    Vandaag wilde eens kijken wat Justin deed als ik mijn borst ontblootte,maar hij duwde mijn borst hard weg,volgens mij weet hij niet eens meer dat je daar uit kon drinken ;)
    Gek he dat ze dat zo snel vergeten.
    Vind het soms nog steeds jammer dat het nu helemaal klaar is met de borstvoeding,maar ja.........

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nathalie,
    Fijn dat alles daar goed gaat! Nog steeds allemaal zieke kindjes? Tis wel altijd raak bij jullie he? Moet het afkloppen, maar hier gelukkig heel weinig last van zieke kindjes ;)! Justin dus echt geen tiet meer ;)! Wel jammer dat het afgelopen is, maar vooruit je hebt je best gedaan meid! En idd Purk heeft het nog prima naar haar zin. Al heb ik nu al wel vanaf vrijdag een irritante buikpijn en allemaal :c: krampen. Maar wil eigenlijk dus nog steeds niet naar de gyn toe :oops:! Maar zit toch te denken om vanmiddag even te bellen. Gewoon maar even om te kijken of Purk het allemaal nog goed doet binnen ;)!

Deel Deze Pagina