Bolbuikje nog contact gehad met de gyn? Ik ben op zoek naar tips...Mila heeft vandaag weer heel erg geweigerd terwijl ik aan het werk was. Normaal krijgt ze aan het einde van de ochtend een fles en zo rond 15 a 16 uur. Dit wilde ze allebei niet. Van de 1e fles heeft mijn man pap gemaakt en naar binnen gelepeld. Dit wilde ze wel. De andere fles is door de gootsteen verdwenen Fruit en groente gaat perfect...is ze dol op. Ze heeft het een tijd aardig gedaan met de fles, maar nu dus weer helemaal mis. Tuitbeker wil ze ook niet...die slaat ze door de kamer heen. Is dit herkenbaar dat oudere kindjes opeens weer gaan weigeren?
Volgens mij ging Eva van Snoopy op oudere leeftijd de fles weigeren ... dus ik denk dat het binnen 'het normale' valt *nieuwsgierig naar Hanneke/Purka nieuws*
Meiden jullie zijn lief ! Maar Purk zit nog lekker warm binnen bij mij! We zijn gister avond naar het ziekenhuis gegaan, na 19.00 uur zou mijn eigen gyn er zijn dus dat was wel fijn. Eerst Malou en Ruben bij opa en oma gebracht dus om 20.15 waren we in het ziekenhuis. Ctg's geven best veel weeenactiviteit aan, terwijl het eigenlijk niet eens echt zeer doet, het is gewoon vervelend. Maar heb nu 4cm ontsluiting. En we mochten kiezen, of naar huis, of vliezen laten breken en wachten op weeën/opwekken. We hebben gekozen om naar huis te gaan en af te wachten tot Purk zelf aangeeft dat ze het tijd vind om geboren te worden. Vruchtwater is nog voldoende, hartslag is netjes (ook tijdens die krampen), dus we wachten nog lekker even af ! Zo dat was een mega stuk ego ! Chacha, Sorry, geen ervaring met flesweigeren. Misschien even een los topic over openen, daar kijken meer mensen dan hier ! En even de bv-pagina's door spitten, wnat er zijn geregeld topics over geweest, misschien met wat tips voor je! Als ik tijd heb vanmiddag zal ik ook even zoeken/kijken voor je ! Liefs, Hanneke!
Zo dan, hier komt weer even een meelezer om de hoek kijken Wat spannend Hanneke, al 4 cm...die kleine meid neemt gewoon rustig de tijd! Wel fijn dat je de eerste 4 nu gehad hebt en redelijk lijkt te dragen. Enne...een mega stuk ego lijkt me toegstaan als je in deze fase zit Ik wens je een fijne en mooie bevalling toe! De laatste dagen ben ik weer superblij met nog steeds BV. M'n kleintje heeft al een paar dagen koorts en is wat hangerig. En dan is af en toe extra aanleggen zooooo fijn! @ Chacha: geen idee of het een fase is, hier geen ervaring mee.
He meiden, Ik kwam even kijken hoe het met o.a. Hanneke ging, Purk zit nog in buik dus! Wel fijn dat je toch wat weeen hebt, maar niet veel last en wel al 4 cm ontsluiting! Die heb je maar alvast gehad! Fijn dat alles ook goed gaat met Purk! Chacha, Eva ging de fles weigeren met 11 maanden. Maar toen dronk ze al wel goed uit een beker en was ze dus bijna een jaar en zijn we op koemelk overgestapt (drinkyoghurt zelf gemaakt, want melk lust ze (nog steeds) niet....). Heb dus verder geen tips helaas, bij ons was de fles in 1 keer weg... Hier gaat alles prima, Eva mist de bv niet, ik soms wel een heel klein beetje. Als Eva mijn borsten ziet, begint ze te lachen . En als ik dan vraag of ze wil drinken, probeert ze het vaak even en begint ze ook te lachen. Ik weet niet of ze niet meer weet hoe het moet, of dat ze het nu aleen maar als een grapje ziet. Ik denk een beetje allebei . Maar ze weet nog wel dat ze eruit gedronken heeft (anders zou ze het natuurlijk niet proberen), dat vind ik echt heel erg leuk. We zijn ermee klaar, maar we weten allebei nog hoe fijn we het vonden . Trouwens heel stom, ik word een beetje sentimenteel als ik lammetjes bij hun moeder zie drinken. Vooral als ik dan aan Eva vertel dat ze bij hun mama drinken, net als Eva heeft gedaan bij mama. Ben er ook maar meteen mee opgehouden dat ze zeggen, voordat ik straks nog zit te huilen op de kinderboerderij . Salapio, wat leuk dat Mirre los loopt! Ik vind het zo makkelijk, als ik wat spullen moet sjouwen kan Eva gewoon lopen. Al loopt ze regelmatig totaal de verkeerde kant op en luisteren doet ze niet altijd (of eigenlijk meer: altijd niet ). Eva ligt lekker op bed net, straks nog even naar kinderboerderij, lekker op de fiets, heb afgesproken met iemand van het forum . Liefs, Snoopy
Hanneke, wat maak je het spannend! En 4 cm, dat scheelt straks allemaal aan weeën- en pufwerk. Lekker zo'n voorsprong. Snoopy, wat herkenbaar van die lammetjes. Ik zeg dat ook steeds tegen Kevin. En hier heb je ook een hele grote geitenboerderij ('t Geertje) waar je flesjes gekolfde geitenmelk kan kopen en dat kan je dan aan de lammetjes geven. Dan zie ik verderop die geiten met hun gespannen uiers staan en daarvan gescheiden de geitjes die hun mamamelk dus uit een flesje krijgen. Vink zo zielig... gelukkig krijgen de hele kleintjes geen flesje vanwege de zuigverwarring.... ja ook bij beesten werkt dan kennelijk zo . Hier nog geen boob laten zien aan Kevin na de laatste 'aanvaring' van 1,5 a 2 weken geleden (toen ging hij huilen en meteen even uitproberen). Het zit nog steeds in zijn systeem en als hij even de mogelijkheid ziet, dan doet hij ook nog weleens een graai in de beha en trekt (auw...) mijn tepel dan omhoog. Ben benieuwd of hij het straks bij nummer 2 helemaal vergeten is of dat we dan een 'strijd' moeten aangaan. Hoop het niet, maar 2 aan de borst wil ik echt niet. Ach... ik heb nog even. Oh ja, echo was goed... ik heb een gezellig springerig klein frummeltje in mijn buik.
Ik kom hier even goeiedag zeggen. Ik ben Lilya, uit België en ik ben trots dat ik nog borstvoeding geef. mijn dochter wordt zaterdag 1 jaar en krijgt 2x daags live borstvoeding. Tussendoor kolf ik af voor onzekere tijden of als ik er eens niet ben. Ze drinkt zeer goed van een flesje. Ik heb me nu wel voorgenomen om het kolven te stoppen, maar wel live borstvoeding te blijven geven. Met mijn job wordt dat kolven steeds moeilijker. Maar ik ben apetrots dat ik het al zo lang doe! Ook proficiat aan jullie!
Idd die 4cm hebben we alvast gehad, en gewoon zonder echt last te hebben ! Vooral gewoon irritante krampen, haha! Vandaag overigens best rustig met de krampen ! Maar we wachten rustig af! Appeltje, Och, die geiten, dat vind ik wel sneu zeg! Oke, leuk dat je de lammetjes (heten baby-geitjes ook lammetjes ? weet wat geleerd dan ! Dacht dat alleen schaapjes lammetjes hadden ) een flesje mag geven, maar zou toch beter zijn om ze gewoon lekker bij hun mama te laten drinken! Fijn dat jullie kleintje lekker aan het spartelen was op de echo! Leuk hoor! Kevin nog steeds af en toe borstplukken dus ! Ben ook wel nieuwgierig of ie het dan nog weet ! Maar hem dan weer aan de borst nemen zie je niet zitten dus prima hoor! Snoopy, Hoop dat jullie een fijne middag gehad hebben op de kinderboerderij! En idd, maar geen tranen in het openbaar he ! En Eva met haar lachen om de borst is wel schattig hoor! Wat mooi zeg, "We zijn ermee klaar, maar we weten allebei nog hoe fijn we het vonden", echt mooi omschreven vind ik dat ! Chacha, Ik moet bekennen dat ik nog niet voor je gezocht heb ! Sorry! Lilya, Ik wil je alvast feliciteren met de komende verjaardag van jullie dochter! En 1 jaar borstvoeding is super natuurlijk! Lekker zo doorgaan! Jammer dat het op het werk lastiger word! Maar idd gewoon trots zijn hoor!
Ik dacht : even kijken hoe Hanneke erbij zit/ligt,maar dat gaat allemaal nog crescendo lees ik. Alvast heel veel succes meid, en hou je taai! Nieuwkomers: welkom!
lieve meiden, bedankt voor het meedenken hoor. Weet ook niet zo goed wat ik er mee moet. Vandaag heb ik voor het uittesten 20cc diksap geprobeerd in het flesje en tja dat dronk ze wel . Ze kan het echt wel uit de fles drinken...ze wil het dus niet. Nou ja dat stelt me iets meer gerust. Maar echt lekker werken doet het niet. Ik ga maar hard aan het oefenen met bekers. Nu gaat dat nog niet best, maar we gaan aan het werk Bolbuikje wat spannend zeg. Al 4cm. Je bent al bijna op de helft Als het zo ver is...veel sterkte en you can do it! En wat ontzettend lief dat je wilt zoeken, maar heb je nu niet iets anders aan je hoofd? Snoopy ik zou ook zo'n emo-muts zijn hoor over de lammetjes. Wat grappig dat Eva begint te lachen als ze je borst ziet. Heb je het leuk gehad met diegene van het forum? Joh appeltje, dat verhaal over die geitjes. Dat is zeker zielig. Wij hadden op het werk te maken met een persoon die zijn koeien verwaarloosde. Hij kwam gewoon zijn bed niet uit om ze te melken. Toen werd er al een vergelijking met mij gemaakt Fijn dat de echo goed was! Madeliefs beterschap voor je zoontje Lilya welkom!
Jingles, Idd alles nog prima hier ! Als het zo blijft hou ik het voorlopig nog wel even vol ! Hoewel lekker in bed liggen en lang onder de douche zitten toch wel erg fijn is ! Chacha, Idd vanalles aan mn hoofd, doe niks en toch lijk ik het druk te hebben, daarom heb ik dus ook nog niet gezocht voor je sorry! Madeliefs, Ik ben zelfs zo blind dat ik je stukje niet gezien heb ! Jij heel veel beterschap met de kleine! Lekker laten drinken, das vast goed voor hem! En dankje dat mn ego stuk niet erg is !
Bolbuikje: wil je nog even sterkte wensen met de laatste loodjes en alvast een voorspoedige bevalling !
Ik heb regeldagen en een borstontsteking overleefd, huzzah! Sjongejonge, dat was wel erg heftig hoor, vooral omdat het mekaar opvolgde (eerst ontsteking, toen regeldagen en alle gevoel van regelmaat overboord bij allebei de mannen). En vandaag 1 maand borstvoeding (Ja ik weet het, het klinkt een tikje sneu tegenover de maanden die jullie er al op hebben zitten, maar ik ben blij! ) Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het af en toe behoorlijk bikkelen vind, maar van de andere kant weet ik dat het met een flessekindje (dat was de oudste hier) net zo kan zijn, dus geen reden om met de borstvoeding op te houden. Bolbuikje, je houdt het spannend zeg! Heeeeel veel succes met de laatste loodjes, hopelijk laat kleine Purk niet al te lang meer op zich wachten
De eerste maanden borstvoeding vond ik de ergste. 3 borstonstekingen, 2 keer verstopte kanaaltjes, tepelkloven,... Eens dat allemaal achter de rug was, werd het pas echt genieten
Vergeet niet, 2 mannetjes...dus je mag van mij 2 maanden rekenen hahaha En met regeldagen/ontstekingen zijn het ook nog tropen dagen geweest (dus dan eigenlijk alweer 4 maanden ) Top van je dat je er voor gaat...een fles geven met kv kan altijd nog... (vind het ergens wel gemeen dat een 2ling mama geen extra zw-schap verlof krijgt...de tijd vliegt en al helemaal met 2!) @bolbuikje..2 april is een hele leuke datum hoor! 8) (ik ben er bijna al 34 jaar erg happy mee)
Nou Spekkie, ik vind ook dat je wel dubbel mag rekenen! Fijn dat je ontsteking weer te boven bent, da's geen pretje! @ Bolbuikje: raar idee dat je nu misschien wel 'bezig' bent. Omdat ik al een poosje met jullie meelees, zit 't gewoon 's morgens bij het opstaan in m'n hoofd: zou ze al... @Appeltje: fijn dat je een goede echo hebt gehad! Enne...die boerderij waar jij het over hebt staat bij mij voor eind van de week op de agenda...we wonen vast bij elkaar in de buurt
Appeltje, Ik heb echt geen idee hoe baby-geitjes heten! Dus dacht dat dat ook gewoon lammetjes heette dan. Ach maakt het uit, we weten wat we bedoelen ! Beastie, 2 april zou idd fijn zijn ! Haha! Zolang ze vandaag maar binnen blijft! Lijkt me zo een rotdatum om jarig te zijn ! Lilya, Gelukkig dat het toch snel genieten is geworden! Lekker blijven doen ! Spekkie, Gefeliciteed met jullie maand borstvoeding! Tuurlijk mag je blij zijn! En oke het is soms misschien zwaar, maar zoals je zelf al aangeeft heeft kunstvoeding ook geen garanties ! Laat ik het erop houden dat het gras aan de andere kant altijd groener is ! Chacha, Sorry, ik beloof dat ik vanmiddag/vanavond echt even de topics door ga kijken voor je op zoek naar weiger topic's ! Madeliefs, Haha wat een toeval met die boerderij! Mag je trouwens ook de kosten van een flesje betalen en dan het babygeitje bij zijn/haar mama laten drinken? Haha! En ik ben nog niet bezig hoor ! Als ik naar het ziekenhuis ga, kom ik het echt even melden! Dag of nacht maakt niet uit, ik zet die pc wel heel even aan en meld het ! (tenzij ik er niet aan denk, wat best zou kunnen gebeuren !)
lief bolbuikje. Je hoeft echt geen excuus te maken hoor! Ga jij nou maar genieten van die laatste loodjes! (ik ga zelf eens zoeken, dat kan natuurlijk ook he ) Spekkie wees trots op je 1 maand BV. En dat nog wel aan een 2-ling. En juist al het begin is moeilijk. Juist naarmate ze ouder worden, wordt het wat gemakkelijker (is mijn ervaring tenminste) Volgens mij ga ik voor het eerst ongesteld worden.... Als het doorzet tenminste....Ging dat bij jullie ook zo raar? Echt ieniemini bloedverlies.....Of waren jullie in 1 klap hoppa ongi?