Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hanneke, gefeliciteerd met Benthe! een hele mooie naam! :D

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd x4 ... en Benthe: welkom meissie! Hopelijk mag je snel lekker naar huis!

3. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Benthe!

4. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Hanneke van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Ik hoop dat ze gauw uit de couveuse en mee naar huis mag.
    Geniet ervan!

5. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Hanneke, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Benthe. Wat een parachtige naam.

6. madeliefs

madeliefs Actief lid

Jun 3, 2008
    359
    0
    0
    Jaaaa! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! Heel veel geluk samen..!
    En nu hopen dat de kleine meid in goede gezondheid straks lekker naar huis kan!

Benthe...mooie naam, past ook goed bij de andere namen!

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Spekkie: ik heb ook 2 kindjes aan de borst (tandemvoeden) en idd ik kan ook wel de hele dag eten. Eet zo 10 stukken brood op een dag en ik val ook nog af ook nog.
    Maar eigenlijk vind ik het niet erg hoor dat ik zoveel kan eten :D En zo zijn de zwangerschapskilo's er ook weer snel af. Hoef nog maar 2/3 kilo ofzo. Nu hopen dat die buik oooooooit weer strak trekt.

8. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Spekkie, kan me voorstellen dat je het niet bij kan houden. Ik kan dat soms al niet :oops: En dorst zul je dan helemaal wel hebben.

Heeft iemand hier ervaring met borstvoedingszakjes. Heb ik gister besteld. Wil een paar zakjes invriezen voor als we onverwachts besluiten weg te gaan.

9. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Hanneke en Leander van harte gefeliciteerd met jullie dochter! En wat een ontzettend leuke naam hebben jullie haar gegeven! Veel plezier thuis, hoop dat jullie snel bekomen zijn van de bevalling en ze fijn bij je mag/kan drinken. Veel liefs!

Mupkuh, welkom! Alle andere nieuwe moeders, ook welkom ben helaas alle namen alweer vergeten :oops:

10. Spekkie

Spekkie Actief lid

Apr 7, 2008
    407
    0
    0
    Nemo, haha idd! Dat afvallen gaat als een tierelier. Kont heeft al de biezen gepakt, maar buik zit nog prima op z'n plek. Nou ja, het flubbertje vet en vel dan, want als ik de juiste kleding aan heb is het redelijk strak.

Mupkuh, ik heb die zakjes in geval van nood (heb nog een hele tas steriele flesjes staan die ik van het ziekenhuis heb gekregen, voor thuis een voorraad aan te leggen. Lief!). Werkt prima, zowel die van Avent als Medela.
    Evt. kun je ook ijsklontzakjes gebruiken om in te vriezen, dat kun je dan weer makkelijker doseren.

Zo, na die regeldagen en het gecluster van zoonlief nr 2 heb ik nu regelmatig stuwing als ze niet zo kort op elkaar drinken :confused: Dat betekend dus een oppepper voor de vriezervoorraad :D
    En vannacht ging het weer een stuk beter! Ik denk dat we nu in totaal maar 4 keer gevoed hebben, waarvan 2 redelijk dicht op elkaar dus wie weet gaan ze nu weer een beetje elkaars ritme volgen. Nog effe en we hebben zowaar nachtrust :)

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lieve, lieve, lieve meiden!
    Ik wil jullie hierbij even heel erg bedanken voor alle felicitaties en wensen!
    Ook wij hopen dat Benthe snel naar huis mag, wanneer weten we alleen jammer genoeg nog niet. Wel is vanmiddag in iedergeval duidelijk geworden dat er voor nu geen hersenschade is ontstaan doordat ze misschien zuurstofgebrek heeft gehad door het klem zitten. Heel fijn nieuws dus! Ook heb ik haar vanmiddag voor het eerst echt vast mogen houden. Drinken heeft ze nog niet gedaan, ze zuigt namelijk totaal niet, gewoon nergens op. Afwachten dus maar. Hoop dat ze snel lekker naar huis mag!

Met mij gaat het goed, wel moe natuurlijk en veel tranen :oops:, maar verder gewoon prima, probeer ook te kolven, maar weet niet wat het is, vind het helemaal niet leuk :oops:! Ook heb ik pas ruim 3 uur na de bevalling voor het eerst gekolfd, maar vooruit, we zien wel hoor. Ons meisje is belangrijker nu!

Weet even niet wie het vroeg, maar Malou en Ruben weten er volgens mij weinig van, ze hebben gister even door het raampje van de couveuse gekeken, maar dat het ons kindje is, dat snappen ze denk ik niet. Vandaag hebben ze haar niet gezien omdat we er vanmorgen geweest zijn toen ze een scan gingen maken, vanmiddag niet omdat we toen de uitslag kregen en vanavond niet omdat ik lekker thuis ben gebleven om te slapen en Leander er even alleen heen is.

Nou toch een heel verhaal geworden, al had ik gedacht dat het bij een kort stukje zou blijven ;)!

Liefs, Hanneke!

12. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    @bolbuikje...eerst.. GEFELICITEERD met Benthe (leuke naam en datum) ;)
    Die tranen vind ik niet gek hoor...heftige bevalling met een staartje. ook nog. Pak je rust en geniet van je lekkere kleine ding...drinken komt vast nog wel,..ze zal wel heeeel misselijk zijn van de bevalling ;)

13. appeltje

appeltje Niet meer actief

Lieve Hanneke, gefeliciteerd met jullie dochter en zusje. Kan me voorstellen dat je nu nog niet op je wolk zit. Moeilijke bevalling, angst voor (blijvende) schade, nog niet willen drinken dus alles moeten kolven.... sjee zeg, dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Hopelijk gaat het vanaf nu bergopwaarts. Dikke knuffel!

14. Spekkie

Spekkie Actief lid

Apr 7, 2008
    407
    0
    0
    Jemig Hanneke, dat is inderdaad vet heftig allemaal. Ik zal die eerste momenten op de couveuse afdeling ook nooit vergeten, ik heb wat afgebruld!

(Ik begon trouwens pas een halve dag erna met kolven, en ik heb er ook een takkeschurft aan maar het kwam uiteindelijk helemaal goed. Dus eerst lekker concentreren op je meisje, de rest komt wel!)

15. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey meiden,

Hier ben ik ook weer even. Moet even wennen aan het forum. En dan met name aan het terug lezen van alles, door het klikken op de email. Weet nog niet zo goed hoe het werkt.

Vanisha is heel de nacht om het uur wakker geworden en wilde ze eten. 5 minuten maar en dan lag ze weer in coma. Nu wil ze ook niet echt slapen maar echt huilen doet ze gelukkig niet.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Grmbl...alle berichten weg...:( ;)!

Nouja ik heb nu echt even geen puf om een update van afgelopen dagen te maken! Maar denk dat de meeste het wel gelezen hebben. Alleen jammer dat ik dus het meeste van de verhalen/reacties van jullie niet heb kunnen lezen.

Wat ik wel gelezen heb is dan JINGELS morgen de eerste echo heeft! Heel veel succes meid!
    En APPELTJE, veel plezier bij de bv-cursus ;)! Weet alleen niet meer wanneer je erheen ging ;)!

Liefs, Hanneke!

17. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ojeej ook mijn bericht/reactie is verdwenen..........

Bolbuikje; Jouw berichtje had ik wel gelezen en mijn reactie weet ik nog wel dus komtie ;);
    Wat super dat het Benthe gelukt is om een paar slokjes bij je te drinken en ook al is het nog niet veel het zijn toch een paar slokjes! Alle reden om ontzettend trots op haar te zijn maar vergeet niet om ook heel erg trots op jezelf te zijn want ook daar heb je echt alle reden toe!
    Ik duim nog steeds elke dag dat Benthe snel met jullie mee naar huis mag zodat jullie samen kunnen proberen om ook deze keer van de borstvoeding een groot succes te maken. Maar het belangrijkste blijft dat jullie beide gezond en gelukkig zijn!
    Ik blijf voor jullie duimen meis!

Jingels; Jij heel veel plezier morgen met de echo; spannend hoor!! :-D

En inderdaad Appeltje, heel veel plezier met de bv cursus hopelijk krijg je nog wat nuttige tips om borstvoeding ook dit keer weer tot zo een groot succes te maken :-D

Hier gaat het nog steeds goed met de Borstvoeding, Jamila is nog steeds een echte mamamelk-junkie en drinkt op dagen dat ik thuis ben vaak nog wel een keer of 6. Kolven gaat helaas nog steeds niet heel erg goed, ik kolf nu buiten de 3x op werk ook nog 3x thuis (1x savonds laat, 1x snachts (gaaaap) en 1x sochtends vroeg). Kolven begint behoorlijk zwaar te worden maar hopelijk is het "gewoon" een dip en gaat dit snel beter.
    Jamila drinkt nu op een opvang dag (van 08:00 tot 18:00) 400cc, als ze 1 jaar is wil ik proberen dit terug te brengen naar 200cc (zodat ik ook niet meer zoveel hoef te kolven) en eventueel 200cc koemelk. Verder mag ze zoveel bij me blijven drinken als ze wil.
    Helaas nog steeds geen cyclus hier...

Nou dat was mijn update ;)

Ik ga wederom even kolven en dan de zon in!

Groetjes :)

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    B en N,
    Dankje voor je lieve reactie! En idd je weet nog wat mijn bericht was! Gister heeft ze voor het eerst bij me gedronken, en ik was (en ben) super trots op haar! Die kleine meid van jullie ook nog lekker aan de mamamelk dus, lekker hoor! Heerlijk van genieten (en natuurlijk ook van de zon ;))! Ik heb net ook zitten kolven, tja onder het computeren om het toch iets aangenamer te maken!

Dan ga ik nu even slapen, daarna weer naar Benthe toe.

Kom vanavond en anders morgen hier nog wel weer even spieken ;)!

Liefs Hanneke!

19. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Hanneke ik had het al gezegd, maar wil het nog een keer doen: Wat ontzettend fijn dat Benthe aan de borst drinkt! Knappe meid! En natuurlijk knappe mama. Geweldig hoe je ondanks de tegenslagen zo je best voor haar doet!

Jingels veel plezier morgen bij de echo!

Appeltje hoe was de BV cursus?

Ik ben met mijn meisje naar de dokter geweest. Ze krijgt haar oogjes niet meer open. BV helpt ook niet afdoende. Zalfje gekregen. De dokter vroeg naar haar eet-gedrag (vanwege het spugen) Ze wil alleen maar BV, verder niks. De dokter zei al dat dat alleen maar goed is. Ze regelt zelf hoeveel ze wil hebben en krijgt zo het beste (dit wist ik natuurlijk al, maar was toch wat verbaasd dit uit de mond van mijn HA te horen ;) )
    Omdat Mila gister alles er uitgespuugd heeft, heeft ze het vannacht ingehaald. Ik klaag niet ;) ben blij dat ze drinkt! Maar ik hoop vannacht wel op een beter nachtje *GAAAAP*

20. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @hanneke: ik had ook een berichtje geplaatst maar het is idd verwijderd. Nogmaals, heerlijk dat Benthe voorzichtig de eerste stappen genomen heeft naar volledige BV, het gaat helemaal goed komen, ik weet het zeker. Geniet ervan!

Share This Page