Het is idd maar net wat je makkelijk vindt Kathy! Goed van je dat je die aanvraag hebt gedaan! Lekker voorraadje is het al! Door dat het werkt op vraag en aanbod is de kans groot dat je productie wat verhoogd is. Je hebt nu immers meer gevraagd. Mijn meisje heeft vandaag voor de eerste keer groente gehad! Voor het eerst in de stoel, ze was zo al echt een meid! We hebben brocolli gehad. Ze vond het erg interessant. Ze pakte het uit haar zelf en van zelfsprekend stopte ze een stukje in de mond. Een paar keer trok ze wat een vreemd gezicht, erg grappig. Ze heeft 2 keer moeten kokhalsen. Verder heeft ze volgens mij niet echt wat binnen gekregen, heel minimaal. Het meeste lag op de grond en platgeslagen op tafel
Goed gedaan Kathy, ik heb vandaag op mijn werk ook bedongen dat ik mijn BV-pauze betaald krijg, dat wist mijn werkgever niet, maar was geen probleem, als ik daar recht op heb krijg ik het ook zei hij. Nou fantastisch. Een goede kolf ruimte is er helaas nog niet. Ik kolf alleen erg weinig vind ik zelf, kreeg er vanmidaag met moeite 120 cc uit, terwijl Annika dus 280 cc gedronken heeft terwijl ik weg was. Mijn vriendin is vorige week met een KS bevallen, ik hoop voor haar dat de BV goed gaat, ze wilde dat heel erg graag, maar weet nog niet of het gelukt is, want haar meisje ligt nog in het ZH. Yvon, wat goed zeg. Ach, het is alleen nog maar bijvoeding hè. Makkelijk hè BV.
Yvon, gefeliciteerd met jullie 6 maanden. mssgwen, ik kolf nog niet echt fulltime. Gisteren en vandaag 4 keer gekolfd, in totaal had ik 400 cc melk. 's morgens is mijn opbrengst meer en in de avonduren wordt het steeds minder. Gelukkig lukt het weer om mijn zoontje in zijn slaap aan te leggen, ook al drinkt hij heel kort. het is een vooruitgang. Hopelijk wordt het beter. Ik had vorige week pas een nieuwe kolf gekocht: swing van medela. Hiervoor had ik de mini electrik. Het maakte zo'n herrie en mijn TSR kwam veel te laat. Vandaar dat ik nu de swing heb gekocht. Ik kan het niet maken nu weer een andere te kopen ik had gehoord van een neusspray waardoor je sneller en vaker TSR hebt tijdens het kolven. Weet iemand welke neusspray het is en of je het zonder recept kunt halen?
@eko De merknaam voor de neusspray is syntocinon (ik weet niet of ik het geod schrijf, maar zo spreek je het wel uit) Idd alleen op recept verkrijgbaar.
helemaal mee eens, BV is veel makkelijker dan KV zei het ook al in een ander topic. Loeki, als je geen goede ruimte hebt om te kolven zit je misschien niet erg ontspannen? Dat zou je 'lage' opbrengst kunnen verklaren. Toch nog maar even pushen zodat je een goeie plek krijgt! Kathy: je hebt al meer voorraad dan ik! goed gedaan! Ik probeer ook de voorraad wat op te schroeven want we willen binnenkort een weekend met z'n tweeen weg. Dan heb ik wel genoeg BV nodig voor bij opa en oma. We hebben nog niks gepland... Yvon, leuk hoor, dat geklooi met eten. ik geef Jo wel es een likje vruchtensap oid van mijn vinger, trekt ie ook zo'n raar gezicht vanilleijs vindt ie heeeel lekker (haha, maar 1 keer gedaan hoor!).
Ja inderdaad haha ben net een beetje aan het bijlezen . Pff verhuizen valt niet mee met een kleine! En dan dat kolven erbij. Eerlijk gezegd heb ik een dipje. Ik wil absoluut niet stoppen maar die kolf komt me de keel uit op het moment. En dan ook alles, het steriliseren, het geluid. Grrr kon het maar zonder dat rotding (oh sorry moet even kwijt ). Maar ik denk er niet aan om te stoppen daar vindt mijn kleine man het nog veelst te lekker voor ! Maar een klein beetje opbeurende woorden kan ik wel gebruiken
Oh stranger... Verhuizen is idd niks... Wij zijn ook pas geleden verhuist, niks waard! We wonen er nu al een tijdje, maar nog lang niet alles uitgepakt Kan me wel voorstellen dat je even een dipje hebt. Maar daar kom je wel weer uit! Het is echt heel knap dat je al 7 maanden en 2 weken ft kolft! Super En straks heb je weer rust in je nieuwe huisje en gaat alles vanzelf weer beter!
Stranger, ik kan me het heel goed voorstellen hoor. Ik vind het kolven op mijn werk al erg en ik weet hoe frustrerend fulltime kolven kan zijn. Je zou dan die kolf het liefst in de verste hoek van de kamer smijten. (advies, neem een knuffel en smijt daar lekker mee, is goedkoper dan met je kolf)
haha, stranger, wat een kleine lettertjes! had je hint bijna gemist kan me je gevoel helemaal voorstellen, het is ook een hoop gedoe, kolven, en verhuizen is helemaaaaal een hoop gedoe! Kijk maar goed hoe je kleintje ervan geniet, en laat die paar dozen dan nog maar een half uurtje langer staan
Kop op stranger... al 7 maanden en 2 weken geef je het beste van jezelf! Balen dat je het ff hebt gehad met dat gekolf maar je weet inmiddels ook wel dat je er volgende week om deze tijd waarschijnlijk weer helemaal voor gaat. Straks zit je lekker in je nieuwe huisje, het huis waar je kleine vent gaat leren lopen, z´n eerste woordjes gaat zeggen en waar hij lekker blijft genieten van jou melk! Menig moeder had het bijltje er al bij neergegooid maar jij hebt al zolang doorgezet dat je dit moment ook wel weer te boven komt! Je bent een supermama! Zo en nu ik... heb echt een off-day. Gobe komt opeens weer 2x per nacht. Niet leuk. Denk dat hij een beetje last heeft van zn tanden... hij is beetje hangerig/huilerig en ben blij dat hij nu ff in bed ligt. Hij had vorige week verstopping, zo zielig heb gewoon mee zitten huilen maar na een paar dagen alleen maar bv kwam er een mooie gele luier tevoorschijn dus nu gan we weer verder maar ben zo bang dat ht weer terug komt. Verder is het net alsof mn ene borst op is. Kan natuurlijk niet maar hij is zo onrustig en laat steeds los als hij links ligt terwijl hij rechts netjes door dronk. Ook gig het kolven gisteravond niet helemaal lekker... links kreeg ik er maar 10 ml uit. Echt bar weinig aangezien het normaal zo'n 70ml is. Rechts doet het wel goed. Ben alleen erg bang dat het langzaam terug loopt met die bijvoeding dus we doen dat heeeeeel rustig aan. Hij drinkt nog wel een keer of 8 per dag maar hij is gewoon ontevredener... maarja dat kan ook komen door tandjes ofzo natuurlijk. Frustie! Verder moet hij volgende week donderdag een mri en moet daarvoor onder narcose (mn kleine mannetje...) maar hij moet dan 7u nuchter zijn. Zie er nu al tegenop. Normaal drinkt hij dan toch zeker 2 soms 3 keer in de tussentijd. Hoop zo dat het een beetje lukt met afleiden. Lijkt me zo zielig als mn borsten vol zitten en hij gewoon niet mag... Tot zover mijn klaagzang voor vandaag. Morgen ziet de wereld er vast een stuk beter uit maar vandaag vind ik het gewoon allemaal een beetje ***
@Stranger: echt toppie dat je nog steeds bv geeft ! Veel meiden haddden het vast allang opgegeven. Eerst maar even lekker thuis worden in je nieuwe thuis en dan komt het vast weer helemaal goed. @Zeeuwsmeisje: we horen je anders nooit klagen Knuffel voor jou. En gek dat die ene borst het nu minder doet. Mag ik vragen wat er (mogelijk) met Gabe is ? Alvast veel succes met de MRI. Nou mijn kereltje slaapt ineens langer door overdag. Eerder kwam hij altijd om de 2 uur en gisteren liet hij er ineens 4 uur tussenzitten. Dus ik weer stuwing. Ik had ook het idee dat hij niet zo goed dronk, veel klak geluidjes (nee geen spruw) en om zich heen kijken en hij was zomaar klaar. Maar toch heeeeel erg natte luiers dus dat zit wel goed. Nou ja waarschijnlijk gewoon een nieuw ritme. A.s. maandag weer naar het c.b. ik ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is. Wordt al echt een dikke kerel. Altijd wel een stoer gevoel als je op het c.b. hoort hoeveel hij gegroeid is en dat dan alleen op jouw melk !
Kom op Zeeuwsmeisje, het gaat straks vast weer beter. Lekker dat hij langer gaat slapen Nemo, Annika doet alleen hazeslaapjes en wil de afgelopen dagen echt alleen in de wipper of de cosy slapen Ik ben weer ongi geworden, ik kan er een klok op gelijk zetten nu.
Loeki sterkte met je ongi. Enige voordeel is dat ie al wel weer mooi regelmatig is weet je tenminste wanneer je ze kunt verwachten. maar ja dat is dan ookhet enige voordeel.... Nemo heerlijk dat hij langer slaapt. Isa kijkt de laatste tijd tijdens het drinken ook veel om zich heen. Meestal na de eerste borst gaat ze om zich heen turen en lekker met me kletsen. Erg gezellig natuurlijk maar het duurt dan wel een kwartier voordat ze zin heeft om aan de tweede borst te beginnen Zeeuwsmeisje succes met de MRI en ik hoop dat je ventje niet teveel honger heeft en dat het afleiden een beetje wil lukken. Misschien beetje stress om het MRI gebeuren dat daardoor de BV wat terugloopt? Stranger petje af hoor al ruim 7 mnd kolven! Er zijn er genoeg die je dat niet eens met live-voeden nadoen! Kan me voorstellen dat je die kolf beu bent. Ondanks dat het kolven bij mij best goed gaat zie ik er ook wel een beetje tegen op om straks op mijn werk te moeten kolven. En dan is het voor mij dus niet eens fulltime kolven. Kortom als je straks na de verhuizing lekker in je nieuwe huisje met je trotse manneke zit dan weet je weer waar je het voor doet. Liep ik maandag bij de Hema met Isa in de kinderwagen, komt er opeens een jongetje met moeder aan. Zegt dat manneke kijk mama een baby die krijgt straks ook drinken. ja zegt mama die krijgt straks lekker drinken uit een flesje.... Dacht er even aan om te zeggen nee hoor die krijgt lekker drinken uit mijn borst... maar heb me toch maar ingehouden.
zeeuwsmeisje, is inderdaad vast de stress dat het drinken/kolven ook minder gaat... alles komt dan tegelijk he. ook wel erg spannend een mri voor zo'n ukkie. en moeilijk, niet drinken! heel veel sterkte... zal even doorbijten zijn maar als het achter de rug is gaat het vast allemaal weer soepel. nemo, misschien drinkt ie ineens sneller ofzo? als z'n luiers wel heeel nat zijn? wel relaxt hoor, langer slapen. vind het altijd weer spannend, wegen. meestal wordt ik er niet superblij van, alleen maar opgelucht als het ok is. wij moeten over 2 weken weer dus nog even flink 'vetmesten' loeki, lastig, hazeslaapjes, wordt ze daar ook humeurig van of niet? heeft misschien wel te maken met je ongi? dan is er toch minder melk ofzo? ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. tenminste, dat denk ik... met 8 weken dacht ik dat ik het wel was maar daarna niet meer dus zal wel niet dan, misschien na-vloeien? dat was ook precies de periode dat Jo minder aankwam dus waarschijnlijk heeft ie toen weinig gedronken, dus zou ook kunnen dat ik daarom wel ongesteld werd en dat ik het nu hij weer goed drinkt niet meer wordt? nouja, hoe het ook zit, wel fijn dat het uitblijft. spijkervrouwtje, ach, misschien was het gewoon omdat ze dat makkelijker vond om uit te leggen aan haar zoontje. wel verkeerd voorbeeld natuurlijk. wij waren op bezoek bij schoonbroer en zus afgelopen weekend en mn neefje van 5 vroeg steeds of ik Jo de borst ging geven, hij had dat een paar dagen eerder bij een vriendin van hen gezien en vond t superinteressant. ik zag het niet zo zitten omdat Jo zo snel is afgeleid als er mensen omheen staan en toen zei ie tegen z'n moeder: mam, doe jij hem dan even aan jouw borst! dus wij uitleggen dat dat niet gaat, ingewikkeld hoor, voor een 5-jarige! hihi, en hij vroeg ook of Jonathan al kon lopen!
Met het stressen over de mri valt het wel mee... ik bedoel er is al een poosje duidelijk dat het niet helemaal oke met hem is... die mri is gewoon een onderzoek (1 van de vele) Hij heeft een ontwikkelingsachterstand van ruim 2 maand. Gedraagt zich dus qua ontwikkeling als een baby van ruim 4 maand en daarbij is hij extreem slap. Hij kan bijv niet bij je op schoot zitten, kan pas sinds kort zn hoofd rechthouden, lachte pas met bijna 3,5 maand. Hij krijgt al 1x per week fysio en thuis moeten we 5x per dan 10 minuten trainen en nu dus onderzoeken zodat we er misschien achterkomen wat er met hem is. Wat leuk Geke. Zo'n kindje wat dat dan helemaal interessant vind. Mijn neefjes en nichtjes vonden het ook heel boeiend toen ze me zagen voeden, willen dan weten hoe het werkt ed. (zijn ookal wat groter jaar of 7) Spijkervrouwtje, idd een beetje typisch. Of alle babys een fles krijgen... mn dochter weet niet beter dan dat babytjes uit de borst drinken dus die zat laatst juist raar te kijken toen een kindje kleiner dan haar broer een fles kreeg. Zij is gewend dat melk of in een beker zit of uit een borst komt. Loeki balen van je ongi... ! Nemo lekker joh dat hij er wat langer tussen laat... geeft weer moed he. Net als je denkt dat je nooit van die voedingen om de 2u afkomt verrassen die kleintjes ons. Geniet ervan! Ik ga morgen ff wegen, moet er toch zijn voor mn dochter dus dan mag mn zoon ook ff mee. Zal wel goed zijn... denk dat hij dicht tegen de 9 kilo aan zit.
@Stranger: de fanatiekste onder ons een off-day, dat kunnen we niet hebben! Heb je tussen de verhuisdozen een oud bord of lelijke vaas van je schoonmoeder/vader/oudtante oid gevonden? Gooi dat maar kapot dat lucht op! Ik heb grote bewondering voor je dat je al 7 maanden ft kolft. Daar kan je met recht trots op zijn. Ik wil het woord stoppen dan ook niet van jouw hand getypt zien, dan val ik van mijn stoel. Ga dus gewoon door, over een weekje ziet het leven er alweer heel anders uit @loekie: mooie banner! @Zeeuwsmeisje: veel succes met die 7 uur ( lijkt me echt verschrikkelijk....) Hopelijk komen ze er snel achter wat je kereltje heeft. Vandaag 2 uur in de auto gezeten naar de Achterhoek, voor het eerst onderweg op de achterbank gevoed, dat ging geweldig, alsof ik nooit anders gedaan had!
Hihihi, ben ik de fanatiekste, haha! Ach jullie hebben allemaal gelijk hoor, het gaat ook wel beter na een paar dagen. Even goed slapen doet ook al wonderen. En nee ik denk niet aan stoppen. Zeker op zo'n baalmoment ga ik niet besluiten om te stoppen, dat moet je niet doen op een moment dat het tegenzit. Dus we gaan weer vrolijk verder! @ Zeeuwsmeisje: Hè, wat vervelend allemaal zeg! Hopelijk wordt snel duidelijk wat er met Gove is! Trouwens, dat van de slechte opbrengst aan een kant heb ik ook een paar keer gehad. De ene kant gaf dan met gemak 100cc en aan de andere kant kwam er inderdaad maar zo'n 10-20cc uit... het is al de slechte kant zeg maar maar dit was wel erg overdreven. Na een paar dagen was het ineens over. @ Geke: grappig zeg, die belangstelling! @ Loeki: heb je dan ook wer een productiedip?
Annika is weer aan het regelen geslagen idd. Vanmiddag 2 uur geslapen samen met mijn meisje en daarna was er weer voldoende, maar merk idd een dip hoor, alles in een keer. - 19 weken sprong - ongi - 4 maanden dip - weer aan het werk Maar we slaan ons er wel door heen hoor. @ Stranger, nee stoppen moet je op je top doen @ Jingels, lekker makkelijk hè. Ik heb al meerdere keren in de auto gevoed. Heel handig. @ Spijkervrouwtje, ik had het er denk ik gewoon uitgeflapt