Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nynke,
    Bedankt meid! En laat geeft niks hoor! Hoe gaat het bij jullie allemaal? Alles goed hoop ik!

Salapio,
    Tjonge meid, snap je traantjes wel hoor! Hoop dat het enkel voor een keertje was! Maar aan de andere kant wel fijn dat ze het zelf aangeeft! Knuffel!

Wendyp,
    Niks te danken! Bij jullie dus al iets meer bijvoeding, nouja ik zal me er niet zo druk om maken! Wij zijn met 14-15 maanden zelf begonnen met de melk te minderen ;)! Toen zijn ze eigenlijk niet eens veel meer ander eten gaan eten! En nachtvoedingen zijn idd prima voor je productie, maar wel wat minder fijn als je nog moet werken denk ik ;)!

Sweepy,
    Hele mooie foto meid! Super trouwens dat je ze tegelijk aan kan leggen :D! Is mij nooit gelukt! haha!

Opwarmen van de mamamelk,
    Ik zal zometeen proberen wat in het aparte topic te zetten als ik tijd heb. Maar las iemand (salapio??) die het in kokend water deed? Water koken en daar het flesje in? Ik heb (dacht ik van iemand hier op het forum) geleerd dat dat niet mag, ivm te heet worden van de vetdeeltjes en dat het 'slecht' is voor de antistoffen/voedingstoffen in de melk?

Ik weet niet of ik het hier verteld had, maar Benthe heeft sinds woensdag antibiotica gekregen omdat haar temp steeds te hoog werd enzo, werd ze erg suffig van, slaapt veel en is veel minder zelf gaan drinken. Maar vanmorgen voor het laatst die medicijnen/troep ;) gehad en nu is het dus eventjes afwachten wanneer ze weer beter gaat drinken. Dan mag ze namelijk mee naar huis! We kunnen wachten tot ze echt alles zelf drinkt, maar mogen haar ook met sonde mee naar huis nemen enige wat de kinderarts dan vind is dat ze wel weer zelf aan het proberen moet zijn met drinken. En denk dat ie daar ook gewoon gelijk in heeft. Dus zo gauw we weer vooruitgang zien, komt het naar huis mogen dichterbij :D!

Liefs, Hanneke!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hannke, ik hoop zo dat Benthe lekker gaat drinken zodat ze mee naar huis mag!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik ook salapio :D! Zo een beetje iedereen geloof ik!
    En moet ook gewoon! Ze is dalijk 3 weken oud en nog steeds niet thuis!

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Hanneke: hier gata alles prima hoor. Druk met de voorbereidingen van onze emigratie.
    Ik ga duimen dat Benthe goed gaat drinken en nog voor dit weekend thuis is.

5. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Nou, ik heb weer een borstontsteking te pakken, de 3e in een goeie 5 weken tijd. :cry: Net nu de melk weer ruimschoots aanwezig is voor de mannen. Ik ga dus weer even flink uitzieken vandaag, hopelijk is het morgen een stuk beter.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

ik sluit hier ook even aan, :) Leuk om mee te lezen...
    @Spekkie: wat een geweldige foto zeg!
    Hopelijk is je ontsteking snel over... pff, lijkt me met een tweeling helemaal niet te doen zeg!

@Bolbuikje: dus de kleine is er al een tijdje! Maar niet helemaal een fijne start geweest, als ik het zo begrijp... :( Wel fijn dat naar huis toe in zicht is, :)

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Spekkie: Dat is niet fijn nu alweer een bo. Heb je al eens contact gehad met een lk waardoor het komt ? Dit is echt teveel hoor. Heb er zelf 1x 1 gehad en wel meerdere keren kunnen voorkomen het is écht niet fijn ! Beterschap !

@Bolbuikje; ook als je water kookt en je zet er een flesje in worden sommige gedeeltes van de melk te heet (boven de 35 of 37 graden gaan er al allerlei waardevolle stoffen verloren) Niet dat de melk dan niet meer te drinken is maar het is gewoon zonde. Maar elk zijn eigen keuze.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    spekkie: beterschap!
    hanneke: he he eindelijk is het ziekenhuisbezoek dan bijna ten einde. Heerlijk als ze mee naar huis kan. Hoe is het met jou, alweer een beetje hersteld?
    @ salapio: ik snap je verdriet,maar Mirre geeft het zelf aan, dan is het goed. Misschien is het tijdelijk, ik zou nog wel even blijven aanbieden.

Oh en ladies, willen jullie aub de BV in flesjes niet meer schudden? Dan kunnen er eiwitten kapot gaan....is niet de bedoeling. Omzwenken, omzwenken dames.
    gekolfde melk mag 24 uur in de koelkast, binnen die 24 uur mag je het invriezen,daarna is het 5 dagen houdbaar in de koelkast. Ontdooien de avond van te voren in de koelkast, en zeker niet in een pannetje heet water....... :confused:
    Nog meer vragen dames ? ;) :)

9. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0

hahaha sorry moet wel even lachen om je manier van schrijven ;). Ik zei inderdaad schudden maar bedoelde omzwenken :oops: het is zo een gewoonte gewoorden dat het in mijn ogen schudden is, had het beter moeten formuleren :oops: excuses!

Hanneke: Ik hoop zo dat jullie kleine meisje snel weer een beetje gaat drinken en eindelijk met jullie mee naar huis mag, dat hebben jullie wel echt heel erg verdiend!!!

10. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Heb al ene paar dagen geen berichtje gehad dat jullie aan het kletsen waren :(

Heb het ook wel druk gehad hoor. Maar vergeet jullie niet ;)

11. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

oke omzwenken dus...gelukkig lees ik dus dit net.
    Als ik van meerdere koflbeurten de koude melk uit de koelkast, ja van dezelfde dag, bij elkaar doe moet ik dan ook omzwenken of het flesje wat schudden?? ;)

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sweetlakecity,
    Ook dan alleen omzwenken! Nooit schudden ;)!

Nemo,
    Ik bedoelde idd ook wat jij zei. Hier dan ook sinds dat jullie hier me dat verteld hebben nooit meer in kokend/gekookt water warm gemaakt!

Nynke,
    Owjee, voelt zich erg blond! Maar emigreren? Waar gaan jullie heen als ik vragen mag? Overigens kan ik het me ergens herinneren dat je het verteld hebt, maar verder niet eigenlijk :oops:! Maar wel fijn dat alles goed gaat bij jullie! Super! Lekker genieten dus!

B en N en Rozemarijke,
    Dankje meiden ;)!

Spekkie,
    Beterschap! Hoop dat het snel voorbij is meid!

Jingels,
    Idd eindelijk is het einde in zicht! Geen bezoekjes meer, en lekker thuis samen rusten en genieten! Word tijd ;)! Met mij gaat het goed hoor. Tja het moe zijn dat blijft, maar das normaal denk ik. Wel laatste dagen heel veel buikpijn, maar ook dat zullen we wel overleven ;)! En hechtingen ofzo had ik niet, dus wat dat betreft geen schade opgelopen ;)!

Hier heeft Benthe nu net (net uit het ziekenhuis thuis ;), nouja al ruim een uur, maar toch) weer echt even een paar - lees 2-3 - slokjes aan de borst gedaan. Daarna al gauw weer alleen sabbelen en wat 'spelen' met het tongetje, maar wel weer fijn dus!
    Liefs Hanneke!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even een kleine aanvulling! Jingels verhaal is volgens mij aardig duidelijk, maar toch! Na het invriezen is het niet meer 5 dagen in de koelkast houdbaar ;)! Dat is natuurlijk alleen maar met vers gekolfde en gekoelde melk :D! Kan aan mij liggen, maar lijkt net in bovenstaand stukje of de gekolfde melk na 24 uur ingevroren mag worden en daarna 5 dagen in de koelkast ;)!
    Sorry dat ik me ermee bemoei ;)!
    Liefs, Hanneke!

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Idd, bolbuikje, na ontdooien binnen 12- 24 uur gebruiken.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jingels,
    Je snapt dus wel hoe ik het las ;)!
    Hoe is het verder met jou eigenlijk? Ik bedoel de zwangerschap! Haha! Alles nog prima?

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Super Hanneke ... begin van heel fijn drinken bij jou!

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Gaat goed hoor, tot nu toe. Ik vind het alleen veel sneller gaan dan bij Jelte. Vandaag alweer 12 weken.... dit is de laatste, dus ik moet er meer van gaan genieten.
    Maar nu je er al 1tje rond hebt lopen, ben ik toch met andere dingen bezig.
    Toen ik zwanger wasvan Jelte heb ik alle boeken gelezen die er zijn over zwangerschap, borstvoeding, ontwikkeling baby enz enz. En nu heb ik zoiets van....ik zie het allemaal wel.

Ik beleef het heel anders, niet minder leuk of spannend, maar anders.
    Voor Jelte had ik rond deze tijd toch echt al het een en ander gekocht qua kleding, nu niet hoor..... :)
    Ik ben al wel ietsjes dikker geworden maar ik pas mijn eigen broeken nog goed. Vermoeidheidsvlagen zijn ook over. Dus eigenlijk heb ik helemaal niets te klagen, en dat ga ik dus ook absoluut niet doen. 8)

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jingels,
    Fijn dat het allemaal eigenlijk goed gaat! Das super natuurlijk! En als je iets te klagen hebt, kom je maar klagen hoor! Haha! Overigens die boeken hoef je niet meer te lezen ;) die heb je immers al gelezen! Wel grappig eigenlijk dat je er toen wel behoefte aan had en nu dus duidelijk niet/minder. Ik zou zeggen, das omdat je het nog wel weet eigenlijk! Maar idd nu je Jelte al rond hebt lopen denk je er minder aan. Ik heb bij Benthe vaak even een momentje alleen genomen, gewoon even alleen met haar praten, echt even alleen met haar zijn (soms ook samen met Leander) maar gewoon bewust af en toe echt bij haar stil staan :D!

Salapio,
    Idd! Zo is het! Die kolf zo snel mogelijk de kast weer in!

Ze krijgt trouwens nu 8x per dag 60cc melk. Iemand enig idee of dit erg weinig is? Ik heb allemaal het idee dat ze meer nodig heeft :oops:! Gewicht was gister trouwens 3860 gram (geboorte gewicht 3720 gram). En nu ik steeds rond de 70cc kolf krijgt ze dus echt maar een heel klein beetje kunstvoeding erbij :p super vind ik dat :D!

Ik ben trouwens vanmorgen niet naar haar toe omdat ik gister diclofenac heb genomen (al dagen buikpijn :oops:) dus dacht ik ga maar niet want ze mag toch niet drinken! Ik weet dat het best mag, maar ze is nog zo klein, en dacht doe dus maar niet. Word ik net gebeld door een verpleegkundige dat ik echt gewoon mag komen en proberen te voeden en ook mn melk echt niet weg moet gooien. Dus denk dat ik dat zo toch maar ga doen dan! (En tja dat had Leander me ook al verteld, maarja dat wilde ik niet geloven :oops:)

Liefs Hanneke!

19. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hanneke; Ik kan je gevoel heel goed begrijpen hoor ik ben zelf ook zo. Dat is ook de reden dat ik absoluut geen pijnstillers wil slikken voor helemaal niets (zat ik met twee gebroken armen en heel veel pijn, maar nee geen pillen in mijn lijf ;)), ookal zij iedereen incl artsen dat het echt geen kwaad kon. Lekker eigenwijs ;)

Volgens mij is 8x60cc niet weinig hoor. Ik kan me nog herinneren toen Jamila 3 maanden was (stuk ouder dus dan Benthe nu) en toen kreeg ze ongeveer 8x 100cc en Jamila is nogal een vreetzakkie :p.
    Vind trouwens echt dat je het super doet, 70cc per keer kolven is echt top!!! Heb echt heel veel respect voor je dat het je lukt ondanks dat je meisje nog in het ziekenhuis ligt en je ook nog twee boefjes rond hebt lopen. *top top top*

Nu wil ik jullie ook nog even lastig vallen met een vraag ;).
    Jamila krijgt 4x per week, als ik werk, afgekolfde melk mee 1x 100cc en 1x 200cc de rest van de voeding haalt ze uit fruit,koekje,roosvicee/water,avondeten.

Maar ik moet dus 300cc per dag kolven en sinds enkele weken begint dit heel lastig te worden. En gisteren is het me dan ook echt niet gelukt en helaas zie ik ook vandaag somber in :(.

Ik probeer van alles om mijn productie op te hogen maar niets lijkt te helpen.Zo zien mijn dagen er ongeveer uit;

07:00uur Live voeden en daarna afkolven (+/- 60cc)
    10.30 - 11.00 Kolven (zojuist maar 10cc :()
    13.30 Kolven (meestal +/- 60cc)
    16.00 Kolven als het lukt mbt werk (meestal +/- 40cc)
    18.30 Live voeden en daarna afkolven (ook ongeveer maar 20cc)
    20.00 Live voeden en daarna afkolven (meestal maar 10cc)
    23.00 Kolven (wederom ongeveer 20cc)
    03.00 Kolven (ook 20cc)

Een kort rekensommetje laat zien dat ik dan ongeveer 60cc te kort kom. Meestal heb ik dit nog in de koelkast staan van de dagen waarop ik vrij ben, dan kolf ik namelijk ook na elke voeding af en soms tussen door ook nog eens.

Maar eerlijk gezegd wordt ik er een beetje gek/onzeker/ verdrietig van :(. Normaal kolfde ik met gemak 100cc per keer zonder moeite/pijn maar nu moet ik het er echt uitknijpen :(.
    Ik wil zo graag nog ever door gaan met bv (het liefste tot na de vakantie en dat is dus nog zo een vier maanden) maar weet even niet meer wat ik moet doen.

Ik drink bijna 5 liter op een dag en eet echt ruim voldoende daarbij slik ik nog vitaminen speciaal voor bv en gebruik ik de bekende neusspray (die volgens mij voor geen drol werkt ;)).

Ik gebruik nu de Avent Isis Iq maar zit er nu aan te denken om voor een weekje een Madela te huren bij te thuiszorg misschien dat ik de productie daarmee op kan krikken? (al heb ik altijd deze Avent kolf gebruikt en nooit problemen mee gehad...)

Overigens heb ik geen menstruatie maar ook niet echt het gevoel dat deze er aan komt (geen enkele voortekenen oid). Verder slaap ik prima en ben ook niet extreem moe oid.
    Op de dagen dat ik vrij ben probeer ik zovaak mogelijk huid op huid contact te hebben met Jamila....

Nouja lang verhaal maar zoals jullie lezen ben ik een beetje ten einde raad en hoop stiekem op de gouden tip van een ervaringsdeskundige hier ;).

Alvast bedankt iniedergeval :-D

20. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ B en N, jeetje wat een gedoe zeg. Misschien dat je door de stress wat minder voeding aan maakt ofzo. Duim voor je dat je productie snel opgekrikt is.

Meiden, wat eten jullie absoluut niet mbt de bv en de krampen van het kindje...

Deel Deze Pagina