Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Jammer Beastie, Maar echt super goed gedaan. Hoop het ook zo lang vol te houden als jou! Knufff

2. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    dank jullie wel...zelf vind ik het niet zo lang...maar hoor om me heen dat het het heeeeeeeeeeeeel lang is...begin steeds trotser te worden. Me (.)(.) doen helemaal geen zeer dus het gaat wel goed.

3. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    HIer gaat het ook goed.
    Drinken gaat hier nog steeds goed. IK wacht het gewoon rustig af hoe het zich ontwikkeld.
    Volgende week wordt Jelte 2 en dan dus ook 2 jaar BV :) , dames, wie volgt ?

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik ;) En we plakken er vast nog een keer 2 jaar achteraan :D

5. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hanneke wat superknap van Benthe! :whistle:

Appeltje, kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt, maar wel een goede beslissing geweest hoor!

Paprika, super dat de 20w echo goed was!

Beastie, knuf voor jou en gecondoleerd nog ...

Nemo, hoe gaat het met je kleine meid?

All, sorry als ik iemand vergeet :oops:

Hier gaat het erg goed. Mirre slaapt nu al iets van een week klokje rond :confused: en drinkt alleen nog maar sochtends bij me. Meestal lekker lang ... echt gezellig en knus :D. Opvallend is wel dat het doorslapen min of meer samenviel met het geven van een fles op Mirre's verzoek ... Misschien dat ze toch niet meer genoeg uit mn boobies haalde? Nja, zullen we nooit weten ;)

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Alhoewel ik hier bijna nooit meer schrijf... volg ik ook, over een weekje of zes zitten we ook aan twee jaar hier!

Meisje drinkt meestal nog drie keer op een dag... ontbijt, rustmoment 's middags en dan een slaapmutsje 's avonds.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Beastie,
    Sterkte met alles! Maar vergeet niet dat die kleine meid wel al die tijd heeft mogen genieten van jouw melk. Echt super!

Paprika,
    Fijn te lezen dat alles lekker gaat bij jullie! En met de kleine in je buik alles goed das ook fijn zeg! Hmmm ben wel nieuwsgierig, maar ik hoor het over een paar maanden wel ;)! Laat die kleine maar lekker groeien hoor! En wat heerlijk zo een kletsende meid om je heen! Hier moeten ze ook nodig wat meer gaan kletsen, gezellig :D!

Salapio,
    Fijn dat Mirre zo lekker slaapt nu snachts! En smorgens lekker een ontbijt bij mama das natuurlijk ook lekker! Hopelijk gaan jullie nog lekker even zo door!

Sorry, had je vraag wel gezien, maar ben helemaal vergeten te antwoorden :oops:! Dacht dat ik dat wel gedaan had maar toen ineens bedacht ik me later dat ik het vergeten was, maarja vooruit ;)! Wij hebben Benthe's naam niet gekozen ivm de betekenis. Gewoon gekozen omdat we het een mooie naam vonden en vinden. Later hoorde ik idd de betekenis en das ook mooi. Helemaal prima dus voor ons ;)! Nu nog hopen dat ze zelf gelukkig is met de naam die we gekozen hebben voor haar. Maarja we hebben ons best gedaan ;)!

Echt helemaal super idd! Twee jaar borstvoeding! Toppie! Maaruh, wij volgen niet hoor ;)! Ik ben al heel blij als ik de 6 maanden mag halen :D! Daarna zien we wel weer verder, maar twee jaar durf ik echt nog lang niet te zeggen, en denk ook dat ik dan zelf wel wil stoppen :oops: :oops:!

Natuurlijk allemaal ook bedankt voor de lieve Benthe berichtjes ;)!
    Weet even niet of ik het jullie verteld had, maar vrijdag ochtend is de sonde eruit gegaan en sinds toen drinkt ze dus alles zelf uit het flesje (blijft wel vaak wat staan) en dan 2-3 keer bij mij de borst. We hebben gisterochtend besloten dat we haar als ze morgenochtend gegroeid is - dus zelf genoeg drinkt om aan te komen - mee naar huis nemen! Vrijdagochtend toen de sonde eruit ging was ze precies 3900 gram, dus we hopen morgenochtend op wat groei! En dan lekker mee naar huis die kleine meid!

Sorry voor wie/wat ik vergeten ben!
    Liefs, Hanneke!

8. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Super dat het goed gaat met Benthe! Ik duim mee dat ze morgen gegroeid is en ze dus met jullie mee kan naar huis!

9. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    oooooh Hanneke wat spannend! Ik hoop dat ze goed gegroeid is en dat eindelijk mee naar huis kan!
    Is het eindelijk afgelopen met het heen en weer gesjees en kun je lekker van je complete gezinnetje genieten!

Kirby jij ook al bijna 2 jaar, wat knap zeg.

Jingels ook bijna de 2 jaar. Goed gedaan!

Mijn streven is een jaar BV te geven. Afwachten of dat gaat lukken. Ik ben nu bezig een voeding te laten vallen. Die aan het einde van de middag...krijgt ze yoghurt in de plaats. Dit ivm met mijn kolfrecht die over 2 weken afloopt. Met de tussen de middag voeding, ga ik kijken of mijn borsten flexibel genoeg zijn. Ik heb trouwens geen last van mijn borsten, dus ik vraag me af hoeveel Mila eigenlijk nog dronk aan het einde van de dag....Of is dat normaal dat je geen last heb van je borsten?

Salapio wat fijn dat Mirre helemaal het klokje rond slaapt! Even geen TUF-modus voor jou!
    En wat fijn dat ze 's ochtends nog lekker bij je drinkt.

Beastie wat jammer dat de BV zo snel is teruggelopen. Maar je hebt het geweldig gedaan meid. Wees er trots op!

Paprika fijn dat alles goed gaat. En een goede 20 weken-echo. Top! Is toch weer een hele geruststelling he?
    En moxa-therapie? dat ken ik niet? Heeft dat te maken met stuitliggingen? Beterschap met je meisje trouwens...hoop dat ze snel weer opknapt. Wat een lieve dromen heeft ze!

Appeltje helemaal blij met het bos hout voor de deur? ;) Je mag wel wat van mij hebben. Had al geen kleine cup, maar pffff dit is toch ook wel wat overdreven ;)

Rozemarijke, alles goed bij jullie?

En Mupkuh grappig om te lezen dat onze kindjes toch wel een beetje hetzelfde aantal keer drinken.

Hier dus weinig nieuws op BV-gebied...alleen dat (verplichte) afbouwen....een beetje dubbel gevoel (aan de ene kant heerlijk..een keer minder kolven op het werk, maar aan de andere kant was het prettiger geweest dat Mila het zelf had besloten)
    Ze slaapt deze week weer eens heerlijk door tot 7 uur....

Soms ben ik het gezeur uit mijn omgeving over de BV zat...vorige week trok iemand een heel vies gezicht bij het idee dat ze misschien BV zou gaan geven (ze vertelde dat ze er rillingen van kreeg....nah ja....ene oor in de andere weer uit)

Woensdag moeten we foto's gaan maken van Mila's heupjes en haar beentjes strekken....echt heel spannend. Als de heup direct uit de kom schiet, is het misse boel. Doet ie dat niet, dan kan ze eindelijk weer eens in bad na 3,5 maand geklooit te hebben met washandjes.

10. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    ChaCha, ik denk dat het enigszins normaal is hoor dat je niet veel voelt aan je borsten, dat heb ik ook nooit gehad bij het verminderen met voeden, dat ging allemaal zo geleidelijk aan.

Dat gezeur en die opmerkingen over bv... die gaan hier ook het ene oor in en het andere uit, er is een tijd geweest dat ik het niet meer zei dat ik nog steeds bv gaf omwille van die opmerkingen, maar nu zeg ik apetrots van JA, ik geef nog steeds bv, heb je er problemen mee? En sinds ik van me af bijt, krijg ik minder en minder opmerkingen, ze hebben eindelijk door dat het niks uithaalt.

11. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Even weer een oppepper voor de motivatie:
    Uit nieuw onderzoek is gebleken dat kinderen die 6 maanden exclusieve BV krijgen bijna 50 % minder kans hebben op wiegendood. En dat is natuurlijk nog maar 1 van de vele voorwaarden om wiegendood te voorkomen.
    Ik vind dat nogal wat 50 %. Weer een reden voor de kraamverpleegkundigen om BV te promoten onder het mom van what doesn´t kill you, makes you stronger. En zo is het maar net. Hoezo KV is niet schadelijk?

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Chacha,
    Heel veel succes alvast voor woensdag meid! Hoop echt zo dat alles goed is! Heeft ze nu eigenlijk nog steeds dat pavlik ding ofzoeits? Of iets anders? En kan dat er dan echt niet af om even in bad te gaan? :oops: sorry ;) maar das wel echt vervelend lijkt me hoor! Hier idd spannend hoor, zou ze gegroeid zijn of niet...vrijdag was ze 3900 gram precies! Als ze morgen 3910 gram is gaat ze gewoon mee! Haha! Trouwens rillingen van borstvoeding geven, lekker laten rillen dan! Laat ze maar lekker hoor!

Kirby,
    Dankje! Jou was ik vanmorgen vergeten :oops:! Jij natuurlijk ook echt super! Straks alweer twee jaar borstvoeding! En nog even door? Of een tegenstribbelende man?

Jingels,
    Tjonge idd 50% vind ik ook best wel heel erg veel :oops:! Maar nu moet ik zeggen dat ik totaal niet bang ben voor iets als wiegendood. Maar oke, dat is weer iets heel anders!

Trouwens heel gek, ik was vrijdag in het ziekenhuis even weg van Benthe want moest zelf weer even terug voor die buikpijn (die overigens nu weg is hoor ;)). Maar daar ging dus iemand in de wachtkamer borstvoeding zitten geven. En ik zat even te kijken, gewoon naar dat kleine ventje op haar schoot, toen ging ze duidelijk de boel los maken, en ineens had ik echt het gevoel dat ik niet meer die kant op mocht kijken! Haha! Zo gek, voelde gewoon niet goed om dan die kant op te kijken. Vond het zo een gek gevoel. Toen ze eenmaal aangelegd had en de kleine gewoon bij haar dronk kon ik wel weer gewoon rustig overal heen kijken en dus ook even naar hun en weer verder. Maar vond het maar vreemd, dat zoiets wat voor mij toch zo normaal is, ineens zo gek voelde. Net alsof ik niet mocht kijken omdat het eigenlijk hun momentje was. Nouja vooruit, wat hebben jullie ook aan dit stukje ;)! Behalve dat iemand misschien het gevoel kent! Haha! Ga weer even verder kijken hier op het forum en dan zo naar bed vol spanning voor morgen ;)!

Liefs, Hanneke!

13. Spekkie

Spekkie Actief lid

Apr 7, 2008
    407
    0
    0
    Hey meiden,

Mijn laatste berichtje hier, het eind is in zicht. Het waren twee geweldige, maar ook ontieglijk drukken en hectische borstvoedingsmaanden maar na ontsteking nr zoveel en weer een gebroken nacht met elk uur een kindje met honger (en tussendoor geen verzadigde kinderen, man dat deed nog wel het meeste zeer, week in week uit) hebben we besloten de flesjes uit de kast te trekken en de kolf weer te gaan gebruiken. Ik heb de afgelopen week nog wel zowat volledige voedingen kunnen kolven, aangevuld met hier en daar kunstvoeding, maar het is nu de afgelopen paar dagen wel zo ontieglijk hard teruggelopen dat ik bang ben dat ik niet eens meer af hoef te bouwen.

Jammer maar helaas. Aan de ene kant heb ik het er heel moeilijk mee gehad, maar nu ik zie dat mijn oudste ook weer wat aan zijn mama heeft (en die twee miniboeven nu opeens veel meer rust in hun lijfjes hebben) vind ik het ook wel prima zo. Ik heb wel de eelt op m'n tepels staan, sodeju :) En we hebben nog wat in de vriezer zitten, dus voorlopig nog steeds een flinke portie mamamelk voor ze.

Hanneke, super dat de sonde eruit! Ik vond dat zo'n magisch moment voor de mannen. En idd, nu gauw mee naar huis, ik was er op den duur ook echt klaar mee, met dat hele ziekenhuis (hoe lief de verpleging ook voor ons was).

Dagdag meiden, thanks voor alle info en support de afgelopen tijd :) (en nou ga ik aan de wijn, haha!)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Spekkie: geniet van je wijntje, :) Balen dat dat dan weer mag nu... je zou het met liefde nog even laten staan, of niet;)?

@Hanneke: en? en? en? ;)
    Kan me trouwens dat wachtkamergebeuren helemaal voorstellen. Moet zeggen dat ik er zelf in het openbaar helemaal niet meer mee bezig ben, of ik nou bekeken word of niet... Ik zou het eigenlijk niet weten. Dikke kans van wel dus, ;)

@chacha: hier alles goed... wel weer even intensief: Thirza is tandjes aan het krijgen, (ja, echt!!!). Er zitten inmiddels twee midden onder, maar ik geloof dat er nog meer aan zit te komen, in ieder geval ook 2 boven, als ik het zo bekijk. Ze heeft er flink last van, (ik gelukkig niet met BV ;)), dus 't is even een hoop brullen en slecht in slaap komen momenteel. Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze meestal wel ff door, want dan is ze zoooo moe... :( Ik ben nu al een uur bezig haar in slaap te krijgen, terwijl ze dus normaal binnen 5 minuten slaapt, (of gewoon gezellig ligt te kletsen). Nu dus ten langen leste maar een zetpilletje gegeven en het lijkt nu toch echt rustig te gaan worden.
    Maar verder gaat het dus goed. De kleine eigenwijs pakte dit weekend een paar keer mijn glas drinken vast en wilde die aan haar mond zetten. Toen m'n glas leeg was, heb ik haar even laten begaan, kijken wat er gebeurde. Nou, ze tilde dat hele glas zo op met twee handjes, zette hem aan haar mondje en zou zo gedronken hebben... Heb al tegen manlief gezegd dat als ze de fles van de week niet pakt, en niks anders werkt, hij het maar zo uit een beker moet geven, LOL

En de opmerkingen over BV: hier nog geen last van, ;) Ik hoor idd ook wel eens meiden roepen van: O, maar DAT ga ik niet doen hoor... ik ben geen melkmachine! Tja, denial, denial... we zijn toch echt melkmachines. Dat je er geen melk uit laat komen, betekent nog niet dat je het niet bent, ;)
    Ik zeg dan altijd maar: Joh, probeer het in ieder geval eens. Je weet niet waar je het over hebt, tuurlijk is het een gek idee dat je baby aan je borsten gaat liggen lurken, als je dat nog nooit gedaan hebt. Maar probeer het eens en beslis dan, want als je niet weet wat het is, is het ook niet echt mogelijk om een goede keuze te maken. Ik vond het ook een gek idee vooraf hoor... jeetje, wat ik me daar nou bij voor moest stellen...! En moet je mij zien, al ruim 5 mnd volledig BV, :)
    We hebben hier 23 mei een bruiloft en dan gaan wij stiekem vieren dat we een half jaar BV vol hebben, :) Daags erna gaan we dan met de eerste groente eens beginnen, :) Thirza is hier alles al zo aan het nadoen, die is er wel aan toe mentaal, :D En dan is mijn plan om gewoon vanaf de borst stapsgewijs over te stappen op vast voedsel, zodat ze op een gegeven moment gewoon met de pot mee eet. Ik verwacht dus rond haar eerste verjaardag ergens helemaal klaar te zijn, maar goed... we zien wel. Misschien is ze al eerder van de borst af, misschien veel later. Ik ga gewoon Thirza volgen en dan zien we wel, :)
    Alhoewel een goed glas wijn wel regelmatig lonkt hoor, ;) Maar goed, afgelopen vrijdag had ik een vrijgezellenfeestje en heb ik een heerlijk glas witte wijn bij het eten gedronken. Bij thuiskomst om middernacht de boel leeggekolfd, dus Thirza had 's nachts weer een malt-voeding, LOL, en mijn wijnzucht is weer even weg, ;)

@Jingels: tja, als je al dat soort dingen ziet, snap je niet waarom er nog steeds mensen zijn die zeggen dat het evengoed is, BV en KV. En dan ga ik dus helemaal gillen van mensen die zeggen dat KV zelfs beter is.
    Maar ik kom ook een hoop onwetendheid tegen. M'n schoonzusje is dus een maand geleden op de fles overgegaan, (KV), want haar productie liep terug. Tja, ze was al een tijdje begonnen met een avondfles, dus als je eenmaal af gaat bouwen... wist ze dus niet. Nou is ze sowieso wel een type dat dan op een gegeven moment zegt: Nu vind ik het wel welletjes, dus ze was ws sowieso wel gestopt, maar toch.
    En mijn moeder, die vertelde dat ze bij mij met 6 weken niet genoeg voeding meer had. Heb haar eens verteld over regeldagen en dat was wel herkenbaar... O, aha... Ze maakte zich hier een beetje zorgen dat ik toch niet tegen heug en meug door moest gaan, zeker toen Thirza zich hier 5 keer per nacht meldde. Tja, toen ik vertelde dat ze naast mamahonger en sowieso niet doorslapen, ook met fles, waarschijnlijk ook aan het regelen was en ik dus gewoon even flink aan het bijkolven was, snapte ze het wel. En toen ik daarbij noemde dat het ivm de nodige allergieen ook wel zo handig was, (m'n schoonvader en mijn opa allebei COPD, m'n man hooikoorts...), waren de zorgen wel weg. Van het weekend zat ze te kijken hoe ik voedde en zei ze: dat heb je toch maar mooi even vol gehouden, :)

@chacha: succes woensdag!

Hier ben ik vanmiddag een middagje vrij. Thirza gaat normaal op maandagmiddag naar de gastouder, omdat we dan beiden werken. Manlief haalt haar dan rond 6 altijd op. Vandaag ben ik vrij, maar heb besloten dat ik Thirza wel gewoon weg breng en een middagje voor mezelf neem. Nu ik vanochtend rond 5 met Thirza naast me van vermoeidheid in slaap ben gevallen en eigenlijk niet weet of ze toen wel of niet gedronken heeft, ben ik maar wat blij met die beslissing! Mag de gastouder vanmiddag even troosten voor de tandjespijn. Ik ga vanmiddag even shoppen voor allerlei boodschapjes die hier al een tijdje gedaan moeten worden en waar ik met Thirza niet aan toekom, :) Even opladen weer hier, :) Ik geloof dat ik mazzel heb en dat het goed weer wordt vanmiddag!

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    JOEPIE, BENTHE IS THUIS :D!
    Ze was 20 gram gegroeid sinds vrijdag ochtend dus hebben we haar lekker mee naar huis genomen. En ze ligt nu al sinds 10 uur lekker thuis in haar wiegje te slapen :D!

Spekkie,
    Jammer dat het zo is gelopen meid! Geniet van je knulletjes (en je wijntje ;))!

Rozemarijke,
    Gelijk heb je hoor meid! Hele fijne middag vast!

Liefs, Hanneke!

16. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Hanneke, ik bleef kijken in de hoop dit berichtje te lezen en ja hoor!!!! Ze is thuis!!!!

Wat super meid helemaal geweldig!!!!!!

Eindelijk tijd voor jullie om echt volledig te genieten van jullie mooi kleine meisje!!!!!!

Geniet ervan :D

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd echt super! Haha! Vind het heerlijk! Al heb ik niks te doen omdat ze ligt te slapen :oops:! Nouja zit nu allemaal op de klok te kijken of ze al eten moet! Even helemaal nieuw en onwennig, maar echt super fijn :D!

18. appeltje

appeltje Niet meer actief

Wat een goed nieuws Hanneke!! =D> \:D/ :whistle: :thumup:

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dankje appeltje ;)!

Dan ga ik zo toch maar weer even lekker bij dr kijken en knuffelen :oops: wil dr allemaal vasthouden, maar dat moet natuurlijk niet ;)! Gelukkig nog een strenge Leander hier rond lopen ;)! Kom snel wel weer een keertje hier kijken!

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Wat fantastisch Hanneke! Eindelijk je meisje thuis! Kan je nu weer ten volle gaan genieten van je gezinnetje. :)

We gaan nog even door trouwens met bv, geen tegenstribbelende man en ik heb niet eens meer moeite moeten doen om hem te overtuigen! Als hij ziet hoe graag zijn kleine meid nog steeds drinkt... dat is al genoeg :D

Wow Jingels, wat super dat is gebleken dat kindjes die de eerste 6 maand uitsluitend bv krijgen 50% minder kans hebben op wiegendood. Ik vind het helemaal fantastisch! Ik was (ben) doodsbang voor wiegendood... nu ben ik nog blijer dat ik al zo lang bv geef!

Rillen bij het idee van bv alleen al? Nou ik ril iig bij de gedachte dat ik niet het allerbeste aan mijn kindje zou geven (of toch tenminste zou proberen). Wat is er nou zo eng aan bv dat je er moet van rillen??

Spekkie, je hebt het prima gedaan! Lijkt mij erg zwaar ook een tweeling voeden, maar nu hebben ze toch lekker twee maand van mama's melk kunnen genieten! Geniet van je wijntje haha.

Rozemarijke, fijne middag alvast! En wat super dat je mams je nu zo steunt!

Het enige wat ik steevast te horen kreeg met regeldagen van mijn familie was: Stop er nou toch mee, waarom maak je het jezelf toch zo moeilijk en kv is veel beter haha. En mijn moeder die kwam altijd zeggen: Dat is toch niet normaal dat ze zoveel keer moet drinken, de kleintjes (mijn drie kleinste broers en zusje) hebben dat nooit gehad... Hubbie die zei er niet echt iets over, soms wel een keer van, zou je nu geen flesje kv geven, dan kan je ook eens goed slapen... nee, nee, nee haha geen kv! Ik moet en zal die zes maand volledig bv geven! Ik ging er helemaal in op. Als hij nu terugkijkt op die periode is hij supertrots op mij :D

Share This Page