Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Thanks voor de tips meiden! Ik heb wel het idee dat ik meer borstvoeding heb. Probeer gewoon mega veel te drinken.

Net wezen babyzwemmen voor het eerst. Wat is dat leuk zeg:D

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat wil ik binnenkort ook gaan doen, babyzwemmen: Thirza is namelijk wat bang in bad, dus ik hoop watervrees voor te zijn/af te kunnen leren door op tijd met haar het zwembad in te duiken. Wilde hier even wachten tot ze zelf kan zitten, zodat ze wat controle over de situatie heeft, :)

Wat betreft je productie: genoeg drinken en voldoende eten is voor mijzelf echt wel belangrijk: als ik dat niet doe, merk ik dat direct in mijn productie. Verder als het wat terugloopt vaker aanleggen idd en op werkdagen wat meer/vaker kolven. Helpt dan vaak wel om als de stroom opgehouden is gewoon door te blijven kolven. Vaak krijg ik dan na 5 of 10 minuten nog een tsr en kolf ik toch weer 10-20 cc extra af...

Hier aan het genieten van stilte na de storm... gisteren ging het weer wat beter met Thirza, vannacht heeft ze weer beter geslapen en vanochtend is ze echt aan het inhalen geweest: geslapen van 8-11!!! Zelf dus ook in bed gedoken en anderhalf uur bij kunnen pitten, want zul je net zien: sliep Thirza vrij behoorlijk door, ga ik zelf wakker liggen van half 3 tot 5 :(
    En inmiddels slaapt ze ook alweer anderhalf uur ruim, dus ze gaat iig de 2 uur volmaken dan, :D Echt zo lekker, dan weet je weer even hoe fijn dat is, na zo'n dramatisch weekend! :)

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hoi Dames,

Nog even een snel berichtje tussen door omdat ik niet zeker weet of ik er morgen nog tijd voor heb.
    Gisteren en vandaag nog gewerkt en Jamila dus bij de opvang en nu hebben we vakantie!!
    Morgen nog een dagje alles regelen (kappertje, laatste boodschapjes etc) en dan gaan we donderdag ochtend rond 04:00uur rijden!

We duimen heel erg dat het goed gaat met Jamila ons meisje heeft namelijk de zesde ziekte :S....Zijn we net van de waterpokken af heeft ze dit, maar als het goed is zou dat met een paar dagen over moeten zijn. Ze heeft het nu 2 dagen dus we hopen dat het echt heel snel weg zodat ons meisje ook kan genieten van de vakantie!

Van de regen in de drup zullen we maar zeggen maar opweg naar de zon ;).

Dames mocht ik jullie niet meer spreken ik ga jullie missen (haha ja echt waar ik ga jullie echt missen!!!). Hopelijk hebben jullie ook mooi weer en anders neem ik wel wat mee. Tot rond 11juli!!!

Liefs!!

4. raspberry

He, fijne vakantie, geniet ervan!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Salapio,
    Wow, 4 boterhammen smorgens en 4 boterhammen smiddags? Haha, waar laat je het joh ;)! Haha! Maar oke ;) als je het nodig hebt, gewoon opeten natuurlijk ;)!

B en N,
    Hele fijne vakantie meid! Hoop dat jullie het lekker naar jullie zin gaan hebben! En tot snel weer!

Rozemarijke,
    Bij jou kom ik echt niet verder als gooi het er allemaal lekker uit en sterkte meid! Dikke knuffel! En babyzwemmen is misschien wel leuk idd ;)! Wel fijn dat ze nu lekker even slaapt ;)!

Mupkuh,
    Geen advies verder, ben het eens met de andere ;)!

Hier alles zn gangetje eigenlijk!
    Benthe heeft vandaag een beetje water gekregen van Leander. Ik weet alleen niet of ik er zo blij mee ben. Ze had honger maar Leander wilde mij niet wakker maken omdat ik lag te slapen. Dus nu heeft ze rond 12.30 bij mij gedronken, rond 15.30 wat water en toen om 16.45 weer bij mij gedronken. Ik denk dat ze dat vannacht wel weer in gaat halen, maar hoop ook dat het niet slecht is voor de produtie. Ben overigens niet boos geworden ofzo op Leander ofzo hoor al heb ik er mn twijfels over ;) vind het heel erg lief dat ie mij niet wakker wilde maken. Maar had misschien liever gehad dat ie het wel had gedaan ;)! (zo even kwijt ;) beter hier dan tegen hem ;) sorry voor het gemiep ;)!!)

Liefs, Hanneke!

6. raspberry

@Hanneke: nou, snap het helemaal hoor, :) Gewoon tegen hem zeggen dat je het heel lief vindt, maar dat ie je in het vervolg wel wakker moet maken, :)
    Ik word hier verder met allerlei tips overladen, iedereen wil graag helpen en hoopt dat zijn/haar advies de doorbraak betekent, maar we horen erg veel hetzelfde, (heb je al dentinox? en een zetpil? enz. enz. :)). Dus 't was erg lekker om het er hier gewoon maar even uit te gooien! Inmiddels wordt ze met de dag weer vrolijker (gisteren heeft ze dus een keer 3 uur geslapen en een keer 2 uur) en ik hoop toch dat die tanden deze week nog door gaan komen. Vorige keer was het dinsdags drama en toen ze uiteindelijk donderdags door kwamen, verliep dat juist in alle rust, (als ik het me goed herinner). Dus ik hoop maar dat de rust blijft en dat we een dezer dagen toch ineens een scherp randje voelen daar boven, :D

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rozemarijke,
    Nu hoop ik dat ik het goed onthouden heb ;)! Anders maak ik een blunder :D! Haha! Maar van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag!

Verder fijn dat het steeds beter lijkt te gaan! Super!

En idd, ik heb hem verteld dat ie super lief is dat ie me liet slapen, maar dat ik liever heb dat ie me zoals altijd als ze niet naast me ligt te slapen gewoon even wakker maakt als ze honger heeft ;)! Haha! En we zullen afwachten ;)! Hij vond dat ze groot genoeg was om best even te kunnen wachten ;)! Haha! Maar aan de andere kant, ze is wel heel tevreden geweest op 4-5 slokjes water ;) als ze echt honger had blijven hebben had ie haar niet stil gekregen denk ik :)!
    Vannacht 2 keer gedronken trouwens dus valt mee ;)! Gister avond om 23.30 de fles met kunstvoeding, om 2.00 bij mij aan de borst, om 4.30 bij mij aan de borst en toen om 6.45 ofzo weer bij mij (en om 8.30 alweer :);))

Liefs, Hanneke!

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik kom me ook maar eens melden in dit topic... :D Ben namelijk heel trots op mezelf! Ik volg dit topic al een hele tijd maar ja, ik gaf geen bv... Nu dus wel, al 7 weken! Ik zeg al, omdat ik het de vorige keer bij 6 weken opgegeven heb...

Nu hebben Jitte en ik spruw, maar het lijkt onder controle te zijn. Jitte drinkt nog wel wat smakkend, maar een stuk minder luidruchtig als van de week... (wat 's nachts nogal eens een verstoorde blik van manlief opleverde... lol )

O ja, waar ik ook trots op ben en wat ik mezelf nooit had zien doen is in het openbaar voeden... :D Al 2x op een parkeerplaats van een supermarkt, en gisteren nog bij de dokter voor de deur in de auto omdat ik moest wachten tot de praktijk open ging... :D

Als jullie nog wat willen weten, vraag maar raak!

9. raspberry

@Hanneke: 't was 1 dagje eerder ;) maar bedankt! Lief dat je eraan denkt, :)
    Ik zit hier helemaal te juichen van binnen: Thirza speelt voor het eerst sinds bijna 2 weken ofzo weer in haar eentje op het speelkleed (nouja... op...? Ze heeft zichzelf er helemaal afgewerkt: duurt niet lang of die tijgert de kamer door, :)) en houdt dat nu al 10 minuten vol! :D Waar je alweer blij mee kunt zijn he? Tot een week of 2 geleden deed ze dat rustig meerdere keren per dag een half uur.... :)
    Maar teken dus dat we echt weer de goede kant op gaan!

@Bluesky: respect dat je het nu, ondanks de spruw, wel volhoudt! Waardoor was je de vorige keer bij 6 weken gestopt?

@Hanneke: klinkt goed trouwens hoor, die nachtvoedingen, :) Ben bijna jaloers ;)

10. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Weet iemand hier hoe je weer mailtjes krijgt als er berichten geplaatst zijn.

Mis zo een beetje veel ;)

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als je reageerd in een topic heb je automatisch een abbonement en als je dat instelt bij je gebruikerinstellingen krijg je dan ook een mail...

12. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Ik krijg bij 1 onderwerp nu al mailtjes nu nog de andere ;)

Mijn bestelling bij SimplyColors is vandaag op de post gegaan en word als het goed is morgen bezorgd. Heb het nog optijd. Ben helemaal happy :D

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @Rozemarijke: *bloos* Bedankt.. :D Ik vind het zelf nog niet zo'n prestatie, eigenlijk... ;) Bij Jelle ben ik na 6 weken gestopt met live voeden, hij heeft nog ongeveer 3 weken gekolfde bv gehad in combinatie met kv.

Ik ben gestopt met live voeden op het moment dat ik een borstonsteking kreeg, dat was de druppel die de emmer deed overlopen. Ik had al 6 weken pijn bij het voeden, en een huilend kind... Ik ha dnog nooit van een lactatiekundige gehoord en er gewoon niet aan gedacht om eens op internet te kijken...

Achteraf gezien wijt ik het aan slechte begeleiding in de kraamweek (3 kraamverzorgsters gehad, die allemaal vonden dat ik het fantastisch deed!) en ook aan mezelf. Niet ingelezen, ik wist helemaal niet wat ik kon verwachten. De kraamverzorgster heeft daar ook niet echt op ingehaakt, omdat ik zo zeker over kwam...

Jelle hapte totaal verkeerd aan, van buiten zag het er allemaal prima uit, maar hij had de tepel niet ver genoeg in zijn mond waardoor het puntje tegen het harde gehemelte kwam... En dat deed vreselijk zeer. Jitte deed dat nu ook, maar door even een paar plaatjes op het www te bekijken kon ik het nu anders en beter doen. Plus dat mijn kraamverzorgster me nooit het pincipe van vraag en aanbod uitgelegd heeft... Ik was echt in de veronderstelling dat ik om de 4 uur moest voeden...

Als de kraamzorg binnen kwam was het eertse dat ze vroeg: "Hoe laat heeft hij gehad?" en als ik dan zei "6 uur" dan zei ze: "Ok, dan mag hij om 10 uur weer" Wist ik veel!!!! Ik kan mezelf nu wel voor mijn kop slaan dat ik het niet anders heb gedaan, maar ja, gedane zaken nemen geen keer...

Gelukkig weet ik nu beter... :D En gaat het ook beter, ondanks de spruw... Jitte drinkt hele voedingen en komt over het algemeen om de 2 à 3 uur. 's Nachts maakt ze een ruk van een uur of 4 à 5, ik maak haar wakker tussen 11 en 12 en dan slaapt ze tot en uur of 4. Anders komt ze ook de hele nacht om de 2 uur en dat trek ik even niet.

Ik ben echt nog zo supermoe, maar ja, ga eens na, een baby, een peuter in de puberteit, een huishouden, weinig slaap, bv geven en ik heb al niet veel bij te zetten... Tel uit je winst.. :D Maar het is vor een goed doel.. Jitte doet het zo goed op de bv... :D

Pfoe... Tis toch weer een langer verhaal geworden als ik dacht... Sorry... ;)

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bluesky,
    Welkom hier ;)! En fijn dat je nog altijd lekker borstvoeding geeft meid! En zo te lezen gaat het echt gewoon lekker! Behalve de spruw dan, sterkte, hoop dat het snel over gaat en het voeden weer nog lekkerder kan gaan ;)! En lange verhalen zijn altijd welkom! Dus geen sorry hoor! Lekker schrijven wat je kwijt wil!

Mupkuh,
    Fijn dat je weer mail krijgt ;)!

Rozemarijke,
    Oke, ik dacht dat je laatst schreef dat je op woensdag jarig was ;) vandaar ;)! Maar geeft niet hoop dat je toch een fijne dag gehad hebt ;)! Maar vooral super dat de kleine meid weer wat tot rust lijkt te komen ;)!

Nachtvoedingen, hier afgelopen nacht zelfs maar 1x geweest ;)! Haha! Maar hadden een beetje vals gespeeld :D. Ze had om 22.00 bij mij gedronken en om 23.30 een flesje kv van ong 90cc gedronken, kortom die zat helemaal vol en kwam ergens rond half 3 voor een voeding en toen weer om over 6 vanmorgen ;)!

15. raspberry

@Hanneke: ja, woensdag klopt wel, :) Ik dacht te zien dat je bericht van do-dag was :)
    Dat doorslapen, dat hebben we hier ook een keer gehad: had ze bij de gastouder 180 cc gedronken en heeft manlief er nog iets van 80 bij gepropt (en omdat hij het schriftje niet gelezen had en het ook niet gevraagd had, wist hij niet dat ze al gedronken had en zat hij zich alleen maar te frustreren dat ze zo weinig dronk... vertelde hij toen ik thuiskwam, dus ik in het schriftje gekeken: He, schat... ze had al gedronken hoor, dus je had haar zo op bed kunnen leggen ;) Maar daar sliep ze toen wel heeeeel lang op, :) Ook maar 1 nachtvoeding toen gehad geloof ik, :)
    Helaas is dat nooit weer gelukt om er zo'n hoeveelheid op het laatst voor de nacht nog in te krijgen, LOL

@Bluesky: tja... de begeleiding vanuit kraamzorg laat nogal eens te wensen over. Jammer. Hier wel goede begeleiding gehad en het advies van de kraamhulp (met bv-certificaat) om een LK in te schakelen, :) Zo kan het dus ook...
    Maar wel fijn dat het nu dan wel goed gaat. Zie je toch vaker... Mijn stiefdochter heeft nooit BV gehad, lukte niet door slechte begeleiding, (de kraamhulp zei dat ze juist een dag moesten wachten en liefst langer, zodat het daardoor zou gaan lukken... ahum? Nooit gelukt dus). Stiefzoon ging toen probleemloos en hun halfzusje heeft zelfs anderhalf jaar ofzo bv gehad. En er is er weer eentje op komst daar, (haha, de kids van mijn man stikken straks in de broers en zussen: in alle soorten en maten: normaal, half, stief....), dus die zal ook wel BV gaan krijgen.
    Maar met dat verhaal en het verhaal van een vriendin van mij in m'n achterhoofd heb ik me toch wel enigszins voorbereid vorig jaar, ;)

Thirza doet het met de dag weer beter nu, vannacht wel iets minder, maar ik ben gisteren dan ook gestopt met de paracetamol omdat het zo lekker ging en aangezien de tandjes nog niet door zijn, (gisteren iig niet), kan het zo zijn dat ze er nog wel wat pijn aan heeft.
    Maar goed, ze heeft net tijdens mijn ontbijt heerlijk op het speelkleed liggen spelen en zit nu in de box (in het voedingskussen) ook alweer even te spelen. Zonder gemiep dus... wat een verademing, :)
    Vanmiddag verjaardagsvisite, hopelijk overleeft ze de drukte een beetje ;) Wel eind van de middag, als ze toch nooit meer slaapt, dus het gaat iig niet ten koste van haar middagslaapje, :D

16. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Hanneke, krijg nog steeds maar van 1 onderwerp mailtjes.
    Misschien moet ik de abbo's opzeggen en opnieuw aanmelden.

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Bluesky: wat leuk om te lezen hoe het nu met jullie gaat.
    Wat supergoed van je dat je het zo aanpakt, zoals je nu doet.
    Op naar de 6 maanden :D :D :D

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jingels, Alles goed bij jullie?

En Paprika? Hoe is het bij jullie? Lees je nog mee eigenlijk? Haha!

Mupkuh,
    Ik weet het niet hoor ;)! Ik heb nergens een abbonement ;)! Ik kom gewoon kijken als ik zin heb en heb ik geen zin kijk ik niet. Ik zie ook zonder abbonement wel of er wel of geen nieuwe berichten zijn, ga er gewoon vanuit dat ze er zijn, zijn ze er niet, ook goed!

Rozemarijke,
    Klinkt als maar beter daar! Hoop dat het zo blijft gaan! Hmmm dan zat ik dus toch goed met je verjaardag ;)! Haha! Nouja maakt ook niet uit, ik twijfel nu alleen of ik niet toch echt perongeluk donderdag mn bericht gelplaatst heb :D! Haha! En die voeding, tja hier niet echt bewust helemaal vol willen proppen, maar we hadden visite gehad, dus toen die weg waren rustig gevoed en voor leander naar bed gaat geeft ie haar eigenlijk altijd het flesje, dus nu ook maar gewoon zo gedaan ;)! Haha! Bij jullie allemaal goed gegaan met de visite?

Hier alles prima! Vandaag heeft ze wel veel of eigenlijk moet ik zeggen vaak gedronken. Maar heb geen idee hoe vaak ofzo, ik viel steeds in slaap ;)! Ben erg moe, dus vooral geslapen vandaag en wakker geworden om aan te leggen, te voeden en weer in slaap te vallen ;)! Haha! Drukke dag hoor :$ ;)!

Liefs, Hanneke!

19. raspberry

@Hanneke: ach, prima toch, als ze daar lekker op slapen... :) Hier roep ik het af en toe wel eens tegen mensen, dat ik haar overdag zo vol mogelijk probeer te krijgen, en dan krijg ik me af en toe geschokte gezichten.... Ja, hallo! De dame is licht voor haar lengte en meldt zich 's nachts nogal vaak...? Dus alles wat ik er overdag wel inkrijg, is meegenomen. Alhoewel ik af en toe begin te denken dat ze een lintworm heeft ofzo, want het lijkt gewoon nooit genoeg (als ik dan afga op hoeveel ze 's nachts ook nog eens drinkt).
    De afgelopen twee nachten waren wat dat betreft wel weer helemaal hopeloos: gisternacht 4 keer en vannacht 5 keer ofzo. Beetje overprikkeld van alle gezellige verjaardagsvisite, geloof ik, die ze in eerste instantie een beetje eng vond, maar wat later toch wel erg grappig, gezien het vele gelach, (alhoewel alleen vanaf bij mij op schoot: papa was in alle drukte ook weer even niet goed genoeg ;)).
    En de tandjes drukken nu wel echt bijna erdoorheen, heb het idee dat ze daar wel wat last van heeft, maar gelukkig geen taferelen zoals vorig weekend :( Ze ligt dus wel heel vrolijk te zijn: heeft vanochtend 3 kwartier in bed liggen spelen en dat had ze nog wel langer volgehouden geloof ik. NU ligt ze in de wipper naast me, met 1 blote voet en 1 sokkenvoet. Hoe ze die sok uit heeft gekregen is me een raadsel... stond brood te smeren. Maar ze ligt zich steeds helemaal een bult te lachen, dus ik ben tevreden, :D

Vroeg me trouwens nog even af meiden: hoeveel aten jullie kleintjes bij bijna 7 mnd? Thirza zit nu op een kleine pot fruit en een kleine pot groente per dag (nouja, nu nog even iets minder: we zijn weer even helemaal bij 0 begonnen na de tandendrama's). Daarnaast krijgt ze overdag dan nog BV rond 7.00, 9.00, 13.00, 16.30, 18.00, 19.00. En de afgelopen week pakt ze dan een avondvoeding en dan dus ook nog tussen de 2 tot 4 nachtvoedingen....
    Ik zit me dus echt af te vragen of het op deze leeftijd dan dus te weinig is, die pot fruit en pot groente per dag.... (100-125 gram zit daarin).

Nou, ga de dame eens even omkleden, ze gaat vandaag wat vroeger naar de gastouder, want ik moet vandaag ook wat vroeger beginnen dan normaal... (maar dan hoef ik vanavond niet te werken en kan Thirza dus vanavond voor het slapen gaan gewoon live BV krijgen... even geen flesdrama's voor papa vanavond, :D).

20. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Nu mag ik me officieel hier opnieuw aanmelden. Vorige dinsdag ben ik bevallen van ons derde kindje.
    Deze keer kwam de bv goed op gang en ben ik niet moeten gaan kolven.
    Ik zit nu alleen nog met op beide tepels met wat kloofjes, maar links is het al veel verbeterd en doet het aanleggen geen pijn meer. De rechterkant is nog wat pijnlijk momenteel bij het aanleggen. Hoop dat dit vlug voorbij is, want het aanleggen boezemt me zo wel wat angst in.

Deel Deze Pagina