Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Hanneke: haha, nou, ik vond Thirza toch wel groooooot hoor, :) Maarja, ook wel weer heel klein... toch ook.
    Vannacht is ze wonderbaarlijk alleen om half 3 gekomen en heeft toen weer 2 borsten leeg gedronken. Blijkbaar had ze gisteravond toch voldoende ingehaald dan... maar ik denk dan elke keer wel even: Lekkere doos, waarom drink je dan niet elke dag gewoon minder vaak en meer per keer? En vooral 's avonds dan...

@Wendysun: hoe weinig groeide hij dan, dat het CB zo aandrong op kv? Vreemd verhaal hoor... (niet van jou, van het cb ;)). Vind het toch elke keer weer vreemd dat alles dan maar aan het gewicht opgehangen wordt... Groeide hij trouwens dan beter nadat je koemelkvrij was gegaan, (ik zou denken van wel?).

2. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Het is inmiddels helemaal gelukt met de abbo's ;) Heb alleen weinig tijd gehad om te komen kletsen.

Vandaag heeft mijn meissie weer spuitjes gehad. Ze was gelukkig ook weer 240 gram in een week aangekomen. Ze adviseerde me wel om weer 2 borsten te geven. Ondanks het naar mijn idee op dat moment fout is gegaan dat ik daar op over stapte. Als ik 1 borst per keer geef gaat het naar mijn idee beter.

Ze adviseerde ook om haar rond 11 uur nog wakker te maken voor een voeding zodat ze wel door slaapt. Maar ik lig zelf ook om half 10 in bed dus weet neit wat ik daarmee moet doen. Ze ligt nu rond 9/10 uur in bed savonds.

Meiden tot snel weer! Want ben benieuwd naar jullie mening over het bovenstaande :)

3. raspberry

@Mupkuh: ik geef hier nu de laatste week ofzo af en toe pas twee borsten, omdat ze gewoon meer is gaan drinken weer. Maar daarvoor was ze altijd tevreden met 1 borst. Ik zou zeggen: als de kleine meid tevreden is, lekker zo laten...
    En wat betreft dat wakker maken: waarom zou dat moeten? Hoe ziet het er nu uit dan 's avonds en 's nachts? En wat gebeurt er als je haar dan wel wakker maakt? Bij het ene kindje werkt het, bij de ander niet. Hier dus een typisch geval van niet: Thirza heeft een tijd doorgeslapen van 18-2/3, maar als ik haar dan rond 23 wakker maakte voor een voeding, in de hoop dat ze dan tot 7 uur ging slapen, meldde ze zich rond 3 of 4... Maar gauw weer mee gestopt toen. Maarja, je kunt het proberen, :) een klein zetje in de rug om het goeie dag-nachtritme aan te gaan wennen kan geen kwaad natuurlijk. En als het niet werkt, stop je er gewoon weer mee, :)

4. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    @Wendysun: hoe weinig groeide hij dan, dat het CB zo aandrong op kv? Vreemd verhaal hoor... (niet van jou, van het cb ;)). Vind het toch elke keer weer vreemd dat alles dan maar aan het gewicht opgehangen wordt... Groeide hij trouwens dan beter nadat je koemelkvrij was gegaan, (ik zou denken van wel?).[/QUOTE]

ja.. toen wilde hij beter drinken en groeide hij beter!! gelukkig wel. helaas begon hij bij 8 mnd te bijten.. haalde hem er dan af en tja hij beet steeds meteen weer. Ook begon ik me heel slap te voelen en viel hard af (ach was niet zo erg hoor)
    dus bij 8,5 mnd gestopt.
    ja het buro is wel wat vaag. Zit er een groeicurf van kv in het groeiboekje... meneer was 9 pond bij de geboorte.. en viel eerst veel af... ik had een zware bevalling gehad duurde wel 3 weken voordat de bv op gang was... maar heb gelukkig doorgezet

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb ook geprobeerd jitte wakker te maken om 23.00 maar dat werkte hier niet. Dan kwam ze ook om 3.00, dus het maakte geen verschil...

Ik heb wel nog een andere vraag.. Jitte drinkt vaak maar 1 borst om 19.00. Ze heeft dan al liggen clusteren vanaf een uur of 14.00 net als vandaag... Beide borsten zijn dan inmiddels aardig "leeg". Dan slaapt ze dus tot 3.00, wil wederom maar 1 borst en komt vervolgens om een uur of half 6 weer... Dat wil dus zeggen dat er uit mijn andere borst zo'n 10/11 uur niet gedronken word... Die zit dan wel aardig vol moet ik zeggen... :D

De rest van de ochtend tot een uur of 2 komt ze dan om de anderhalf à 2 uur... Dat ze dan een hele volle borst leeg heeft gedronken maakt niks uit, ze komt toch na 2 uurtjes weer.

Nu mijn vraag... Kan het kwaad, zo lang niet drinken aan 1 borst of is het slim om bijv om 23.00 beide borsten te kolven zodat er toch een keer stimulatie is?

6. raspberry

#6746 raspberry, 26 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2009
    @Bluesky: heb ik hier ook wel regelmatig (gehad) en ik liet het lekker zo (heb vanaf een week of 2-3 altijd maar 1 borst per voeding aangeboden (wegens overproductie ;)). Hier nooit iets nadeligs van gemerkt, (behalve dat een volle borst soms niet zo fijn voelde ;)). Thirza heeft soms dan nog wel eens dat ze dan niet 's ochtends gelijk wilde drinken en dan kolf(de) ik dus wel af, om de spanning eraf te halen. Ga dan echt niet tot een uur of 9 wachten tot ze dan wel wil drinken :(
    Maar bij jou wordt de volle borst rond half 6 dan leeg gedronken, begrijp ik... lekker zo laten, denk ik. Wat je eens zou kunnen proberen, is of Jitte wakker wordt als je na het voeden om 3 uur even verschoont, en of ze dan nog wel weer verder wil drinken aan borst 2. Dan trekt ze misschien ook lekker even door naar 7 uur :)
    Verder kwam ze hier rond die tijd (en nog heel lang daarna) ook elke 2 uur hoor... op dit moment eigenlijk nog steeds, maar nu wissel ik dat af met fruithap (aangevuld met granen), groentehap (met rijstebloem) en occasionally nog eens pap, broodkorst of rijstewafel/liga.

@Wendysunny: tja... dan was de kleine man op kv dus niet veel beter gaan groeien, als het aan de kma lag. Jammer dat het bijten niet af te leren viel... :)
    Dat slap voelen begin ik trouwens wel wat te herkennen... ik zit momenteel onder de blauwe plekken (die krijg ik op dit moment al als ik ergens tegen aan geleund sta - typisch geval van vitamineB-tekort, en dus heb ik met enige regelmaat last van misselijkheid. Niet zwanger en toch ochtendmisselijkheid :(
    Benieuwd hoe lang ik het hier vol ga houden, Thirza drinkt toch ergens tussen de 900 en 1200 cc per dag....
    Ik eet me hier dus helemaal lens aan van alles en nog wat, want stoppen is niet echt een optie wegens flesweigerdrama's. En mijn intuitie zegt me dat als we helemaal zouden stoppen, ze echt de kont tegen de krib gaat gooien en de drama's nog veel groter gaan worden. Maar na brakke nachten zoals vannacht ook weer, schiet het wel eens door m'n hoofd: dan zou m'n man ook eens nachtdiensten kunnen draaien en ikzelf eens doorslapen :( (Maar al met al wil ik toch ook weer niet stoppen: vind het ook veel te leuk en gemakkelijk en bovendien wel zo natuurlijk om van borst over te gaan op vast voedsel, dus als ik het fysiek blijf trekken.... :)).
    Jij hebt dan destijds nog een tijdje kv aangeboden, neem ik aan? Hoe is dat gegaan, want je zat toen natuurlijk ook al op minstens een fruit- en een groentehap?

By the way: ook hier een zwaar kind: Thirza was 4330 gram en viel in 30 uur 350 gram af... waar ze redelijk stabiel 2 weken op bleef hangen vervolgens, voor ze ging groeien en met 3 weken was ze net boven geboortegewicht. En ook hier dus wel startproblemen met de BV (maar wegens het vele afvallen en duidelijke hongersignalen en haar hoge gewicht dus op dag 1 al begonnen met bijvoeden via vingervoeden: eerst met kv, toen ik vanaf dag 2 kon gaan kolven combi van bv en kv en vanaf dag 3 of 4 geloof ik volledig bv (dag 4 kreeg ik giga stuwing en kolfde ik ineens in 5 minuten 120 cc per borst af. Had ik me ineens een vorraad bv al, :). En denk vanaf dag 5 of 6 met tepelhoedje gaan voeden).

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rozemarijke,
    Hihi, zo klein en toch ook groot ;)! Benthe hier was ook geen gezicht vond ik toen ze nog in het ziekenhuis lag. Echt zo een mega baby in zo een klein bedje. Maar toch ook zo klein ;)! Wat super dat ze snachts toch maar 1x gedronken heeft. Zou ze vaker zo moeten doen joh! En tja keuze wel/niet stoppen lastig he ;)! Maar 1 ding als je besluit te stoppen, weet dan gewoon voor jezelf dat het goed is wat je doet ;)! Overigens vrees ik voor jullie wel voor die drama’s die je al beschrijft ;)! Lastig hoor! En mooi toch dat je de kleine gewoon aan de borst hebt gekregen terwijl het allemaal niet vanzelf ging. Trots op jezelf zijn dat jullie het zo super gedaan hebben! Bij Malou en Ruben ben ik na 7 weken moeten (tja waarom eigenlijk, stom cb!) beginnen met kv naast de bv. Toen ze 3.5 mnd waren hebben we 3 dagen (of was het nu 4 dagen?) stroomstoring gehad wij zijn met die twee kleintjes toen dus ook vertrokken naar vrienden in een studentenhuis (had liever naar een hotel gegaan, maar Leander wilde het aanbod niet weigeren) maar daar wilde ik dus echt geen flesjes op gaan warmen dus ben ze weer alleen maar borst gaan geven elke 2 uur. En trots dat ik was joh toen ik ze weer beide volledig aan de borst had ;)! Haha! En nu bij Benthe was ik minstens even trots toen ik genoeg kolfde, toen ze alles aan de borst ging drinken en ook super dat ze gewoon elke voeding tegenwoordig zelf aan kan geven dat ze honger heeft ;)!

Wendysunny,
    Mooi toch dat je de kleine 8.5mnd borstvoeding hebt gegeven! En tja mama’s moeten niet teveel zelf af gaan vallen. Om die rede moeten stoppen ben ik ook een beetje bang, maar doe erg mn best ;)! Mijn kolf is een swing, das geen dubbele maar bevalt mij prima, hoewel kolven niet een favo bezigheid is. Maar doe het wel af en toe als ik kans zie.

Bluesky,
    Ik denk dat wanneer Jitte gewoon goed blijft groeien er genoeg melk productie is en je je je geen zorgen hoeft te maken over die borst die wat langer niet gebruikt word ;)! Mocht je gaan merken dat de kleine toch te weinig melk gaat krijgen dan zou ik er wel voor kiezen om bijv voor je naar bed gaat of evt snachts (maar das ook niet handig) te kolven zodat er even wat meer stimulatie is. Hier geef ik Benthe wel altijd 2 borsten per keer. Geen idee waarom precies maar vrees dat het een beetje te weinig vertrouwen in mn eigen lichaam is. Malou en Ruben hebben de eerste weken 1 borst gekregen, daarna 2 borsten en toen weer 1 borst en toen weer 2 borsten ;) heel wisselend gegaan. Ene keer legde ik ze aan dezelfde borst terug andere keer aan de andere. Keek er toen niet erg meer na.

Mupkuh,
    Eigenlijk wil het cb dus dat de kleine door gaat slapen? De kleine gaat rond 21.00/22.00 naar bed en jij duikt er ook rond die tijd in. Hoe dan ook is dus jouw slaap een gebroken slaap. Of je word na 1/1.5 uur wakker rond 23.00 voor een voeding die je op jouw verzoek gaat geven of je word bijv om 02.45 wakker voor een voeding omdat de kleine er zelf om vraagt. Dan had ik zelf snel gekozen en ging voor het laatste. Gewoon haar ritme volgen en aan haar behoefte voldoen. Grote kans als je haar om 23.00 wakker maakt dat ze niet erg wil drinken en alsnog snachts gaat komen voor een voeding wanneer zij hem nodig acht. En dan is je slaap dus weer een keer extra onderbroken.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bedankt meiden! Ik heb gisteren avond wel gekolfd en ondanks dat ze al 4 avonden niet meer drinkt om die tijd haalde ik er toch 80cc uit... Nou ja, is mooi voor de voorraad, dan kan ik ook een keer wat langer weg... Elke keer als ik een boodschap ga doen en Jitte bij papa laat begint ze te gillen als ik de oprit afrij... :D Ook als ik haar net gevoed heb...

's Nachts verschonen helpt niet echt, mevrouw slaapt gewoon door en als ze dan toch wakker word wil ze niet drinken.. Eigenwijs ding.. :D

Maar goed, als het zo werkt laat ik het maar zo. Om de 2 uur is dus ook normaal 's ochtends... Ik zal eens proberen of ze om 5.30 2 borsten wil, dan is ze vaak wel iets wakkerder idd...

Bij Jitte is het overdag trouwens ook wisselend, de ene keer wil ze 2 borsten en de andere keer maar 1... En net als Hanneke kijk ik ook niet zo nauw welke borst ik geef... Meestal krijgt ze er toch wel genoeg uit om tevreden te zijn.

9. raspberry

@Hanneke: ja, als ik nu zou weten dat Thirza probleemloos over zou gaan op de fles, zou ik misschien die stap toch wel gaan maken... maar dus puur vanwege het feit dat het mij toch echt wel op begint te breken. Dan zou ik overigens eerst voor een flinke fles 's avonds gaan, omdat het mij echt gaat om de nachtvoedingen (vannacht weer drama :(). Maar goed, hebben we wel meerdere malen geprobeerd, afgekolfde fles, en dat werkt dus niet. Pap ook niet, als er geen BV in de fles zit, blieft ze hem sowieso niet :( Zelfs dus wat granen door de BV heen, hoeft ze niet. Uit een bordje lust ze wel weer pap, of uit de oefenbeker, dus het gaat er bepaald niet om dat ze het niet zou lusten. Ze wil het gewoon niet uit de fles. En vanuit de oefenbeker of lepelen uit een bordje, dan krijg ik er nog niet genoeg in dat ze daar nou een hele nacht op gaat slapen. Ben ik een half uur bezig om 1/3 van de hoeveelheid binnen te krijgen die ze aan de borst in 5 minuten zelf naar binnen werkt :(
    Dus, moeilijk, moeilijk... ben voortdurend aan het nadenken van: Hoe gaan we dit nu oplossen?
    Heb vannacht zitten denken of het toch niet een optie zou zijn om te beginnen met een deel van de nacht niet meer te voeden. Zeg tussen 2 en 5. En als dat goed gaat, dat steeds wat uit te breiden, net zo lang dat we op een complete nacht zitten... En dan moet ik zeggen dat ik al heeeeel blij zal zijn met doorslapen van 12 tot 6! 11 tot 7 zou nog iets mooier zijn, :), maar daar durf ik voorlopig al helemaal niet op te hopen.
    Maar goed, ik zit momenteel dus onder de blauwe plekken van het vitamineB-tekort, (krijg al blauwe plekken als ik tegen iets hards leun) :() en heb regelmatig weer last van 'ochtendmisselijkheid'. Dezelfde misselijkheid als tijdens de zwangerschap (maar ben echt niet zwanger...), vooral dus als ik 's nachts veel heb moeten voeden en gewoon leeggegeten ben :( Dan is m'n bloedsuiker blijkbaar gigantisch naar beneden geduikeld en ben ik gewoon hardstikke misselijk :( Niet echt handig en fijn :(

Maar goed, desondanks ben ik toch idd erg blij dat ik het voor elkaar heb gekregen om toch succesvol bv te gaan geven, is idd bepaald niet vanzelf gegaan... (my goodness, als ik nog aan dat geklooi met dat stomme tepelhoedje denk :().
    Wel bijzonder (haha, nog steeds gericht aan Hanneke ;)), dat je de tweeling toen opnieuw weer volledig aan de BV hebt gekregen door zo'n stroomstoring, :) Ons CB is gelukkig erg van de BV, alhoewel ik daar verder geen tips ofzo krijg. Vraag er ook niet om: over het algemeen open ik hier wel een topic of zoek ik mijn vraag hier wel op... werkt toch sneller dan het cb te gaan bellen :) Maar krijg elke keer complimenten als ik kan antwoorden op hun vraag dat ze nog steeds bv krijgt. Ook qua groei dus: ze gebruiken daar wel de kv-curve, maar met de dip die we rond de 4 mnd hadden in de groei, zei de arts dat direct zelf al: ah, klein dipje, helemaal normaal, ze doet het hardstikke goed.
    En da's toch wel een bijzondere prestatie dat je kleintje het zo goed doet op wat jij produceert, :) Nog eens wat anders dan die kv-troep (no offense voor iedereen die wel (deels) kv geeft natuurlijk ;)).

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bluesky,
    Tja idd das wel waar! Savonds even kolven is wel goed voor de voorraad ;)! Als de kleine om de 2 uur wil drinken lijkt me dat prima ;) zeker als jij het niet als vervelend beschouwd om smorgens toch elke 2 uur de kleine aan de borst te hebben. Overigens 80cc kolven is super ;)! En ik zag idd dat ik het stukje over 1-2 borsten bij jou had staan, en moest bij mupkuh. Sorry;)!

Mupkuh,
    Kijk bij mijn vorige reactie even bij het stukje wat ik aan bluesky schreef ;)!

Rozemarijke,
    Zit ik dan met mn goede gedrag elke avond mijn kleine meid een fles kv te geven en M&R trouwens ook aan de kv! Whaha! Maar natuurlijk is bv beter ;)! Enne beter dan tiet is er niet :D! Whaha! Als ze nou die fles zou nemen he ;) dan hoefde je niet eens met de borstvoeding te stoppen, maar dan alleen bijv savonds en snachts de fles ;) maarja waarom daarover fantaseren gaat ze waarschijnlijk toch nooit pikken ;)! Hier maakt het bij zowel Malou, Ruben als Benthe niet uit of ze nu bv of kv krijgen, wakker worden snachts deden ze toch wel en Benthe ook ;)! En die twee grote drinken van kv bijv ook echt niet meer dan 165cc (slapen er nu wel op door hoor, maar eerder ook niet) dus een grote fles kan ik wel geven, de drinken het toch niet op ;). Kortom wat ik wil zeggen, over gaan op kunstvoeding betekend niet dat ze ineens door gaat slapen ;)! Maar wel dat papa het een keer kan doen (als ze dat zou pikken ;)!)

Overigens zou je niet eens langs de huisarts gaan om eens even naar jezelf te laten kijken? Blauwe plekken, vitamine tekort, suiker wat niet goed zit, misselijk (hmm lijkt trouwens wel op mij behalve dan die die vitamine want ik krijg elke 4 weken een prik :(.) Misschien toch nog wat beter eten zelf? Extra vitaminen nemen? Wanneer krijg je vakantie? Hoop van snel ;) volgens mij doet rust ook wel goed ;)!

11. raspberry

@Hanneke: tja, 't is gewoon pure vermoeidheid, dat vitaminetekort enz. Het zou echt wel heerlijk zijn als ik 's avonds gewoon maar een flesje kon gaan geven, (mocht nog wel bv zijn ook, maar ook dat pikt ze niet).
    Vanavond weer drama's :( vanochtend geslapen van 11-13, en daarna niet meer. Uiteindelijk om half 7 in slaap gevallen om iets meer dan 3 kwartier later weer wakker te worden en pas net weer in slaap te vallen, na een in-slaap-wieg-sessie die uiteindelijk maar 5 minuten werkte. Toen telkens maar getroost en weer weggegaan, maar daar raakte ze zo overstuur van, dat ik haar toch maar weer bij me heb genomen. Ze was onderhand van het huilen ook zo moe, dat ze snikkend in slaap is gevallen.
    Heb manlief gebeld of ie naar huis wil komen: weekend weg met z'n werk... ik ga dit echt niet meer lang trekken. Duurt ook nog even voor ik vakantie heb: nog 6 weken geloof ik. Nouja, 1 voordeel: dan hebben we tenminste wat meer kans dat Thirza tegen die tijd een beetje op regel is... als ik nu vakantie zou hebben, zou ik helemaal balen als een stekker :S Hele vakantie naar de knoppen met steeds een huilend kind :(
    Iemand nog tips voor me? Wat kan ik in vredesnaam doen om haar te laten slapen? 5-minutenmethode werkt niet, fles wil ze niet, bordje pap ook niet, laten huilen werkt niet.... wat wel?!?

12. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    @Rozemarijke: mijn dochter van nu 7 maanden slaapt overdag wel uit zichzelf maar 's avonds nog steeds niet. De eerste 6 maanden sliep ze alleen aan de borst en moest ik haar telkens wegleggen, nu doe ik het zo: in bad, pyama aan, borst en dan boertje en in bed leggen en ik ga ernaast zitten. Ze speelt dan eventjes en overdag kan ik dan weggaan en gaat ze slapen maar 's avonds pak ik haar handjes en hou die vast (naast haar lichaam) , ze gaat dan gezellig kletsen en brabbelen, ze voelt zich blijkbaar veilig en valt tevreden in slaap. Misschien proberen waard? Succes!

13. raspberry

Hmm, hebben we ook al eens geprobeerd... maar werkt niet echt, (evenals in bed troosten: ook niet echt een optie hier :().
    Zag laatst de film Click, waarin de hoofdpersoon bepaalde stukken uit z'n leven door kan spoelen... mag ik niet fast-forwarden totdat de voortandjes door zijn en ze misschien wel weer beter wil gaan slapen? ;)

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja zoals ik al vaker heb gezegd ik weet het niet ;)! Haha!
    Kan je haar niet lekker eens een nachtje bij iemand laten logeren? Drinkt ze daar wel dan heeft ze geluk, drinkt ze niet dan heeft ze gewoon een beetje pech ;)! (klinkt wel lullig ;) haha, maar oke ze kan natuurlijk gewoon uit een bekertje drinken want het word haar aan geboden. Tis haar keuze het niet te doen). En dan smorgens weer gewoon naar jou laten komen dat ze lekker aan de borst weer kan drinken. Maar zo heb jij wel eindelijk een keertje een nacht kunnen slapen.
    Evt dat je man ofzo bij zijn ouders gaat slapen met de kleine en dat zn ouders dan snachts helpen met het laten drinken van Thirza? En niet zo een kind vriendelijke oplossing misschien ;) maar wel fijn voor mama als dat bijv een keer 1 nachtje of 2 nachtjes kan ;)!

15. raspberry

Tja... ik moet zeggen dat ik dan nog liever even doorkwakkel eigenlijk. Misschien is de nood bij mij daarvoor dan nog net niet hoog genoeg, haha.
    Vannacht ging het weer beter trouwens, maar na zo'n slapeloze dag mocht dat ook wel...pff. Ze heeft zich enkel om kwart over 4 gemeld. Vanochtend wilde al weer helemaal niet drinken, toen ik haar uiteindelijk 10 minuten heb laten huilen in bedje, koos ze eieren voor haar geld en ging ineens toch goed drinken (en heeft net anderhalf uur geslapen en nog een half uur in bedje gespeeld, zodat ik uitgebreid fruithap kon maken voor de komende twee weken :)).
    Ligt nu in de box te spelen en ik mag een boon zijn, maar volgens mij zegt ze de hele tijd: "Hi" (op z'n engels dus) tegen de pop... tuttebel :)
    Geloof dat we wat dat betreft ook weer midden in een sprongetje zitten ofzo.
    Nouja, na een nacht vrij goed slapen, kan ik er weer even tegenaan, :)
    Maar heb voor mezelf wel een ultimatum gesteld: als ze met 9 mnd nog steeds zo dramatisch veel nachtvoedingen pakt, gaan we geloof ik maar wel eens een kind-onvriendelijke oplossing toepassen, (dat ik er gewoon 's nachts niet meer naar toe ga of gewoon echt niet meer voeden).
    Kreeg van een vriendin nog de tip om een tut te nemen en die in fruithap te dopen en die aan haar te geven, en dat dan af te bouwen: dat ze door de fruithap aan de tut uiteindelijk door de tut gewoon in slaap gaat vallen... iemand daar ervaring mee? :)

Bij mijn schoonouders is niet echt een optie trouwens: die roken als schoorstenen en het hele huis vergaat van de sigarettenrook :( Dat ga ik haar toch echt niet aandoen...
    Maar zat al wel te denken om anders rond de 9 mnd eens een weekendje bij mijn ouders te doen... :D

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hihihi... Dat doen ze nou altijd hè? Net als jij er even helemaal doorheen zit, doen ze precies dat wat ze moeten doen... Slapen!

Hier vannacht wel drama gehad... Volgens mij had ze het gewoon warm... Ze was wel stil, maar ze was klaarwakker van 1.00 tot 4.00... En maar maaien met de armpjes en beentjes. Ze had ook geen honger of dorst, ze werd echt neidig als ik haar probeerde aan te leggen... Uiteindelijk is ze om 4.00 in slaap gevallen maar toen had ik nog geen oog dicht gedaan... Al klaag ik niet, het kan altijd erger, getuige het verhaal van Rozemarijke...

Nu ligt ze al de hele ochtend te slapen.. :D En drinken wil ze ook al niet fantastisch... Tussendoor wel een paar slokjes, maar het houd niet over... Ze zal het vanmiddag wel inhalen, denk ik.

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    O ja, met die fruithap en de tut heb ik geen ervaring, Jitte is nog te klein (voor de fruithap) en bij Jelle was het niet nodig, die sliep zo wel met tutje. Al lijkt het me niet goed voor de tandjes die er aan komen, het glazuur is nog niet meteen hard als ze doorkomen, dus zijn ze extra gevoelig voor zoetigheid.

18. raspberry

Ja, I know... maarja, soms is het kiezen uit twee kwaden he? ;)
    Balen trouwens van je rotnacht... :( Ik weet er alles van, :) Geniet even lekker nu ze zo lekker ligt te slapen!

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rozemarijke,
    Maar eens rustig over na denken ;) maar ook wel een beetje aan jezelf denken ;)! Speen met fruithap dat zou ik niet doen hoor. Vind het ook maar vreemd eigenlijk. Is gewoon even een zoetigheidje in de mond en daarna is die buik nog gewoon leeg ;) en ze wil een vol buikje anders zou ze niet drinken ;)!

Bleusky,
    Hmmm zal het in de lucht gezeten hebben? Hier vannacht ook een meisje dat niet wilde slapen! Maar nu moet ik zeggen dat het ook echt best wel benauwd was op onze slaapkamer (en toch hebben we al een paar weken 24 uur per dag het raam open staan). Maar vooruit, wij hebben haar gewoon wakker in haar wiegje laten liggen. Tja ze huilde niet dus waarom niet toch? Konden wij mooi slapen ;)!

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @Hanneke: Bij jullie ook feest dus... Het was op Jelle's kamer gisterenavond om 19.30 28 graden en bij ons op de kamer voelde het net zo warm... Jelle wilde gisteren ook al niet slapen. Ook vanavond weer zo warm, maar nu is het inmiddels wat afgekoeld. Morgen gaan we de airco weer neerzetten, want dit is echt geen doen voor die kinderen. Al scheelt het maar een graad of 3/4 dat is vaak al genoeg.

@Rozemarijke: Ik snap je redenatie... Op een gegeven moment wil je alles wel proberen om ze te laten slapen... Als het dan zou helpen om op zijn kop een liedje te zingen, doe je dat... :D

Ik hoop in elk geval dat we allemaal een goede nacht hebben...

Deel Deze Pagina