Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden! Ik besef dat ik niet raar moet staan te kijken als mn zoontje ineens toch weer 's nachts gaat komen. (al hoop ik natuurlijk dat ie lekker door blijft slapen)

@ Hanneke, klinkt toch goed zo? En het is best wel voeden op verzoek, alleen soms ook een beetje op jouw verzoek, niks mis mee toch? Ik doe het hier ook wel een beetje zo. Soms laat Thije er zo lang tussen, dan 'moet' ie van mij toch maar drinken. Al is ie het er niet altijd mee eens, maar wil dan na 10 minuten toch ineens wel?! Als mama en kind het er goed op doen, is het volgens mij prima.
    Superleuk naam trouwens Benthe, die h erin doet het helemaal!

@ Kathy, Thije heeft altijd in zijn eigen wiegje (op onze kamer) geslapen. Vanaf 3 mnd op zijn eigen kamertje in een ledikantje.

@ rijstebloem, volgens mij is dat ook een vorm van bijvoeding toch? en dus niet 'nodig' de eerste 6 mnd. Maar ik ben daar niet heel erg in thuis.

@ venkel, ik drink/dronk zelf regelmatig venkelthee sinds ik BV geef, maar ik las van de week dat dat helemaal niet zo goed voor je is, staat op de site van het voedingscentrum: Allylalkoxybenzenen | Voedingscentrum, eerlijk over eten

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hoiiiiii allemaal!!!!!

Even een snel berichtje van mij na heeeele lange tijd ;).

We hebben een heerlijke vakantie gehad!!! Met Jamila is het helemaal super gegaan zowel met eten als slapen als met bv drinken.

Ik ben heel vaak super blij geweest deze vakantie dat ik toch nog BV kon geven helemaal als we stopte bij een parkeerplaats en je mensen zag klooien met flesjes en poeder etc.

Voor mijn productie is de vakantie ook goed geweest, Jamila dronk gemiddeld toch wel een 5x per dag en na 1,5 week voelde ik een ochtend (toen we snel weg gingen waardoor Jamila de ochtend voeding oversloeg) zelfs behoorlijk stuwing! Iets wat ik al heeeeel lang niet meer gevoeld heb.

Dus tjha ik denk dat we nog maar even door blijven voeden als het met het kolven ook blijft lukken natuurlijk!

Ik ga even een paar pagina's terug lezen alles wordt een beetje lastig denk ik want jullie zullen wel flink gepraat hebben ;).

Hoe gaat het met jullie?

Liefs!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

He B en N,
    klink goed, je vakantie, :) Welkom terug!

Hier alles wel goed eigenlijk... Thirza is de laatste nachten nog steeds 2 keer wakker, maar.... de tweede keer is ergens tussen 4 en 5 en dan wil ze niet drinken, (sterker nog: om 7 uur ook niet, dus we doen hier nu om 8.30 uur fruithap als ontbijt en dan krijgt ze tegen 9 uur nog BV na en gaat ze weer slapen).
    Ik heb beide keren dan maar de bomvolle luier even verschoond, even geknuffeld (zonder dat was het brullen) en weer teruggelegd. Vannacht dus bij de eerste keer gelijk maar even verschonen en kijken of ze dan door gaat trekken tot de ochtend, :) We gaan de goede kant op, lijkt het. Mag ook wel, want heb vannacht de zoveelste tandendroom gehad: ineens had ze ook twee volle voortanden, hahaha, in plaats van een klein randje rechts en een op komst links...
    En van het weekend heeft ze twee keer overdag de borst niet gehoeven na het eten: vrijdag had ze 120 gram fruithap op en hoefde ze niet meer te drinken en is dus op de fruithap gaan slapen (was toen nog tussen de middag: daar hebben we nu een boterham ingegooid, :)). En zaterdag heeft ze 150 gram groente gegeten en hoefde ze pas 2 uur later de borst! Yes, het begint erop te lijken!

Blij toe, want ik ben het ineens ook echt een beetje spuugzat, merk ik. Nouja, misschien dat ik -met uitzicht op het einde- die gevoelens nu onbewust toe durf te laten ofzo, maar pff... zal hier toch wel blij zijn als ik los ben van Thirza, fysiek dus. Is dat herkenbaar voor jullie? Misschien is het maar tijdelijk hoor, en wordt het weer anders als ik de nachten door kan gaan slapen en beter uitgerust ben en de drama's bij papa thuis afgelopen zijn, maar vroeg het me wel even af, of meer dit hebben (gehad).
    Nou, ga ff douchen hier, de dame slaapt weer rustig. Lees straks jullie verhalen vast nog wel even! :)

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nee, ik herken het eigenlijk helemaal niet. Vind het eigenlijk, eerlijk gezegd, wat vreemd dat je fysiek los wil zijn van je 7 maanden oude kind.
    Ik vond het ook een vermoeiende tijd maar het aller vermoeiendste komt nog rond de 9 maanden.
    Dat ze zo afhankelijk van je zijn is toch normaal?
    En ik neem aan dat ze nog 2x op een dag slaapt? Dan kan jij toch ook even bijslapen?

5. raspberry

Hmm, beeld ik het me nu in, of klink je echt veroordelend? Daar zit ik namelijk niet zo op te wachten.
    Om verder even op je vragen in te gaan: bijslapen overdag lukt niet: ik werk 3 dagen en overdag lukt het me gewoon niet om te slapen, (of ik moet echt honds- en honds- en hondsmoe zijn). Tot een week of twee geleden meldde Thirza zich 's nachts 3-5 keer en de nachten die ik de laatste anderhalf jaar sinds ik zwanger ben geworden, heb kunnen doorslapen, zijn op 1 hand te tellen.
    Thirza heeft de eerste 4 maanden heel veel gehuild, ik heb haar heel veel bij me moeten houden. Met 8 weken kwamen we er achter dat ze kiss-syndroom had, maar toen sliep ze dus eens hoog uit 3 keer per dag 20 minuten. Dan was ik 3 kwartier bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Op die dagen was ik blij als het me lukte zelf te douchen, maar ik heb nogal wat dagen gehad dat dat niet lukte en manlief me om kwart over 6 bij thuiskomst dus nog steeds in pyjama en ochtendjas aantrof. En als ik wel aangekleed was, dan was dat vaak omdat ik perse even naar de winkel had gemoeten en ongewassen in m'n kleren was geschoten.
    Met 9 weken hadden we de eerste afspraak bij de osteopaat, maar toen heeft het nog 6 weken geduurd voordat Thirza definitief opgeknapt was. En kort daarna dienden hier de tandendrama's zich aan en zaten we daar weer mee... :(
    Is overigens niet om me te verdedigen ofzo, maar meer reflectief: waarom heb ik op dit moment eigenlijk de behoefte om los te mogen komen van m'n kind? Nou, omdat het gewoon f*cking intensief is geweest.

Maar goed, ik zit dus meer te wachten op verhalen van herkenning en tips.
    Overigens: met fysiek los zijn van m'n kind bedoel ik gewoon dat ik af en toe even een ochtendje of middag weg kan, zonder dat ze een voeding moet hebben, want de fles bij papa is dus meestal huilen geblazen :(

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rozemarijke, ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor. Hier ook intensieve eerste maanden gehad (werd pas rustiger rond 14m) en Mirre's flesweigeren hielp ook niet echt. Bij mij waren die gevoelens echt periodes.

Overigens ben ik op een gegeven moment (denk rond 9/10m) wat minder scheutig geworden met tiet overdag: Mirre ging toen ook goed brood eten en dronkt tuitbeker melk in ochtend en verder heel goed water. Op een gegeven moment ben ik overdag helemaal geen tiet meer gaan aanbieden en eigenlijk ging dat prima. Soms wees ze wel naar mn tiet, maar als ik dan fruit/brood/water aanbood was het ook best. Rond 13 maanden ben ik snachts gestopt met voeden en met 14 maanden wilde Mirre zelf geen slaaptiet meer savonds (wel een fles ... rare meid eerst fles weigeren en nu enorm genieten van die avondfles). Maar iedere ochtend is nog steeds ons momentje. Dan drinkt ze zo 15-30 minuten. Zalig!

Maar dit scenario was eigenlijk helemaal geen scenario. Is gewoon zo gegaan en voor zover het mamagestuurd was, ging Mirre er in mee en voor zover het Mirregestuurd was, gingen wij er in mee :D.

Veel sterkte!

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nou nou, iets minder mag ook wel, als je alleen bevestigingen van je verhaal wil hebben, had je dat erbij moeten typen,maar dat deed je niet.
    Je vroeg of het herkenbaar was, dan kan je ook reactie´s verwachten, die je verhaal niet herkennen. Blijkbaar wil je gewoon horen dat het een normale reactie is om los te willen zijn van je kind met 7 maanden op fysiek gebied. Nouja, wat is normaal? Ik heb het niet zo ervaren, en dus herken ik je verhaal niet.
    Misschien is het tijd voor vakantie voor jullie, zodat je man een nachtje op kan zijn voor je dochter, en jij in een andere kamer kan slapen, zodat je *bij* kan slapen.

8. raspberry

@Jingels: is prima als je schrijft dat je het niet herkent, ik ervaarde je toon alleen als veroordelend. Dat kan ook aan mij liggen, maar daarom checkte ik het maar even...
    Wat ik vooral bedoelde is dat ik niet op veroordeling zit te wachten, dus in die zin niet zo zit te wachten op andere verhalen dan. Maar als ik verder niet veroordeeld word, wil ik die andere veralen ook best horen ;)

Overigens: ik denk zelf niet dat mijn reactie een normale reactie is. Of eigenlijk: ik denk dat mijn reactie een normale reactie is op een abnormale situatie, laat ik het zo zeggen, :)
    Als alles iets minder intensief was geweest en hier en daar wat meer soepeltjes was verlopen, zou ik er waarschijnlijk wel anders inzitten op dit moment.

Tijd voor vakantie is het zeker, :) Alleen, zolang Thirza nachtvoedingen vraagt, zal dat nog even niet kunnen: ze weigert de fles nogal beslist, dus dat is dan drama. Wat dat betreft is het nog even uitzingen tot Thirza door gaat slapen, (en echt: ik spring al een gat in de lucht als ze dan van 12 tot 6 gaat doen!), maar dat maakt het er niet altijd gemakkelijker op om er van te genieten, van het borstvoeden, als je het gevoel hebt dat je de nachten aan het uitzingen bent. Het maakt me overigens wel trotser: ik heb het mooi maar wel volgehouden, ondanks alles! :)

Maar... ondanks een verkoudheidje, heeft onze dame vannacht geslapen van 22.45 tot 5 uur! Yeah! Als de nood het hoogst is, is de redding nabij, wordt dan toch maar weer eens waar, :) Van mij had dat spreekwoord trouwens wel mogen zijn: als de nood hoog is, is de redding nabij, :D Dan was de verbetering misschien wat eerder opgetreden, LOL

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het is ook supervermoeiend , ik weet het.
    En als je er middenin zit....maar echt, er komt een betere tijd.
    En dat je het al zolang volhoudt is echt goed, en je kindje waardeert het ook ;)

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hooooi!

Rozemarijke ik herken niet fysiek-vrij willen zijn. Maar dat is meer omdat ik vind dat Mila zo snel groot wordt, dus ik geniet nog maar even extra hard van de BV-momentjes.
    Maar daarentegen: Mila slaapt door, vraagt al tijden niet meer om nachtvoeding en ik weet wat vermoeidheid met je kan doen....Ik word daar niet de aardigste persoon van en kan alles en iedereen dan even zat zijn....Mila heeft maaaaaaaanden geclusterd 's avonds. Niet echt bevorderlijk voor gezellig samen zijn met je man;) Maar goed....zoals salapio altijd zegt TUF-modus;)
    Hier ging het stukken beter met zo'n 8 maandjes.
    Misschien kijk je er heel anders tegen aan wanneer je wat uitgerust bent. Sterkte meid!

Je vroeg over het type mens dat lang BV geeft....Mijn omgeving vindt blijkbaar dat je daar een "sok" voor moet zijn (en nog wel een geitenwollen hihi). Tja zo bestempel ik mezelf niet (en mijn omgeving ook niet) Dus ik ben blij dat ik iets aan die beeldvorming kan doen:D

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    BenN,
    Fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad! Nu weer een beetje gewend aan het thuis zijn? En super dat het drinken en eten goed ging en natuurlijk de borstvoeding, echt super handig natuurlijk!

Chacha,
    Whaha, ik dacht sowieso (lekker bevooroordeeld *gniffel*) dat borstvoeding voor van die 'geitenwollensokkenmensen' was! Whahahhaha! Gelukkig weet ik inmiddels echt wel beter!

Rozemarijke,
    Tja zoals gewoonlijk kan ik er weinig over zeggen. Kan alleen zeggen dat ik toen ik besloten heb om bij Malou en Ruben te stoppen, er gewoon genoeg van had. Zat haast in tranen als ik in de gaten kreeg dat ik weer moest voeden of weer moest kolven. Vond er helemaal niks meer aan ook gewoon omdat mijn productie gewoon veel te weinig was. Maar toen met de flesjes vond ik het gewoon weer prima om te voeden, dan maakte het me niet uit. Het was bij mij gewoon de fustratie van het voeden en daarbij de zwangerschap die niet helemaal naar wens verliep. Hier dus niet dat ik los wilde van ze, dat ze me eens even niet meer nodig hadden oid, maar hier gewoon los zijn van het voeden en dan 1.5 uur later toch weer moeten voeden omdat er gewoon haast geen melk was ofzo. En tja hier heb je ook niks aan geloof ik maar toch! Haha!

Hier gaat het overigens prima. Benthe neemt nu meestal 1 nachtvoeding en soms 2 maar dat merken we wel. Verder gaat het zo met die tijden aan houden gewoon beter. Nooit gedacht dat er blijkbaar toch echt kindjes zijn die het beter doen als ze wat meer vastigheid hebben en het zelf niet hoeven te bepalen ;)! Overigens hebben Leander en ik ook nog zitten denken dat ze misschien al die tijd dat ze 'zelf' kwam al gewoon te lang had gelegen zonder voeding, het eigenlijk al eerder nodig had maar toch niet wist hoe ze het duidelijk kon maken. En dan pas echt als het heel erg was, ze ging krijsen. En dan ook meteen volle vaart en niet meer te stoppen en ook haast niet rustig te krijgen aan de borst.

Maarja dat blijft allemaal gissen! Het gaat hier nu super :D!

12. raspberry

@Hanneke: zou kunnen dat ze dan toch nog wat (over)vermoeid is van de heftige start enzo... Thirza liet hier ook heel slecht de honger- en vermoeidheidssignalen zien in het begin. Toen we doorhadden dat ze kiss-syndroom had en met haar bij de osteopaat zijn geweest, knapte ze heel erg op, ging beter slapen overdag en toen kwamen na een tijdje wel de signalen. Die waren er daarvoor gewoon niet! Wat jij ook beschrijft: direct brullen :( (Hopeloos, want ik moest dan het eerste deel ook afkolven, omdat ze zich anders enorm lag te verslikken in de giga-stroom melk. Als ik daar nog aan denk... AARRGGHH! ;))
    Maar misschien dat rust en regelmaat haar even helpen om lekker bij te komen en dat je dan straks wel de hongersignalen gaat zien, :)

@Chacha: ja, dat dacht ik al, dat ze dat type mens in beeld hadden, :) Haha, nou, hier ook geen sok hoor. Wel een beetje geweest in de puberteit geloof ik... als je alto onder de sokken schaart, :D (ik was/ben van de punk/grunge/hardrock --> wat mensen trouwens ook niet echt verwachten als je roept dat je christelijk bent, hahaha).

@Jingels: die vermoeidheid is killing idd.... Maar we hebben na de laatste 3 nachten goede hoop, :) Wordt het voeden gelijk al weer wat anders van.

Trouwens: Thirza heeft hier dus de laatste dagen steeds vaker dat ze na haar fruit of groente de borst niet meer hoeft ook. Of maar een paar slokjes doet. Vanochtend 100 gram fruit gegeten en toen zonder drinken gaan slapen. Net was ze vrij moe en heeft ze nog wel 50 gram fruit gehad, maar de boterham lukte niet meer, dus toen heeft ze nog wel flink gedronken, (maarja, ik had haar ook wakker moeten maken om naar het CB te gaan).
    Lachen trouwens: ik legde haar uit gewoonte op de weegschaal neer, maar ze stribbelde wat tegen, draaide wat ervan af enzo. Zei de assistente: Ja, de volgende keer kun je er vast wel zittend op. Ikkke: O, dat kan natuurlijk ook, en zette haar vervolgens zittend op de weegschaal. Mens viel zowat steil achterover dat ze al zelf bleef zitten, hihihi. Ikke trotse mama natuurlijk! :D

13. raspberry

@Hanneke: dat zo vaak voeden had ik hier bij de 5 mnd... my goodness, dat was echt niet grappig! Hier had het echt te maken met meer voeding nodig hebben, ook al dronk ze zich helemaal suf aan mijn melk, dan was ze nog 3 kwartier later weer wakker.
    Maar als je idd dan zo weinig voeding hebt, en zooo vaak moet voeden, dan is het niet lollig meer :( Dan zou ik er ook mee kappen als ze al zo groot waren...
    Hier was het gelukkig voldoende om met bijvoeden te beginnen toen, :) (Haha, alsof dat zo lang geleden is, is ook nog maar 2 maandjes, :D).

14. raspberry

He meiden,

hoe is het met/bij jullie?
    Hier twee brakke nachten gehad met tandenpijn en verkoudheid (en waarschijnlijk, als ik m'n eigen keel voel, heeft Thirza ook keelpijn) :( Vannacht ging weer beter gelukkig...

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rozemarijke,
    Hier alles goed hoor alleen een beetje vol in mn hoofd zoals ik dat dan noem. En dan heb ik ook gewoon weinig zin in forum (is nu al een paar dagen).

Maar hier gaat alles goed ;) en tja die hongersignalen, ze heeft natuurlijk heel veel moeite gehad om uberhaupt te gaan drinken, te weten hoe drinken nu eigenlijk werkt en de eerste weken hebben we natuurlijk ook op tijd gevoed omdat ze zelf totaal niks aangaf. Denk dat het niet iets van kiss is ofzo anders had ik het gehoord van mijn therapeut. Denk dat ze gewoon die honger niet goed voelt ofzo?

En met Malou en Ruben, toen ik gestopt ben had ik 'maar' 3 voedingen hoor, maar per voeding ook weinig melk. 1 keer kolfde ik voor Malou en 2 keer dronk Ruben aan de borst. Maarja daarna al snel weer trek in meer melk ;)! En kolven was vaak maar een half flesje (100cc ofzo) voor Malou. Dus was niet van de zoveel voedingen dat ik stopte, gewoon alle dingen die tegen zaten vond ik goed geweest en ze kregen toch al haast volledig kunstvoeding en toch heb ik echt dagen gejankt om het stoppen. En nu weer hoewel ik echt weet dat het toen gewoon goed geweest is!

Jullie de nachten dus altijd nog verschillend ;)! Fijn dat het eten in ieder geval wel goed gaat ;)! En super dat ze al kan zitten toch! Lekker trots zijn! Mag best! Was alles goed op het cb? Lekker gegroeid?

Liefs, Hanneke!

Beterschap in ieder geval!

16. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Nemo en de rest ;) de reden dat ik rijstebloem ben gaan geven. Is omdat ze zich heel erg tegen me af zet denk ivm haar sprongetje denk ik. Het vergt me heel veel energie op dit moment ik kan blijven eten maar blijf afvallen. Met rijstebloempapje hoop ik dat ze sneller voldaan is. En dat ik niet iedere 2 uur hoef te voeden. Want zo erg is het soms. Tegen de tijd dat het avond is heb ik niet veel borstvoeding meer vandaar de venkel. Maar die komt mijn neusgaten uit. Ik kan haar niet bijvoeden dmv de fles want die weigert ze perminent. Binnen 5 minuten loopt ze blauw aan van driftigheid. Niet echt fijn dus. Hopelijk begrijpen jullie het nu meer :D

17. raspberry

@Mupkuh: hoe lang duurt dat al? Want is het niet 'gewoon' de 4maandendip?
    Enneh, geef je de rijstebloem met BV, want dat bindt niet echt... ik heb hier biobim om pap van te maken, met BV dus, :)

@Hanneke: ik bedoelde ook niet ze Benthe kiss zou hebben hoor ;) Maar meer dat er soms dingen kunnen zijn waardoor ze de signalen niet afgeven, (en dat het dus niet aan jou ligt, :)

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mupkuh, ik sluit me aan bij Rozemarijke, kan heel goed de beruchte 4 maandendip zijn. Ik zou wat extra aanleggen of kolven, hopelijk helpt dat. Verder wil heel goed voor jezelf zorgen ook nog wel eens helpen: goed drinken, goed eten, rust nemen ... vooral dat laatste! Al blijven sommige vrouwen gewoon afvallen. Mijn collega die werd graatmager bij het voeden van de eerste (en haar dochter zag eruit als Boeddha in zn volle jaren :D), stabiliseerde wel op een gegeven moment. Heb je geen moment overdag dat je even kunt liggen (met boek, tijdschrijft of tv)?

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Salapio,
    Fijne vakantie alvast :D! Alles goed met Mirre, Fnukje? en Mama?!

Rozemarijke,
    Uhm, nouja zo bedoelde ik het nou ook weer niet. Kwam een beetje lullig over geloof ik ;)! En idd dat ze die signalen niet zelf geeft is gewoon iets wat al vanaf de geboorte is denk dat ik gewoon nooit van het schema af had moeten stappen. Maar och, het gaat hier nu eigenlijk prima. Hoewel ik me wel afvraag of dit nu echt zo slecht is voor mn productie, zitten nu namelijk op vaste tijden (tenzij ze eerder komt dan krijgt ze gewoon en erna weer op de vaste tijd). Lk was er totaal niet over te spreken :( weet niet goed wat ik er nu mee moet. Maar we zien wel hoor! Maar ook belangrijk, hoe gaat het daar met de nachten? Tandjes ook al door inmiddels?

20. raspberry

@Hanneke: huh? Waarom was de LK niet te spreken over dat schema-voeden? Als het voor nu even werkt, prima toch? Als ze het toch helemaal zelf gaat doen, dan zie je dat dan wel weer toch? Lijkt me nu voor Benthe wel zo lekker dat alles een beetje in rust verloopt... en voor jullie eigen rust ook wel zo lekker.
    Je opmerking kwam trouwens niet lullig over hoor, maar toen ik mezelf teruglas, snapte ik wel waarom je dacht dat ik misschien op kiss-syndroom duidde :) Maar bedoelde dus idd meer algemeen dat vermoeidheid en stress nou niet bepaald een gunstige invloed hebben op afgeven van hongersignalen ;)

@Mupkuh: ik bedoel met m'n opmerking trouwens niet dat je dan geen rijstebloem zou moeten geven, maar meer even helpend om het in perspectief te zetten, :) Tisunfase ;)

Hier van het weekend ziek geweest. Dacht eerst weer migraine, maar is denk ik toch een griep geweest. Gelijk zitten kijken wat de symptomen van mexicaanse griep zijn, (want ja... met zo'n kleintje in huis wil je het zekere voor het onzekere).... ja hoor, had ze allemaal :( Nouja, inmiddels lijk ik wel weer op te knappen (maar dat dacht ik zaterdag ook) en aangezien Thirza ook wel wat ziekjes is geweest, maar nou niet echt dat je zegt: Ze is echt helemaal niet lekker, hebben we het maar even zo gelaten. Maar als we zieker waren geweest, dan had ik toch de huisarts maar wel even gebeld.
    Maar we knappen hier dus weer op. Tand nummer 4 is NOG STEEDS niet door. Hoe lang kan dat duren zeg? De laatste 3 nachten slaapt Thirza dus ook weer verre van door, (fijn... als je met griep op bed ligt, NOT), en aangezien mijn productie stevig leek te dalen, is ze alle nachten 3 keer gekomen. En vanochtend om 6 uur alweer wakker! Kreun!
    Ben nu naarstig op zoek naar een manier om de dame ofwel tegen 7 uur, ofwel als ze voor de avondvoeding komt, pap te kunnen geven... uit de fles pakt ze dat niet, (maar had bij voeding een topic geopend en iemand zei: misschien een aparte papfles, dat ze hem dan wel gaat pakken? En een andere tip voor zo'n fles met lepelstukje aan de speen... denk dat ik dat dus maar eens ga proberen. Eens zien waar ik die kan krijgen).
    Verder wel OK. Behalve dan dat onze koelkast kapot is... GRRR Ding is nog geen 2,5 jaar oud, en ineens koelt ie niet meer! 't Is op dit moment 16 graden in onze koelkast. Waren wij even blij dat we een week of wat geleden onze oude koelkast terug hebben gevraagd van m'n schoonzusje, (die ging trouwen, dus koelkast was weer over). Nu staat m'n melk tenminste weer veilig...
    Dus... ga nu eerst de keukenboer bellen, ('t is een inbouw... maakt het er niet gemakkelijker op, zeker niet omdat het een koel-vriescombinatie is en we dus ws. nog een noodoplossing moeten bedenken voor alles wat we in de vriezer hebben zitten, (incl. ongeveer 3-4 liter mamamelk). Vooralsnog doet ie het nog, de vriezer dus...
    De buren maar eens vragen of zij een vrieskist hebben waar we onze zooi even mogen dumpen.... want de keukenboer zal wel eerst willen kijken of de koelkast gerepareerd kan worden.
    Nu zou het wel schelen als ik flesvoeding gaf, LOL Voor al die andere dingen kan het me niks schelen, of dat bederft of wat, maar m'n melk? Verdorie zeg, als dat kapot gaat... al die uren kolven! Pff, wat een stress ;)
    Nou, ga maar eens even bellen. Zorgen dat we de eerste op de lijst worden bij de keukenboer :)

Deel Deze Pagina