@Hanneke: hmm, nog wat restjes medicatie dus in je voeding? Nou, dat zal er vandaag of morgen wel helemaal uit zijn toch? @Bluesky: dat roep ik dus ook elke keer: uit drinken, niet mee spelen... helpt tot nog toe weinig Maar hier wel vreugdedansjes: ze ging dinsdagmiddag zomaar 2,5 uur slapen, na eerst een half uur keten in bed, (haha: is ze beneden zo jengelig als wat van vermoeidheid, leg ik haar in bed, gaat ze weer liggen keten. Helemaal fijn, even ongestoord in bed mogen liggen, ). En gisteren een keer 3 uur en een keer 2,5 uur geslapen: even inhalen na alle moeilijkheden met de tandjes... vanochtend sliep ze namelijk weer normaal. Maar heb er dinsdag wel even van genoten hoor: lekker in de tuin met een boek! En ze heeft zich nu 2 nachten achter elkaar maar voor 1 voeding gemeld. Wel een beetje balen vannacht: om half 6 wakker: volle luier. Wilde nog niet drinken daarna, dus weer in bed gelegd en dat ging probleemloos! Ha! Wel om 6.15 uur weer wakker en spelen in bed, maar de babyfoon zachter gezet en weer wakker geworden toen ze om kwart over 7 begon te protesteren, Toen heeft ze een lekker bakje mamamelk-pap probleemloos leeggegeten, (50 cc met 3 eetlepels pap: beetje de dikte van een mengsel van kwark en volle yoghurt ). Eten gaat dus ook helemaal lekker sinds de tand door is, dus dat lijkt nog wel wat extra positief effect op het slapen te hebben, Lachen trouwens, Bluesky: mijn nichtje doet dat ook, eerst met de afgkolfde BV, nu met de KV die neeflief krijgt. Toen we op familieweekend waren, wilde ze op een gegeven moment dus ook Thirza's flesje afgekolfde melk wel verder leegdrinken. "Letter" zegt ze, Maarja.. maar niet gedaan toen, zo'n gek idee.... als het nou een ouder broertje of zusje was,
Wat goed om te horen dat Thirza nu lekker slaapt! Balen van die luier, maar ze is daarna wel weer gaan slapen, lekker genieten voor jou! Ik heb het geluk dat ik gezegend ben met 1 kind wat bv krijgt en 1 à 2x per week poept, en bij de andere kan ik de klok erop gelijk zetten... 10.00 en 18.30...
Deze week naar het cb geweest met kenji en hij doet het super. Hij weegt nu ondertussen 4kg800 (geboortegewicht 3kg090) en is al 57cm lang. Verder heb ik kids die gek zijn op 'kenji-melk' (mamamelk dus). Als ik dan eens kolf, zouden ze bijna vechten om toch maar een beetje te kunnen krijgen. Verder weinig nieuws te melden hier.
Hey meiden, Benthe drinkt gewoon weer netjes aan de borst. Hoewel het haar toch niet echt smaakt ofzo, of mijn productie is wat slechter geworden, of is flesjes inmiddels gewend, maar ze laat in een voeding wel 3-4 keer los om weer opnieuw te gaan drinken. Maar vooruit ik me gister een hoedje piekeren over die curve. Komen we er vannacht achter (omdat ik erg verdrietig was ) dat ik de curve gewoon verkeerd ingevuld had. Heb ik met mn domme snuffert 30-8 ingevult ipv 30-7. Eigenlijk best een nette curve voor mevrouw zie -> Rozemarijke, Fijn dat het slapen goed gaat meid! Geniet ervan! Mama een beetje bij tanken nu! Super dat het eten ook lekker gaat en dat ze weer een tevreden Thirza is ! Bluesky, Hmm sterkte bij de huisarts meid! Verder gaat alles daar goed zo te lezen, toch? Dat moeten we hebben! Hoop dat je de spray krijgt en aan de verwachtingen voldoet! Kathy, Fijn dat bij jullie alles goed is en de kleine goed groeit! Hmm 2 andere dus ook af en toe een slokje mamamelk prima toch, kan nooit geen kwaad ! Liefs, Hanneke!
@Bluesky: daar was ik helemaal vergeten op te reageren... aambeien, had ik dus tijdens de zwangerschap en vlak na de bevalling ook last van. Als er geen stolsels in zitten, ziouden ze vanzelf ooit weg moeten trekken, maar als er wel stolsels inzitten is eigenlijk de enige oplossing opensnijden. Heel pijnlijk, maar daarna wel een verademing! En ik heb verder een zalf ervoor, hoe heet dat spul ook alweer? Helpt geweldig iig. Ga straks even kijken als ik weer naar boven loop... Waren ze binnen no-time verdwenen! @Hanneke: haha, doos, Maar de curve ziet er netjes uit hoor! En vor je verdere conclusies trekt eerst volgende maand maar afwachten: zul je zien dat het alweer een eind verder is bijgetrokken... En dat loslaten: heeft dat niet eerder met de leeftijd te maken ook? Hier een brakke nacht. Balen... en ik word dan gelijk weer een beetje bang dat de afgelopen nachten slechts toevalstreffers waren Nouja, hou maar in m'n achterhoofd dat ze gistermiddag bij de gastouder niet geslapen heeft, (nog eens even over hebben daar: ze moet gewoon 1 keer slapen 's middags, maar de gastouder wacht tot ze vermoeidheidssignalen laat zien. Maar tussen allemaal andere kids kun je bij Thirza dan wachten tot je een ons weegt). Denk dat ze een beetje te moe was dus en dat we daardoor zo'n slechte nacht hebben gehad. Hopelijk klopt mijn theorie,
O, en we hebben hier weer nieuwe toepassingen voor BV ontdekt... Zo straks heeft onze kat het restje pap van mamamelk op zitten lebberen wat ik op tafel had staan nog, terwijl ik met Thirza traphekjes ben wezen ophalen. Gek beest... En volgens mijn man viel er van de week een wesp dood neer, toen die zich had gelaafd aan een drupeltje BV dat op tafel was gevallen vanaf de flessenspeen... Hahaha! Agressief spul, die BV!
Whaha die wesp! *GNIFFEL*! En de kat, tja het zal wel lekker gesmaakt hebben en zal geen kwaad kunnen denk ik . Ik heb trouwens een keer gehad dat ik bij iemand boontjes gekookt had en op tafel gezet had, kom ik terug uit de keuken staat die kat uit de pan te eten! Nou gatver die boontjes hoefe ik niet meer hoor! Haha! Owjee daar maar afwachten dan. Maar ik hoop dat het toch een beetje doorzet en die nacht idd door de gastouder komt ! Ik denk dat ze toch wel wat meer gaat slapen omdat ze nu gewoon wat lekkerder in haar vel zit. En ik ben idd een doos. Was zo erg dat ik om 3 uur vannacht nog niet geslapen had dus toen zijn we samen die curve gaan kijken en toen zag Leander het. En tja nog steeds tranen als ik aan die curve denk, maarja das gewoon een beetje dat ik me te veel druk maak (om niks)! Haha!
Hey meiden, Daar ben ik weer. Nog steeds borstvoedend gelukkig. Het gaat weer een stuk beter gelukkig. Maar moet er soms flink mijn best voor doen.
@Mupkuh: de 4maandendip dus vol gevoeld daar? @Hanneke: toch wel lekker he, van die mannen die dan gewoon lekker nuchter maar eens die curve met je gaan bekijken, Hier een paar brakke nachten gehad Thirza heeft blijkbaar weer ergens last van, want gisterochtend werd ze na een half uurtje brullend wakker en wilde toen never nooit meer slapen en 's middags pakte ze vervolgens maar anderhalf uur. En gisteravond was het tussen 9 en 11 steeds wakker Gelukkig lag ik om 7 uur ook op bed, dus heb nog wel iets van een nacht kunnen maken, (want tussen 11 en 6 natuurlijk nog een nachtvoeding en toen was ze dus om kwart voor 6 wakker, en een half uur later was het echt miepen en eruit willen ). Word er niet echt vrolijker van iig. Pff, ben ook weer hard aan het afvallen: afgelopen 3 dagen al 2 kilo eraf. Nou vind ik dat ook weer niet zo'n ramp, maar ik eet me echt het ongans, dus dat is wel een beetje raar. En gisteren tijdens het voeden was het steeds aanhappen en weer loslaten. Had wel een tsr, daar lag het niet aan, maar zou bijna denken dat er een bijsmaakje aan de melk zat... Zit zelf te denken dat m;n cyclus dus wel weer op gang zal zijn, maarja... dat weet ik niet zeker. 't Geeft in ieder geval wel het gevoel van: pff, er is ook altijd wat! Wanneer wordt het nou eens een klein beetje rustiger?
Goh, het zit je niet mee, Rozemarijke... *dikke knuffel* Ik denk ook steeds dat mijn cyclus weer op gang aan het komen is, heb steeds van die vage krampjes in mijn onderbuik, maar er is nog niks... Bij Jelle menstrueerde ik na 3 maanden alweer, maar hij kreeg toen al geen volledige bv meer. Wel grappig, hetzelfde pak tampons dat ik vorig jaar meenam op vakantie kan nu weer mee... Ik testte vorig jaar op vakantie positief dus ik heb ze helemaal niet nodig gehad... Zou het bij Thirza inmiddels niet een kwestie van gewenning kunnen zijn dat ze steeds wakker word en gaat huilen? Bij Jelle gebeurt dat namelijk ook als hij verkouden is geweest bijv. Hij slaapt dan een paar nachten slecht omdat hij ziek is en vervolgens word hij nog een paar nachten wakker om niks... Maar ja, dat gaat dus vanzelf over... Echt een tip heb ik niet, behalve dan troosten en weer terug leggen maar dat zul je al wel doen... Hè, vind het zo vervelend voor je... O ja, had je nog gekeken voor die zalf? @Hanneke: Gelukkig is de curve toch goed. Ik heb het ook wel eens gedaan, alleen toen de curve bekeek vond ik het zo raar dat tussen het ene en het andere punt zo'n lange lijn zat dat ik maar even ben gaan controleren... Maar in eerste instantie ging mijn hart ook even sneller kloppen, hoor! Ik schrok me rot! Daar hoef je je helemaal niet voor te schamen! @Mupkuh: Gelukkig gaat het nu beter! Nou, ik heb de neusspray gekregen van de dokter, en het gaat eigenlijk heel goed. Gisteren ochtend een half uurtje na de voeding gekolfd (jitte had maar 1 borst gedronken) en ik had binnen 7 minuten (ik heb getimed) 100cc... Uit 1 borst En als ik nu 's avonds een keer nakolf heb ik ook zo 40/50cc... Ok, nog niet helemaal geweldige scores, maar volgens mij wel voldoende. Manlief heeft Jitte gisteren om 19.00 die 100cc gegeven en dat dronk ze zo op, daarna wilde ze niet slapen, dus nog even aan de borst gehad maar na een slok of 10 had ze al genoeg. Hoe was dat sommetje ook al weer om ongeveer de hoeveelheid te berekenen? Gewicht in kilo's x 150 : het aantal voedingen, toch? Dan zou ik uitkomen op: 4,5 x 150 = 675 : 8 = 85cc... Hmm, lijkt me erg weinig... O ja, en nog iets leuks... Jitte heeft voor het eerst een hele lange nacht geslapen... Van19.00 tot 23.30, voeden en van 23.30 tot 7.00 Ik ben helemaal fit!
@Bluesky: oja, hmm, slaapgebrek... dat wilde ik dus ook nog even doorgeven, die zalf. Is curanol-zalf. Je kunt er zelfs ook nog een tablettenkuur bij krijgen, dan schijnt het helemaal als een tierelier te werken 't is wel vrij prijzig en dus niet bij alle apotheken enzo te krijgen. Hier in Den Bosch kun je het enkel bij een zwangerschaps/babywinkel krijgen. Het wordt gemaakt door een apotheek in Hilversum en er zitten allemaal plantaardige geneeskrachtige dingen in. En zij zijn er dus commercieel mee gegaan, (helaas voor onze portemonnee: voor de hunne waarschijnlijk niet ). Als je googelt moet je vast wel verkoopadressen in de buurt kunnen vinden... wij kregen hier de tip van onze kraamhulp toen, , nadat die de HA had geassisteerd bij het doorsnijden van die krengen, (tja, krijg je als je na een paar maanden verstopping er een 8,6-ponder uit moet poepen :S). Maar hielp hier dus geweldig: de combi van die zalf en het doorsnijden. Heb eerder ook al eens aambeien doorgesneden gehad, zonder die zalf erbij, dus ik kan vergelijken, Hmm, volgens mij moet Thirza trouwens eens bij Jitte in de leer, Tja, gewenning... ik weet het niet: er zijn steeds vaker nachten dat ze maar voor 1 voeding komt. Ze is meestal nog wel vaker wakker, maar dus steeds vaker dat ze dan niet wil drinken en na een verschoonsessie dan gewoon gaat slapen weer. Ik moet nog even in m'n systeem krijgen dat ik haar halverwege de nacht eerst even verschoon, voor ze te drinken krijgt, want ik heb wel de indruk dat ze bij tijden vanwege een vieze luier wakker wordt en na het drinken is ze zo lekker slaperig en wil ik niet meer dat gesjor en getrek Ik heb hier op dit moment meer de indruk dat ze toch nog niet helemaal genoeg voeding binnenkrijgt overdag. Als ik lees dat andere kids van haar leeftijd al zitten op pap/boterham voor ontbijt en lunch, dan 200 gr fruit als tussendoor en nog een tussendoortje, een fles melk en 200 gr warme prak... dat krijgt ze echt niet binnen overdag. Tenminste: aan vast voedsel lukt het haar gewoon niet om zulke hoeveelheden naar binnen te werken, terwijl ze na 100 gram fruit of groente nog wel honger heeft. En aangezien we al 2,5 maand bezig zijn, zou ik dus denken dat ze inmiddels toch wel zo ver zou mogen zijn dat ze gewoon zich vol kan eten, in plaats van zo moe te worden van eten van een lepeltje... Zit er nu over te denken om eens even het Cb te bellen van de week, en misschien toch nog even weer langs de osteopaat... die wilde ik ig eens bellen om te horen of zij dit probleem misschien herkent als horend bij het kiss-syndroom nog. Thirza lag zich toen wel heel erg vaak te verslikken, dus ik zou me wel een voorstelling kunnen maken dat dit toch nog daar achter weg komt... Maar volgende week hebben we ook vakantie, dus wilde toch ook even uitproberen wat er gebeurt als ik enkel even verschoon... dan kan ik overdag tenminste wat inhalen, mocht het 's nachts echt drama worden. Nu kan ik me dat soort nachten gewoon echt niet veroorloven, zo in m''n werkende weken: dan stort ik echt in De rekensom klopt trouwens, maar 85 cc per voeding lijkt mij ook wel weinig. Nou kan het wat varieren natuurlijk: dat ze een paar kleine voedingen pakt en een paar grotere. Zou je met kolven wel verschil in moeten merken dan, welke tijd je kolft. En het is een KV-sommetje he? Dus bij benadering klopt het voor BV wel, maar verder hangt het nogal samen met de samenstelling van je melk...
Curanol tabletten kan je via de apotheek in HIlversum per post bestellen, zij is de enige die het maakt in Nederland. Curanol zalf kan iedere apotheek bij een groothandel bestellen, vele apotheken hebben het op voorraad. Eerste keus bij aambeien ( uitwendig) is altijd een zalf met een hele vette basis, met eventueel een pijnstiller daarin. Voor inwendige aambeien worden altijd suppositoria gebruikt ( zetpillen), bij bloedende aambeien alijd een arts raadplegen. Wat kan je eraan doen? Veel vezels, veel drinken, regelmatig bewegen, en bruine etenswaren ( geen wit), ohja en niet zwanger zijn( hormonen vertragen de darmwerking, kans op aambeien is daarom groter.....). Die 150 is trouwens een maximum, tussen de 110-150 is goed.
@ ROzemarijke, denk dat we de 4 maanden dip wel een beetje overleefd hebben jah Succes met het eten enzo. En het ene kind is de andere niet. Als ze goed groeit komt het vast goed.
@Mupkuh: gelukkig, Tja, ik roep ook maar vaak tegen mezelf: ooit gaat ze doorslapen... haha, maar liever gisteren dan vandaag, want dit begint me fysiek echt wel een beetje op te breken
Hoi meiden, wat n verhalen weer. Leuk al die toepassingen vd mamamelk Rozemarijke: jeetje meid, jij krijgt het echt niet cadeau. Hoop dat Thirza snel wat beter gaat slapen en jij ook aan je rust toekomt. Ik merk ook dat ik veel meer eet dan normaal en kan me voorstellen dat jij zo ook wel veel extra energie nodig hebt. Dikke knuffel voor je! Mupkuh: fijn dat je de 4 mnd dip hebt overleefd! bluesky: lekker dat het kolven beter gaat. en heerlijk die langere nacht slapen. Stond je 's ochtends niet op knappen? Dat had ik toen ze door ging slapen: werd ik wakker vd stuwing Hanneke: was ff schrikken met de curve dus Laat je niet gek maken hoor. Volgens mij doe je het super! De ene keer komen ze ook meer aan dan de andere keer, toch? Iedereen die ik vergeet: zet hem op! Hier gaat alles wel goed. Ik kolf alleen helaas altijd minder dan ze drinkt uit een flesje (afgekolfd dan) Dus tussendoor maar een keertje extra kolven om het op te vangen. Mijn meisje is alleen errug onrustig aan de borst op het moment. Steeds loslaten en dan het liefste haar duimpje pakken en daarop verder sabbelen. grrrr en ikke maar steeds weer haar proberen aante leggen. Achja, als ze maar drinkt. Tis alleen soms erg vermoeiend als ze er ook zo bij gaat huilen. Iemand tips? liefs...
@Emmalotte: Ik had juist helemaal geen last van mijn borsten. Ze zaten wel goed vol, maar niet vervelend vol, zeg maar. Ik vond het al raar maar later bedacht ik me dat we dan waarschijnlijk goed op elkaar zijn afgestemd... Ze heeft namelijk wel goed gedronken en ik kon nog 50cc kolven. Overigens kwam ze vannacht weer gewoon om 5.00, dus het zal wel een eenmalig actie zijn geweest... Geeft niks, als ze dat zo af en toe een keer doet, scheelt al een stuk! @Rosemarijke en Jingels: Bedankt voor de info! Ik denk dat het bloeden iets eenmaligs was, heb er nu geen last meer van. Ik wacht het nog even af maar die zalf ga ik in elk geval wel bestellen.
Hallo meiden, Ik kom weer even buurten hier. Ben hier heel lang niet geweest en ook niet bij gelezen. Hoe gaat het met iedereen hier? Bij ons gaat het prima. Nog steeds 'Borstvoeding en Trots!' Tessa drinkt nu alleen nog 's morgens bij mij. En dan is het echt meer droog drinken dan dat ze echt wat binnen krijgt. 's Avonds zijn we sinds vorige week helemaal mee gestopt. Ze wilde gewoon niet meer. En dan was het elke avond een soort van 'strijd' omdat ik zo graag wilde dat ze bij me dronk. Dat vond papapeter niet zo'n goed idee en daar heeft hij gelijk in. Die ochtend voeding kijk ik wel hoelang dat nog gaat. Ik merk nu ook al dat ze minder intresse heeft en hem soms gewoon overslaat. Dus dat zal ook niet lang meer duren. Ach, ik heb er vrede mee. Ze heeft tenslotte al zo lang gehad nu. En wat ze binnen krijgt is echt niet veel. Ik hoor ze amper slikken. Het is meer dat ik dat momentje zo fijn vind. Zodra ze wakker is ga ik of Peter ze halen en dan lekker samen nog half verder slapen terwijl ze drinkt. Het eten super. Tessa lust zo goed als alles en eet ook goed. Dus als ze eens een dag wat minder eet maak ik er ook geen punt van. Verder gaat alles ook goed. Ze is volop in ontwikkeling. Praten doet ze steeds beter. Ze is graag buiten en kan zich uren vermaken in de tuin. Heerlijk! Kortom, ik geniet enorm van mijn mooie lieve meisje. Ik beloof niks, maar ik zal proberen om weer wat vaker hier te lezen en te reageren. Hier een foto van Tessa op het strand.
He meiden, leuk, al die foto's Hier een aardige nacht gehad met maar 2 voedingen, (of misschien 3, weet soms niet meer of ik 's ochtends het me nou allemaal nog goed herinner). Maar iig wel redelijk geslapen. Contact gehad met de osteopaat en met een homeopathisch arts (los van elkaar). Osteopaat zei, zonder dat ik het erover had gehad, dat ze het idee had dat homeopathie op dit moment meer geschikt leek, dus volgende week een afspraak bij die arts en dan eens zien wat daar uit komt. Die arts denkt op basis van het verhaal van Thirza eventueel aan het post-vaccinaal syndroom: zou een verkeerde/overgevoelige reactie op de vaccinaties zijn. Dat gaan we dus even verder uitdiepen volgende week, kijken of dat aan de hand is, of toch iets anders... dus ben benieuwd. Ben wel een beetje sceptisch (en tegelijk ook weer sceptisch op m'n eigen scepsis), maar ik word steeds pragmatischer: als het maar werkt, zal het me eigenlijk worst zijn hoe dat komt. Als we maar eens van die nachtvoedingen afkomen. Eentje zou ik helemaal niet zo erg vinden, maar de homeopaat dacht eigenlijk dat als het echt PVS is, dat ze dan na behandeling wel weer door moet gaan slapen, (eventueel met wat hulp om dat op de juiste tijd te laten gebeuren), omdat ze tot 4 mnd door heeft geslapen: toen sliep ze altijd van 18-2/3, dus 8-9 uur doorslapen! Als ze dat straks ook weer gaat doen, en dan van 22-7 ofzo... Haha, ik word al helemaal lyrisch als ik eraan denk dat ik van 22-7 ongestoord kan slapen! Dat gaan we dus nog even afwachten. Eerst maar even zien, ik verheug me nog nergens op... Hoe is het verder bij jullie?
Hallo Meiden, niet iedereen zal mij nog kennen maar ik heb zo'n 11 maanden hier mee geschreven. Ik zie nog een hoop oud bekenden en en hoop nieuwe mensen. Fijn dat het topic nog zo druk bezocht is. Jullie doen het allemaal super meiden!!