Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Chacha,
    Van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Milla! Een jaar borstvoeding, super meid! Hoop dat jullie er toch nog even van mogen genieten!

Rozemarijke,
    Hmm toch weer wat minder dus. Misschien had ik niet moeten zeggen dat het zo fijn is ;)! haha! Nouja hoop dat het snel weer beter gaat hoor!

Tot snel! Hoop ik meer tijd en puf te hebben! Leander is afgelopen week weer aan het werk gegaan, en het is me toch best tegen gevallen in mn eentje met 3 van die energie vreters, ook al waren het alleen de ochtenden :) ;)!

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Thnx meiden! Lief van jullie! een jaar BV...wauw wel gehoopt nooit gedacht het te halen.

Ik ga nu snel slapen...we hebben een topfeestje gehad

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Chacha: lekker joh! Gefeliciteerd (twee keer ;)).

@Hanneke: ik denk dat Thirza nu toch echt aan het reageren is op dat middeltje van de homeopaat: slaapt beduidend slechter, kwam gisteren ook moeilijk in slaap en afgelopen avond moest ik haar weer rechtop tegen me aan in slaap helpen. Na anderhalf uur wakker en toen een uur liggen spoken, uiteindelijk weer in slaap gekomen door haar bij me te nemen, (wilde ik vroeg op bed, ging dat ook weer in rook op). Daarna nu 2 keer wakker geweest: een late avondvoeding en de nachtvoeding. Ben benieuwd tot hoelang ze het uithoudt, 't is wel wat onrustig wat ik zo via de babyfoon hoor :( En ik kan dus niet slapen nu :( Bartsende koppijn: bij mij komt de vermoeidheid nu echt goed los geloof ik...
    Nouja, nog even verstand op nul en blik op oneindig: dat ze reageert op het middel is in principe positief: zou betekenen dat ze nu alle zooi aan het lozen is en straks definitief tot rust gaat komen/op gaat knappen :) Wat zeggen ze ook altijd weer: de laatste loodjes wegen het zwaarst? ;) Daar hou ik me maar even aan vast :)

4. raspberry

O, by the way, Hanneke: dat lijkt me ook wel heftig ja: 3 van die kleintjes in je eentje... Sterkte! :)

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hallo,mag ik een poging wagen hier in te breken?

ik heb eerder heel fanatiek meegeschreven voordat deze site veranderd werd (niet zozeer dit topic)
    Ik ben esther 30 jaar en mama van Danique (6) en Noa (10,5 maand.
    Noa krijgt nog min 4 keer per dag bv en eet daarnaast als een bouwvakker;)

6. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo dames! Ik kom alleen even zwaaien eigenlijk, heb hier nog even niets te zoeken he, maar dat duurt niet lang meer! Helemaal super dat jullie allemaal nog steeds voeden :) Ook een hoop nieuwe mensen, welkom allemaal! (btw allwoman jullie zien er prachtig uit in die Lilia!)

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Paprika: thanks! :) draag jij ook???

8. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, maar nu draag ik alleen even zonder doeken hahaha. M'n dochter van 15 kilo is me nu een beetje te zwaar voor in de doek alleen soms nog even snel korte stukjes in de rinsling, maar m'n indio tulip en wrapsody aphrodite liggen al netjes gestreken te wachten op ons nieuwe boeleke! Heb er zo'n zin in....

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hier ook nog eens een reactie van mijn kant uit. De borstvoeding gaat nog steeds erg goed. Die kleine man van mij woog vorige week al 5kg600 en 59 cm lang, dus hij gaat supergoed vooruit.

De laatste paar dagen komt hij weer ontzettend veel om te drinken.

's Morgens heb ik het gevoel dat hij wat clustert (of hoe noem je dat in de voormiddag?). 's Avonds drinkt hij het laatst rond 20u en dan slaapt hij meestal tot 3u of 4u. Dus komen we maar op 1 voeding nog in de nacht. Dus ik denk dat hij in de voormiddag z'n schade wat inhaalt.

Verder niks bijgelezen, dus sorry, even geen reacties van mijn kant uit.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

Hier is het BV avontuur sinds de vakantie ten einde gekomen. Mirre wilde vaak niet meer drinken sochtends en het begon nu ook echt pijn te doen. Ik heb niet meer aangeboden, ze heeft zelf 1x er om gevraagd ... ik heb toen gezegd dat het op was en of een boterham ook goed was (ja dat was heel erg prima :D). Nu taalt ze er niet meer naar ... Doordat het pijn deed, mis ik het niet en gelukkig is Mirre een ENORME knuffel dus het dichtbij elkaar zijn hoeven we allebei niet te missen!

Tot over een paar maanden :D

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Paprika,
    Wow, het schiet echt al op bij jullie zeg! Nog even en dan een kleine frummel erbij! Hoe gaat het met het warme weer allemaal?

Salapio,
    Jammer dat de bv is afgelopen, maar idd nog even en dan weer een nieuwe start! Super van Mirre dat ze het zo makkelijk opgenomen heeft dat ze geen tiet meer kreeg maar een broodje ;)! En ze dronk natuurlijk zelf ook al minder vaak dus waarschijnlijk scheelt dat ook! Gewoon nog lekker van je knuffelaar genieten ;)!

Rozemarijke,
    Aha, nouja hoop dat het toch snel weer beterder word ;)! Een late en een nachtvoeding is toch al heel netjes? Hier hadden we altijd standaard (bij M&R bedoel ik he ;)) rond 23.00 een voeding, dan 1-2 nachtvoedingen en dan rond 6.00 weer de ochtendvoeding ;)! Laatst had ik het erover met iemand dat ik een tijd elk uur een kind aan de tiet had en toen dus daarmee op ong 21/22 voedingen per dag zat:$. Kon het eigenlijk zelf niet geloven dat ik dat toen volgehouden heb en nog normaal vond ook...! En dan zat ik nu te klagen dat 8 voedingen nog wel veel waren eigenlijk:)

Kathy,
    Super dat het goed gaat en de kleine zo goed groeit! En ik vind dat je het smorgens ook gewoon clusteren noemt ;)! Haha!

Allwoman,
    Welkom terug dan maar he ;)! haha! Fijn dat de kleine nog lekker drinkt en verder het eten goed gaat.

Hier bij ons ook alles goed hoor meiden! Benthe nog gewoon 8 voedingen op een dag op de 'vaste' tijden (die soms weleens een half uurtje ofzo schommelen) en van de 8 voedingen altijd 1 of gekolfd uit de fles of kunstvoeding. Al denk ik om die toch maar elke dat kunstvoeding te gaan doen zodat ik niet hoef te kolven.

Liefs, Hanneke!

12. raspberry

He meiden,

leuk, even alle oudgedienden langs :)
    @Salapio: echt grappig! Nee, borst is op, wil je een boterham? Ik zie het al helemaal gebeuren. Erg grappig :)

@Hanneke: thanks voor het even in perspectief zetten ;) Het kan idd altijd nog een graadje erger :) My goodness, dat je dat hebt vol gehouden, 21-22 voedingen! Deed je verder ook nog wat in de tijd, of zat je alleen nog maar te voeden ;)?

Nou, ik geniet hier momenteel al van het feit dat we nu even weer op 1 avondvoeding en 2 nachtvoedingen zitten hoor... Na steeds 3-5 voedingen 's nachts (de avondvoedingen niet meegerekend) is dat al een genot!
    Thirza lijkt hier volop te reageren op het middeltje van de homeopaat nu. Komt uberhaupt niet meer zelf in slaap op dit moment, maar als ze slaapt, trekt ze wel steeds even lekker door. Meestal dan... Ze ziet er hardstikke moe uit, maar is verder wel vrolijk, wil weinig slapen: slaapt op dit moment overdag maar 1 keer een uur of 2/2,5, zo ergens tussen de middag. Alhoewel ik benieuwd ben hoe vandaag gaat lopen: ze werd vanochtend om half 7 wakker en wilde toen niet meer slapen (lukte gisteren nog wel, toen ze om kwart over 6 wakker werd). Begon om half 9 ernstig te miepen en is uiteindelijk met mijn hulp om 9 uur in slaap gevallen.
    Nouja, vanmiddag zullen wij er weinig last van hebben: ze gaat naar de gastouder en papa en mama gaan even lekker met z'n tweeen op pad :) Even rust aan ons hoofd, :)
    De afgelopen dagen at ze erg slecht (zat duidelijk niet happy in d'r vel wat dat betreft, ondanks dat ze wel vrolijk was), en heeft ze dus veel gedronken. Zat ik gisteren dus ineens weer op 9 voedingen, na de afgelopen weken zo'n 4-6. Ben nu dus ook zo duizelig als wat: ben weer helemaal leeg gedronken. Maar even flink eten vandaag :) We kunnen iig vanmiddag eens even ongestoord een flinke portie gebak gaan scoren in de stad :)
    Verder is gisteren tand 6 doorgekomen. Ze krijgt echt al een mond vol tanden zeg! Wel grappig: de voortandjes zijn echt vrij groot, en staan aardig uit elkaar: mooie spleet ertussen. 't Wordt zo'n roodharig eigenwijsje met van de pippi langkous-tanden, denk ik :D

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Als al die oudgedienden langskomen kan ik natuurlijk niet achterblijven.
    Hier ook nog steeds BV 1-2x per dag.
    Onze bink zit inmiddels alweer een maand of 3 op de psz, ook dit gaat goed. Kortom geen klagen hier.
    En over een week of 10 mag ik weer volop aan de bak met de BV.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jingels,
    Fijn dat het daar allemaal goed gaat! En nog maar een paar weekjes idd en dan de kleine ook aan de borst!

Rozemarijke,
    Was niet bedoeld als 'het kan altijd nog erger' hoor ;) maar kwam gewoon in me op omdat ik het er toevallig nog geen 2 weken geleden uitgebreid met iemand over gehad heb ;)! Kan nu eigenlijk echt niet begrijpen hoe ik het gedaan heb, want ik had naast al die voedingen voor mn gevoel ook nog tijd genoeg over...! Denk dat jij zo een gevoel achteraf ook wel zal krijgen met al die voedingen.

Maar eigenlijk was ik gewoon nieuwsgierig hoe het er nu mee gaat ;)! Haha! Dus hoe is het inmiddels meid? En natuurlijk ook met die kleine meid ;)!

Liefs, Hanneke!

15. raspberry

Hier niet zo best :( Ze is alweer ziek en ik nu ook: keel- en oorontsteking... Ze slaapt wel redelijk goed 's nachts: meldt zich dan twee keer, maar verder.... inslapen is echt een crime :(
    We hebben dus van het weekend die kuur van de homeopaat gehad en daar reageert ze dus echt op. Als ik zo ook lees waardoor keel- en oorontsteking veroorzaakt worden, zijn dat ook precies de bacterieen die ze bij de entingen heeft meegekregen, (en die zeker bij volwassenen dus bijna niet meer voor zouden moeten komen, vanwege het RVP... maar ik heb ze dus op dit moment ook in mijn lijf zitten :(), dus ik heb hier momenteel zoiets van: voorlopig wordt hier even niet geent. Eerst maar even een allergietest, want ik denk dat ze allergisch reageert op stoffen in de vaccinatie en dus vervolgens niet in staat is te doen met al die ziektekiemen, wat normaal de bedoeling zou zijn. Ze blijft maar steeds ziek... en de vaccinaties zijn voor haar dan gewoon een enorme aanslag op haar gezondheid. En dus in the end ook op de mijne :(
    Maar goed, ze is nu dus wel druk bezig met die bacterieen, en hopelijk lukt het nu om er wel genoeg antistoffen tegen aan te maken... Mijn lijf is er iig wel hard mee bezig, dus als het goed is, geef ik ze nu door via de BV toch? Toch weer blij dat ze dan nog steeds BV krijgt :)

Maar pff... wat is dit vermoeiend zeg! Vandaag is de laatste dag van mijn vakantie en ik heb gewoon helemaal niet uit kunnen rusten, ben alleen nog maar vermoeider geworden. Zit er dus over te denken om me vandaag maar even ziek te melden... als ik nu ook nog erbij aan het werk moet, zoals ik er nu bijloop... :(
    Zit dus ook weer midden in een aanval van hopeloosheid :( vind het allemaal even helemaal niet leuk meer :(

16. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Jingels: wat fijn dat je je kleine man nog steeds voed. Het zal straks weer wennen worden zo'n klein babietje aan de borst.

Rozemarijke: wat vervelend dat je meisje weer ziek is. Dikke knuffel!

17. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Chacha, uit rijstebloem schijnen ze nogal wat energie te halen. Maar ik ben er helemaal klaar mee hoor. Iedere keer als ik aan rijstebloem begin, loopt het eten echt k*t ze vind het ook niet lekker.

@ Tandje, hier is de 2e bijna een feit. Zie hem al zitten maar is volgens mij nog niet door.

@ all, wat is jullie voedingsschema rond de 6 maanden? 's ochtends fruit en 'smiddags groente?

18. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Mupkuh lekker geen rijstebloem geven dus...haha. Als het niet lekker loopt gewoon niet doen.
    Ik gaf hier groente wanneer wij aten, dus rond half 6. En fruit ergens in de ochtend. Had niet zo'n vast schema

Hallo alle oudgedienden...dus jullie zij er nog wel...

Salapio je hebt het maar mooi gedaan. Fijn dat ze een broodje ook geen probleem vond. Nog eventjes en dan mag je weer opnieuw he...Geniet van je knuffelkontje

Hanneke OMG 22 voedingen....haha je bent dus wel wat gewend. Maar Benthe is dus wel consequent met haar 8 voedingen. Je houdt het mooi vol hoor meid. Ik kan me voorstellen dat je elke keer een flesje KV wilt doen hoor. Kolven is hier echt nooit een hobbie geweest.

Rozemarijke fijn hoor dat ze niet meer zoveel nachtvoedingen wil. Ooit slaapt ze door.
    Balen dat je meisje al weer ziek is. Best veel ellende bij jullie he? Beterschap hoor!

Nou hier hebben we dus te maken met een wispelturig meisje. De vroege avondborst is er definitief van af. De late avondborst wil ze altijd wel en de ochtendborst is dus wisselend. Ze is echt miss ongeduld...'s ochtends is het echt HALLO WERELD! en zoef weg is ze. Ik heb besloten om het los te laten. We zien wel...wil ze wel, dan krijgt ze en wil ze niet dan niet. Ik ga er niet moeilijk over doen en als het killing is voor mijn productie... so be it. Ze krijgt overdag genoeg binnen aan ander eten en eigenlijk gaat het afbouwen mooi geleidelijk zo.

Verder alles goed met mijn meisje. Haar ontwikkeling gaat als een speer

19. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    He meiden...sommige kennen me nog....eind april ..een jaar nadat ik gestopt ben met bv mag ik weer beginnen als het goed gaat...ZWANGERT! hihi;) **wilde het ff kwijt**

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik kom ook weer eens een keertje reageren... Ben een van jullie trouwe meelezers ;)

Mijn zoontje is inmiddels ruim 6 maanden en we zijn sindsdien gestart met de bijvoeding. Mn plan was in eerste instantie om met 6 mnd de BV af te gaan bouwen, maar dit voelt nu zeer onnatuurlijk, dus we gaan nog lekker door, het gaat tenslotte prima! Thije was met 6 mnd al 9735 gram.

Merk wel dat mensen het nu 'raar' beginnen te vinden dat ik 'nog' BV geef. Ach ja, lekker laten l*llen denk ik maar.

@ Rozemarijke, wat vervelend dat je er ff zo doorheen zit. Het klinkt ook wel als heel zwaar zeg! Heftig dat je dochtertje zo reageert op de entingen. Sterkte ermee! En als je het niet trekt, zou ik me idd ziekmelden. Ze hebben er op je werk ook niks aan als je er als een zombie bijzit, toch?

@ Mupkuh, mijn zoontje is inmiddels ruim 6 maanden. Hij krijgt 's ochtends/tussen de middag fruit en rond etenstijd (18.00 uur) groente. Zoveel mogelijk a la Rapley, al lukt dat niet met al het fruit. Tijden varieren, is ook afhankelijk van zijn slaapjes.

@ chacha, wow al een jaar BV! Knap hoor. Is toch juist ook wel mooi dat je meisje nu zelf een beetje afbouwt? Ik hoop iig dat het hier heel natuurlijk gaat en dat we tzt 'vanzelf' overgaan op ander eten zeg maar.

@ Beastie, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Deel Deze Pagina