Ik duim mee dat je productie niet aan het kelderen is. Deze morgen heb ik voor het eerst eens 80cc kunnen afkolven na een voeding, ik dus superblij. Leander had gisteravond om 22u40 voor de laatste keer gedronken, deze nacht rond 1 uur was hij wat huilerig en ik heb hem bij me in bed genomen en hij was onmiddelijk weer in slaap gevallen, dus zonder voeding en hij heeft dan gewoon bij mij geslapen tot 5 uur deze ochtend en dan heeft hij weer gewacht tot 8 uur voor een voeding. Om 9 uur heb ik dan die 80cc gekolfd, het heeft er mss wel mee te maken dat hij deze nacht een voeding minder gedronken heeft. Voor m'n eigen gemoedsrust had ik ook weer een weegschaal gekocht, zodat ik af en toe eens kan kijken of hij nog genoeg bijkomt. Gisteren heb ik hem dan ook een paar keer gewogen voor en na een voeding en hij drinkt gemiddeld 80cc per voeding, één keer meer, andere keer minder. Voel me nu al stukken meer op m'n gemak. Hij was op 10 dagen tijd ook weer 400 gram bijgekomen. Nu maak ik me ook veel minder zorgen dat ik 'maar' 50cc kolf tussen de voedingen en heb ik veel meer het gevoel eens ik terug ga werken dat het kolven ook gaat lukken. Ben eigenlijk gewoon veel relaxter voor de moment. Heb ook het gevoel dat de bv de laatste dagen gewoon veel makkelijker gaat en dat Leander veel makkelijker aanhapt.
Stranger, hier ook hetzelfde probleem. Paar dagen geleden had in nog maar 20 cc in het flesje zitten, na het kolven. Wordt je niet vrolijk van, kan ik je zeggen. En een paar dagen later zijn de gearriveerd, na 7 weken geloof ik. Het is nu nog niet zoals het zou moeten zijn, maar ik weet nu iig wat de reden is. Nemo, dat lijkt me een hele onderneming. Kolven met een trouwjurk aan. Kathy, wat fijn dat het steeds beter gaat. Als jij relaxter bent, gaat het kolven en voeden ook beter.
wat is het hier gezellig zeg! Had hier nog niets gelezen/gepost..... Loeki, een ziek kind is echt zielig he? Helemaal met een verstopt neusje..... wij hebben dat 2 weken geleden gehad... wat was ik bezorgd, helemaal als je de thermometer zo omhoog ziet springen.... (nou ja de temp dan he? ) Lukt het om het neusje vrij te maken? Met veel gepriegel met zo''n zuigertje en wc papier wat je dan in een puntje draait, lukte me het wel... meestal onder heel veel protest (krijsen...) maar ja, daarna kon hij wel redelijk goed drinken.... knuffel Nemo, jij gaat binnenkort trouwen WOW! Leuk joh... hopenlijk wel een creme jurk, want als je na het voeden een mondje melk terug komt.... zie je het tenminste niet maar ruiken..... jak... alles verder goed met jou?
@Kathy: wat goed joh! @Stranger: hou het in de gaten, anders misschien weer een extra kolfvoeding inlassen? (past het nog in je vriezer? )
Idd veel gepeuter met papiertjes. Maar het gaat goed met d'r hoor dames. Stranger, ik hoop dat je productie weer op komt. Morgen weer aan het werk, ik zie er wel tegen op. Manlief brengt mij kleine meid naar het KDV en ik haal haar weer op. Nu vraag ik me af hoeveel melk ik mee moet geven. Ze krijgt om 7.30 uur een voeding, dan ga ik weg en haal haar om 15.30 uur weer op. Dus 8 uur moet ze zonder me kunnen. Dat zijn denk ik 2 of 3 voedingen, maar hoeveel zou ze per keer drinken? 125, 150, 175 ml, ik heb geen idee. Ik heb in de vriezer helaas niet veel voorraad en ik wilde vorige week extra gaan kolven,maar dat is door haar veranderde ritme dus niet gelukt. Ik hoop maar dat ik het ga redden, want ik heb op mijn werk maar een echt kolfmoment.
Dylan gaat van half 9 tot half 6 en hij drinkt 2 flessen van 200 cc. Hij laat ongeveer 4 uur tussen de voedingen.
Jonathan gaat van ca 9 uur tot kwart voor 6 en drinkt dan 2x 160 ml. Ik geef altijd nog een extra flesje van 120 ml mee (die gaat heel soms op) en er ligt nog een bakje in de diepvries op het kdv. Altijd genoeg dus. Ik hoop dat t allemaal goed gaat Loeki (maar je bent al lang weg natuurlijk). Ik vind zelf dat ie niet zoveel drinkt (hij drinkt op dagen dat ie naar t KDV gaat 5x en thuis soms een keer vaker maar minder per keer denk ik. Zou ie niet langzamerhand meer dan 160 ml moeten willen? Hoe ging dat bij jou Jopie? Ik heb wel eens 180 geprobeerd maar dat krijgt ie echt niet weg dus dan maar niet he!
@lz: alles prima met mij hoor, en mijn jurk is in ivoor. Ach ja niet echt handig maar hoort erbij. Leuk trouwens dat je hier ook meekletst. @Stranger: hopelijk is je productie snel weer op peil. Ben je ziek of komt er mischien een ongi aan ofzo ? Hoe heb je trouwens al je melk verhuist ? @loeki: veel succes met kolven. Je had een poos geleden zelf een topic geopend en daarin vertelde je dat je kleine meid 1 borst weigerde is dat nu nog zo ? Hoezo ik ben een beetje nieuwsgierig
Zou me niet verbazen als de eerste ongi er inderdaad aan zit te komen. Verder verhuisstress, vermoeidheid en familieproblemen kunnen een rol meespelen. Misschien alles bij elkaar. Het verhuizen was opgelost door een vriezer die we van vrienden hebben gekregen. Elke keer met klussen namen we een zooi mee in de koelbox en na een week of anderhalf was het verhuisd. Nu krijgt onze kerel elke dag een diepvriesflesje dus de voorraad slinkt een beetje. Zit nu op zo'n 20 liter.
20 liter WOW dat is echt een boel... en ik dacht dat ik met zo'n 4 a 5 liter een boel had.... Maar Stranger, waarom kolf jij alles? Je zal het vast al wel tig keer verteld hebben... maar ik zie het niet zitten om ruim 40 pagina's terug te lezen... (is dat erg?) Wel super knap dat je dat al bijna 8 mnd vol houdt!
Steven drinkt trouwens ook maar iets van 150 ml uit de fles tegen woordig... en is 69 cm lang en weegt 7,8 kg en we zitten op 5 voedingen per dag. Volgens het rekensommetje zou hij veel meer moeten drinken...
dank je wel liefzonnetje. we zullen er dan maar vanuit gaan dat we hele voedzame melk hebben? Jo is iets ouder maar kleiner en lichter (volgende week CB maar ik denk 63 cm, 6kg?) dan jouw ventje en drinkt dus iets meer. stranger: kun je het niet nog even aanzien en doorgaan met kolven zoals je deed? als je vermoeid bent en stress hebt kan het best een tijdelijke dip zijn die vanzelf weer overgaat. met zo'n voorraad kun je wel even interen... of word je daar zenuwachtig van? heb zelf maar 1,5 liter ofzo.
ff kort want i ben echt moe van ijn eerste werkdag. Annika heeft doorgeslapen tot 5.30 uur, toe gevoed, om 7.30 uur weer gevoed, zeheeft op het KDV tot 12.30 uur geslapen en om 13 uur en om 14 uur een fles van 180 cc gedronken. Ik heb 2x 125 cc gekolfd. Annika drinkt nu uit beide borsten, maar door de verkoudheid moet ze om de 3 slokken een hap lucht nemen.
Toch wel goed gegaan dan he Loeki?! Ze hebben die flessen er wel snel achter elkaar ingegooid zeg! Deden ze bij Jonathan op het KDV ook de eerste keren, nog even wennen denk ik. Dames, kijk even in m'n album: Jonathan is toe aan z'n eerste hapjes Maar hij heeft gelukkig zelf al een oplossing gevonden.
GEWELDIG! binnenkort worden zijn tenen opgegeten pff vanochtend was er om 5:10 honger.... en om 9 uur lag hij vrolijk te kletsen, ik eruit, me aangekleed om vervolgens weer een slapend knulletje in zijn bedje te vidnen.... pfff slaapt nu nog steeds.... zit te dubben of ik hem wakker ga maken... vind dit zo op het randje van nacht/overdag schema... overdag houd ik nog steeds om de 4 uur a 4,5 uur aan.... Wat zouden jullie doen in zo'n geval?
haha, ja.. nou als ie dat doet geef ik hem toch maar een stukje appel denk ik (oja, of een beetje meer melk!) gewoon lekker laten slapen joh! wordt vanzelf wakker als ie honger heeft.
Zo dat is goed gegaan Loeki! Zijn ze op je kdv eigenlijk gewend aan kinderen die moedermelk krijgen ipv kv? Geke, het was een vrije val zeg maar niet zomaar een beetje minder. Ik dacht als ik nu ga regelen dan heb ik er misschien minder werk van dan als het echt zo blijft zakken... Ik zal eens in je album kijken! Laatst kreeg ik trouwens een brief van zo'n kv-producent... in de trant van "je kindje is nu 6 maanden, tijd voor opvolgmelk!" Is dat dankzij die blije gratis dozen dat ze je weten te vinden?
of doordat je misschien de enquete van friso ingevuld hebt en een gratis rompertje met naam erop hebt gekregen?