He meiden, nou ook hier even een snelle update (net bij de mama's al even gepost ). Allergietest gehad vanochtend en het is koemelk Beetje dubbel gevoel: ik heb een paar momenten gehad dat ik gedacht heb: zou het niet toch... en dan dacht ik als het wat opknapte weer van: nee, denk het niet. Kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik het toch niet eerder heb laten testen dus Maar wel blij dat het wel duidelijk was, 't was bepaald geen twijfelgeval (wat dat betreft zijn de klachten bij Thirza dan toch vrij mild geweest nog), dus we gaan met z'n tweetjes maar eens even op een streng dieet en dan eens kijken wat dat de komende weken gaat doen. Op de vaccinaties en de stoffen deed ze niks, maar met de verslechterde weerstand zijn die ziektebommetjes gewoon teveel geweest steeds. Heb inmiddels besloten dat we gaan vragen of ze DTP kan krijgen ipv DKTP, (aangezien ze al 3 keer de kinkhoest gehad heeft, moet ze daar al wel wat voor opgebouwd hebben), en dat we die uitstellen naar een moment dat ze goed in haar vel zit. En dat we de BMR gaan laten vallen, of uitstellen naar als ze ouder is. Ik heb hem zelf helemaal niet gehad, de BMR, heb zelf alledrie de ziektes doorlopen, vertelde mijn moeder en zodoende moet Thirza via mij dus ook al antistoffen mee hebben gekregen Maar haar advies (ze is verpleegkundige) was dus om de DTP wel te doen, (vanwege hoge risico's op complicaties die blijvend zijn) de K kun je wel weglaten (vervelende ziekte als je het krijgt, maar die kans is -zeker na 3 vaccinaties- klein), en de BMR wordt eigenlijk vooral gegeven om volwassenen (zoals zwangere vrouwen) te beschermen. Dus... dat betekent hopelijk dat Thirza nu de kans gaat krijgen haar weerstand op een voldoende niveau te krijgen en door gaat slapen enzo. Vanwege die KMA ga ik er dan wel voor om de BV zo snel mogelijk af te bouwen, want pff.... je mag echt bijna niks meer als je koemelk moet laten staan En aangezien ik erg gek ben op chocolade bijvoorbeeld...
Ik ben nu ook begonnen met ergens in de ochtend tussen de middag fruit. En rond 5 uur groente. Gaat gelukkig heel goed. Wel is ze de laatste dagen weer veel snachts wakker. Maar ach ze zal het dan wel nodig hebben.
Hoi meiden, ben weer terug van vakantie... We hebben het erg leuk gehad en bv geven op vakantie is echt een aanrader! Jeetje wat handig zeg! (ik klink een beetje verbaasd, maar dat is omdat het de vorige keer bij Jelle zo'n drama was en het nu zo lekker gaat...Kan er gewoon niet over uit.. ) Ik heb meerdere keren lekker in de auto of op een terrasje zitten voeden als madammeke het weer eens lekker trek had... Ok, de eerste 2 weken besloot ze ineens dat een nachtvoeding wel lekker was. Stipt om 4.00 ging haar wekkertje en dan moest er gegeten worden... Maar dat is nu ook weer over en ze slaapt over het algemeen tot een uur of 8.00. We zitten nu op een voeding of 6 per dag... O ja, 1 minpuntje, ik ben gisteren weer ongesteld geworden. Grappig, want vorig jaar was 24 augustus de eerste dag van mijn laatste menstruatie, en was ik er op 30 augustus vanaf... Op de dag af een jaar niet gemenstrueerd dus! (stom hoe sommige data in je hoofd blijven zitten) Ik heb alle tig pagina's gisteren al gelezen maar er is weinig tot niks blijven hangen, vergeef me, dames... Ik doe alleen even de pagina die onder mijn tekstvakje staat... @Rozemarijke: Balen van die KMA, maar fijn dat je nu toch duidelijkheid hebt. Moet je echt helemaal stoppen met koemelk of kun je bijvoorbeeld ook alleen de zichtbare koemelk uit je dieet laten? (ik heb er geen verstand van verder maar ik heb ooit eens zoiets gehoord) Dus dat je wel chocolade eet, maar geen melk drinkt (even heel simpel gezegd, hoor!) @marriedgirl: Ik ben nu 4 mnd bezig en ik merk nu al dat mensen raar kijken, of rare opmerkingen maken. Mijn zusje vanmiddag nog "Flesvoeding is toch veel handiger op vakantie? Dat gedoe met die bv..." Uhm... Welk gedoe? Oh wacht, van die kant en klare melk die ik altijd op temperatuur en smaak heb? Die? Ja, erg onhandig @Beastie: Van harte gefeliciteerd!! @Hanneke: As always, Diep respect voor jou en je borstvoedingsperikelen... 22 voedingen! En dan nog tijd hebben voor jezelf... *neemt petje af* 8 moet dan helemaal een makkie zijn... @Salapio: Ook petje af voor jou, ik vind het echt heel knap dat je zo lang bv hebt gegeven. Hihihi... Moet lachen om mezelf... Ik wilde eigenlijk typen: "dat je het zolang hebt volgehouden", maar dan klinkt het alsof het een straf is, en dat is het natuurlijk niet... @Jingels: Nog maar 10 weken? (inmiddels nog iets meer dan 9) Jeetje, de tijd vliegt, zeg! Hoe voel je je? @Chacha: Zo is het toch de mooiste manier om af te bouwen? Mooi hè? Hoe ze de wereld gaan ontdekken? Jelle is echt bezig met insecten en beestjes enz.. (mama niet blij, want die heeft het niet zo op beestjes) Ieder iniemienie friemelbeestje dat hij vind word uitgebreid bestudeerd. Vooral sprinkhaantjes zijn favoriet want die springen zo leuk weg als je ze met je vinger aanraakt..
Ik kom hier ook weer eens even loeren. Nu 33 weken zwanger en nummer 2 komt nu wel heel dichtbij!! Deze week mijn laatste werkdagen en dan verlof! Ik had weer veel last van harde buiken en ook weer vroegtijdige ontsluiting, maar ook dit keer is het rond de 32 weken aan het minderen en verwacht ik weer de laatste weken harde-buiken-vrij in te gaan. (even afdwingen zeg maar) Wat betreft de bv.... hier nog geen druppel melk gelekt. Zo gek vind ik dat! Nou had ik dat de vorige keer ook niet, maar ik heb toch vrij lang gevoed en ik had het op de een of andere manier dit keer wel verwacht omdat ik ook nog in de zwangerschap gevoed heb. Niet lang - 10 weken - maar toch. Kevin is nog erg gefocust op de borst. Graait vaak nog even belangstellend in mijn beha en ook gisteren in bad had hij ineens weer mijn tepel te pakken, de boef.... dit keer heb ik hem maar even zijn gang laten gaan. Hij stopte vanzelf, maar wilde ook de andere kant proberen. Het deed wel pijn zeg!! Was ook knalrood daarna! Ik was verbaasd hoe snel je tepels kunnen afwennen van dat zuiggeweld. Ben wel benieuwd hoe het dit keer gaat met de bv. Ik zit weer onder de uitslag (candida), dus weet bijna zeker dat ik al spruw heb in de kraamweek. Ben al langs de huisarts en lk gegaan voor een behandelplan. De flucanazol ligt al klaar, ik hoef dan alleen te bellen. Verder ga ik 2 weken voor de bevalling beginnen met gentiaan violet als preventieve kuur. Ik het alles al gekocht op eurolac. Aangezien mijn handen onder zitten (ben nu aan het smeren met miconazol icm hydrocortison, maar daar wordt het alleen erger van) ga ik volgende week die GV op mijn handen gebruiken. Maar het schijnt er redelijk paars van te worden, dus ik wacht even tot na mijn laatste werkdag (donderdag). Nou tot zover, ik ga even bijlezen!!
@Bluesky: klinkt goed, jullie vakantie @Appeltje: succes met de laatste loodjes en met de candida enzo De KMA is hier wel zo sterk dat ik voorlopig alle koemelk uit m'n dieet moet laten. Nu waren we al bezig bij een homeopaat, en die had al aangegeven dat door de behandeling ook eventuele allergieen op den duur zouden moeten verdwijnen, dus eens zien of op termijn de onzichtbare melk wel weer mag zeg maar... Zou toch wel handig zijn, want my goodness: het zit echt OVERAL in!!! Maar goed, eerst maar eens heel rigoureus, eens zien of we verschil gaan merken
meiden, ik kom me ook weer eens even melden. Heb al lange tijd niet meer meegelezen...ben nl gestopt met voeden na zo'n 16 maanden. Met pijn in m'n hart moet ik eerlijk zeggen... Hoewel het voeden van alle kanten nog heerlijk liep en wij allebei nog volop ervan genoten hebben we (m'n man en ik) toch deze keus gemaakt. We merkten nl dat ik nog steeds geen 'normale' cyclus had en het verlangen naar nog een kleintje bleef maar groeien. En...ja hoor! Gestopt en vrijwel direct zwanger!!! Joepie!!! dat verzacht de pijn van het stoppen een heel klein beetje... Heb nog wel steeds melk (kan het er zo nog uitdrukken), maar dat blijft dan maar mooi zitten tot over een maand of 8 Voor jullie: heel veel plezier met voeden; geniet ervan, het is zooooo lekker! Kijk er alweer naar uit om straks het vierde kindje weer aan te leggen...! Lieve groet, Madeliefs
Wat een zwangeren hier weer. Madeliefs en Beastie van harte gefeliciteerd. Madeliefs je 4e kindje? Wat leuk. Hoe oud zijn je andere kids? Jeee Rozemarijke. KMA? Het verklaart wel een heleboel zeg. Dus nu op dieet? Dat zal een heel gepuzzel zijn. Kun je niet bij een dietiste aankloppen? Je moet zorgen dat je zelf namelijk geen tekorten krijgt. Mijn oudste heeft KMA gehad. Maar die heeft maar 5 weken BV gehad. Het wilde maar niet (misschien uiteindelijk ook wel door de KMA, wie zal het zeggen) Petje af hoor dat je dit gaat proberen....het is zoveel "makkelijker" om dan maar op dieetflesvoeding over te gaan. Joh appeltje alweer 33 weken. Wat vliegt de tijd! Dus je hebt veel last van candida. Wat vervelend. Wel goed dat je al een behandelplan hebt klaar liggen. Dat noem ik nou eens goed voorbereid zijn! En Kevin nog steeds borst-minded. Bijzonder...je zou toch zeggen dat ie het wel eens vergeten zou zijn. Het geheugen van een olifant blijkbaar. Maak je je geen zorgen over hoe dat straks zou moeten als de baby er is? Of mag hij dan gewoon nog borst en ga je tandemen? Bluesky fijn dat de vakantie zo lekker was. Ideaal he die BV op vakantie. Ik vond dat ook zo handig! Dus een jaar niet ongi geweest. Toch wel vlot je cyclus weergekregen he? Ha jouw zoon ook met beestjes bezig? Mijn oudste ook. Maar die is overal bang voor sinds ze door een wesp is gestoken. En regenwormen worden standaard slang genoemd. Komt ze binnenrennen: mama een slang in de tuin Marriedgirl. Gefeliciteerd met je 6 maand BV! Wat heeft je zoontje een mooi gewicht zeg! Dus een beetje rare opmerkingen omdat je nog BV geeft? Mijn antwoord was altijd dat de WHO het in ieder geval tot 2 jaar adviseert. Moet je dan hun ogen zien Op een gegeven moment ben ik er niet meer zo mededeelzaam over hoor. Tenzij mensen er naar vragen. Maar ik geef nu ook alleen maar 's ochtends en 's avonds. Hanneke hoe is het met je? Hier alles prima. Geen bijzonderheden eigenlijk. Alleen dat ons dametje weer wat slaapproblemen heeft. Dikke drama 's nachts....dus het campingbedje staat weer uitgeklapt op onze kamer en daar slaapt ze wel. Ik heb ook werkelijk niet de puf om 's nachts de strijd aan te gaan. Als we allemaal maar slapen, dan is het best
@Chacha: zo redeneer ik hier ook hoor, als Thirza weer eens 's nachts begint te brullen als ik haar na een voeding terugleg Tja, qua dieet.. ik zal wel moeten: de fles weigert madam toch echt pertinent en bij de gastouder begint ze ook moeilijker uit de fles te drinken. Daar is het dan niet zo'n probleem om ipv melk gewoon wat anders te eten en te drinken, maar thuis is dat niet echt een optie... Voor mezelf ga ik zoveel mogelijk de koemelk door geitenmelk vervangen, dan zal het verder wel loslopen. OP CB wel even over dietist gehad, maar voor Thirza vooralsnog niet nodig. Als ik voor mezelf er niet zo uitkom, ga ik via de huisarts dus eens een verwijzing vragen Maar 't verklaart wel een boel... en hopelijk gaan we hier dus binnenkort definitief rustiger nachten krijgen,
Jeetje dat verklaart dan volgens mij echt heel veel. Waar had Thirza nog meer last van dan het niet doorslapen?
Eczeem, in het begin extreme krampjes (echt zo extreem dat ze overdag eerst helemaal niet meer sliep (4 weken oud) en 's nachts heel moeizaam enkel in slaap viel met hulp, (dwz: op mijn arm, terwijl ik haar buikje masseerde en heen en weer liep of haar op bed heen en weer wiegde, en dan viel ze na een uur in slaap. Werd ze na 2 uur wakker en begon het feest opnieuw ). En de laatste maanden dus behalve 3-5 keer per nacht voor een voeding ook steeds oorproblemen en ontsteking.
Dat is niet niks zeg! Gelukkig weten jullie nu wat het is. Vanisha slaapt overdag bijna niet meer. En snachts word ze nog heeel vaak wakker
Hmm, met de wijsheid die ik nu heb, zou ik dan gewoon een test laten doen Voor de bioresonans geldt wat dat betreft echt dat je puur diagnostiek kunt doen en baat het niet, schaadt het ook niet... Is het niks, dan kun je dat iig uitsluiten, maar voor hetzelfde geld is het wel wat en ben je er maar op tijd bij. Even ter illustratie: Thirza's klachten vallen binnen het hele allergie-gebeuren onder: mild... En vandaar dus dat we er nu ook pas achter komen
NOu ik vind het niet echt mild hoor van THirza Vanisha heeft verder nergens last van ofzo. Ze heeft wel ooit onder de bultjes gezeten en dacht dan ook dat het kwam omdat ik teveel melk had gedronken. Volgens CB niet ik dronk gewoon teveel melk en het kwam door de vette voeding. Gister heeft ze een danoontje gehad een speciale voor vanaf 4 maanden. En vandaag was ze niet lekker spugde ook alles uit. Vandaar dat ik erweer even aan dacht. Maar het zal wel niks zijn :S
Rozemarijke, Sterkte en succes hoor meid! En toch koemelkallergie dus, das niet fijn! Succes met het dieet, ik heb er geen ervaring mee! Hoop dat het wel positief effect heeft voor jullie! Er moet trouwens ook chocolade zijn zonder koemelk maar das ff zoeken meid! Wat is trouwens een bioresonans? Vast erg dom dat ik dat niet weet ken wel een biosensor, maar das vast weer heel wat anders! Haha! Mupkuh, Wij zijn met 6 maanden en 10 dagen begonnen met groente 1x per dag 2-3 hapjes (in de middag/tegen de avond, net wanneer het ons uit kwam). Na een paar weken 1x per dag 2-3 hapjes fruit (in de middag/tegen de avond, net wanneer het ons uit kwam). En weer een paar weken later, dus ruim 7 maanden deden we een paar hapjes groente (savonds) en een paar hapjes fruit (smorgens) op een dag. Chacha, Vreselijk idd die tijd met zoveel voeden, maar alles om mijn gelijk te krijgen dat ik bv kon geven en mijn bv goed en genoeg was ! En die 8 voedingen komt gewoon omdat ik haar nog altijd 8 keer per dag aanleg. Ze komt gewoon echt niet zelf, laatst een keer een uur te laat en het maakt haar echt niet uit, daarom vind ik het ook erg moeilijk of ik nou toch een voeding minder zal gaan doen of niet. Fijn dat het bij jullie allemaal goed gaat meid! En dat ze lekker in ontwikkeling is is natuurlijk ook heel fijn! En die voedingen, tja blijkbaar is ze toch zelf aan het afbouwen, of ze gaat over een paar weken weer ineens volop drinken ! Haha! Oei sterkte met die nachten! En als ik moest kiezen tussen wel slapen in campingbed bij jullie en niet slapen in eigen bed op eigen kamer had ik snel gekozen hoor ! Beastie, Van harte gefeliciteerd met het wondertje dat in je buik groeit! Marriedgirl, Gelijk heb je! Lekker doorgaan zolang het goed voelt voor jullie! Bluesky, Hier gelukkig nu met Benthe eigenlijk geen bv perikelen haha! Tijd voor mezelf had ik toen met die zoveel voedingen niet hoor maar toch, geeft niet, allemaal overleefd! Jullie dus heerlijke vakantie gehad! Fijn zo! Dat hoort ook natuurlijk ! Whahah idd erg onhandig hoor die melk die altijd genoeg, op temp en smaak is als je op vakantie bent ! En dat je niet hoeft te zoeken naar goed water en een magnetron das natuurlijk wel erg onhandig, whahaha! Appeltje, Heel vreemd, maar ik heb dus nadat ik toen gestopt ben ook nooit gelekt en sinds er weer volop melk is ook nooit gelekt, ook deze maanden nooit geen pads gebruikt. Wat super vervelend zeg al die narigheid! Dat dat allemaal al zo erg aanwezig is in de zwangerschap zeg! Grrr! Hoop dat de zalfjes gaan helpen en dat jij en de kleine straks goede behandeling krijgen! Hier is het goed met de ukkepukkies! Benthe is zowaar eindelijk van rug naar buik aan het draaien ! En verder twijfel ik dus over of ik een voeding minder zou gaan geven, of toch maar niet. Anders maar eens op het forum hier aan de lk vragen , daar zijn ze immers voor toch! Haha! Met mij zelf weer even wat minder, maar komt wel weer. Beetje ziekjes, gister avond was temp 39.1. Heb trouwens wel melk genoeg dus dat loopt er niet van terug ofzo. Heb al een paar keer gekolfd afgelopen dagen zodat ik kon slapen en niet hoefde te voeden en dan heb ik meer dan genoeg melk. Malou en Ruben ook alles goed! Vandaag naar kdv geweest en morgen gaan ze even naar mijn ouders zodat ik gewoon rustig met Benthe kan en gewoon kan slapen als ik wil. Beetje opknappen eigenlijk! Liefs, Hanneke!
Dankje Jingels! Hoe is het met jou? Alles goed met mama en de kleine die onderweg is? (en met die grote vent ook natuurlijk )
@Hanneke: ik wist het ook niet hoor, wat bioresonantie is. Ze gaan er van uit dat elke materie z'n eigen trilling/frequentie heeft. Dat geeft reactie in je lijf en op die manier kunnen ze meten of je allergisch bent of niet. Ik moet me er nog eens helemaal in verdiepen hoe het nou precies werkt, maar omdat het gewoon een meting is en ik er zulke goede dingen over hoorde, en ze onder de 1 binnen het reguliere circuit gewoon niet testen, dacht ik: laten we dit maar eens proberen, voordat ik van ellende instort Nu gaan we dus wel dubbelchecken met eliminatie/provocatie (zo sceptisch ben ik dan nog wel, alhoewel m'n intuitie zegt dat het idd wel KMA is). @Chacha: haha, ik zou dus ook lekker dat campingbed doen (of had ik dat al gezegd?) Begin daarin ook steeds pragmatischer te worden: als we maar slapen Zo heeft Thirza het laatste stuk van de nacht naast mij geslapen, omdat het in haar eigen bed ook niet meer lukte... Hier een brakke nacht, geloof een combi van (weer) niet lekker en een regelnacht. Gisteren weer gaan kolven na m'n vakantie en dat leverde in 4 keer 170 cc op. Bijna niks dus Vannacht kwam ze elke anderhalf uur (OMG: direct weer nachtmerries dat ze dit weer een paar nachten gaat doen), maar Thirza had vanochtend om 6 uur voor het laatst gedronken en wilde om 8 uur voor ze naar de gastouder ging niet meer, dus gekolfd en weer netjes 125 cc (ter illustratie: gisterochtend rond dezelfde tijd 30 cc uit 2 borsten, deze opbrengst is uit 1 borst ). Dus ik zit mezelf nu gerust te stellen dat het vast een regelnacht was... Nou, ik ga nog even op bed... had vergadering vandaag, maar die is afgezegd, dus deze mama bedacht dat dochterlief dan wel vroeg naar de gastouder ging en zij zelf even bij ging slapen. Alsof ik het vooraf wist, van deze brakke nacht
@ hanneke: gaat goed hoor, mag absoluut niet klagen. Alweer 31 weken onderwg, het schiet alweer op. Volgende week krijg ik wel een groeiecho want net als met Jelte is ook dit kindje moeilijk te voelen. Ik hoop dat de baby goed ligt, zodat ik een vaginale bevalling kan doen. Met Jelte werd het een KS dus ja, ook niet echt een geweldige ervaring. Met Jelte gaat het goed,groeit goed ,kletst de oren van mijn hoofd, en gaat 2 ochtende naar de psz, waar hij het erg naar zijn zin heeft. Hij drinkt nog ong. 1-2x per dag de linkerborst, en ik hoor hem weer slikken, dus de melk wordt alweer aangemaakt. Hoe is het met jou en de kindjes verder? @rozemarijke: wat ontzettend vervelend dat je dochter zo aan het tobben is. Als het KMA is, ook al is het mild, dan kunnen ze daar ontzettend veel last van hebben, en dus ook veel nachtperikelen zoals je al maanden beschrijft. Misschien is een borstvoedingsvriendelijke dieeetist wat voor je? Ik ken een vrouw die ook 11 maanden een HA dieet heeft gevolgd voor haar zoon, ze begon ermee toen hij 10 maanden was en er kma werd vast gesteld. Zij is heel positief over een dergelijke dieeetiste.
@jingels: daar zat ik idd wel aan te denken, wilde straks even het CB bellen voor een doorverwijzing en een recept voor KV, voor achter de hand... hoef ik in ieder geval niet in de stress te schieten als de BV even in een dip zakt Alhoewel ik momenteel liever naar water en vruchtensapjes grijp dan naar KV, maar of Thirza dat altijd met me eens zal zijn... Maar we merken hier volop dat een milde allergie idd toch een boel ongein kan veroorzaken. En dan zijn de gebroken nachten daarvan nog de minste... Thirza heeft hier de laatste tijd echt voortdurend last van haar oortjes en de eczeem is ook niet echt grappig. Echt zo zielig! Maar jij had een website toch, waar ik een dietist kan vinden die goed rekening kan houden met de BV?
Rozemarijke sterkte en succes! Hanneke beterschap! Jingels zal duimen dat de kleine de goede richting al gevonden heeft. Beastie hartelijk gefeliciteerd! Appeltje, succes met de gentiaan violet en ja, het wordt erg blauw/paars. Maar de ervaringen zijn bijna allemaal positief! Ik ben vandaag uitgerekend, maar de kleine zit nog gewoon in het buikie. En blijft daar geloof ik nog wel even