Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Op BV.com, ergens in het rechterrijtje, staan verwijzingen naar kinderdieeetisten , zij heeft daar een kinderdieeetist in haar regio gevonden. Sowieso kan je Stefan Kleintjes, beheerder en eigenaar van die website om adressen vragen, per e-mail. Hij is zelf kinderdieeetist en zoals je weet erg gericht op BV.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Jingels: thanks, ga ik -als ik teruggebeld ben door het CB, daar eens navraag doen :)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rozemarijke,
    Die biosensor die ik ken die is dus net weer wat anders ;) maar gaat over kijken door middel van een beweeg ding waar iemand evt allergisch voor is of niet goed tegen kan en dus mee op moet passen! Verder succes meid!

Paprika,
    Dankjewel! En bij jullie maar afwachten dus wanneer de kleine geboren gaat worden! Hier bleef Benthe rustig zitten tot 41.1 ;) haha! Hoop dat de kleine binnenkort toch eens buiten komt kijken hoor!

Jingels,
    Schiet al aardig op bij jullie ook! Fijn dat Jelte het zo goed doet en lekker naar zn zin heeft op de peuterspeelzaal. En nog altijd dus maar aan 1 borst, bijzonder eigenlijk ook zeg! Maar die is dus gewoon lekkerder joh ;)! Fijn dat er ook weer echt melk komt, je weet dat het werkt maar toch is het weer fijn denk ik om zeker te weten ;)! Hier vond ik het super toen ik na de bevalling weer steeds meer melk kreeg, had ergens gedacht dat het misschien niet meer zou gaan omdat ik toen met Malou en Ruben niet meer meer melk kreeg...tja waar je al niet aan kan twijfelen!

Maar met Malou en Ruben gaat het verder prima! Kletsen doen ze niet heel erg veel, blijft een beetje bij dezelfde woorden die ze altijd al deden, en af en toe proberen ze wat nieuws. Maar zijn nu druk aan het rennen en spelen enzo en samen onverstaanbaar brabbelen en dan beide heel hard gaan lachen. En verder is zusje pesten heel erg leuk op het moment...geen idee waar dat nou weer vandaan komt, maar hopen dat ze snel weer gewoon wat liever voor dr zijn ;)! En ze gaan 1x per week een dagje naar het kinderdagverblijf, waar hun het ook prima naar de zin hebben.

Met Benthe gaat het ook allemaal prima! Wat ik al schreef ik twijfel een beetje over de hoeveelheid voedingen. Denk eraan om er 1 minder te doen, maar aan de andere kant, waarom ligt ze als ik haar aanleg een minuut of 15 aan de ene kant te drinken en dan ook nog een minuut of 10 aan de andere kant te drinken. Als ze geen trek had zou ze toch zeker niet drinken...! Lastig hoor ;)! Maar vooruit, vind het eigenlijk ook wel prima zo! Lekker makkelijk en we hoeven niks te veranderen, dat is ook wel fijn!

Met mij gaat het wel weer wat lekkerder ;). Voel me weer beterder :D. Alleen wil temp nog niet naar beneden dus zitten we aan de paracetamol.

Zo dat was weer een mega stuk ego ;)! Sorry!
    Liefs, Hanneke!

4. raspberry

@Hanneke: ja, dat is het dus, met zo'n wiebelding ertussen en die beweegt gewoon van boven naar beneden en bij allergie gaat ie all in a sudden ineens van links naar rechts zwiepen. Iki heb heeeeel goed gekeken naar de hand van dat mens, maar kon haar niet betrappen op een beweging die die zwiep van links naar rechts verklaarde :) Ach, waarom zou ze ook, heeft ze toch helemaal geen belang bij dat er perse iets zou zijn waar Thirza allergisch voor is... Maar ik blijf bij dat soort dingen toch altijd wat achterdochtig. Heeft denk ik te maken met dat ik (nog) niet helemaal kan vatten hoe het nou werkt :)
    Iig komende dinsdag een afspraak bij de dietist, zodat we eens even een check kunnen doen of we beide voldoende binnen krijgen en zo niet: hoe we dat aan kunnen vullen.
    En eens zien of de dietist oplossingen heeft voor een paar prangende vragen: Is er een soja-vrije/koemelkvrije zuivelvervanger voor Thirza (want yoghurt was nou een van de weinige dingen die er vrij moeiteloos in gleden :(). En wat kan ik nou gebruiken ipv slagroom en creme fraiche? Nog geen alternatief voor gevonden namelijk :)

Klinkt goed met die koters van je :) Met Benthe zou ik ook lekker niets veranderen hoor. Als ze zo goed drinkt... zou ik zelf ook lekker wachten tot ze gaat miepen bij een voeding van: heb nog geen honger. Of als ze heel kort zou gaan drinken.

Lekker dat het weer wat beter gaat ook, :) Beetje vaag dat je dan zo koortsig blijft (of 'verhogerig', maar dat is geen nederlands woord geloof ik ;)).

Hier was vannacht weer beter en kolven gaat ook weer goed, dus de dame heeft wat regelnachten ingelast deze week Vannacht gelukkig maar weer 2 voedingen en dat merk ik dan gelijk weer in m'n energie :) Beter! Keuken weer schoon vandaag, trapkast opgeruimd, brooddeeg wat de kids van het weekend gemaakt hadden gebakken en nu staan er een zooi meringues te drogen in de oven, :) Lekkerrrrrr! (Moest mezelf even verwennen omdat een boel koekjes niet meer mogen :)).

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ben je even aan het volgen rozemarijke ;)
    MAar ben je al naar een natuur winkel gegaan?
    DAar kunnen ze je vast een eind op weg helpen.
    Mag Thirza ook geen soja?
    Anders koop je geitenmelk en kaas/ smeerkaas enzo.

er bestaat soja slagraam en room.
    Succes met je dieet!

6. raspberry

We hebben dinsdag een afspraak met een dietist, die kan me vast ook wat vertellen over waar ik een aantal dingen kan krijgen :) Nog niet zoveel tijd gehad om rond te kijken wat dat betreft, want Thirza is weer ziek :( Lijkt erop alsof haar lijf nu reageert op het weglaten van de koemelk. Alle zooi er even uit ofzo.
    De basics hebben we iig: geitenmelk en kaas zijn gewoon bij de super te krijgen, sojatoetjes voor mij ook. En aangezien Thirza ziek is, wil ze op dit moment eigenlijk alleen maar BV en hier en daar een korstje brood of een rijstewafeltje, dus ach... :)

Hoe is het met de rest? Goed weekend gehad?

7. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi meiden,

Ben hier al effe niet meer geweest, tenminste niet gereageerd wel af en toe ff snel gelezen.
    Geen puf om op alle berichten te lezen (zijn er nogal wat)
    Rozemarijke: dus KMA, das balen zeg. Al is het wel fijn dat er iets is gevonden.Hopelijk gaat t dieet snel werken.
    Hanneke, alweer wat beter?
    alle oudgedienden: leuk om te lezen dat zoveel (lang) hebben gevoed.
    alle zwangeren: geniet ervan of suc6 met de laatste loodjes
    alle anderen: sorry als ik iets belangrijks vergeet.

Ben nogal druk geweest met:

- flinke productiedip door komst van eerste menstruatie
    - productie weer omhoog zien te krijgen, gisteren eindelijk (?!) een regeldag door mevrouw zelf (dubbel zoveel voedingen als normaal en dat met 2 verjaardagen en een doorkomend tandje)
    - een doorgekomen eerste tandje
    - weer werken na vakantie, gelijk ook maar wat meer uren door drukte
    - een begrafenis die me mijn hele vrije dag kostte
    - ontsteking in mijn oog (bezoek huisarts, eeuwen wachten in de wachtkamer)

Achja, het voeden gaat nog goed en das het belangrijkste voor nu. Bijvoeding wil ze nog niet zo, merk ook dat wijzelf er weinig ritme in kunnen brengen omdat ze met drinken en slapen ook zo weinig ritme heeft. Iemand nog tips???
    Kolven nog steeds niet geweldig, straks wilde ik ff extra kolven, omdat ik voor morgen anders net iets te weinig heb:
    Krijg ik er zo ongeveer niks uit. Volgens mij kreeg ik gewoon geen TSR. Na een klein uurtje maar mee gestopt (50cc GRRR) Net genoeg voor morgen, maar had liever iets meer gehad. Wil altijd wat reserve in de koelkast hebben staan. (bij het kdv hebben ze nog reserve in de vriezer)

Nou soryy voor mijn lange egoverhaal.
    Zal hier weer wat meer lezen en reageren.

Liefs emmalotte
    Kolven nog steeds iets minder

8. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    hier ook een mama die borstvoeding geeft en best trots is!! mijn zoon Beau is pas zeven weken en ik hoop het net zolang vol te houden als jullie. Had voor de zwangerschap niet veel gelezen over borstvoeding en moet zeggen dat het me niet altijd mee valt maar ik zet door. Wordt er soms best onzeker van (heb ik wel genoeg?) en ook mijn omgeving reageert er niet altijd positief op. "Flesvoeding is toch veel handiger want mijn kind sliep met 4 weken al door", "moet hij niet naar 5 voedingen per dag want hij is al zo groot". Beau is inderdaad een grote vent. Hij was bij geboorte 4625 gram en 54 cm. Nu met 7 weken 59 cm en al 6100 gram. Borstvoeding doet het prima dus!!!
    Vind het een verademing om te lezen dat er meer kinderen zijn die geen echt ritme hebben/ tijdschema om te drinken want ik kreeg het idee dat dat echt moest (weer omgeving). Beau komt wanneer hij wil en dat is regelmatig om de 3 a 4 uur. Door te kolven soms weet ik dat hij voldoende krijgt. we hebben spruw gehad dus ik moest wel kolven om mijn tepels even rust te gunnen. En een voordeel is dat hij geen hekel aan de fles heeft die hij straks op het kdv ook zal moeten pikken.
    's nachts doet hij het prima en ik hoef er niet heel vaak uit. mijn vriend is van zondag avond tot donderdag avond weg door zijn werk en sta ik er alleen voor. Als hij er wel is haalt hij Beau 's nacht en legt hem bij me neer en kan ik even wat meer rusten.
    Wat ik wel merk ik dat mijn borstvoeding aan het eind van de middag wat minder is en dan is Beau ook wat onrustig. Zal ik dan wat meer moeten kolven om het wat op gang te brengen?? Beau wil ook niet echt slapen daarna en is vaak tot 7/8 uur wakker en overvemoeid dus huilen. :x Als nieuwe moeder niet heel fijn.
    Ook is mijn eetlust er niet beter op geworden door de borstvoeding. Vooral als ik na het eten moet voeden wordt ik wat misselijk. Ben ook al 6.5 kilo onder mijn start gewicht. Iemand die dit herkent?

9. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Kouf wat leuk om zien dat jou zoontje bijna net zo jong is als mijn jongste zoontje is!

Ik heb ook mijn zoons borstvoeding gegeven, en de jongste krijgt het natuurlijk nog! Ik vind het zo mooi om te geven, en wil het ook zo lang mogelijk vol houden deze keer!

10. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    he mouschy,

ze zijn inderdaad bijna even oud, leuk.
    heb net even je foto's bekeken en je hebt mooie mannen hoor!!
    ik zal eens kijken of ik foto's kan plaatsen
    maar dit is jouw derde dus borstvoeding deskundige :D.
    ik ben nog een leek en merk dat ik af en toe best een beetje onzeker ben.
    ik geniet enorm van onze momenten maar denk inderdaad ook snel dat er iets mis is met mijn voeding als beau huilt na het voeden en nog hongerig lijkt.
    's middags en 's avonds is mijn produktie ook niet geweldig, in ieder geval niet genoeg voor beau. ik kolf dan ongeveer 100 ml terwijl meneer wel 150 wil drinken.
    maar als ik naar zijn groei kijk weet ik dat er weinig mis is verder met mijn voeding. hij groeit als kool en ook zijn luiers zijn prima.
    moet zegen dat ik geinspireerd en gemotiveerd raak door de verhalen die hier verteld worden door de mensen die al veel langer borstvoeding geven.
    bedankt meiden!!:D

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je kind is ruim 6 weken lees ik. Het kunnen heel goed regeldagen zijn. Daarnaast is het vele komen ´s avonds en ´s middags een teken van clusteren. Een heel normaal verschijnsel met BV ( ook met KV trouwens,maarja KV onderdrukt het).
    Op BV.com kan je er alles over lezen.
    En niet onzeker zijn je kleine beer doet het uitstekend, en jij dus ook :D

12. raspberry

@kouf: wilde net ongeveer hetzelfde typen als jingels :)
    Clusteren en regeldagen. Je hebt zat voeding dus, maar door kleinere hoeveelheden per keer te drinken, krikt ie je productie lekker op en kan ie er voor de nacht lekker tegen aan :)
    Niet kolven dus, gewoon lekker aanleggen. Werkt veel beter: komt er veel meer melk uit.
    Ik heb toen wel, omdat m'n tepels helemaal beurs werden omdat ze van 4 tot 9 clusterde, een tijd tussendoor een flesje gegeven wat ik ofwel 's ochtends vroeg extra afkolfde, en later toen ze rond 7 ging slapen en dan doorsliep tot 2/3 's nachts, kolfde ik de hoeveelheid van dat flesje dan rond 22/23 af.

Hier een dame die nog steeds ziekig is, maar wel 2 redelijk goeie nachten qua voedingen (wel wakker geweest, dat dan weer wel, dus niet dat ik veel geslapen heb de afgelopen nachten :(). Maar zowel gisternacht als vannacht heeft ze gedronken om kwart over 12 en toen om kwart over 6. Geloof ik. M'n geheugen begint een beetje een zeef te worden :( Kan ook al niet meer rekenen: vandaag met een van m'n jongeren aan het uitzoeken hoe het met zijn vakantiedagen zat en toen wist ik niet eens meer hoeveel 8 keer 6 was :( Moet geen IQ-test doen momenteel, geloof ik :S

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Emmalotte,
    Hoop dat het daar nu weer wat rustiger blijft! Zien je wel weer een keer verschijnen!

Kouf,
    Welkom hier ;)! En verder geloof ik dat ik me aan sluit bij de reactie van Jingels (en misschien ook van Rozemarijke, maar ben nu even te lui om die te lezen)

Rozemarijke,
    Het is dus toch ongeveer hetzelfde! Ik weet niet precies hoe het verder gaat hoor, heb er verder nooit meer iets van gevraagd eigenlijk. Succes morgen bij de dietist. Hoop dat hij/zij wat adviezen heeft voor jullie! Beterschap voor die kleine meid! Hoop dat het snel weer wat lekkerder gaat hoor! Hoop dat er nu schot in de zaak zit nu er een en ander gaat veranderen!

Owja een IQ test moet je ook sowieso niet doen hoor, haha! Dat tellen ken ik overigens! Al een hele tijd geleden, maar ik zat dus aan tafel tegenover Leander en moest tellen wat 5 + 6 was! Dus ik ... 5 en 6 is ... uhm ... uhm ... 6 en 5 (ff omdraaien, misschien is dat makkelijker) ... uhm ... uhm ... wil vingers erbij gaan nemen roept ie 'ELF' ... ik weer hou nou op met je elf ik probeer te tellen en als je erdoorheen roept kan ik het nooit natuurlijk! Whaha! Echt blunder van de eeuw ;)! (terwijl ik op de middelbare school altijd erg goed in wiskunde en economie was ;) haha!)

Hier idd prima met de kindjes! En we hebben idd besloten niets te veranderen aan het voeden. Wel 1 dagje geprobeerd, ipv 06.00, 09.00, 12.00, 15.00, 18.00, 21.00, 23.00-24.00, 03.00 te voeden hebben we haar om 06.00, 09.00, 12.00, 16.00, 19.00, 23.00-24.00 gevoed en de nachtvoeding zou om 03.00 zijn, maar mw was om half 2 al wakker (niet huilen) maar toen dus aangelegd en om half 4 wederom wakker (niet huilen) dus toen weer aangelegd. Kortom we houden het wel op het oude schema ;)! Haha!

Verhogerig is idd een gek woord ;) Haha! Maar wij zeggen idd ook koortsig, geen idee of dat een nederlands woord is eigenlijk. Maar ivm die verhoging vandaag toch bij de huisarts geweest en bloed laten prikken, uitslag is niet veel duidelijk, nu afwachten en over 3 dagen nog niet minder, dan een antibiotica kuur gewoon om te kijken of dat helpt.

Ow en gekke Ruben heeft vandaag weer geprobeerd om tiet te lurken ;) heb het niet toe gelaten verder ofzo en had ook gedacht dat ie het allang weer vergeten was dat hij daar ook kon drinken (of het komt omdat we altijd zeggen dat Benthe even wat gaat drinken en dat drinken uit de borst komt). Maar vooruit, wel even grappig, vooral dat ie zelfs een beetje nijdig werd dat ie niet mocht van mij.

Liefs, Hanneke!

14. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    bedankt voor jullie reacties.
    ik zal hem aan het eind van de dag wat vaker aanleggen om de produktie op gang te helpen. (ik neem aan dat jullie dat met clusteren bedoelen)
    regeldagen zijn het niet die hebben we al gehad en dat heb ik geweten ook. (beau is 7 weken en was een week te laat)
    we hebben samen gecampeerd op mijn bed:D de hele dag niets gedaan en Beau steeds als hij een honger signaal afgaf aangelegt (en dat was vaak)
    vermoeiend maar ook heel gezellig.
    ik heb een voorraad in de vriezer die ik hem eventueel nog extra kan geven tot mijn produktie voor de avond voldoende is.
    de rest van de dag gaat goed en ook 's nachts geen klagen. hij slaapt dan soms al stukken van 6 uur.

15. raspberry

@kouf: hoe gaat het nu? Als je kleintje de nachten al doorslaapt, heb je overigens voldoende melk hoor, dan is het clusteren echt om een voorraad voor de nacht op te bouwen...

Hier per vandaag terug naar volledige BV, vanwege eliminatie voor de KMA. En ik zelf op streng dieet :( Geen melk, geen soja, geen ei, geen noten en geen vis. Dan blijft er dus echt weinig over... pfff. Gelukkig is dat maar voor 2 weken, daarna moet ik zelf langzaam dus weer de 'risicostoffen' gaan herintroduceren.
    Benieuwd hoe het zal gaan :( Heb verder maar niks gepland, lekker thuis met de kleine meid en veeeeeel drinken maar om te zorgen dat m'n productie het gaat trekken om weer volledig BV te geven...

16. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    he rozemarijke,

beau zit volgens het boekje oie ik groei in een sprongetje (ja je gaat wat lezen om je kind te begrijpen). ik moet ook eerlijk zeggen dat alle symptomen goed overeen komen met beau zijn gedrag. dit heeft hij overigens sinds gister echt duidelijk.
    dat onrustige aan het eind van de dag is echter een structureel iets. maar ik leg hem nu wat vaker aan dat vindt hij heerlijk en past ook weer prima in zijn behoefte tijdens deze sprong:D
    we leren elkaar steeds beter kennen en het vertrouwen wordt steeds groter. De slaapuren 's nachts zijn ook iets korter maar nog steeds minimaal 3 uur.

maar jouw situatie is behoorlijk heftig zeg. het valt me wel op dat je 2 weken op dieet moet en dan weer rustig gewoon mag eten? ik was in de veronderstelling dat je dat maanden moest vol houden. of is dit om te zien of het effect heeft op Thirza?

17. raspberry

Ja, als ik straks weer koemelk ga eten en ze reageert er dus op, betekent dat dan een permanent koemelk-vrij dieet, (althans, zolang ze nog BV krijgt ;)). En voor haarzelf zal dat dan betekenen dat we elk half jaar weer een paar dagen koemelk moeten proberen om te kijken of ze nog steeds reageert, (veel kindjes groeien er over heen, ongeveer 30% niet).

Die sprongetjes, och pfff, ik weet het nog hoe je in het begin echt elke keer kunt hebben van: Wat is dit nou weer?!? Vermoeiende tijd, alhoewel ook leuk :)
    Oei ik groei is wel een leuk boek erbij dan. Hier had Thirza de eerste sprongetjes volgens het boekje en daarna was dat weg, nu doet ze niks meer volgens het boekje... Maar onderhand vertrouw ik wel op m'n eigen intuitie, dat scheelt ;)

18. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    dat is wel even een geregel en gepuzzel dan voor jullie met dat dieet. ook voor anderen in het gezin bedoel ik. ik las net al even op een ander topic dat er gelukkig bij sommige winkels op het etiket een waarschuwing staat voor allergieën, dat scheelt een beetje. hoe groot is de kans dat het geen kma is? ik weet namelijk niet hoe ze dat verder testen.

we zijn deze dag met sprongetje redelijk doorgekomen zolang beau maar lekker bij me mocht zijn. hij is om 7 uur naar bed gebracht en was zo moe dat hij zonder huilen direkt in slaap viel. benieuwd hoe laat hij straks weer komt. :)
    het is inderdaad best vermoeiend maar wel heel leuk om te zien hoe snel hij dingen leert. mijn vriend is van zondag avond tot donderdag avond vanwege zijn werk weg. en als hij thuis komt ziet hij al vaak verschil in geluiden en bewegingen die beau die dagen heeft geleerd.
    ik had al gelezen dat het boek "oei ik groei" de eerste weken het meest wordt gebruikt en dat het daarna niet meer klopt. maar ja, eigenwijs en toch kopen. wil het toch zelf zien. en als het deze tijd wat rust geeft vind ik het een prima aankoop. :)

19. raspberry

Ja, mijn man eet dus ook de warme maaltijden koemelk-ei-en soja-vrij :D Voor de rest is het goed te scheiden natuurlijk.
    Maar 't is een aardig gepuzzel. Bijvoorbeeld wat je op brood doet. Veel vleeswaren kunnen niet, (maar hou ik toch al niet zo van), kaas dus sowieso niet, dus zoet blijft eigenlijk over. Dacht ik vanmiddag: goh, laat ik dan eens kijken of bebogeen kan (van die caramelpasta). Zit daar OOK al koemelk in!
    Ik heb gelukkig wel een boekje van de dietist mee waarin eigenlijk alle huis-tuin&keuken dingen staan, dus dan kunnen we op de bank uitzoeken wat we kunnen eten en niet en van welk merk we bepaalde dingen moeten halen...
    Maar echt bizar waar allemaal melk in zit. In Rivella bijvoorbeeld: daar zitten ook melkbestanddelen in. En in Taksi. Echt dingen waarvan je van je levensdagen niet bedenkt dat er melk inzit... onvoorstelbaar!
    Nouja, 't is maar tijdelijk, voor mijzelf dan. Voor Thirza zal het wat langer duren waarschijnlijk. Ik denk wel dat het KMA is, terugkijkend is de eczeem verergerd nadat ze yoghurt zelf is gaan eten... Misschien dat er ook nog wel andere allergieen spelen, maar de koemelk is sowieso wel. Nouja, hopelijk groeit ze eroverheen...
    Onze eerste volledig-borstvoedingsdag is overigens in het water gevallen. Ze viel gewoon op mijn bord aan toen wij aan het eten waren. Honger! Lekker! (Had om 6 uur nog bv gehad, maar dat maakte blijkbaar niet uit). Toch maar wat sperciebonen gegeven dus: die zijn toch echt wel veilig... dacht ik zo :) Dat is gewoon echt niet meer te doen, op deze leeftijd volledig BV. Zelfs voor een dag dus al niet :( Nouja, ze krijgt dus gewon eind van de dag wel een groentehap, heb ik besloten, en dat worden bij deze dus boontjes. Eerstvolgende herintroductie wordt iets van fruit dan, zodat we terug kunnen naar twee vats-voedsel-momenten per dag :)

Sjonge, da's best heftig als je man zoveel van huis is! Ik ben echt zo blij dat manlief hier veel over kon nemen: ik had het nooit gered in m'n eentje!

20. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    sorrie heb een tijdje niks van me laten horen. Hier alles nog steeds goed. Zitten op 1 voeding, alleen de ochtendvoeding. Vooralsnog gaat dit goed. De late avondvoeding deed ik alleen voor mijn productie en niet meer voor Mila.
    We zien wel hoelang we met deze voeding doorgaan en hoe lang het nog kan qua productie.

Deel Deze Pagina