Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    ik kom even klagen want ik heb vandaag een rot gevoel overgehouden nadat ik beau heb opgehaald bij het kdv. sorry alvast.

beau had weer niet gedronken uit de fles op het kdv. Ze kregen er niets in zeiden ze. Hij lag wel "gezellig" in de box en hij kreeg een grote glimlach toen hij me zag. heerlijk om te zien.
    de laatste voeding die hij van mij had gekregen van om 12.15 uur. toen we om half 6 thuis kwamen had hij dus grote honger. heb hem een fles kv gegeven omdat dat het snelst klaar was, had zelf net een uur daarvoor gekolfd. hij dronk het voor de helft op 80 cc en viel toen in slaap op mijn arm.
    heb toen vriendlief gebeld om dit probleem met hem te bespreken. Ik moet volgende week weer werken dus is het wel belangrijk dat beau op het kdv drinkt. hij is gewend aan de fles (drie soorten) en kan ook bij anderen drinken. krijg ik een rationeel verhaal te horen dat beau toch moet leren drinken en dat hij dat ook vast en zeker gaat doen als hij honger krijgt bla bla bla. ( hij bedoelde het goed hoor maar het viel even slecht). Het emotionele aspect werd vergeten. hoe kan ik nou rustig op mijn werk zitten als mijn kleine mannetje niet drinkt op het kdv? het is ook nog eens 40 minuten rijden van werk naar kdv dus kan ook niet snel heen en weer. werd er echt even verdrietig van toen ik naar die kleine beau keek, slapend tegen me aan.
    nou hebben we afgesproken dat beau morgen de hele dag naar het kdv gaat ipv een middag en ze het nog eens gaan proberen. mocht het niet goed gaan dan ben ik binnen 10 minuten daar. loop nu met een doek om mijn lichaam zodat het naar me gaat ruiken. hopelijk helpt dat wat. zal van de week ook eens aan mijn buurvrouw/vriendin vragen beau de fles te geven als ik niet in de buurt ben. het zal allemaal wel weer goed komen maar had er een rot gevoel bij vanmiddag.
    zo, het lucht niet helemaal op maar het is een begin. en morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. (probeer mezelf even op te peppen:D)
    @rozemarijke: ik reageer een volgende keer op je verhaal, ga nu even eten en daarna op de bank met m'n nieuwe boek en een pot thee:)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@kouf: vervelend he? Hier ook flesweigerdrama's, maar dan dus wel een krijsend kind. En ook ik moet buiten de spits min 40 minuten rijden, in de spits min anderhalf uur). Ben een aantal keren ervoor uit m'n werk terug komen rijden, erg vervelend :(
    Maar... ze overleven het wel :) Het gaat volledig tegen je gevoel in en dan denk je echt van: Ik stop met werken, dit kan zo niet... Maarja, da's hier niet echt een optie en al met al overleeft ze een tijdje huilen ook wel weer zolang ze in die tijd wel getroost wordt. Hier is het een paar keer gebeurd dat ze dan uiteindelijk in slaap viel (van vermoeidheid ws ook wel erbij) 5 minuten voor ik dan thuis was... Tja... kom je daarvoor terug ;)
    Andere keren wel echt nodig hoor, dan kwam ik het huis in naar een brullend kind toe, en zodra ik haar dan overpakte, was het goed....
    Bij de gastouder is het hier trouwens altijd goed gegaan, geen drama's. Denk dat de andere omgeving hielp voor Thirza om te denken: Tja, hier krijg ik geen BV, dus ik moet wel. OP een gegeven moment ging ze daar zelfs gewoon zelf uit het flesje drinken (zelf vasthouden), terwijl ze bij papa uit alle macht weigerde! Eigenwijsje...
    Maar het komt vast goed :) Geniet lekker van je pot thee en sterkte morgen!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jingels,
    Joepie! Eindelijk verlof! Lekker meid! Nu nog even genieten van die kleine in je buik en dan alweer een kleintje uit je buik! Super hoor!

Mupkuh,
    Fijn dat alles goed gaat bij jullie! En eten gaat al erg goed dus, super!

Rozemarijke,
    Dankje voor je lieve berichtje :D! Al vind ik het hebben van 3 kindjes geen excuus om niet voor je kindje te willen zorgen door haar niet te willen voeden, maar vooruit ;)! Voelde wel erg fijn om jouw en Kouf's reactie te lezen van de week! Bij jullie dus altijd maar verschillend! Wel bagger hoor! Gewoon nooit weten waar je aan toe zou zijn, lastig lastig lastig! Wel erg fijn dat de exceem zo goed als weg is.

Kouf,
    Jij net als Rozemarijke, super bedankt voor je lieve bericht! En fijn dat de kleine geen last heeft gehad van de inentingen hoor! En zeker/onzeker zijn over de borstvoeding, ik vind het super hoe je er dus nu al in gegroeid bent om gewoon zeker te zijn van wat je doet en hoe je het doet! Hou dat vol meid :D! Hmmm niet drinken op het kdv is natuurlijk wel erg lastig. Hoewel hij waarschijnlijk niks te kort komt, hij gaat het gewoon weer bij jou inhalen. En het weigeren kan ik je helaas voor jou en gelukkig voor mij niet mee helpen, hebben wij nooit gehad namelijk.

Sorry voor wat en wie ik vergeet!
    Hier alles nog hetzelfde! Incl het kolven rond 20.00/20.30 en niet voeden rond 21.00 maar flesje bv geven ;)!
    Liefs, Hanneke!

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hoi meiden, ben al weer lang niet geweest. De tijd vliegt voorbij!

Hanneke je moet lekker doen waar jij je prettig bij voelt. Misschien "hoort" het dan niet zo (tja en hoe hoort het dan wel? ieder zoekt toch zijn eigen weg er in). Je geeft toch maar mooi nog BV. Dat kunnen velen je niet nazeggen hoor.
    Lekker doorgaan op de manier die voor jullie allemaal goed is.

Jingels geniet van de vakantie en je verlof

Mupkuh lekker dat ze zo goed eet. Ze eet iig meer groente dan Mila

Rozemarijke ik lees dat je kloven hebt? Joh wat vervelend. Heb je daar vaker last van?
    Fijn dat het eczeem bijna weg is

Kouf wat vervelend dat het zo is gegaan op het kdv. Ik kan me je rotgevoel zo goed voorstellen. Mila heeft heel lang flesgeweigerd maar ik lees dat Beau wel kan drinken uit de fles. Hopelijk is het doordat alles nieuw is en dat hij veel indrukken op moet doen. Ik weet niet of ze binnen het kdv een rustig plekje kunnen opzoeken? zodat hij wat rustiger de fles kan drinken?

Hier alles goed. Vandaag is Mila al weer 13 maanden. Wat gaat het hard.(te hard) 1 voeding gaat ook nog steeds goed. Heb wel het idee dat het binnenkort is afgelopen, de interesse van Mila neemt af en volgens mij staat 1 borst droog. Maar dat is ook prima, mooi hoe dat gaat met geleidelijk afbouwen, je went ook aan het idee.
    Mijn meisje wordt ook steeds slanker. Het BV-vet gaat er af nu ze zo goed kruipt. We hoeven pas terug naar de orthopeed voor haar heupjes wanneer ze kan lopen, dus we hebben nog ff.

5. raspberry

Jep, kloven hier idd :( Gelukkig maar aan 1 kant, maar my goodness... ik weet weer helemaal hoe zeer dat ook al weer deed :(
    Heb er na de eerste dagen geen last meer van gehad, maar nu dus ineens wel weer. Ik denk dat het door de tandjes komt eigenlijk, maar wel apart dat het dus aan een kant wel is en aan de andere kant niet... Heb bedacht dat ik vandaag verder maar met tepelhoedje ga proberen te voeden, want het blijft maar open :( Vanochtend enkel met de andere kant gevoed en de kloof-kant gekolfd, maar daar ging het ook weer van open... schiet niet echt op dus :( Bepanthen helpt ook niet echt, en de afgelopen dagen een snotterige Thirza die steeds opnieuw aanhapt ook niet echt...
    En nu ziek thuis.. pfff, kon er allemaal ook nog wel bij :( Deze mama is even helemaal total-loss :(

6. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Rozemarijke, fijn dat de eczeem bijna weg is zeg. Vanisha heeft 1 klein plekje. Maar ik heb dan vroeger ook flink onder gestaan en mijn vriend ook. Een ook super dat ze een stuk rustiger en vrolijker is. Lijkt me en goed gevoel om te weten waar het nu van komt.

@ Kouf, lastig is dat he als ze dan niet willen drinken. Vanisha weigert ook compleet de fles. Opzich niet zo heel erg want ik werk niet. Maar zo word het ook een stuk moeilijker om ergens heen te gaan. BInnenkort vrijgezellenfeest maar ik kan niet mee. Wel jammer maar ga Vanisha niet laten verhongeren daarvoor. Ook kan ik neit naar een cursus toe daarvoor. Maar ga gewoon geen uur rijden. Vanisha van tevoren eten geven. En alsnog laten honger rijden omdat het niet uitkomt. Ze hebben daar wel proffesionele opvang maar toch.

Sorry moest het even kwijt ;) Want sommige kijken je behoorlijk raar aan helemaal omdat je na een half jaar nog BV geeft.

Op de bruiloft moet ze dus ook mee ondanks dat het niet de bedoeling was. Maar Vanisha hoort gewoon bij mij en anders hebben ze pech ;)

7. LadyJenn75

LadyJenn75 Actief lid

19 dec 2008
    190
    0
    0
    Hoi hier ook n BV-fan
    Ik heb mijn zoon en dochter beiden een jaar lang gevoed met BV, en dat ben ik nu met kindje nr.3 ook van plan.

Ik heb al wel n borstontsteking achter de rug..maar gaat allemaal weer helemaal okay!!!

Hoelang geven jullie bv?? Hoe lang zijn jullie van plan bv tegeven???

8. raspberry

Ik geef vandaag precies 10 mnd BV. Ik was van plan om naar Thirza's eerste verjaardag af te bouwen op de ochtendvoeding na en die erin te laten zolang ze zelf zin had en het goed liep. Maar sinds een week of 3 is duidelijk dat Thirza een koemelkallergie heeft, en voor 1 enkele voeding per dag ga ik zelf niet een superstreng dieet volgen, dus de planning is hier nu om naar haar eerste verjaardag toe gewoon volledig af te gaan bouwen.
    Maar goed, ik heb al een paar keer een planning gehad en elke keer loopt het anders. Ik heb dus ook bedacht dat ik eerst maar eens ga zien hoe het met de allergie gaat lopen enzo, en vooral ook of Thirza bijvoorbeeld straks soja kan gaan gebruiken als alternatief, en aan de hand daarvan maar eens verder te gaan kijken. Als ze straks helemaal niks anders kan verdragen, kan het best zijn dat ik -net als een vriendin van mij- zo lang mogelijk doorga met iig zoveel voedingen als ze aan calcium nodig heeft, (dat zullen er 2-3 zijn denk ik). We zien het wel :)

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Chacha,
    Daar alles dus goed! Fijn hoor! Wel maar afwachten dus hoe het verder gaat met de bv, maar idd denk als je het zo aan ziet komen en het zo geleidelijk gaat, het wel fijn is. Zomaar abrupt stoppen is lastiger voor jezelf denk ik. En dankje, ze krijgt idd alleen bv, ook al tijdje nu geen kv meer erbij ;)! Dus het is gewoon goed zo.

LadyJenn,
    1 jaar de kleine aan de borst is natuurlijk een super voornemen! En moet je vast gaan lukken met ruime ervaring dus van de twee andere kindjes ;)! Ik voed onze derde nu bijna 6 mnd en weet nog niet wanneer ik ermee ga stoppen. Kan volgende week zijn, maar kan ook pas volgend jaar zijn. Kortom we zien wel waar het schip strand ;)!

Mupkuh,
    Weet niet hoe belangrijk die cursus voor je is, maar kan je haar niet meenemen en dan daar naar die opvang doen en dan gewoon als je moet voeden dan maar even een half uurtje cursus missen. Dat is natuurlijk beter dan heel de cursus missen, snap je? En verder gewoon lekker blijven voeden, onzin dat het genoeg is met 6 maanden, als het na die tijd niet meer nodig was, dan hadden ze ook niet meer gedronken (borst/fles) hoor ;)!

Rozemarijke,
    Bij jullie blijft het gewoon een beetje hetzelfde he? En lastig zeker nu je die dingen moet gaan besluiten? Maar nu dus aan het afbouwen met de bv zodat je met haar eerste verjaardag stopt? Of hoe wil je het gaan doen? Sorry allemaal vragen ;)! Zal stoppen ;)! Hoop dat je in ieder geval toch een beetje kan slapen snachts! En beetje laat, maar wat super dat ze al gaat brabbelen/praten en dus Amen probeert te zeggen na het bidden! Leuk he hoe ze zoiets gewoon kunnen :D!

Ow en het is toch werkelijk niet te geloven he hoe minderwaardig kunstvoedingsmoeders zich voelen ofzo! Tjonge :$! Zien jullie ook zovaak langs komen in topic's dat ze over willen stappen op een ander merk omdat die 'veel' goedkoper is? Zeg ik in een topic dat ik als redenen voor een bepaald soort voeding vaak de kosten langs zie komen, komen er meteen reacties van mensen die zich blijkbaar slechter voelen omdat ze goedkopere kunstvoeding geven. Daar valt mn pet toch vanaf zeg! Normaal is het altijd dat ze zich blijkbaar minder voelen omdat ze geen borstvoeding geven en daarom in de aanval 'moeten', nu zelfs welk merk kunstvoeding je geeft waarbij de een dus beter zou zijn als de ander door het merk dat ze kiezen...! Whaha, niet te geloven, zo gefocust op het beter zijn blijkbaar!
    Liefs, Hanneke!

10. raspberry

@Hanneke: haha, aan die discussies ga ik me maar niet wijden. Wij hebben nu trouwens sowieso niet meer de optie van goedkope KV voor achter de hand, hahaha. My goodness, wat is die HA-zooi DUUR zeg! Volgens mij best onnodig dat het zo duur is, want ik heb nu bijvoorbeeld ook ei-vervanger gekocht, en ik had 2 opties: die van Nutricia en het goedkoopste online-adres was dan 27,50 voor 500 gram. Of bij de reformzaak, en daar heb ik 3,89 betaald voor 200 gram. Zal best verschillend spul zijn, maar als ik even omreken komt die van de reformzaak op nog geen tientje voor 500 gram. Een prijsverschil van 17,50... gewoon omdat het 'nutricia' heet?
    Maar goed, da's weer een ander verhaal :)
    Ik kan me trouwens nog steeds geen voorstelling maken bij uitspraken als 'ik ben gewoon geen type voor borstvoeding'. Ik vind KV moeders heus geen slechtere moeders, maar ik snap niet hoe mensen het krijgen van een kind los kunnen koppelen van het geven van borstvoeding: die twee horen toch gewoon bij elkaar? Of ben ik dan gek? Maar dus niet van; dan zijn moeders die de fles geven slechter ofzo, maar ik krijg het gewoon niet gesnapt... Kijk, als BV niet lukt, of heel moeizaam gaat, of je kindje is rustiger op de fles, dan snap ik nog wel dat niet iedereen zin of energie heeft om er heel veel moeite in te steken om de BV te laten slagen. En dat je na verloop van tijd doordat je bijvoorbeeld aan het werk moet weer, (deels) stopt met Bv snap ik ook wel, maar dat je het uberhaupt niet probeert, daar snap ik echt geen reet van. Zonder waardeoordeel dus, maar ik SNAP het gewoon niet, hoe die twee dingen van elkaar losgekoppeld kunnen zijn. Maar goed, da's ook weer een ander verhaal :)

Ik wil hier als het even kan afgebouwd hebben rond Thirza's eerste verjaardag, dan kan ik tenminste weer normaal gaan eten. Maarja, dat kan wat mij betreft wel alleen als ze een melkvervanger kan verdragen, want als ze straks ook geen soja kan hebben, denk ik dat we het toch nog maar even wat langer vol gaan houden, maar misschien dan wel volledig kolvend... kijken of dat werkt en of ze dat pikt ;) Ik heb namelijki niet zo'n goed gevoel bij de HA-KV, daar zijn de eiwitten dan wel in stukken gebroken, maar ik heb toch zoiets van: Ja, maar in de BV zal dat ook zo zijn, dat als ik melk dirnk, dat dan de koe-eiwitten in stukken terug te vinden zijn in mijn BV. Kan me er geen voorstelling bij maken dat die in z'n geheel in de BV terecht komen namelijk. En dus denk ik dan: als ze op de BV al gereageerd heeft, dan gaat die HA-KV heus niet in een keer opeens wel goed vallen...
    Maar goed, we zien wel, 't is toch steeds dat de plannen die ik maak, anders lopen, dus tja...
    Op dit moment iig verre van afbouwen, door het dieet. Zit nu overdag (tussen 7 en 19) op zo'n 4-5 voedingen, dan 's avonds nog zeker 2 en dan de nachten nog: momenteel varieert dat dus van 3-5 voedingen ook nog. Meestal dan, want vannacht ging het weer anders (19, 19.45, 21.15, 0.00, 1.45 en toen wakker tot 4.00 maar niet willen drinken en na nog een keertje wakker en jengelen om 5.00 heeft ze dan nog geslapen tot 7.15 (of ik heb haar gewoon niet gehoord)). Op zich mag ze dat qua voedingen van mij wel vaker doen, maar dan wel gewoon slapen :(
    Benieuwd iig hoe laat de dame vanochtend weer aan bed toe is. Ik ben het nu al :(

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen!

Ben ik ook weer even. Hoop dat jullie niet denken van 'wat komt zij nou weer doen?' Vind het namelijk toch wel fijn om te lezen hoe anderen het doen met BV en alleen meelezen is ook zo stiekem he ;) Bij de febmama's zijn we nog maar met een klein groepje BV'ers, maar merk toch wel dat je veel aan elkaar hebt en elkaar blijft motiveren.

@ Hanneke, als het voor jou rust geeft om het zo te doen, is het prima toch? BV is top, maar het moet wel leuk blijven ;)
    Haha, jij moet ook heel niet reageren in dat soort topics :p
    Moet wel eerlijk zeggen dat ik ook nooit het 'type' was voor BV. Maar ik wilde het wel graag proberen omdat het het beste is voor de baby, dus ben op cursus gegaan bij borstvoeding natuurlijk. En nu geef ik al ruim 7 mnd BV en ben nog niet van plan te stoppen, hoe gek kan het lopen he ;). Ik snap overigens niet mensen het uberhaupt niet proberen, overstappen op KV kan altijd nog!

@ Mupkuh, so hee wat eet je dochtertje al goed bijvoeding zeg! Hier gaat het de ene dag beter dan de andere dag. Geef sinds deze week ook wat brood(korst) en dat vind ie erg lekker, echt grappig!
    En heel herkenbaar wat je zegt dat mensen het raar vinden dat je na 6 mnd nog steeds (?) BV geeft! Veel vinden het na 3 mnd al raar. ;) Dat krijg je in een maatschappij waar KV de norm is geworden, aan ons de schone taak dit veranderen, haha

@ Kouf, balen he om weer aan het werk te gaan. Ik zag er niet eens zo tegenop na mijn verlof, maar tis mij toch wel tegengevallen. Ik heb deze maand mijn baan zelfs opgezegd, dus per 1 november ben ik fulltime mama!
    Vervelend dat Beau (leuke naam trouwens!) niet dronk op het KDV, maar misschien heeft dit ook met wennen te maken? Ik zeg ook maar wat hoor ;) Succes ermee!

@ Rozemarijke, beterschap! Wat balen ook van je kloven zeg!! Hopelijk geeft een tepelhoedje verlichting.
    Vervelend dat flesweigeren! Gelukkig pakt ze de fles bij de gastouder wel!
    Gefeliciteerd met je 10 maanden BV!

@ chacha, haha het BV vet gaat eraf! Bij een maand of 13 dus, hmm.. dan hebben wij nog even (want BV vet heeft Thije genoeg ;))
    Mooi om te horen hoe het gaat met geleidelijk afbouwen, ik hoop dat het bij ons ook zo zal gaan.
    gefeliciteerd trouwens met Mila haar 13 mnd en jouw 13 mnd BV!

@ LadyJenn, gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!
    Ik geef nu ruim 7 mnd BV en wil dat geleidelijk gaan 'vervangen' door vast voedsel. We zien wel hoe het gaat.

Ik las trouwens dat er binnenkort in Amersfoort een borstvoedingsdag oid is, gaat iemand van jullie daar naartoe?

Fijne dag allemaal!

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hoi dames,

Even een klein vraagje. Ik wil heel graag borstvoeding gaan geven en heb gister voedingsbh's gekocht.
    Op aanraden van de winkelmevrouw van Prénatal heb ik maat 85E gepakt (normaal 80D) Ik heb ze gepast en in eerste instantie leken ze goed te zitten.
    Bij thuiskomst heb ik ze nogmaals aangetrokken en even goed bekeken. Nu ben ik gaan twijfelen, de omtrek is goed, de band loopt mooi recht maar de cup sluit niet goed aan naar mijn mening. Mijn lingerieconsulente hamert er altijd op dat alles goed aan moet sluiten en dat doet deze bh niet. Hij gaapt een beetje bij de schouderbandjes aan de voorkant en het tussenstuk (tussen m'n borsten) gaapt behoorlijk. Nou heb ik altijd beugels en bij deze is dat niet dus weet niet of dat normaal is? Of zijn ze toch niet goed? Een D zat echt veelste strak dus vandaar dat ik E heb gepakt.
    Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Sterre, wat goed dat je BV wilt gaan geven!
    Ik heb mijn voedingsbh's pas na de bevalling aangeschaft. Was ik wel blij om, want mijn borsten waren toch weer veranderd. Onze kraamzorginstantie heeft een winkeltje en de kraamverzorgster had diverse bh's in diverse maten meegenomen zodat ik thuis kon passen, ideaal dus.
    Heb er nu ook een paar met beugels (via www.prettymum.nl), vind ik toch lekkerder zitten.
    Succes met de laatste loodjes!

14. raspberry

Ik heb normaal ook altijd beugels, maar nu dus al eeuwen voedingsbh's ;) Bij mij sluit ook niet alles aan, zoals je het beschrijft klinkt het wel prima hoor :) Vooral dat het tussen je borsten gaapt, klopt wel. Hier bij het minste beetje stuwing al dat m'n borsten helemaal tegen elkaar aangeduwd in de bh zitten...

Hmm, dochterlief kruipt hier net enthousiast naar de TV-kast, gaat plat op de grond liggen en graait onder de kast (zit een kleine opening waar je met een kleine hand tussen kunt) en vist er een dvd-hoes onder weg. Toch eens vaker onder die kast kijken als we wat kwijt zijn. En toch handig dan, zo'n dreumesje ;)

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rozemarijke,
    Ja handig he ;) die oogjes zien alles en ruimen het zo lekker voor je op! Haha! Allemaal maar afwachten dus! En je kan een goed plan maken, het gebeurd idd toch altijd anders. Tja die kunstvoeding is idd duur ;)! Haha! Wij betalen ook 16 euro per pak, waarvan meer dan de helft elke keer in de container gaat ivm houdbaarheid. Maar toch, maakt toch niet uit of dat pak nu 5 of 50 kost? Je zult het toch nodig hebben als je het nodig hebt ;)! En dan mag je vooral niet zeggen dat mensen voor een bepaalde voeding kiezen omdat het goedkoper is dan een andere. Snap niet wat daar mis mee is ;)! Mensen gaan toch ook naar de Aldi omdat dat goedkoper is dan de AH, dat mag toch ook gezegd worden? En die gaan daar toch ook niet heen omdat ze het zo een gezellige winkel vinden? (sorry vind de aldi echt zo een vreselijke rotzooi winkel met onvriendelijk personeel, vandaar mijn vooroordeel ;)). Overigens die ha is misschien juist helemaal niks voor jullie, volgens mij moet je dan Pepti (voor gewone kma) of Nutramigen (voor ernstige kma) die twee zijn als het goed is of in ieder geval die tweede helemaal zonder koemelk. Maar de prijs daarvan wil je niet weten ;) word wel vaak (als het voorgeschreven is) vergoed door de verzekering overigens! Mag ze trouwens wel geitenmelk? Of ook niet? Er is ook geitenmelkkunstvoeding zegmaar ;)!

En kunstvoedingsmoeders slecht, zou wat zijn als IK dat ging zeggen he ;)! Haha! Ben minstens even slecht dan :D!

Over het helemaal niet beginnen met de borstvoeding, dat kan ik niet snappen. Hoewel ik er door ziekte en gewoon niet meer zien zitten er wel aan heb gedacht in de zwangerschap om bij Benthe niet meer met de borstvoeding te gaan beginnen

Marriedgirl,
    Ja tjonge wat kom jij hier nou weer doen zeg! Pffff! Whahahaha! Onzin natuurlijk! Je komt maar lekker langs hoor! Gezellig! Het is hier zo rustig, wat leven is juist leuk! En dankje, zoals we het nu doen blijft het leuk idd en ik vind het nog leuker dat ik al een week ofzo helemaal geen kv meer aan haar laat geven! Fijn dat je bij de feb mama’s nog wat steun aan elkaar hebt ook! Denk je dat het ooit weer de norm zal worden om borstvoeding te geven (en dan echt geven, dus niet na 3 mnd ofzo stoppen, niks ten nadele van wie dan stopt, maar dat is uiteindelijk toch langer kv geven dan bv ;)). Ik ben eigenlijk ‘bang’ dat het wel kunstvoeding zal blijven wat ‘normaal’ is. Jammer voor al die kindjes! Maar vooruit, wij geven het ‘goede’ voorbeeld, en ik hoop dat als mijn kinderen later kindjes krijgen, ze toch ook wel borstvoeding gaan geven. Ik ga niet naar de bv dag, jij wel van plan om te gaan?

Sterre,
    Super natuurlijk dat jij ook borstvoeding wil gaan geven. Hier gapen bh’s zonder beugels ook een beetje, kan volgens mij ook niet anders, want anders moet je een nog grotere cup gaan kopen en dan gaat het weer flobberen bij je borsten omdat ze geen steun krijgen. Volgens mij is je bh gewoon goed. Fijne zwangerschap nog en een voorspoedige bevalling gewenst!

Liefs, Hanneke!

16. raspberry

@Hanneke: ja, we hebben idd de pepti :) Nouja, hij staat bij de gastouder, we hebben hier altijd wel bevroren mamamelk achter de hand voorlopig ;)
    Voorlopig mag zij (en ik dus ook niet) geen geitenmelk, maar bij de test gaf de bioresonantietherapeut aan dat ze daar dus niet op reageerde, dus ik denk dat als ze op koemelk blijft reageren, en de soja ook geen succes wordt, we dat dan maar eens gaan proberen. Waar kun je dat krijgen trouwens, kunstvoeding op basis van geitenmelk?
    En had nog een vraagje: jullie drinken zelf geen koemelk, en je hebt wel een geroepen dat jullie dat wel compenseren voor de calcium met andere dingen als broccoli. Maar met welke dingen kun je dat allemaal nog meer compenseren dan? De dietist wil me namelijk liever aan de soja dan aan de geitenmelk hebben straks, maar ik vind de soja zo zoet :( Als Thirza wel geitenmelk kan hebben, doe ik dat liever en dan zie ik wel dat ik extra calcium en vitamine B op een andere manier binnenkrijg...

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rozemarijke,
    Hier even wat linkjes voor je, misschien dat je er wat aan hebt ->
    NANNYcare geitenmelk - ht alternatief voor koemelk
    Calcium
    Calcium | Voedingscentrum, eerlijk over eten

Verder vind ik niet dat wij het compenseren, doen daar dus niet ons best voor ofzo. Wij gaan er gewoon vanuit dat we het voldoende binnen krijgen. Das gewoon een keuze die wij maken, die wij denken dat goed is.

Nu dus jullie idd die pepti, ik dacht even dat je ha gaf. Maar vooruit, je hebt het nu eenmaal nodig, dus ja wat doen we eraan dat het wat kost ;)!?

Hoop voor jullie dat er snel duidelijk word wat je wel/niet mag enzo ;)!

18. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Gelukkig is die cursus niet echt belangrijk dat vind ik tenminste. Is niet voor mijn werk ofzo dus ik ga gewoon niet. Het reizen alleen al vind ik teveel.

Vanisha eet nu weer een paar dagen slecht bijvoeding. Maar denk dat het met de tandjes te maken heeft. Want de kwijl gutst er gewoon uit;)

19. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Zo daar ben ik weer even. Was druk met mijn mannen, onverwacht bezoek en de millenium trilogie van stieg larsson. Jemig wat is dat verslavend zeg, heb de eerste twee delen in 5 dagen uitgelezen!

Bedankt voor jullie reacties op mijn geklaag! Beau heeft het woensdag goed gedaan op het kdv. Hij heeft zijn flessen leeggedronken en had het naar zijn zin. Dus ik heb goede hoop voor deze week als het echte werk moet beginnen:).

hoe is het met jullie allemaal?

rozemarijke zijn je kloven al weer verdwenen? ik kan er helaas ook weer over mee praten:( heeft dat altijd alleen te maken met niet goed aanleggen want ik heb ze toch regelmatig. of kan je ook gevoelige tepels hebben?
    Wat goed om te lezen dat thirza zichtbaar (letterlijk) opknapt van je dieet. Eczeem lijkt me vreselijk. Heb je gemerkt dat jullie omgeving reageerde op haar eczeem en hoe ging je daar mee om? Mijn nichtje had dauwworm als baby en je merkte dat mensen zich niet goed een houding wisten te geven als ze haar zagen. Dat lijkt me voor ouders namelijk vreselijk! (ik bedoel dit niet vervelend hoor:))

hanneke, ik moest wel lachen om je stukje over kunstvoedings moeders.:D Gek dat sommigen zich zo snel aangevallen voelen en in de verdediging schieten alsof ze eigenlijk stiekem wel weten dat ze niet het beste geven. Merk het in mijn omgeving ook wel eens.
    Voor mijn bevalling dacht ik dat borstvoeding populairder zou zijn dan kv. Ik sta er van te kijken dat het andersom is :$. Vond het ook gek als mensen mij vroegen hoe ik zou voeden "borstvoeding natuurlijk, hoezo?" er zijn natuurlijk altijd omstandigheden dat het niet anders kan maar probeer het in ieder geval!!
    Waarom voel je je eigenlijk zo slecht als je benthe een fles geeft met bv? Zo krijgt ze wel de juiste voeding binnen en heeft ze ook nog even quality time met papa als hij de fles geeft. Ook mooi toch?;)

LadyJenn ik geef nog maar kort borstvoeding (zie banner) weet ook niet hoelang we doorgaan. Ik wil in ieder geval 6 maanden volhouden en dan kijken we verder. Gefeliciteerd ook met je zoon!!!

Mupkuh lekker doen waar jij je goed bij voelt. En als Vanisha dan mee gaat naar een bruiloft omdat jij haar zelf wil voeden, prima toch! Ze hoort inderdaad bij jou en jouw leven.

Chacha wat fijn dat het goed gaat met Mila en dikke waardering dat je 13 maanden borstvoeding hebt gegeven. Heb Beau ingefluisterd dat baby vet er echt wel af gaat als hij gaat kruipen en lopen en dat was wel een opluchting voor hem. Nou ja, hij lachte breeduit dus ben er maar vanuit gegaan dat dat opluchting was :)

Marriedgirl wat moet ik me voorstellen bij een borstvoedingsdag?? :(
    wat een leuke foto's van Thije trouwens :)

Sterre wat de anderen ook al zeiden, volgens mij zit die bh wel oke, zoals je het beschrijft. en een lingerieconsulente?? dat klinkt luxe zeg:D

Zo ik hoop dat ik niemand ben vergeten en overal op heb gereageert. Zo niet dan kom ik daar op terug;)
    ik ga nu maar eens kijken of mijn mannen ook willen op staan want we krijgen zo bezoek en er moet nog eea gebeuren hier. Moet mijn haar gaan verven voor die tijd want mama wordt (nu al) grijs :D:D

20. raspberry

He meiden :)

@Mupkuh: lekker niet gaan dan idd :) Of zoals Hanneke zegt...

@Kouf: hahaha, ja, voordat je kleine ventje straks nog een complex heeft over al dat babyvet ;)
    Hier trouwens omgekeerd: sinds ze kruipt, groeit ze qua gewicht weer harder... en krijgt ze eindelijk een buikje, (er zat bijna een kuil de afgelopen maanden :( Allemaal broekjes die zo van d'r kontje afzakten, ondanks de luier :(). Lekker dus, lekker kietelbuikje :)

@Hanneke: thanks, we gaan eens kijken wat de dame straks allemaal wel en niet kan verdragen...

Vandaag hier iig weer huilen met de pet op, net als eerder deze week. Oeps: heeft ze dus oude melk gehad, (bevroren melk van voor ik op dieet was). Bij deze vind ik dan maar dat we de provocatie achter de rug hebben, voor koemelk althans, want my goodness, dat was dus wel duidelijk :( Alle klachten weer terug, vandaag dus zelfs nadat ze gisteren slechts 20-30 cc heeft gehad van die fles (die ze weigerde... hmm, misschien toch wat beter gaan luisteren naar m'n kindje ;)). Maar slecht geslapen dus, enorm zweterig weer, eczeem kwam weer wat terug, heel erg snotterig, aanhappen ging weer mis, (kloof wer open, sh*t).
    Nouja, het is iig wel duidelijk waar het van komt nu, en dan gaan we er maar weer van uit dat ze nu nog even een paar brakke nachten gaat hebben en dat we dan echt de rust tegemoet kunnen zien.

@Kouf: bedenk me net met dat ik eczeem typ van: Oja, daar vroeg je naar :)
    De eczeem is hier nooit heel enorm heftig geweest en zat vooral op niet-zichtbare plaatsen: in de elleboogjes (nouja, wel zichtbaar, maar met d'r armpjes krom niet zo), achter d'r oortjes, ze heeft het in d'r halsje gehad, onder de okseltjes en in de knietjes en toen ze dus zelf aan de yoghurt ging, kwamen er echt van die dauwwormplekken op d'r buik en rug. Wat dat betreft weer goed dat ik borstvoeding geef: ik wil niet weten hoe ziek ze zou zijn geworden op kunstvoeding! :(
    Maar vandaag had ze dus een paar kleine plekjes weer op d'r arm. Niet veel, maar genoeg om even te zien van: He, verdorie, het komt weer terug. En dat op 30 cc... hoe beroerd moet ze zich al die tijd niet hebben gevoeld zeg!

Nou, ik duik hier lekker op bed. Morgen veel te doen voor ik aan het werk ga, dus hopelijk kan ik zo al met al voldoende uurtjes pakken :)

Deel Deze Pagina