Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Chacha, super goed gedaan meid!

Hier gaan we morgen denk ik maar even naar de HA. Want wil toch weten waar de eczeem vlekjes vandaan komen. Voordat ik haar allemaal dingen geef waar ze eigenlijk niet tegen kan.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Chacha,
    Lekker laat ;) maar jammer dat de borstvoeding nu echt ten einde is, wel super dat die kleine meid al die tijd zo lekker heeft kunnen genieten van die heerlijk speciaal voor haar gemaakte melk!

Rozemarijke,
    Ik durf het bijna niet te vragen ;), maar hoe gaat het bij jullie ondertussen? Geloof niet zo best he? Allemaal knudde nog altijd!

Mupkuh,
    Wij hebben nog nooit brood ergens in gesopt. Hier gewoon een bordje met vierkantjes brood (stukjes) en een vorkje erbij (maar handjes werden/worden) ook gebruikt.

Marriedgirl,
    Dankje nog voor de felicitatie! Wow jij hebt echt slagroom! (mag ik wat van je lenen?) Die kleine groeit echt super goed joh! Heerlijk!

Hier vandaag op het cb geweest. Benthe is 5425 gram en 62.5 cm en dat is echt 'veeeeel' te klein aldus het cb...;)...zucht. Nouja nu twijfelen we vooral of we het dan echt zo verkeerd doen? En of we even de kinderarts moeten bellen om de afspraak van over 3 weken te vervroegen.

Verder was er een mevrouw op het cb, heb niet helemaal begrepen wat ze nou was ofzo, maar die zocht mama's die borstvoeding geven om hen advies te geven. Heel even zitten praten met die mw, maar eigenlijk geen advies nodig (tja misschien over dat gewicht ;) maar dat wisten we toen nog niet) en die was vorige week ook heel de week op het cb geweest (3 dagen ons cb en 2 dagen een ander omdat de onze maar 3 dagen open is) en had in heel de week niet 1 mama/kindje :$:$ gezien dat borstvoeding geeft, had er toen nog niet bij stil gestaan, maar stel een cb is open van 8.00 tot 17.00 dat is 9 uur min een uur pauze, 15 min per kindje, 8x4 dus 32 kindjes per dag, 5 dagen is 160 kindjes waarvan er niet 1 bv kreeg, bes veel dus eigenlijk.

En haha tja wie gaat dat zo rekenen, nouja wij dus toen we het er thuis nog eens over hadden :D! En dacht toch eens hier zetten ;) daar mag ik namelijk hier best mijn verbazing uitten :D! Haha!

Liefs, Hanneke!

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    #7103 Deurtje, Oct 6, 2009
    Last edited: Oct 6, 2009
    @ Rozemarijke, wat fijn dat de nachten met Thirza beter gaan!
    Thije groeit idd goed ja. Tis ook een bollerd, maar dat gaat er vast nog wel een keertje af. ;)

@ Chacha, 13 maanden BV, super gedaan joh!!! Er zijn er maar weinig die je dat nadoen. Tot ziens!

@ Mupkuh, hoe was het bij de HA?

@ Hanneke, hoezo is Benthe te klein dan? Wat was haar geboortegewicht? Je kan er toch moeilijk eten in gaan proppen? Ze is nu een half jaar toch? Wellicht dat bijvoeding gaat helpen? Ik ken je hele verhaal niet, dus ik zeg ook maar wat hoor ;) Succes ermee!
    Lastig joh! Als je mn ‘slagroom’ zou kunnen lenen, zou je het uiteraard van me mogen hebben ;)
    Dat zijn echt heel weinig BV-kindjes!! :$ :$ :$ Wat treurig zeg…

@ Nrg50, hoe was het zaterdag bij de BV-dag in Amersfoort?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Hanneke: nou, idd zeg... jeetje, wat weinig BV-kindjes! Ook geen kindjes die eerst wel BV gehad hadden?
    Balen dat Benthe zo weinig groeit, maar verder doet ze het wel goed toch? Ik zou eea toch eerder eens goed doorspreken met de KA... die kijkt natuurlijk even iets verder dan het CB...

@Chacha: haha, zullen we ruilen? Ik zou het niet erg vinden als Thirza klaar is met de borst. Vooral 's nachts niet, LOL
    Nee, maar kan me wel voorstellen dat het toch gek is... 't is wel het einde van een periode. Kleine meisjes worden groot :)
    En ach... gelukkig maar, toch? ;)

@Mupkuh: hier krijgt ze gewoon brood zonder te soppen. Ze eet er bijna niet van, alleen bij de gastouder als ze samen met andere kindjes eet, gaat er probleemloos een boterham naar binnen.

Het gaat hier nog niet geweldig. Thirza vraagt minder voedingen 's nachts, maar is nog steeds erg veel wakker, de laatste week door weer extreme darmkrampjes. Zijn net terug van de osteopaat, dus eens zien of dat zoden aan de dijk gaat zetten, want ben vannacht met 'r bezig geweest van 22.15-23.00, 0.00-2.30, 4.45-5.30 en toen was ze om kwart over 6 weer wakker en heeft toen nog 3 kwartier bij mij geslapen.
    Niet zo'n fijne nacht dus, zeker niet omdat ik vanaf zaterdag al loop met een ontstoken schouder/nek. Heeft de osteopaat ook even op behandeld net, en voelt al een stuk beter, maar eigenlijk zou ik een week niet moeten tillen. Tja, ga daar maar eens aan met je dochter van bijna 10 kilo, die ook je 's nachts geen rust gunt :(
    Nouja, we gaan nu iig maar even proberen te slapen, ze is al vanaf 7 uur wakker en heeft bij de osteopaat enkel een minuutje of 20 liggen slapen tijdens het laatste stukje van de behandeling... is daardoor alleen zo wakker als wat :( Ben benieuwd of ik 'r in slaap ga krijgen dus... ben er zelf namelijk wel hard aan toe.

5. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

Mar 3, 2009
    299
    0
    0
    hallo allemaal,
    vinden jullie het goed als ik hier ook gezellig mee kom babbelen?
    Sophie heeft tot 6,5 maanden volledig Bv gehad. Vanaf 7 maanden krijgt ze nog 2 bv per dag. Ze is nu 10,5 maanden. Ik ben daar erg trots op en ik heb net even de laatste 4 blz van jullie gelezen en dat klinkt erg gezellig allemaal. Het is fijn om over iets te praten waar je trots op bent en waar iedereen je begrijpt. Ik merk namelijk wel in mijn omgeving dat als ik mensen vertel dat ik nog 2 keer bv geef ze toch een beetje raar kijken, want ze is toch al bijna een jaar.
    Ik heb soms het gevoel dat ik me moet verantwoorden. Herkennen jullie dit?
    Ik heb voor mij zelf voorgenomen dat ik sophie wil blijven voeden totdat ze een jaar is. Dan vindt ik het een mooi moment om af te sluiten. Ik hoop dat we dat gaan redden want ik merk dat ze steeds vaker de borst niet wil
    groetjes

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @Hanneke: Houd er in je berekening ;) erg in dat het grootste gedeelte waarschijnlijk oudere kindjes zijn. Het percentage dat na een half jaar nog bv geeft is erg klein... ;) Benthe is idd aan de kleine kant, (Jitte is nu 5500gr en 64cm) maar als ze goed op de lijn zit is het toch goed, of niet?

@Chacha: Dik applaus voor 13 maanden bv hoor! Ik kan me wel enigszins voorstellen dat je het niet leuk vind, maar je hebt het toch maar mooi gedaan!

@Mupkuh: Ik heb ook nooit brood gesopt... Brr... Krijg zelf al de rillingen als ik een nat stuk brood in mijn mond krijg... Getver! Ik heb voor Jelle altijd kleine stukjes gesneden en dan op een vorkje prikken.

@Rozemarijke: HEt zit jullie echt niet mee hè? *dikke Knuffel* Ik wou dat ik je kon helpen... :(

@Lieve Sophie: Ik herken het ook wel een beetje, dat verantwoorden... En ik geef pas 5 maanden bv... En nu al beginnen mensen te vragen of het allemaal nog wel lukt...

@All: Ja, het lukt dus nog... :) Er zijn van die dagen dat het niet zo geweldig gaat, maar ja, dat hoort erbij, hè? Vooral de middagen zijn wat lastig. Jitte slaapt van 10.00 tot 12.00 ongeveer en wil dan de rest van de tijd steeds aan de borst... Als ik geluk heb slaapt ze nog een half uur/3 kwartier 's middag's, en dan pas weer om 19.00. Het lijkt wel of mijn productie 's middags niet goed is. Dit gaat al een week of 3 zo, en ik heb niet het idee dat de productie beter word. Maar ja, op dit moment is ook alles interessanter dan de borst, dat zal ook wel meespelen. ;)

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Marriedgirl,
    Geeft ook niet, je hoeft niet van iedereen alles te weten en je bent natuurlijk toen niet hier geweest ;)! Maar Benthe komt niet zelf voor voeding en heeft na de geboorte ruim 4 weken in het ziekenhuis gelegen omdat ze geen zuigreflex had. Haar geboorte gewicht was 3720gram en ze was 51centimeter, geboren na 41 weken en 1 dag zwangerschap! Bijvoeding, tja, van die 2 misschien 3 hapjes die ze daarvan gaat nemen gaat ze vast niet aankomen, maar das mijn idee. We willen er volgende week mee beginnen.

Rozemarijke,
    Verder doet ze het prima, ze kan omrollen (van rug naar buik), ze lacht, ze poept, ze plast, ze brabbelt, en ze groeit (alleen niet genoeg dus…misschien tenminste). Bij jullie dus wel wat minder voedingen maar alsnog heel de nacht aan het spoken. Hoop dat jullie een beetje hebben kunnen slapen! En zulke krampjes, wat vervelend zeg voor dr! Komt dat ook weer van de kma vandaan? Of niet? (sorry voor mijn misschien domme vragen maar geen ervaring mee verder ;))! Wel nog een extra knuffel! Die kunnen jullie wel gebruiken geloof ik!

Lieve Sophie,
    Wat mij betreft prima hoor! Welkom! Fijn dat ze nog lekker 2x per dag aan de borst drinkt! Hoop dat jullie de 12mnd bv gaan halen! En wat betreft de bedenkingen/reacties van je omgeving, gewoon lekker doen wat jij/jullie willen voor jullie kindje!

Bluesky,
    Jitte is dus eigenlijk even groot en even zwaar maar wel 1 maand jonger. Benthe zit nu op de bv curve net boven de onderste lijn, in de cb curve hangt ze eronder. Maar we kijken wel even, heb ook gister hier op het forum aan de lk gevraagd wat die ervan vind, maar dat antwoord zal nog wel even duren maar geeft niet, ben wel benieuwd wat die denkt eigenlijk. Wat vervelend eigenlijk dat Jitte smiddags alsmaar de borst wil. Lastig! En als je haar een flesje met water ofzo geeft? Dat vind ze geen goed plan zeker? Ze wil gewoon borst ;)!

Die bv mevrouw op het cb,
    Klopt idd dat er vast ook wat oudere kindjes bij gezeten hebben (maar ook die kunnen bv krijgen ;)). Ik heb geen idee of er wel waren die bv gegeven hebben. En verder vind ik het nog treurig, zeg dat het dan van de 160, 60 ouder waren omdat je dan eigenlijk niet meer op het cb komt, en er 100 jonger waren, dan vind ik het nog maar treurig! Aan de andere kant, kan mij het wat!

Hier hebben we besloten morgen even de kinderarts te gaan bellen en te overleggen over de gewichtstoename. Maar even afwachten dus! We zien het wel! Verder gaat het prima met haar, heeft gister de eerste vaccinatie gekregen en geen last van gekregen!
    Liefs, Hanneke!

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    ben toch een beetje trots dat ik nu al 3mnd alle voedingen voor mijn kleine meis kolf. rechtstreeks aan de borst kon niet (ing. tepels) en het kost me zoveel tijd en energie, maar ik ben blij dat ik dit kon geven...

x

9. raspberry

@Hanneke: verstandig om de KA maar even te bellen :) Ik kan me toch niet indenken dat die groot alarm zal slaan als ze het verder wel OK doet. Maar ben benieuwd wat voor actie hij verstandig vindt...

@Lievesophie: gezellig, hier ook meekletsen :)

@Bluesky: was hier rond die tijd ook dat Thirza zich maar bleef melden. En slecht sliep. Ik dacht eerst dat het de tandjes waren, maar toen die door waren, bleef ze zich elke anderhalve uur melden en ze sliep toen overdag niet langer dan drie kwartier. Ben toen begonnen met bijvoeden, mij leek het signaal wel duidelijk :) Toen ging ze overdag ook weer langer slapen :)

@all: thanks voor alle knuffels enzo. Heb het wel even hard nodig :( Vannacht weer een baggernacht. Thirza heeft dan nog wel redelijk geslapen, maar wel dankzij het feit dat ze vanaf 4 uur bij mij heeft gelegen. En dus heb ik zelf vanaf die tijd niet zo best meer geslapen :( Wat betekent dat ik vannacht 1 keer een normale slaapcyclus heb kunnen pakken...
    Zit er steeds harder aan te denken om me maar eens een tijdje ziek te melden... vandaag of morgen maar eens even overleggen met m'n teamcoordinator.
    Ze had vannacht iig wel minder last van krampjes, dankzij de osteopaat en het feit dat ze gisteren geen brood heeft gehad, denk ik. Gisteren ook maar even de dietist gemaild om een afspraak te maken, want dit kan zo niet veel langer meer. We zitten momenteel op 2 keer fruit (samen 200 gram) en een keer groente (100-125 gram). Da's natuurlijk veel te weinig voor een kleintje van ruim 10 mnd... :(

10. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

Aug 6, 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Hallo allemaal!

Als jullie het goed vinden kom ik met jullie meekletsen:)
    Ik zal me even voorstellen: Ik ben Misa Misa, 26 jaar, 3 jaar getrouwd en ik heb een zoontje van 6,5 maand! Hij heeft tot 6 maanden volledig borstvoeding gehad en nu krijgt hij ook wat groente en fruit. Hij vindt het heel lekker allemaal, hij heeft alleen 1 keer nogal erge verstopping gehad:(. Mijn zoontje drinkt nog steeds vrij vaak aan de borst, zo'n 8 a 9 keer, waarvan 2 x in de nacht. Zodra hij 's nachts komt, leg ik hem lekker tussen ons in, anders komen we allemaal niet meer aan slaap toe. En voor ons werkt dit prima (ook al krijgen we veel commentaar). Ik heb als kind tot 3 jaar bij mijn ouders geslapen;)

Ik zal binnenkort eens gaan reageren op iedereen.

Fijne dag allemaal!

11. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    hallo hallo allemaal,

het werken vorige week koste me wat meer energie dan verwacht en had dus de puf niet echt om te reageren hier.
    nu ziek thuis met de griep en een beau die volgens mij aan het regelen is of weer een sprong maakt maar die in ieder geval gezellig vaak wil drinken. wat goed is voor mijn produktie na vorige week.

hebben jullie ook gemerkt toe je weer ging werken dat je produktie wat terug liep bij het kolven? of zou het eraan liggen dat ik in een ongezellige invalide toilet zit te kolven?;)

er is behoorlijk wat geschreven en ik ga niet overal op reageren.. behalve op rozemarijke

groot respect voor hoe jij het doet. naast je dieet en puzzle toch wat je wel en niet mag eten ook nog je gebroken nachten. ik moet er niet aan denken om beau 3/4 keer per nacht te voeden terwijl ik de volgende dag moet werken. hoe houd je het vol?
    ik kan me goed voorstellen dat je even tijd nodig hebt om bij te tanken en hoop dan ook dat je iets kan regelen met je teamcoordinator.

liefs

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Moontje,
    Je doet het super hoor! Ga zo door!

Rozemarijke,
    Pfffff....tis me wat zeg! En het lijkt me zeker geen slecht plan om je idd maar eens even ziek te melden. Balen trouwens dat je zelf niet in slaap kon komen toen ze bij jullie lag!

Misa Misa,
    Wat mij betreft prima ;)! Welkom hier! Super dat je lekker borstvoeding geeft! En het is toch ook gewoon heerlijk om je kindje bij je in bed te hebben en de kleine alles te geven waar het op dat moment om vraagt!

Kouf,
    Zou idd regelen kunnen zijn, maar die griep van jezelf is natuurlijk ook niet best voor je productie! Dus maar lekker veel samen in bed kruipen, en lekker laten drinken wanneer de kleine maar wel, huid-huid contact, hopen dat het zo zo snel mogelijk weer geregeld is en natuurlijk beterschap! Hier geen dip gemerkt toen ik ging werken, maar was pas na 6mnd.

Hier vandaag de kinderarts gesproken en hij wil dat we die 2 flesjes die ze savonds krijgt aan gaan vullen met nenatal (zijn poederzakjes die je gewoon in de bv kan roeren waardoor er net wat meer callorietjes in komen zegmaar ;)). En dan gewoon blijven doen tot we de afspraak daar hebben. Meteen langskomen hoefde van hem niet. Maar dus wel die nenatal en moest ik zelf wat meer/beter gaan eten :)! Dus zo maar proberen ;)!

Liefs, Hanneke!

13. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    @Chacha: super hoor 13 maanden bv. Ik kan me voorstellen dat je het mist.

@Rozemarijke: wat een nachten zeg. Hopelijk komt er ooit een oplossing. Voor nu gewoon een knuff.

@Hanneke: Bente is idd iets wat licht en klein maar ik vind het nog meevallen hoor. Hopelijk helpen de zakjes wat. En denk jij aan jezelf? *zwaait met haar vinger en kijkt heel streng*:p

14. raspberry

Hmm, heel stuk getypt, maar tussendoor even met Thirza bezig geweest en toen was m'n sessie verlopen ofzo...

Maarrehm, goed nieuws: Thirza heeft echt een supernacht gehad vannacht (en ik dus ook :)). Gisteravond eerst naar de gastouder omdat wij moesten repeteren voor een trouwdienst in de kerk, kwart voor 10 opgehaald en thuis gelijk gevoed en toen viel ze al zomaar in slaap, (had ik niet op gerekend, want voor het eerst 's avonds naar de gastouder leek me voor haar toch een beetje gek). Maar kon haar dus zo in bed leggen en ze meldde zich toen tegen 2 weer. Viel eerst zonder voeding zo bij mij weer in slaap, maar werd weer wakker toen ik haar teruglegde, dus toch maar even gevoed en toen kon ik haar zo weer terugleggen. Even jengelen, maar toen viel ze weer in slaap. En vervolgens meldde ze zich pas om 8 uur weer! Om 6 uur/half 7 heb ik haar wel even gehoord, maar toen is ze dus weer in slaap gevallen :D Echt super dus!
    Ik denk dat de behandeling van de osteopaat net even eea in gang heft gezet :)

@Hanneke: lekker dat de KA er zo relaxed over doet. Hopelijk slaat dit voldoende aan dan!

@Kouf: herkenbaar dat kolven, maar komt goed!

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nynke,
    Thanx he ;)! Komt goed hoor!

Rozemarijke,
    Wauw zeg! Echt super joh! Heb je zelf dus ook eindelijk eens een keer kunnen slapen (al zou het kwa moe heid nu nog weinig verschil maken). Enne Thirza, echt super gedaan meid! Ga zo door!

Dat sessie verlopen heb ik ook weleens gehad, dan heb je langer dan een bepaalde tijd niet van pagina gewisseld en word je soort van offline gegooid. Vage bedoeling ik ben ook weleens een hele reactie kwijt geweest waar ik echt een tijd op gezeten had (alles bijgelezen van een paar dagen bevallingslijst topic) en foetsie was het! Grrrr! Sinds dien maak ik lange reacties in word ;)! Haha!

Hier gaan we vandaag starten met die zakjes in mn melk. Ben benieuwd of ze het zal drinken, geen idee of het een andere smaak aan de melk geeft eigenlijk. We hebben het bij Ruben ook een keer 1 week gebruikt maar die kreeg het voornamelijk door de sonde die hij toen had. Nouja we wachten rustig af ;)! Verder alles prima hier! Volgende week starten met de bijvoeding en evt proberen de nachtvoeding over te slaan (sorry rozemarijke ;))!

Liefs, Hanneke!

16. raspberry

He meiden,

even een ego-berichtje hoor, voordat ik even op de bank ga ploffen om m'n boek uit te lezen :)
    We hebben hier inmiddels een hele serie goeie nachten achter de rug :) 3 goeie nachten (waarbij ze steeds het laatste stuk van de nacht sliep van 2-8! :D) en vannacht dan ietsje minder, maar er lijken weer tandjes en/of kiezen aan te komen... Gisteravond wilde ze dus niet in slaap komen en ging ook steeds meer pijn aan geven. Uiteindelijk lukte het mijn man om kwart voor 11 om 'r in slaap te krijgen en toen heeft ze, gegeven de omstandigheden, eigenlijk heel goed geslapen: om kwart over 1 en kwart over 4 wakker geweest en een voeding gehad. Best netjes, als je bedenkt dat ze een week geleden nog zo'n 4-5 keer per nacht wakker was...
    Inmiddels slaapt ze weer, en doet ze sinds woensdag ook elke dag weer 2 slaapjes. Wat een verademing zeg! Komt gelijk weer meer rust in huis.
    Gisteren en vandaag is ze dan wel erg jengelig, (beetje balen als je zelf nog niet helemaal bijgekomen bent), maar goed... mag ook als er kiezen doorkomen. Achterin d'r mondje flinke bulten, ben erg benieuwd wanneer die door gaan breken. Hopelijk wat vlotter dan steeds met de tandjes.
    Lag vannacht wel ff te balen, maar heb vervolgens maar bedacht dat ik liever nu nog even een ronde slecht slapen er achteraan heb, dan dat we straks net gewend zijn aan doorslapen en ze zou dan de tandjes en kiezen doorkrijgen...
    Kunnen we straks tenminste gaan genieten van de rust, wetende dat de kiezen dan door zijn en niet meer dwars hoeven zitten :)
    Ik begin dus zelf ook een klein beetje bij te komen, heb gistermiddag zelf ook lekker op bed gelegen. 's nachts wisselt het nog wat: heb nu 1 van die 3 nachten lekker 6 uur achter elkaar geslapen, die andere 2 nachten lag ik zelf nog wakker. M'n ontstoken schouder helpt daar niet helemaal bij, maar die is nu ook wel aan het opknappen nu ik meer slaap krijg :) Vannacht heb ik iig steeds goed geslapen tussen de voedingen door, dus dan ben je toch een heel ander mens, als je bij elkaar toch een uur of 8-9 pakt, ipv 4 uur in 3 of meer etappes ;)

Wel weer een kloofje te pakken, aanhappen lukt blijkbaar niet zo lekker met een zere mond :( Nouja, kan het iig mentaal wat beter hebben, nu het einde van de ellendige nachten in zicht lijkt :)

17. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Dokter;) Daar was het gelukkig wel goed. De lichte eczeem duid niet op voedselallergie. Gelukkig maar, het is gewoon heel licht en als we het bijhouden word het niet erger. Ik geef haar nu ook gewoon fruit met zuivel enzo erbij. Gaat eigenlijk heel goed.

@CB, daar ben ik afgelopen week ook geweest. Vanisha weegt tot mijn verbazing 7300 gram en is 66,5 cm ongeveer. Had niet verwacht dat ze alweer zoveel zou wegen.
    Moest Vanisha toch maar vitamine D gaan geven. En gek genoeg lijkt het wel weer sinds ze dat krijgt ze weer begint te spugen. Geef nu maar 1 tabletje ipv 2. We zullen zien.

@ Brood, dat gaat heel goed. Sop het niet in de melk ;) Ze krijgt nu ongeveer een kwart zonder korst. WIl het heeeel rustig opbouwen. Ze vind het wel heerlijk.

Vanochtend bij de tandarts geweest. Heb nooit nergens last van gehad. Maar pffff moet 2x terug komen. MIsschien ligt het wel aan de tandarts ofzo. Heb vorig jaar gewisseld omdat ik verhuisd ben. Of het komt echt door Vanisha :)

18. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    NOg even over doorslapen. Het CB adviseerde om Vanisha gewoon te laten liggen. Maar ze is echt klaarwakker als ik haar even laat liggen. Als ik naar haar toe ga en haar voed ligt ze zo weer te slapen. Ik vind het ook helemaal niet zo erg om er uit te gaan. Beter dan een half uur luisteren naar een kletsend kind in bed ;)

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik geef ook borstvoeding en ben nog steeds trots erop!

Heb een bannertje gemaakt, eens kijken of die werkt, anders moet een van jullie me maar even helpen!

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, wat leuk, hij doet het!

Ik zal mijn borstvoedingsverhaal even vertellen:

Op dag 7 na de bevalling lukte het pas om bv te geven.
    Door een vroeggeboorte en keizersnee ging het niet. Ik kreeg pas op dag 4 stuwing en colostrum, kolfde daarvoor een drupje. Vreemdgenoeg had mijn zoontje wel meteen na de bevalling gedronken, dat was zo mooi hoe hij naar de tepel tijgerde en toehapte, dat was een mooi gevoel! Thuisgekomen (dag 4 's avonds) kreeg ik stuwing; ik had melk en hoe!
    Maar m'n zoontje pakte de borst niet, hij was nog erg moe en kon de tepel niet pakken. Kolven, fingerfeeden en dat 8 - 10x per dag was slopend! Ik moest nog erg bijkomen van de zwangerschapsvergiftiging, zware bevalling (een week inleiding, 18 uur tot volledige ontsluiting met rugweeen....) en de uiteindelijke spoedkeizersnee. Als we klaar waren, konden we zo weer opnieuw beginnen. Achteraf begrijp ik niet waar ik de kracht vandaan heb gehaald. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat verse moeders een soort stofje aanmaken dat ze er doorheen helpt! Zal wel met overleven te maken hebben, dat de natuur dat goed regelt!

Na diverse lactatiekundigen en twee kraamverzorgsters aan mijn bed gehad te hebben, kwam er op dag 7 zo'n kraamhulp uit de oude doos; zo'n "echte" met speldje, die al 40 jaar in het vak zat.
    Ze zocht een stoel op uit het huis, die het moest worden, ze zette me neer: schouder zo, arm zo en gooide het voedingskussen aan de kant en pakte mijn hoofdkussen. Ze maakte m'n zoontje goed wakker voordat hij overstuur en te hongerig werd en legde hem voor mijn borst. Ze pakte mijn tepel (autch!), duwde die in de mond van mijn zoontje en zo bleef hij 45 minuten drinken! Ik zal het nooit vergeten en ben die vrouw enorm dankbaar!

Later bleek dat mijn zoontje ook een zware bevalling had gehad en last had van zijn nekje. Toen 3x naar de osteopaat geweest en dat was super, ook voor de darmkrampen. Misschien dat hij daarom de eerste dagen ook niet wou drinken. Ze hebben hem ook flink in zijn nek geduwd in het ziekenhuis. Dat gebeurt dus een eventueel volgende keer niet weer!

Ik heb heel zere tepels gehad; geen kloven, maar gewoon zere tepels. Heb een tepelhoedje geprobeerd maar dat was helemaal waardeloos. wat een pijn! Mijn zoontje dronk krachtig, vaak en lang.

Nu drinkt hij 4 of 5x per dag, waarvan 1x 's nachts. Ik voed op verzoek en heb geen schema. Sinds een maandje drinkt hij wat korter dan de gebruikelijke 3 kwartier per ronde. Hij drinkt de laatste tijd alsof zijn leven ervan af hangt, hij trekt en klokt er lustig op los! Lang leve de Purelan zalf!

Ik kolf niet (lichtelijk trauma aan over gehouden aan de dubbele kolf in het ziekenhuis die ik niet uit kon zetten en ze kwamen niet langs, zodat mijn rechtertepel bijna afscheurde na 20 minuten...) en geef dus ook geen flesjes.

Met 6 maanden wil ik gaan bijvoeden a la Rapley.

Ik vind voeden nog steeds heel fijn om te doen en zie voorlopig geen reden om ermee te stoppen! Mijn moeder vraagt zich al sinds maand 4 af waarom ik niet stop; het is immers zo slopend. Nee mam, dat vond jij! Zij heeft het nooit lang volgehouden (ik heb 3 zussen) en heeft er ook niks mee. Jammer wel dat je juist bij je moeder die steun niet vindt. Ze vindt dat ik al lang had moeten beginnen met de geprakte beschuit met banaan en sinaasappel. Jammer dat ze het niet snapt.

Ik snap het en mijn man ook en jullie allemaal dus ook; hoe mooi het is!

Mijn beertje groeit als kool op mama's melk; met 5 maanden was hij 70 cm. en 9 kilo.:D

Share This Page