Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Beste borstvoedende dames,

Ik zou het leuk vinden om ook met jullie mee te schrijven!
    Mijn zoontje is inmiddels alweer bijna 8 maanden en krijgt nog steeds de borst. In mijn omgeving ken ik maar weinig mensen die BV geven, dus ik klets graag met jullie mee!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rozemarijke,
    Wat heerlijk dat je nu dus toch een aantal nachten heerlijk hebt kunnen slapen! Wel wennen zeker ;)! Hoop dat het de nachten erna ook zo gegaan is! Kloofje is niet zo mooi! Hoop dat je er snel vanaf bent! Hoe is het met je schouder nu? En verder met jullie?!

Mupkuh,
    Zo te lezen gaat alles goed daar! Overigens gewoon laten liggen is mi echt weer zo een onzinnig cb advies, stelletje gekke koeien daar! Zal hun eens laten liggen met honger (mamahonger of buikjeshonger doet er niet toe)! En de vit d moet niet hoor, dat mag ;)! Ow ik klink erg betweterig geloof ik…sorry!

Zogelukkig,
    Mooi dat je nog altijd bv geeft aan de kleine! Ga zo door ;)! Al een heel bv geschiedenis gehad dus jullie! Maar echt super dat het toch gelukt is die kleine aan de borst te krijgen! Fijn dat de kleine heerlijk groeit!

Ikke09,
    Wat mij betreft welkom hier :D! En kom lekker meeschrijven! Kleine al 8 maanden borstvoeding, dat is natuurlijk super! Ga zo door geldt dus ook voor jullie :D!

Hier gaat het allemaal zo een beetje hetzelfde! Weglaten van de nachtvoeding hebben we toch maar weer van de baan geschoven ;). Flesjes met het poeder erbij gaat goed en ze drinkt er prima van. En vandaag heeft ze voor het eerst bijvoeding gekregen, werd natuurlijk ook wel een keertje tijd ;)! Heeft 2 hapjes/stukjes klein gesneden spercieboon gegeten en dat ging wel goed, of tenminste, ze hapte naar het lepeltje en slurpte het naar binnen…hoezo een lurkster…toen een paar keer kauw bewegingen maar volgens mij op niks en toen gewoon het hele stukje door geslikt naar mijn idee. Toen maar gewoon weer gestopt, meer hoeft nog niet vinden we. Laat haar er eerst maar eens achter komen dat je wel moet kauwen ;) en het niet hap slik weg is :D!

Liefs, Hanneke!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden :)

@ikke09: welkom ;)

@zogelukkig: ook niet zo'n beste start gehad dus... Hier ook niet echt (te lang verhaal om te typen), maar ook direct kloven gehad omdat aanhappen niet goed ging. Voeden met tepelhoedje was hier toen wel de oplossing (en ondanks tepelhoedje nog last van veel te veel voeding).
    Maar welkom :)

4. raspberry

@Hanneke: kleine meisjes worden groot dus :)
    Benieuwd wanneer ze het door gaat hebben... dat kauwen :)

Hier niet zulke beste nachten achter de rug: de dame krijgt 2 ondertandjes (nr 7 en 8 komen door en 4 kiezen!!!! Gezien de hoeveelheid tandjes en kiezen die op doorbreken staat, is het nog relatief rustig. Gisternacht was blijkbaar het hoogtepunt (of het was dat ze daarvan zo moe was dat vannacht even een break in het hele drama was). Maar hopelijk hebben we het ergste weer gehad en ik zei al tegen m'n man: dan maar liever nu direct even nu we nog niet aan doorslapen gewend zijn... Dan kunnen we straks tenminste echt een tijdje van doorslapen genieten :)
    Morgen ga ik de hele dag slapen... had een clientbespreking staan van m'n werk, maar da's altijd samen met 2 andere collega's ambulant hulpverlener, dus dan zit je het grootste deel van de dag een beetje te luisteren naar verhalen over clienten die je niet kent. Heb dus m'n coordinator gebeld en overlegd of ik niet met de behandelaar apart een afspraak kon maken om iedereen even door te spreken, en dan morgen gewoon skippen. Vond ie wel een goed idee :) (Hij zit er ook niet op te wachten dat ik ziek word, want vervangt naast zijn coordinatortaken al voor een andere collega ;)).
    Maar goed, lekker om me op te verheugen dus, zeker gezien het feit dat mijn schouder nog behoorlijk zeer doet. Gisteren voor de tweede keer bij de osteopaat geweest en het wordt wel beter, maar pfff. Merkte vorige week wel dat goed slapen in combi met even minder tillen, erg goed deed :)

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hallo, hallo,

Bedankt voor de welkommen!:)

Over tandjes gesproken: ik was vorige week op het cb en de arts zei dat de tandjes eraan zaten te komen. Mijn zoontje is nu 5,5 maand. Hij bijt wel erg op zijn vingers en op de bijtring, maar ik zie niks. ja; wat witte vlekken die door het tandvlees schijnen, maar ze komen nog niet door.
    En waar komen de eerste tandjes door, onder toch?

En ga je dat dan niet voelen aan de borst?

Kan ik ergens vinden hoe dat zit met tandjes of is dat bij iedere baby totaal anders?

6. MG2009

MG2009 Niet meer actief

#7126 MG2009, 14 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2009
    Bedankt voor het welkom hier!

Zogelukkig,
    Mijn zoontje heeft inmiddels 5 tandjes. Een tijdje geleden heeft hij een periode gehad dat hij me in mijn tepel beet. Dat deed heel erg pijn. Hij deed het als spelletje, want als ik zei dat het niet mocht of auw of foei zei, begon hij te lachen.
    Ik haalde hem steeds van de borst af als hij het deed.
    Na een paar dagen deed hij het niet meer en ik hoop dat dat zo blijft ;)

Hanneke,
    Leuk die bijvoeding! Ze moeten echt even ontdekken hoe het werkt he? Volg jij helemaal de Rapley methode of geef je ook wel wat geprakts?

Rozemarijke,
    Alvast welterusten!
    En sterkte met het doorkomen van alle tandjes.

7. zogelukkig

Wanneer en waar kwam de eerste tand? Weet je dat nog?
    Heel gek; maar een paar weken geleden had mijn zoontje opeens een "bijt"periode; zonder tandjes dus, maar wel keihard happen! "AU!", zei ik dan, maar dat vond ie helemaal prachtig; echt schateren! Ik heel serieus: "Nee, mag niet, dat doet zeer bij mama!". Hij was toen ongeveer 5 maanden en ik weet zeker dat hij het begreep!:p

Hij wil trouwens al mee-eten. Alles wat voor zijn neus langsgaat, daar wil hij in happen, als wij eten beweegt zijn mondje mee en hij loopt te graaien naar je boterham of appel oid. Ook drinken, dan tuit hij zijn mondje, echt heel grappig.
    Maar op het cb (antroposofisch) hebben ze me geadviseerd echt tot 6 maanden uitsluitend bv te geven. Liefst nog 6 maanden + 3 weken, omdat hij te vroeg geboren is, maar ik weet niet of we dat redden hoor; hij wil zo graag! En ik ook hoor; Rapley lijkt me een feest voor zowel ouder als kind!

8. MG2009

MG2009 Niet meer actief

De eerste 2 kwamen tegelijk, zijn 2 ondertandjes, met 6 maanden en 3 dagen!

Wij hebben bewust wel gewacht tot 6 mnd met bijvoeding geven. Toen eerst ook a la rapley begonnen, maar na een tijdje ben ik ook prakjes gaan geven. Rapley bleek niet echt ons ding. Dwz ik heb er geen geduld genoeg voor :) en wilde graag dat er wel wat binnen kwam.

9. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hallo allemaal
    rozemarijke geniet lekker van je dag morgen!! Wat je zelf ook zegt beter nu al die tanden en kiezen dan ben je daar ook weer van af;)

Sophie haar vierde tand komt nu door, ze bijt overal in maar gelukkig niet in mijn tepel:D

@ hanneke ik heb niet alles gelezen dus ik weet ook niet wat er precies heeft afgespeelt maar sophie is ook maar klein vrouwtje ze is nu met 11 maanden min een week 8370 gram. Ik heb ook een lange tijd het cb in kinderarts afgelopen ivm reflux maar dat is nu helemaal over en toch blijft haar gewicht onderaan in de curver. Als er iets medisch is of dergelijke dan moet je natuurlijk aan de bel trekken maar laat je niet gek maken door andere die vinden dat je kindje te weinig weegt heb ik ook gedaan maar nu heb ik zo iets van ze doet het allemaal super goed en ik woog zelf ook maar 9 kilo toen ik een jaar was.
    Maar nogmaals ik ken jou verhaal verder niet ik heb alleen het laatste deel gelezen en wilde je toch even een hart onder de riem steken.

Zondag ga ik een voeding stoppen de avond voeding. Dit had ik voor mezelf voorgenomen met 11 maanden avond voeding weg en met 12 maanden de ochtend voeding ook weg. Maar nu het zo dicht bij komt weet ik het niet:D Ik vind het gewoon moelijk maar ja je moet toch eens stoppen. ik twijfel dus nog omdat ze ook vaak zo lief in slaapt valt tijdens het voeden.

10. 894hi

894hi Niet meer actief

hallo allemaal

ik ben een 20 jarige trotse moeder van een mooie dochter die ik fulltime borstvoeding kan geven! heerlijk! die oogjes als ze aan het drinken is... ik heb tot nu toe iedere maand een borstvoeding foto gemaakt waarop je ook echt heel mooi zie hoe ze op mama's melk groeit!

al hoor ik van mijn eigen moeder afentoe "waarom stop je er niet mee? dan kan je man ook eens de fles geven" waarop ik steeds maar moet zeggen "nee mam/oma ze wil geen fles en geen speen.. en dat steeds maar met haar bezig zijn vind ik ook niet erg"

ik hoop dat mijn meisje zo lang mogelijk lekker bij mij kan blijven drinken :)

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat een geweldige instelling, fantastisch!!
    Fijn dat je dochter zo goed groeit, op jouw melk!

Ik heb toch meer en meer het idee, dat BV weer wat meer in schwung komt in Nederland, er is wat meer aandacht voor, de nadelen van KV raken steeds beter bekend, bovendien horen we veel postieve borstvoedende moeders.
    Ik word er helemaal blij van :D

12. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hoi allemaal,

ik zou ook graag meeschrijven! ik schrijf wel mee met de meimama's, maar daar wordt niet zo veel bv meer gegeven, dus het is wel leuk daarover ook te praten.

ik heb een dochter van ruim 5 maanden en een zoontje van bijna 2. Hij heeft 8 maanden bv gehad. Ik ben toen om meerdere redenen gestopt (ik wilde graag weer zwanger worden en was nog niet ongesteld geweest, ik had last van reuma wat erg zwaar was zonder medicijnen en ik moest weer aan het werk...). Mijn dochter krijgt volledige bv, alhoewel ik deze week begonnen ben met bijvoeden. Ze was zo ontzettend hongerig, en ik kon haar zo vak aanleggen als ik wilde maar ze leek niet genoeg te hebben aan melk. Ze krijgt rijstepap met gekolfde melk, en gepureerd fruit en groente. Ze vind het heerlijk en is weer helemaal tevreden!

Verder geen problemen met de bv. Deze dame was een natuurtalent, na ene half uur hapte ze toe en vanaf toen was ze los. Ze slaapt meestal heel goed. Vanaf 7 weken ongeveer sliep ze van 8 tot 7, alhoewel ze de laatste weken nog wel eens 's nachts wakker wordt. Ik hoop dat het nu met de introductie van vast voedsel weer over is. Bij mijn zoon was dat in ieder geval wel zo.

Jingels, dat zou mooi nieuws zijn als bv meer in zwang raakt in Nederland. Ik woon in Engelans waar ik het idee heb dat het beter geregeld is en er meer bv gegeven wordt. Als ik de verhalen hier soms lees en ook hoor van bekenden rijzen de haren me soms ten berge! Ik heb het idee dat er veel kraamzorgen en verloskundigen en al helemaal consultatiebureau's zijn die bv goed naar de knoppen helpen in Nederland. Het is toch iets heel natuurlijks, en goeds... Maar ik heb het idee dat in NL als je kind niet vanaf dag een goed groeit het 'wel aan de bv zal liggen'. Vaak is dat helemaal niet zo. En als het al zo zou zijn is stoppen vaak niet de enige oplossing...

Maar goed, in ieder geval is het goed ook positieve geluiden te laten horen dus bij deze. Ik doe het nu voor de tweede keer met veel plezier en zonder problemen!!

13. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Sylvia, mijn man vindt het zelf erg jammer haar niet eens te kunnen voeden. Vandaar dat ik af en toe kolf om hem het plezier te gunnen (en mezelf de vrijheid, win-win!)

Rozemarijke, ik ben je bij andere topics al vaker tegengekomen, je hebt een hoop te verduren gehad zeg. Goed dat je volgehouden hebt, hopelijk blijft het steeds beter gaan!

Zogelukkig, kan ik eindelijk ook weer eens met jou kletsen! (we kennen elkaar van de meimama's). Dat het zo lang moest duren tot er eindelijk iemand kwam die genoeg ervaring had om te te kunnen helpen. Beschamend toch dat niet alle kraamzorg, vk etc dat soort ervaring hebben?
    Leuk dat je rapley gaat proberen. Ik was het bij mijn zoon ook van plan. Maar omdat die kinderen van mij zulke grote hongerlappen zijn lukte het me niet tot 6 maanden te wachten. En ook met 6 maanden zullen ze met Rapley in het begin wat minder binnen krijgen. Je hebt dan dus veel geduld nodig (niet mijn sterkste kant...). En bij allebei ging het rond 5 maanden lastig op alleen maar melk. Ik hab zat melk (kolf vaak extra op een dag) maar met extra melk alleen blijven ze honger hebben. Ze genieten zo zichtbaar van hun pap en groente/fruit dat ik het maar opgegeven heb. Ik ben benieuwd of het bij jou gaat lukken, ik vind het wel een erg goed principe! Zijn er hier anderen die met succes rapley gedaan hebben?

tandjes, auwie. mijn zoon kreeg pas met 10 maanden tandjes, nadat ik gestopt was, dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat. als het lukt met mijn reuma wil ik deze keer langer doorgaan. ik moet als ze ruim 7 maanden is weer aan het werk, en ik wil gaan proberen dan alleen de ochtend en avond voeding te doen. Ik hoop dat mijn voeding tegen die tijd stabiel genoeg is. Kolven op mijn werk zie ik niet zitten, en aangezien ze dan toch al 7 maanden is vind ik het niet zo nodig. Gelukkig heb je in Engeland lekker lang verlof!

14. raspberry

@Kaatje: thanks :) Maar het einde van zware tijden lijkt hier wel in zicht. Ik hoop momenteel alleen dat de tandenellende niet zo lang duurt als de vorige keer (bijna 2 mnd voordat nummers 3 en 4 door waren), maar verder is het veel rustiger :) 2 slaapjes weer op een dag doet ook veel voor m'n eigen rust :)
    Hoe lang heb je in Engeland verlof dan? Echt 7,5/8 mnd, of heb je wat vakantie erbij?
    Welkom iig :) En respect dat je het met je reuma zolang volhoudt!

@zogelukkig: hier ook geprobeerd gewoon stukjes te geven, maar Thirza was echt veel te hongerig om het op die manier op te bouwen. Maar gauw overgegaan op gepureerde zooi dus :)
    Overigens gaat stukjes slikken nog steeds alleen goed als ze echt helemaal fit is. Kauwen heeft ze dan dus wel weer door...

Zou hier vandaag bijslapen, maar vanochtend anderhalf uur geslapen en daarna kwam ik nooit meer in slaap. Zojuist maar even de stad in geweest, (moest sowieso m'n zonnebril nog ophalen die ik maandag bij de steps had laten liggen... zucht: wat dat betreft ga ik de borstvoeding (of althans: de hormonen die daar bij horen) niet missen. Verlang wel weer terug naar gewoon weer alles zomaar onthouden en niks vergeten ;)).

@Jingels: lijkt mij ook goed nieuws idd :) Ik sla altijd een beetje steil achterover van opmerkingen als: "Ik ben het type niet om BV te geven..." Huh??? Maar wel om moeder te zijn? Die twee horen toch gewoon bij elkaar? Onze maatschappij associeert borsten geloof ik een beetje teveel met seks en intimiteit, ipv dat het ook gewoon melkfabriekjes zijn.... ik bedoel: vond het vooraf ook een gek idee, een baby aan m'n borsten te lurken, maar d'r eigenlijk niks natuurlijkers dan je kind aanleggen... maar dat snap je pas als je het gaat doen, is mijn ervaring :D

15. zogelukkig

Hai Kaatje!
    Ja, ik stond er ook van te kijken hoe idioot iedereen deed over de borstvoeding. In het ziekenhuis waren ze "borstvoedingvriendelijk" en had iedere verpleegkundige van verlos-, kraam- en kinderafdeling een borstvoedingscertificaat, ook had het zh een lactatiekundige in huis, maar ik heb haar niet gezien. Ammehoela; wat hebben ze zitten douwen in de nek van mijn zoontje en wat hebben ze geknepen in mijn tepels! Mijn zoontje krijsde tijdens het aanleggen en ik vroeg of het wat zachter kon. 't Ventje heeft ook een zware bevalling gehad en was 3 weken te vroeg en dan zo behandeld worden, ik zou bijna mishandeld zeggen! Later bleek dat hij last had van een vastzittende wervel, dus ik begrijp dat hij het uitkrijsde! En als je ligt bij te komen van alle ellende dat geknijp in je tepels de hele tijd, dan weer door die, dan weer door die. Het leek haast wel of die meiden daar behagen in schepten! Het ergste was nog dat ik dus perse wou kolven om de productie op gang te laten komen en mijn ventje te voorzien van de goede stofjes in mijn melk, maar ik had nog bijna geen productie. Dus kolfde ik 2 druppels en die wou ik dan eerst geven; eerst mama's melk! Toen hij na 48 uur nog niets had gedronken (dat mocht zeiden ze) kreeg hij dorstkoorts en moest bijgevoed worden. Ik wou dat niet via fles met speen, dus werd het een cupje, dat kon hij gelukkig heel goed. 's Nachts moest ik ook kolven en had ik twee druppen. Mijn ventje had honger en jengelde erop los. Totdat ik zag dat de nachtwacht een fles had klaar gemaakt en hem uit zijn wieg pakte. Ik zat nog aan die verdraaide kolf en kon niet van bed (kiezersnee en ik zat nog vast aan diverse slangen), ik was woest! Nee, schreeuwde ik, niet doen! Het stond levensgroot in mijn dossier hoe ik het wou; eerst mijn druppels en dan bijvoeding met het cupje. Ah, zei ze, dat is zo zielig, we "moeten" het aanleggen ook nog proberen, je kan beter fles gaan geven hoor! Giftig was ik!
    Op de 4e dag kreeg ik zo'n schatje aan m'n bed, een jonge meid, ik kon haar moeder zijn. Rustig maar, het komt echt goed, ze bleef het net zo lang zeggen totdat ik het ging geloven! Ik was bang voor weer een kolftrauma en vroeg of ze erbij wou blijven, dat deed ze terwijl ze m'n baby knuffelde en haar pieper uitzette. Zo, ik ben hier nodig, zei ze, dat vond ik zo fijn! Zij was de eerste die echt aandacht aan moeder en kind schonk! Ik kon zelf mijn baby niet pakken. "Kijk" zei ze, "mama maakt lekkere melk voor jou!". Die avond in het ziekenhuis kolfde ik me toch een melk! 2 x 90 cc vla-gele supermelk! Had zij daar invloed op gehad? Het was overdracht en ik drukte op de bel, want ik wist dat ze er nog was. Als ik melk zou hebben, zou ik naar huis mogen, anders moest hij de volgende dag nog gezien worden door de kinderarts en na de avond-overdracht kan je niet meer met ontslag. 't Kind stond een dansje van geluk te maken; we hebben snel gepakt en ze heeft ons helemaal uit staan zwaaien. Kijk, dat zijn de mensen en de dingen die je bijblijven!
    Het is dat mijn zoontje meteen na de keizersnee op mijn borst mocht liggen en al tijgerend zelf de borst vond en gedronken had, ik wist hoe het voelde en dat hij het dus kon! Maar je moet wel de juiste hulp hebben; ik ben ervan overtuigd dat het niet lukt als je gestresst bent. Als er ooit een tweede keer komt, dan weet ik wat me te doen staat, dan gaat het vast makkelijker!
    Punt was ook dat ik te zachte tepels had. Maar niemand heeft me gezegd dat je je tepels voor kon bereiden door ze te harden. Ik smeerde ze iedere avond in met olie, wist ik veel! Verloskundigen vragen wel of je borstvoeding gaat geven en als je dan zegt: ja, dat wil ik, dat ze dan niet zeggen hoe je je daarop voor kunt bereiden.

Ik heb soms ook wel het idee dat mijn ventje hongerig is, dan steekt hij heel zijn hand in zijn mond als we eten en hij net heeft gehad. Ik heb ook nog genoeg melk. De afgelopen week kwam hij zelf weer 2x 's nachts (normaal komt hij 1x). Ik weet het aan de kou, dan verbranden ze natuurlijk ook meer. Nou, ik zal nog even volhouden (nog 18 dagen!).
    Wat is trouwens de reden dat ze willen dat ze 6 maanden uitsluitend borstvoeding krijgen? Ik zal het nog eens nalezen op bv.com.
    Daar staat trouwens een serie filmpjes van Olivier, die zichtbaar geniet van zijn Rapley! Dat is zo'n leuk ventje en hij maakt er zo'n heerlijke kliederboel van! Zijn moeder is heel rustig. Rustig ben ik geworden, rustiger althans en de tijd heb ik, dus we gaan er voor!;)

16. raspberry

6 mnd uitsluitend BV is om te zorgen dat je kindje zo optimaal mogelijk de voordelen van BV mee kan pakken.
    Hier hebben we de 6 mnd niet volgemaakt hoor, (nouja, gecorrigeerd wel). Thirza was hier zo ontzettend hongerig: overdag elke anderghalve uur en 's nachts elke twee uur (haha: vond ik toen veel.... Wist ik veel ;)). En dat hield bijna 3 weken aan. Nou, toen heb ik bedacht dat dat toch echt geen regelen meer was, en dat de dame meer nodig had. Nou, dat was ook: ze at direct vrij goed, (werd later minder toen ze meer last kreeg van wat nu achteraf de KMA bleek te zijn), en het bijvoeden verving direct een voeding. En 's nachts gelijk weer rustiger...
    Ik heb het dus vooral van Thirza af laten hangen en goed gekeken naar wat zij aangaf nodig te hebben.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ha ha toen de oudste een week of 4 was dacht ik ook papa een plezier te doen door te kolven en hem met zoonlief te laten spelen met een fles.
    Meteen kwam het verzoek of ik dat NOOIT meer wilde doen? Papa kon wel andere dingen met zijn zoon doen, en die flesjes zou hij wel geven als ik aan het werk was :)

18. raspberry

@dirksmama: haha, hier is mijn man ook niet zo'n fan van flesjes geven... maar komt dan ook wel een beetje door de flesweigerdrama's. Tegenwoordig krijgt ze bij papa bijna nooit een flesje meer, als ze dan honger heeft, pakt ie een extra fruitmoesje ofzo :)

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hey, gezellige boel hier met allemaal nieuwelingen! Fijn wat nieuw leven in een toch wel belangrijk topic ;) wat eigenlijk een beetje stil geworden was! Allemaal trots zijn en lekker schrijven meiden! Ik ben een beetje stil, maar komt omdat ik eigenlijk gewoon zo weinig te melden heb ook.

Dirksmama,
    Super dat je weer terug bent! Echt fijn! :D! En super idd dat je man het voeden echt voor jou overlaat en het zelf alleen doet als het nodig is ;)! Hier hoef ik ook niet te kolven van Leander, maar ik doe het zelf omdat ik dan savonds ‘vrij’ heb :).

Jingels,
    Word het voor jou niet eens tijd om het leven te gaan geven aan een klein hummeltje? ;)!
    Verder wel fijn dat het idd misschien weer wat meer en normaler gaat worden! Zou fijn zijn voor al die mama’s en natuurlijk ook super fijn voor al die kindjes dat ze toch eindelijk gaan krijgen wat speciaal voor ze is gemaakt :D!

Rozemarijke,
    Idd, kleine meisjes worden groot, en ik vind er niks aan :(! Nee zo erg is het niet hoor, maar ik raak mijn kleine baby’tje kwijt en dat wil ik helemaal nog niet eigenlijk :), wanneer kan je nou toch eens kiezen als je zwanger bent voor een kindje dat groter en ouder word of een kindje dat altijd een paar weken oud blijft ;) whaha! Daar na een paar goede nachten toch weer minder goede nachten, en toch weer tandjes. Nouja hoop dat die snel door zijn dan kan ze weer gewoon gaan slapen van 2 tot 8 ofzo ;)! Papa heeft het weigerdrama dus mooi opgelost met wat extra fruit haha, nouja daarna lekker weer bij mama drinken dan is het ook goed toch. Kleine meid is ook alweer bijna 11 mnd, gaat zo snel he! Hoe is het nu verder met dr (behalve de tandjes en het niet zo lekker slapen), overdag wel gewoon lekker gezellig enzo?

Zogelukkig,
    Als je kindje aan de borst drinkt (goed drinkt) merk je niks van de tandjes, gaan ze sabbelen enzo dan kunnen ze je gaan bijten en ja dat voel je…grrr…;)! Hier bij Malou en Ruben nooit last gehad van tandjes en Benthe die heeft nog altijd geen tandjes (en lijken nog niet te komen ook). Wij hebben met alle drie de kindjes gewacht tot 6mnd en ong 2 weken voor we begonnen met de bijvoeding, ik heb nu bij Benthe ook niet eens het gevoel dat ze het nodig heeft, overigens vind ik dat lipjes tuiten en kauwbewegingen maken alleen ” imitatie gedrag” is ;) oftewel gewoon nadoen van papa/mama. Verder omg zeg wat een verhaal meid! Vreselijk ook echt gewoon voor die kleine ook idd! Nouja gelukkig is het nu met de bv allemaal goed gekomen, nu alleen natuurlijk in jouw herinnering nog een beetje vervagen dat zo misschien fijn zijn.

Ikke09,
    Nee wij volgen niet de Rapley methode, maar prakken doen we ook nooit. Wij doen het nu met Benthe ongeveer zoals we het bij Malou en Ruben hebben gedaan. Dat is rustig aan beginnen met 2-3 hapjes grof gesneden groenten/fruit (totaal niet rapley verantwoord, want is veel te klein) en daarnaast/daarbij soms (wel rapley verantwoord) een stuk ongesneden groente/fruit in de handjes. Bij jullie dus een spelletje met het bijten ;) haha, nouja hoop dat ie het door het afkoppelen steeds het nu gewoon niet meer gaat doen.

Lieve sophie,
    Leuk zeg al de vierde tand! Sterkte en succes met het stoppen van de avondvoeding. Als je wil stoppen dan stop je, en wil je nog niet stoppen, dan ga je gewoon lekker door. Je moet niet stoppen hoor meid, je kan het ook aan Sophie over laten bijvoorbeeld. Of misschien is het als ze 15 mnd is wat makkelijker omdat je meer tijd weer hebt gehad om eraan te wennen. Nouja succes met wat je besluit ook zal zijn. Dankje voor je bericht aan mij. Nu moet ik zeggen dat de oudste twee met hun tweede verjaardag maar 9 kilo wogen, Malou was 9450gr en Ruben 9180gr, oftewel ook gewoon kleintjes (maar wel in het gemiddelde van de curve). En idd gek laten maken moet je niet doen, maar zelfs ik word dan van dat cb toch weer een beetje onzeker (en had mezelf nog zo aangepraat dat echt niet meer te gaan doen deze keer). Nu met de kinderarts beleid afgesproken en zo doen we het gewoon, groot zal ze wel nooit worden.

Silvia,
    Welkom hier! Super dat je de kleine borstvoeding geeft! Lekker van genieten meid! En gelijk heb je, niet stoppen om die reden hoor, en wil je man een flesje geven dan kan je altijd een keer kolven natuurlijk, daar hoef je niet voor over op kunstvoeding natuurlijk. Hoop ook voor jullie dat de kleine meid lekker bij mama de melk kan blijven drinken die speciaal voor haar gemaakt word.

Kaatje,
    Ook jij welkom hier! Schrijf maar lekker mee! Fijn dat de borstvoeding zo goed gaat en de kleine lekker drinkt! Prima toch dat je al met de bijvoeding begonnen bent. Wel fijn dat ze eigenlijk altijd al doorgeslapen heeft, nu af en toe dus wakker, nouja lekker laten lurken en daarna weer slapen, gaat vast wel weer over. Wij doen geen rapley, maar een beetje ertussen in ;) dat gaat voor ons prima. Maar je kan even de zoekfunctie gebruiken, er zijn als het goed is wel wat (soms wat oudere) topic’s met Rapley ervaringen, misschien leuk om door te lezen dan? Wat heerlijk trouwens 7 maanden verlof na de geboorte (hoewel ik ook niet mag klagen, ik werkt niet ;))!

Zo poeh zeg, ik ben weer helemaal bijgelezen!
    Hier weinig te melden, tweede dag van de bijvoeding zijn we de bijvoeding vergeten :p en gister wel weer gedaan en ging prima, ze kauwt (misschien op het stukje en misschien niet) en slikt het door. Daarna weer lekker aan de borst verder drinken (wij doen eerst drinken aan de borst, dan de hapjes bijvoeding en dan weer drinken aan de borst.

Gister wel een regeldagje gehad geloof ik :$ wist niet dat wij dat ook konden krijgen! Haha! Echt nog nooit iets van gemerkt verder maar madam kwam zowaar zelf steeds al ruim voor de ‘geplande’ tijd om te drinken, dus gewoon onze tijden overboord gegooid en lekker laten lurken. Vandaag weer gewoon steeds wakker gemaakt voor de voeding.

Verder alles goed, wel Ruben een beetje ziekjes (gister avond heerlijk mama ondergekotst). Toen toch maar weer een beetje melk gegeven wat ie weer uitkotste. Daarna een paar slokjes water en een flesje van 100cc borstvoeding laten drinken wat er nog stond van Benthe en anders toch weggegooid zou worden, dat heeft ie op en is binnen gebleven. Wonderspul ;)! Haha!

Tot volgende keer weer meiden!
    Liefs, Hanneke!

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @ rozemarijke: ach sommige vrouwen zullen het wel nooit begrijpen. Sommige dingen moet je gewoon ervaren, zo is het bij BV natuurlijk ook. Bv als voedingsbron, veiligheid,troostmiddel enz enz. Onbegrijpelijk dat sommige moeders dat hun kind niet willen bieden. Maar ik zal dat altijd wel onbegrijpelijk blijven vinden.

@hanneke: ben nu 37 weken, schiet alweer op idd. Loop nu wel weer bij de gyn. ivm de sectio van Jelte,maar ik voel me prima. Hoop dat de baby nog even blijft zitten, ik heb nog zoveeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te doen...

Deel Deze Pagina