Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Geke: wat een leuke foto's! Een prachtige kop met haar.

2. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Hey meiden goed als ik ook mee klest?

Ben Samantha 24 jaar en heb zootnje Damiën van bijna 11 maanden en die krijgt dus ook al 11 maanden BV. Inmiddels zijn we druk aan de klus voor nummer 2 dus ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik wil Damiën zo lang mogelijk BV blijven geven tot ie er zelf genoeg van heeft....

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat goed Sam!
    Is het al die maanden vlotjes verlopen, of heb je ook mindere momenten gehad?

4. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ja, misschien heb je gelijk stranger, om niet te wachten tot het erger wordt. je hebt er vast ervaring mee!?

dank je wel jingles! jo is geboren met veel haar en het is nooit uitgevallen :)

hallo Sam! nou, jij hebt vast veel te vertellen over 11 maanden BV? ;)

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoi Sam, leuk!

Geke, nee ik heb er nog geen ervaring mee, ik heb het wel helemaal met de kolf op gang moeten brengen maar daarna is het tot nu toe van een leien dakje gegaan... dit is nieuw ;).
    Mooie bos haar inderdaad!

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zou het eigenlijk niet weten

@Sam welkom, 11 maanden ik hoop het ook zo lang vol te mogen houden.

7. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    hahahahaha bedankt voor het welkom...

Ach ik heb alleen de kleine probleempjes gehad.....
    He opstarten ging wel erg moeilijk Damiën wou na een hele zware bevalling de eerste dag helemaal niet drinken. Overdag voor het eerst gekolfd en dat me een cupje gegeven. Die nacht helemaal in mijn eentje hem aangelegd en toen dronk ie wel aan de borst. Ik heb verder gelukkig geen stuwing gehad dus mag eigenlijk niet klagen. Op wat kleine probleempjes als kloven, vele vele regeldagen en een ongeduldig zoontje die al jongen tanden had en die ook weleens per ongeluk gebruikte na mag ik echt helemaal niet klagen.

Ik moet zeggen dat die (bijna) 11 maanden vanaf een maand of acht echt een stuk makkelijker werden! Zodra alles met bijvoeding een beetje liep ging het super.....en wil ik hem zo lang hij zelf wil aan de borst houden. Momenteel is ie nog erg gericht op zijn "slokje mama's melk" dus denk dat stoppen er nog niet aan zit te komen...en nu zijn we bezig voor nummer 2 en heb ik nu net mijn tweede menstruatie achter de rug zonder problemen in productie of slecht drinken.....eens kijken hoelang het duurt voor wondertje 2 zich aandient

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hoi sam welkom!

Ff een leuk momentje;

gisteren moest Gobe dus voor de mri en mocht op 4u snachts voor het laatst eten, om half 12 was de mri klaar en zat ik bij aan z'n bed terwijl hij nog sliep (moest onder narcose gebeuren), mn man was op de gang thee halen voor me en een verpleegster vroeg aan hem of Gobe normale voeding kreeg dus mn man zegt ja. Even later komt die verpleegster dus binnen met een fles met de medeling dat we die zo mogen geven :confused: :eek: Dus ik meteen van maar hij krijgt bv. Bleek dat mn man er niet verder over had nagedacht... tuurlijk krijgt hij normale voeding, bv natuurlijk! :) :D Fles kon door de gootsteen gespoeld worden dus. Na een half uur was Gobe voldoende wakker en kon hij eindelijk de schade inhalen. Vond het wel frapant hoor dat ze ook tijdens de intake voor de dag-opname niet eens hebben gevraagd wat voor voeding hij normaal krijgt :(

9. Female

Female Niet meer actief

@ Zeeuwsmeisje; bizar eigenlijk he, dat kv als normale voeding wordt beschouwd.....

Was trouwens vd week bij het cb (kind & gezin heet het hier eigenlijk) en die vrouw was zijn gewicht op de curve aan het invullen. Die curves in het boekje zijn dus ook helemaal aangepast op kv! Omdat dat ook het meeste gegeven wordt... Eigenlijk vind ik het maar gek.... :(

10. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Leuk verhaal Zeeuwsmeisje! En net goed dat de fles kv door de gootsteen kon. Moeten ze maar de juiste vragen stellen he?! Echt grappig :)

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Er is al een vacature voor :p

http://www.zwangerschapspagina.nl/vacatures.php

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Whahaha wat een giller zeeuwsmeisje. Bv lijkt mij normaal ja ! Dat overkomt die verpleegkundige vast niet weer :p

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Female: ik had daar idd al eens een topic over geopend over dat onderwerp. Dit is nu precies wat ik bedoel !

14. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou ja ergens kan ik het me wel voorstellen hoor. Ze komen zo veel vaker kv ipv bv tegen... als je bedenkt dat met 6 maanden nog maar 25% baby's bv krijgt... dat is natuurlijk niet veel.

Maar wel een heel mooi verhaal Zeeuwsmeisje, echt heel leuk hoe je man dan denkt hè...

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nemo en ik geven vandaag alweer 4 maanden BV, achteraf gezien is het wel heel snel gegaan..... vind ik.

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

En we gaan nog heeeeeel lang door ! Ja toch Jingels ? Dan te bedenken dat ik eerst 6 maand wou gaan geven. Dan zou ik al aan afbouwen moeten denken/beginnen nu. Nee bedankt hoor !

17. kirstenyana

kirstenyana Actief lid

22 nov 2006
    130
    0
    0
    hoop dat jullie mij advies willen geven
    op 2O sept komt mijn kindje met een keizersnede
    ik den 36,4 weken zwanger
    graag zou ik borstvoeding willen geven en hoop dat mijn kindje dan zelf kan drinken idien dit niet lukt kan ik dan fkolven en daarna de borst geven of hoe zit dat?
    en mijn man is wel voor borstevoeding maar vind dit zo raar in het openbaar tyerwijl ik zo iets heb van je laat maar juist zien wat je wilt laten zien

hoe hebben jullie dit gedan?

alvast bedankt

18. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Jingels en Nemo: gefeliciteerd met jullie 4 maanden, helemaal super hoor! Hoop dat jullie er nog lang van mogen genieten!

Sara: wat een grappig verhaal haha! Is het verder goed gegaan met Goke, wanneer verwacht je er meer van te horen?

Kirstenyana: kan in principe prima hoor, je kindje borstvoeding geven na een keizersnede. Maar geloof dat je bang bent dat je kindje niet kan drinken omdat hij dan nog aan de kleine kant zou kunnen zijn of zo? Gewoon proberen denk ik, en anders zou je af kunnen kolven en je kindje voeden met een spuitje ookwel vingervoeden genoemd. Gewoon elke keer weer even proberen je kindje aan te leggen en als het goed is gaat het op een geven moment wel lukken. Zorg wel dat het ziekenhuis goed op de hoogte is van je wensen, en er niet opeens een fles kv in gaat! En je man tja, ik denk zelf dat als het eenmaal zover is en je geeft een tijdje borstvoeding, dat hij er niet meer zo over denkt. Gewoon een kwestie van wennen volgens mij.

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

@kirstenyana: wat heeeeeel belangrijk is dat in je het ziekenhuis heeeeel duidelijk aangeeft dat je bv wil geven. Voor je het weet drukken ze er kv in, v.m. 's nachts onder het mom van dat jij dan even lekker kunt slapen :(

Als je kindje eerst niet bij je kan drinken moet je idd gaan kolven. Je kunt dan het beste de melk niet met een flesje geven omdat je dan kans het op tepel/speenverwarring. Je kan de melk het beste geven met vingervoeden of cupfeeding. Dan kun je later als je kindje wat ouder is alsnog proberen aan te leggen.

20. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    @kirstenyana: Ryan is met 36 weken geboren en pakte de borst eerst niet zo goed. Ik ben dus gaan kolven en de afgekolfde melk gaven we via fingerfeeding aan hem (Wat ze hierboven al beschreven). Na een paar dagen pakte hij de borst wel en kon hij zelfstandig goed uit de borst drinken.
    En ik denk dat je man wel zal wennen als hij heeft gezien hoe mooi het is om borstvoeding te geven.

Deel Deze Pagina