Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

En even een hydrofielwashandje met lauw water nat maken en daarop laten sabbelen. Als ze maar wat vocht binnenkrijgt!

Thirza heeft dat bij 4 mnd ook gehad, die moesten we halve voedingen gaan geven en zoveel mogelijk laten liggen. Heb ik toen dus een nacht en dag mee in bed gelegen en daar knapte ze enorm van op!

2. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Het handigste is huid-op-huid kontakt,waarbij jij half recht opzit, zodat ze half liggen/half hoog kunnen drinken aan de borst. Je kan een borstvoedingstoedieningsset halen bij je apotheek of zorgwinkel, dan boots je de borst na. Of op een lepeltje idd of cupje.
    Verstandig is om ieder uur aan te leggen en goed te letten op, tranen en diepliggende ogen,suffigheid.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hallo meiden!

Fijn weekend gehad. Met z'n allen naar het strand en de duinen geweest, was heerlijk weer! Zoonlief geniet er ook zo van; in de buikdrager vooruit kijkend. Arme papa had wel een rughernia naderhand, terwijl hij nooit last heeft van zijn rug. 9,5 kilo is ook niet mis natuurlijk om te tillen. Maar hij klaagde niet hoor!

Ik las dat er een paar van jullie en jullie baby'tjes niet lekker zijn, dat is niet fijn; beterschap!

Over gluten: geadviseerd wordt om je baby na 6 maanden gewoon gluten te geven als de baby voor die tijd geen (voedsel)allergieen heeft (gehad). Ik dacht dat baby's met een kma ook eerder last krijgen van gluten?
    Beginnen met rijstepap en glutenvrije granen (boekweit, gierst). Van boekweit kan je gewoon pannenkoekjes bakken en van gierst kan je een smakelijk prakje maken (lijkt een beetje op couscous). In de natuurwinkels vind je ook amaranth, teff en quinoa. Als dat goed gaat, ga je haver en gerst introduceren en daarna de moeilijker te verteren graansoorten tarwe spelt, mais en boekweit. Mais is ook glutenvrij, maar wel moeilijk verteerbaar.
    Ik heb geen Coeliakie, maar door mijn prikkelbare darm kan ik moeilijk gluten verteren, dus ik koop meel bij de natuurwinkel en bak zelf brood. Tijdens de zwangerschap ging het heel goed met mijn darmen en ik eet nu wel brood van de biowinkel.

Holle (biologisch) en Biobim (biologisch-dynamisch) vind je bij de biowinkel en maken allergeenvrije kunstvoeding en pappen, dus zonder koemelk, kippeneiwit, gluten e.d.

Waarom ik geloof in het Rapley-principe?

Omdat ik het voeren van gepureerde prakjes met een lepeltje onnatuurlijk vindt.
    Sommige moeders geven al bijvoeding als hun baby 4 maanden is en dan kan een baby nog niet kauwen, dus wordt het met een lepeltje achterin het mondje gestopt.

Een baby vanaf 6 maanden zo ver is in zijn ontwikkeling dat het zelf aan kan geven dat het wil eten en hoeveel hij wil eten. Met 6 maanden is het immuunsysteem en spijsverteringskanaal goed ontwikkeld en zijn ze in staat om te kauwen. Vooral bv-baby’s kunnen goed kauwen, ook al hebben ze nog geen tanden. Baby’s leren niet kauwen door voeding uit een fles en geprakte hapjes door te slikken.
    Een baby van 6 maanden waarvan de hand-/oogcoordinatie goed is (lees: stopt alles in zijn mond wat hij te pakken krijgt) kan zelfstandig vast voedsel oppakken, in zijn mond stoppen, erop kauwen en doorslikken.

Een baby kan zich altijd verslikken. Je laat je baby dus ook nooit alleen als hij eet. Vaststaat dat je je eerder verslikt in vloeibaar voedsel. Je verslikt je als je iets achter in je keel krijgt. De kans dat je je verslikt als je een lepel vloeibaar voedsel achterin in je keel gestopt krijgt, is dus groter. Als de baby zelf eten kan oppakken en in zijn mond kan stoppen, houdt hij de controle en zal zich minder gauw verslikken.
    De aangeboren kokhalsreflex zorgt ervoor dat de baby zich niet verslikt.

Ik ben helemaal tegen het voeren van potjes. Vaak zitten er meerdere smaken door elkaar gemengd zodat de baby geen pure smaken proeft. Stel er zitten 3 smaken gemengd in een potje en hij vindt 1 van die smaken niet lekker, dan vindt hij automatisch het hele potje niet lekker. Bovendien houd ik van onbewerkt en vers.
    Nog een voordeel is dat een baby die stukjes te eten krijgt, zelf aan kan geven wanneer hij voldoende heeft en langer over zijn eten doet, wat de spijsvertering bevordert.

Verer lijkt het mij ook prettig om de baby -zo veel mogelijk- hetzelfde te laten eten als zijn ouders en lekker met z’n allen aan tafel te zitten. Zien eten doet eten. Een moeder die de baby met een lepeltje voert, kan op dat moment niet zelf eten.

Een fles geven heb ik nog nooit gedaan en ik ben het ook niet van plan en geprakte hapjes voeren ga ik ook niet doen. Baby's van 6+ maanden gaan vanzelf eten, net zoals ze vanzelf gaan rollen en kruipen. Bang dat hij te weinig binnen zal krijgen en honger zal krijgen ben ik dus niet. Met 6 maanden is groente en fruit slechts bijvoeding en blijft de borstvoeding de hoofdvoeding.

Pierre Wind stelt dat een baby wel het ene eten lekkerder kan vinden dan het andere, maar dat een baby niet iets niet lust. Dat kinderen geen spruitjes lusten, komt omdat veel volwassenen er ook moeilijk over doen. Kinderen apen het gedrag van hun ouders na.
    Zo was mijn oudste zus fan van bloemkool. Het filmpje waarop ze 6 maanden is en een heel bord bloemkool naar binnen werkt, is echt om je te bescheuren. Helaas hield mijn moeder er niet van en die zat zowat te kokken als we dat aten, ze kookte alleen bloemkool om mijn vader een plezier te doen. Ze zei ook altijd: gatver, gatver en nog eens gatver. Wij aten dus vrijwel nooit bloemkool en ik ben er dus ook geen fan van. Spruitjes daarentegen stonden bij ons regelmatig op het menu en ik ben er dol op!
    Borstvoedingsbaby’s kennen ook al heel wat smaken, want zij proeven immers via de borstvoeding wat hun moeder heeft gegeten (sinds mijn zoontje geen darmkrampen meer heeft, eet ik weer alles, zij het ui en knoflook en scherpe kruiden met mate). Dit in tegenstelling tot kunstvoedingsbaby’s die altijd hetzelfde proeven.

Wat een belachelijk lang verhaal...:D;)

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

amen. HHAHAHHAA
    Helemaal top hoor. Ach merk dat die combi bij mij goed werkt. Zou t liefst alles rapley doen maar ben nu al begonnen met prakjes en ze heeft echt door dat vast eten ook lekker is. Daarbij wil ik sneller afbouwen...nog rustig maar iets sneller. Want ik heb rugklachten. (nu weer een overbelaste schouder...:()
    Ze krijgt hier veel stukjes al ze haar eigen hapjes op heeft. Ik had namelijk altijd rond 17.15 een hongerig kind. Kan ook wel bv geven maar was meer van, bv is een toetje daarna.
    Ook merkte ik, want heb t wel geprobeerd, dat als ik daarvoor bv gaf en daarna bijvoeding ze altijd weer wilde. Vind mijn rug niet erg fijn namelijk.
    Klopt wat je zegt over gluten en kma. Haar darmflora is aangetast en gluten zijn te heftig.
    Hmm gierst zal eens kijken.
    Hier alleen geen pap fan...ze wil t niet.

suus> wat zei de HA????

5. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Wat zij zegt :D:D:D Scheelt mij weer typen. Heb nergens geen zin meer in met 39 wk.

6. zogelukkig

Heb je ooit wel brood met gluten gegeven? Ging dat heel erg mis?
    Hier bij de natuurwinkel hebben ze ook niet zo donker glutenvrij brood, kan ook op bestelling.
    Of anders zelf brood bakken in de machine? Die zijn niet zo duur meer. Bij de natuurwinkel hier hebben ze glutenvrij meel van glutenvrije graansoorten of glutenvrij gemaakt (is minder zwaar).

Hier eten wij gierst met ui, tomaten, r. paprika en cashewnoten met kaas erover heen uit de oven.
    Maar je kan er ook olijven doorheen doen of een zoete variant maken met vijgen en munt of peterselie ofzo... gut, het water loopt me in de bek (ik kan altijd eten....:p).

7. raspberry

@zogelukkig: wat jij schrijft over gluten, daar was ik nu dus intuitief net achter. Dietist vertelt je dat dus allemaal niet he? :(
    Thirza heeft wel gewoon brood gehad, maar reageerde bij de herintroductie van brood met enorme darmkrampen. Net als bij bloemkool en mais trouwens.
    Ik heb dus vanmiddag net gierst gehaald om pap mee te maken, (biobim bevat wel lactose zei de mevrouw in de natuurwinkel, en van boekweit en nog iets anders kon je met BV geen pap maken, want dat moest 20 minuten in staan koken... :( Dat ga ik met de bv dus maar niet doen ;)).
    En verder heb ik twee recepten voor brood gevonden :) Ga ik morgen eens proberen... (Sweetlake: ik mail ze je wel ff!)

Over dat baby's alles lusten... nou, hahaha, ik ben zelf het levende voorbeeld dat dat niet zo is. Mijn moeder lust alles en ik wilde serieus tot mijn 2e alleen maar bruine bonen met appel(moes) en pap. En heb toch echt gewoon bv gehad.
    En ook in de jaren daarna heb ik mijn ouders regelmatig tot waanzin gedreven met alles wat ik niet lustte... Geen zuurkool, geen hutspot, geen rode kool, geen rode bieten, geen karnemelk, gen salade, geen vis, geen tomaat, geen vetrandjes aan het vlees. Hahaha. Inmiddels eet ik beter hoor, alleen de tomaat gaat er nog steeds in niet (zoo vies! En ook alles waar tomaat inzit dus, saus, soep, enz). En zuurkool was ik eerst goed uit en doe ik het liefst in een schotel met kaas of spek ofzo.

Kreeg trouwens de tip van de mevrouw uit de natuurwinkel om straks ipv probiotica (die altijd koemelksporen bevatten, want gekweekt op koemelk ofzo), prebiotica te gaan geven: psyliumvezels. Die vezel is de voeding waarop probiotica groeien, en op die manier kun je wat er al wel aanwezig is aan darmbacterieen toch stimuleren.

@zogelukkig: hmm, dat recept klinkt goed... Kun je me dat eens pb-en?
    Wij eten hier trouwens zometeen roergebakken paksoi met kipfilet :) Zit sojasaus in, we gaan eens kijken wat Thirza doet als ik weer soja eet...

@jingels: hmm, kleine purk blijft nog ff zitten dus?

8. Sweetlakecity

jingels>jij gaat dus tandemen? Met je kleine.
    Spannend!

rozemarijke> TOP!
    Ben benieuwd wat de dieetist morgen verder zegt.
    Ik gebruik ook een poeder maar geen idee welk merk. Komt uit amerika ofzo en heb ik gekocht bij de vrouw waar ze komt. Vetrouw haar 100% want dat spul heeft mij ook al zo goed geholpen. Heb trouwens hier geen eczeem meer bij Pauline! Zo fijn :)

zogelukkiG> de vrouw die Pauline onderzocht vertelde dat haar darmen aangetast al zijn. Haar darmflora loopt achter. Ze zal hoogst waarschijnlijk als ze 1 is weer optimaal lopen.

9. zogelukkig

Biobim is lactosevrij. Staat op de verpakking, staat op de website?
    Biobim :: Biologische Babyvoeding :: Pappen :: Biobim BabyPlus
    En pap van rijstmeel of vult dat niet genoeg?
    Tsja; kool en mais. De een zorgt voor krampen en gassen en mais is dan wel glutenvrij, maar zeer zwaar verteerbaar. Dat zou ik voorlopig dan maar niet geven!
    Moeilijk hoor!
    Doe je het opnieuw invoeren van bepaalde stoffen onder begeleiding van die dietist?
    Ik weet nog wel dat je het wel 1 voor 1 moet doen en dan minstens twee weken moet wachten voordat je een volgende stof herintroduceert.

Mmm, het verschil tussen probiotica en prebiotica is moeilijk uit te leggen.
    "Prebiotica bevordert de groei van bifidobacteriën en een selecte groep van melkzuurbacteriën. In de praktijk komt dat neer op een stimulatie van de fermentatie (omzetting) van koolhydraten ten koste van fermentatie van eiwitten.
    Fermentatie van koolhydraten resulteert in de vorming van neutrale of gezonde stoffen voor de darm en het lichaam. Eiwitfermentatie daarentegen levert vooral mogelijk schadelijke stoffen op." (lang leve wiki, kon het zelf niet verwoorden).
    Probiotica zijn levende micro-organismen, oftewel goede darmbacterieen (ofwel poepbacterieen). Die van Solgar en Orthica zijn iig koemelk- en lactosevrij. Ze worden ook wel lactobacillus nogwattes genoemd, ofwel melkzuurvormende bacterieen, maar het is geen melk; er zit geen eiwit of lactose in. Het wordt toegevoegd aan melk om yoghurt of kaas van te maken.
    Oplosbare vezels zoals Psylliumvezels binden de darminhoud. Als je er niet heel veel bij drinkt, krijg je vreselijke buikpijn, een opgeblazen gevoel en verstopping! Niet te vergelijken met onoplosbare vezels als die in volkorenbrood, die je nodig hebt om goed te kunnen poepen.

Paksoi heerlijk! Dat roerbakken wij ook met in sojasaus gemarineerde biefstukreepjes en dan rijst erbij; makkelijk en lekker!
    Dat recept met die gierst krijg je!

10. zogelukkig

He bah! Geef je haar probioticapoeder van Solgar? Dat is Amerikaans, de ABC Dophilus wellicht? Goed spul, het heeft bij mijn ventje echt de darmkrampen doen verminderen. Hij ging van iedere luier een spuitluier naar 1 mooi vol exemplaar eens in de 5 dagen! En het is goed voor de weerstand.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,873
    113
    even snel een update, we zijn in het ziekenhuis helaas. ze moet een nachtje blijven ter obsevatie.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat een geklets weer!
    Ik ga zo eerst even proberen bij te lezen hoor meiden!

Suus,
    Heh, get, volgens mij heb ik wat gemist vandaag! In ieder geval heel veel sterkte en beterschap voor die kleine meid! Knuffel!

Liefs, Hanneke!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zo weer even rustig op mn gemak helemaal bijgelezen geloof ik ;)! Hoewel ik moet bekennen dat ik de gluten etc overgeslagen heb :D haha, maar geeft niet hoop ik!

Rozemarijke,
    Fijn toch juist dat ze 2 momenten heeft om te eten. Zou voor Malou en Ruben ook niet mis zijn geloof ik (eten niet zoveel, vandaar dat ik zei het te zullen onthouden). Maar lastige is dat ze altijd gewoon met ons mee eten, en eerder koken betekend dus dat wij zelf later heropgewarmd eten krijgen, en dat vind ik niet zo lekker. Zit er dus nog over te denken of het iets voor ons is! Maar toch juist leuk dat ik op zo een idee kom door het te lezen van iemand anders. En natuurlijk voor jullie fijn als ze iets meer binnen heeft (scheelt snachts misschien weer een uurtje langer slapen ;))! Haha lees dat het ‘vergiet’ herkenbaar is :D!

Sweetlakecity,
    Geen nachtvoedingen is wel fijn natuurlijk. En als het zo goed gaat is het prima natuurlijk, lekker zo houden! Wel kan je natuurlijk aan de voedingen aan de borst niks veranderen en de bijvoeding erbij doen, krijgt ze juist gewoon iets extra’s en neem aan dat ze dan ook niet ineens snachts gaat komen. Maarja met die kleine monstertjes weet je het natuurlijk nooit…!

Kaatje,
    Beterschap voor jullie meid! Ziek is niet fijn! Knuffel!

Zogelukkig,
    Een hoop dingen die jij schrijft kan ik me wel in vinden. Maar helemaal rapley vind ik niks, daarom gekozen voor die grove stukjes. En nu bij Benthe ook geen beetje rapley, omdat ze gewoon niks naar haar mondje brengt, kan het wel geven, maar laat het vallen en doet er vervolgens niks meer mee (en idd knuffeltjes, rammelaren etc brengt ze ook niet naar dr mond ;)). Dat geven van helemaal gepureerd eten, noemen wij hier altijd hap-slik-weg-principe, das niet eten (niet lullig bedoeld tegen de mama’s die gepureerd geven hoor, maar wij vinden het gewoon grappig zo die naam).

Jingels,
    Hmm het gaat opschieten voor je zeg! Spannend! En wat leuk :D! haha! Herinneringen komen boven ;) Zag dat Rozemarijke jullie ‘baby in de buik’ Purk noemde :D, zo heette onze kleine Benthe altijd toen ze nog een in de buik baby was!

Baby’s lusten alles,
    Tja ook ik moet zeggen dat ik dat ‘niet geloof' ;)! Of in ieder geval, ik denk dat er echt wel een rede is waarom een kindje iets niet lust, gewoon een soort natuurlijke afweer van sommige producten zal ik maar zeggen. En ik zelf lust dus geen aardappels, al vanaf dat ik baby was en mijn ouders gaven me een potje (ja ze waren van het hap-slik-weg principe en de potjes olvarit en het met 10 weken ofzo al beginnen met bijvoeding – en klap op de vuurpijl heb ik ook geen borstvoeding gehad :D) waar aardappel in zat, spuugde ik het of meteen weer uit dus dat ik het meteen uit mn mond tufte of als ik een paar hapjes op had kotste ik alles weer uit. En tja tot op de dag van vandaag eet ik nooit aardappels.

Zo en nu over ons :)!
    Hier was de kinderarts helemaal tevreden over onze kleine meid! Gaf toe dat het belletje van ons laats ivm dat ‘te lage gewicht’ toch wat verontrustend vond, maar ons niet bezorgd wilde maken en hij gewoon wilde afwachten tot de afspraak vandaag. Nou ik vind het wel prima! En hij vond het dus eigenlijk gewoon overdreven van het cb om zo te reageren. Hij vond het namelijk reuze meevallen, madam was vandaag 5835gram, dus in 3 weken tijd 410gram aangekomen. En daarbij vond hij dus ook dat ze zeker naar de geschiedenis met Malou en Ruben (ook geen grote groeiers) moesten kijken en pas dan hun mening hadden moeten vormen. Nouja vooruit, dat cb kan me niks schelen eigenlijk op het moment. Ben allang blij dat ze goed gekeurd is.

Beleid afgesproken dat we nog even door blijven gaan (ong een week of 4) met in die twee laatste voedingen die ze via de fles krijgt die zakjes toe te voegen. En daarna daar weer mee gaan stoppen en dan weer een week of 4 later bellen voor een afspraak om nogmaals de kleine te ‘keuren’.

Andere optie waar we uit mochten kiezen was om die 2 voedingen die ze uit de fles drinkt weer live aan de borst te gaan doen,misschien voor jullie gek, maar ik zie dat niet zitten en kies dus liever voor de oplossing met wat extra erbij. Kinderarts denkt namelijk dat ze door die 2 voedingen waarbij ze maar rond de 100cc-130cc drinkt te weinig krijgt. Maarja die 6 andere voedingen wel aan de borst drinkt ze waarschijnlijk rond de 200cc (gezien ik met gemak in 20 min 200cc-250cc kolf).

Zo dat was het wel weer meiden!
    Liefs, Hanneke!

14. raspberry

Hmm, en uit de fles zonder toevoegingen drinkt ze dan dus geen 200 cc?
    Maar fijn dat de KA zo relaxed is :) En dat Benthe dus verder prima gaat!

15. raspberry

@Zogelukkig: jij bent goed op de hoogte zeg! :)
    Dan ga ik die prebiotica maar niet doen en eens zien of ik die lactosevrije probiotica kan krijgen. Die ABCDophilus is iig niet lactosevrij! Dus ik zal denk ik eens via internet eraan moeten zien te komen...

16. Sweetlakecity

suus> balen dus je HA heeft je doorgestuurd. Met zo een kleintje nemen ze liever het zekere voor t onzekere.

hanneke> Nee zwaar is ze niet als ze maar happy is. Gek dat het CB soms zo in hun straatje blijft he. Gelukkig heb je een KA die wel verder kijkt dan hun neus lang is.

zogelukkig> Ik heb echt geen idee. Maar t werkt als een trein! Toen ik door KMA zo aangetast was heb ik dit lang moeten slikken. Ook bij de zwangerschap van Pauline. Ik was zeg maar 24/7 aan de race. Pauline krijgt het nu sinds 3 weken ook live ipv via mij. Nu heef ze gewoon weer vaste ontlasting want dat was met de bijvoeding ook niet zo.

17. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

jeetje suus, het ziekenhuis? hoe is het nu?

mijn meisje heeft nog steeds koorts... ik weet niet zo goed wanneer ik naar een dokter moet. het is nu 4 dagen, steeds rond de 38, niet hoger dan 38,5.

wat betreft eten, ik ben het met veel dat zogelukkig zegt wel eens... Ik had eigenlijk hetzelfde idee als Hanneke, dus geprakt ipv gepureerd, maar zoals ik al zei was zoonlief het er niet mee eens. dus werd het gepureerd icm finger foods.
    en geen potjes, gewoon lekker vers. meestal at hij al vroeg 'mee met de pot', dat wil zeggen dezelfde ingredienten maar dan even gepureerd. En dan vaak nog een paar vaste stukjes mee-eten van het bord, zoals ik hier ook al gehoord heb.

Waarom zou je geen smaken mengen? Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze iets niet lusten. En als je alles los geeft is het dan niet saai? Ik wil juist dat ze aan mijn kookstijl wennen, en die is vrij apart. Ik ben dus al vroeg begonnen met (milde) kruiden. Zoals ik al zei, alles ging erin als pap!

Raar eigenlijk hoe het werkt met eten. Denk je dat je je peuter gezond eten geeft, krijgt ie peuterdiarree. Blijkt dat hij teveel fruit krijgt en te weinig vet. Moet nu volle melk en boter geven, en minder fruit. Lastig, want hij is echt fruit verslaafd. Hier geen gebedel om koekjes maar om mandarijntjes!

18. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hihi Hanneke, ik lust ook geen aardappel! Mijn moeder heeft het na jaren opgegeven en ik eet ze nog steeds weinig. Erg lastig icm een glutenintolerantie alleen.... Vaak 'moet' ik hier een jacket potato eten, omdat dat het enige glutenvrije grecht is op de lunchkaart. Dan zit ik echt te kokhalzen...

Ook lekker en glutenvrij trouwens is Quinoa. Kun je ipv couscous gebruiken. Of amaranth. Pas op met sojasaus trouwens, de meesten zijn niet glutenvrij.
    Jammer dat ik de meeste Nederlandse merken niet ken, qua babyspul is er ook erg veel. O ja, de baby liga's zijn glutenvrij!

In Engeland is het zowieso veel makkelijker. In de supermarkt kun je een hele selectie glutenvrij spul kopen. En ook wat betreft baby dingen is er heel veel biologisch. BV Plum en Ella's Kitchen, die hebben een hele serie pouches, handige verpakking (zo'n knijpzakje) met fruitsnacks en hele maaltijden. 100% groente/fruit (of vlees etc voor oudere kindjes) en biologisch. Heel handig voor onderweg! In Nederland jammer genoeg niet te krijgen, ook weinig vergelijkbaars...

19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,873
    113
    Wou even laten weten dat we alweer thuis zijn! In het ziekenhuis aangekomen moesten we haar een flesje ors geven. Hmm, hoe geef je een meisje dat nog nooit uit een flesje heeft gedronken goor zout/zoet water? Niet dus. Ze vertikte het gewoon. omdat ze inmiddels wel weer uit de borst dronk heb ik gevraagd om het eerst nog even zo te mogen proberen. Afgesproken dat we tot 21.00 uur zouden aankijken, daarna zou ze een sonde krijgen. Ging eigenlijk hele middag goed, maar om 20.55 uur ging ze alsnog spugen. De sonde kregen ze er niet in en toen is toch maar besloten om gewoon alleen bv te blijven geven. De rest van de nacht is alles erin gebleven en vanochtend had ze een dikke plasluier en mochten we weer naar huis. Nog wel even goed in de gaten houden uiteraard.

20. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

wat fijn om te horen suus!

Share This Page