@Nemo: stoppen komt niet in mijn vocabulaire voor en ik weet zeker in die van jou ook niet @Kirtsenyana: -informeer jezelf goed via borstvoeding.com en borstvoedingsforum.nl - als je ziekenhuis een BV-cursus aanbiedt,zeker naar toe gaan. Ik heb zelf een KS gehad met 39+4. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik BV wilde geven. Toch heeft Jelte 15 ml KV gehad. HIj was ietsjes uitgedroogd en ik lag in de uitslaapkamer. Er zat 3 uur tussen geboorte en aanleggen, door de volledige narcose die ik onverwacht kreeg.Later realiseerde ik me dit pas en drong het tot me door, dus wees heel duidelijk naar de verpleging toe. In ieder geval: sta erop dat je kindje zo snel mogelijk bij je aangelegd wordt! Zeg dat je onder geen beding KV wil. Dan zijn ze verplicht je kindje zo snel mogelijk te brengen. Doordat je BV gaat geven,krimpt je baarmoeder een stuk sneller, wees voorbereidt op naweeen ( samentrekking van de baarmoeder). Dit duurt een dag of 3 en wordt per dag minder pijnlijk. Met dag 4 is het eigenlijk weg. Heel veel succes meid, en als je vragen hebt kan je me altijd pb-en.
Dit moet je inderdaad zien te voorkomen. Ondanks dat er wel beweerd wordt dat die verwarring niet bestaat, weet ik uit eigen ervaring helaas dat dat zeker wel het geval kan zijn. hier lijkt het trouwens wel goed te gaan, ben nog wat voorzichtig optimistisch en gestopt met regelen. Hopelijk niet te snel maar dat moet nog blijken...
Vandaag naar m'n werk geweest om te regelen hoe ik de borstvoedingspauze's zou opnemen en dit is nu prima in orde. Mag elke dag stoppen om 11u30 en in de namiddag nog een half uur pauze nemen om 16uur. Dat is dus prima en kan niet beter. Moest nog naar de huisarts om een attest, om te bewijzen dat ik bv geef, voor die pauze's te kunnen opnemen. M'n werkgever wou nu al zo'n attest, moet pas in november terug beginnen werken. Heb ik eerst nog aan m'n huisarts mogen uitleggen wat borstvoedingspauzes waren, had die daar nu nog nooit van gehoord. Deze morgen is ook de mevrouw van kind & gezin (cb) langsgeweest en die keek ook maar raar op als ik over die pauzes begon. Ze liet eerst blijken dat 3 maanden bv wel mooi geweest zou zijn tegen de tijd dat ik zou terug beginnen te werken. Maar toen ik uitlegde dat ik zo lang mogelijk bv wou geven, leek ze wel bij te draaien en te kennen te geven dat die bv-pauze's niet goed gekend zijn hier in belgië en dat het beter zou zijn dat iedereen hier in belgië bv-verlof zou kunnen krijgen ipv pauze's. Onze jongen is op een 18 dagen weer 600gram bijgekomen en weegt nu 4kg500. Hij gaat goed vooruit. Ben nu toch naar de arts geweest om nog iets extra tegen het spugen, want het blijft extreem. Ik moet nu gaviscon geven. Ben benieuwd of het effect zal hebben. Zijn er dames die daar ervaring mee hebben?
Weet het al http://nl.wikipedia.org/wiki/Attest Niet weer van die moeilijke woorden gebruiken hoor Maar gelooft je baas je anders niet ofzo ?
Nee idd ik ook niet. Ik heb een paar keer gevoed waar mijn baas bij was, mischien was dat overtuigend genoeg
Hier in België moeten we idd een bewijs (attest) afleveren dat we bv geven. Is iets wat wettelijk verplicht is.
Als ik nou een leuke, knappe, jonge vent als baas had.... Maar nee, die op leeftijd, minder aantrekkelijke, gezette man hoef ik niet aan m'n tiet
Wahahaha (mijn fantasie werkt op volle toeren )... Maarre... Kathy, hoe moet je dan bewijzen dat je bv geeft?
Nou ik had gelijk... na 9 mnd zwangerschap en 8 mnd bv nu voor het eerst weer ongi... Weten we ook waar de dip vandaan kwam. Hoop dat het eenmalig is! (De dip dus hè.)
De huisarts of het cb moet een briefje schrijven waarop vermeld staat dat ik bv geef, dat is voldoende als bewijs. @stranger: nu is het idd duidelijk vanwaar die dip kwam. Ben je meteen ook wat gerust gesteld.
Maar dat is toch eigenlijk een wassen neus Kathy. Ik bedoel, hoe weet die huisarts dat nou, dat controleert hij toch niet? Of moet je voor zijn neus gaan voeden? En ja ik ben wel wat gerustgesteld. Vond het lekker dat het zo lang duurde maar ergens is het ook wel prettig om te weten dat alles weer werkt zeg maar .
gelukkig dat m'n ha me op m'n woord geloofd, maar er zijn nog meer van die gekke regels in belgie en als ze blij zijn met dat papîertje, ben ik ook tevreden, zo kan ik tenminste blijven doorgaan met bv en dat is het belangrijkste!