Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank jullie wel voor de reacties. heb gistermiddag geprobeerd haar een borst aan te bieden en dat leek voldoende. ze stopte vanzelf en deed haar mondje ook niet meer open voor borst 2 hahaha. gisteravond en ook bij de laatste avondvoeding wilde ze wel allebei en vanacht ook. denk dat ik het gewoon op allebei houd en haar laat kiezen of ze dat wel of niet wil. ik geef haar om de 3 uur en meestal meld ze zich dan zelf wel, al is het nou 4 uur geleden dat ze heeft gedronken, dus ga haar zo wel wakker maken, anders word het wel erg laat en kom ik straks in de knoei met de voedingen.

nee ze heeft geen last van haar nekje. ze heeft juist een heel stevig nekje, kan ook al goed haar hoofdje rechthouden.

wel fijn zo'n site waar je je vragen op terecht kan.

2. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Zo, daar ben ik ook weer een keertje!
    Hier gaat alles zn gangetje, mannetje lijkt weer helemaal de oude.
    Hij wordt de laatste dagen alleen steeds huilend wakker en slaapt overdag korter. Ik denk dat de tijd van dromen/verwerken is aangebroken.

Las ook het eea over bijvoeding. Hier gaat dat de ene dag als een speer en de dag erna kan het zomaar zijn dat hij er weinig trek in heeft. Boterham at ie in het begin goed, maar heeft ie de laatste tijd weinig trek in.

@ Mupkuh, hoeveel BV krijgt ze nog op een dag?

@ Jingels, beval ze!

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

poeh> in de ochtend heeft ze hier genoeg aan 1 borst maar soms niet. Hoe later de dag vorderd hoe vaker de de borst wilde. Ik moest soms wel eens 4 borsten geven achter elkaar.
    Komt goed hoor :)

MG2009> hier ook wisselend. Ik denk zolang ze er nog lekker bij drinkt...:)

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jitte wil ook nog niet echt eten... Als ik een potje geef werkt ze het weer naar buiten... Van de week hadden we stamppot andijvie en daar heeft ze wel wat van op. Voor haar gewoon een geprakt aardappeltje met een beetje boter en andijvie natuurlijk... ;) En ze is helemaal dol op komkommer... Ik denk dat er weer tandjes aan zitten te komen, ze heeft ook steeds van die rode wangetjes... Maar ja je weet het toch niet bij die kleintjes... :D Ik ga er maar vanuit dat het goed komt, en dat ze voor het jaar fatsoenlijk eet... :)
    http://i3.photobucket.com/albums/y100/D-yen/Baby2/SANY0272.jpg

Broccoli leek ook niet zo'n succes aan haar gezicht te zien, maar ze had er wel wat van op...
    http://i3.photobucket.com/albums/y100/D-yen/Baby2/SANY0275.jpg

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zitten wel een hoop toevoeginkjes in he? Ook eiwitten, maar die mag jouw dochtertje geloof ik wel toch? Voor een baby die gevoelig op voedingsstoffen reageert zou ik persoonlijk producten met zo min mogelijk toevoegingen kiezen. Als ze dan ziek worden, weet je iig waar het door komt!

Heb je wel eens gehoord van Wheatex? Da's glutenvrij tarwemeel, bakt lekker weg! Als ik nog zelf bak, bak ik hier gewoon met meel van glutenvrij graan. Ik haal een kant en klare mix van ik dacht rijst-, mais- en boekweit (heb het nu niet in huis) zonder toeveogingen en zout. Als ik bij de natuurwinkel ben, kijk ik altijd mijn ogen uit hoeveel meelproducten ze daar hebben!

Eet jouw dochtertje strikt glutenvrij? Wist je dat het ook in worst, soepen en sauzen zit? IK weet overigens niet in hoeverre je gluten doorgeeft via de bv. 't Lijkt me wel lastig.

6. zogelukkig

Waar zit zij in als ik vragen mag? Ziet er lekker stevig uit, dat zitje!
    Mijn zoontje kan nog steeds niet zelfstandig zitten en kan dus nog niet in zijn Tripp Trapp. Denk overigens dat weinig kindjes echt zelfstandig kunnen zitten (dus los op de grond) met een half jaar maar al wel in kinderstoel belanden met diverse hulpstukken. Ik wil dat niet, maar... ventje heeft honger en wil eten! Ik geef nu dus in de wipper in de rechtop stand, maar als ze niet helemaal rechtop zitten verslikken ze zich wel eerder. En in de wipper geeft zo'n troep, bah!
    Gisteren voor het eerst wortels geprobeerd en dat was me toch een succes! Oh, wat vond hij dat lekker! Alles was oranje, dat wel, ach... Ik had zijn mooie truitje uitgedaan en theedoeken over hem heen gelegd, maar dat eten gaat toch waar het niet gaan kan he!:p

7. Sweetlakecity

zogelukkig.
    het gaat puur om de tarwe die ik even niet geef. (geen gluten)
    Dat gaat bij mij dus om brood en koek alleen. Dus niet via de bv maar alles wat zij live binnen krijgt en dus lastig te verteren is.
    Al die toevoegingen zijn niet erg. Ik ben nu al 2 weken bezig en merk niets.
    eiwitten zijn geen probleem meer voor haar. In gewoon brood zitten ook zoveel toe voegingen.
    Misschien is dit meel niet zo een super idee voor rozemarijke.
    Nu krijgt ze hier brood na de borstvoeding. Dus veel krijgt ze niet binnen. Denk maar een half broodje als ze het echt weg eet.
    (nu niet ze zit te poepen aan tafel. HAHAHAH)
    Omdat rozemarijke zei dat brood slecht bakt met zulk meel heb ik dat niet gekocht. Wel de voorverpakte alvast.
    Ik geef Pauline ook wel eens potjes. Daar zitten ook zullke nare dingen ik het weet het....maar geen problemen ermee.

8. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL

Dank je wel Sweetlakecity voor je reactie. Ga nu even bij haar kijken. Denk dat ze weer honger heeft (sabbelt op haar handje, kan dat horen op de babyfoon) en kijken of ze een of twee borsten wil. Vanmorgen van allebei gedronken, had ze behoefte aan. Heeft om kwart over 9 gehad.

BV is heel er bijzonder en mooi en het is dan echt even ons momentje. Ben heel blij dat ik het kan geven.

9. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey meiden,

Wat een vragen zeg ;) wel leuk hoor. Zal even algemeen reageren.

Vanisha weegt nu 7530 en was een maand geleden 66.5 cm. Precies rond het gemiddelde. Toen ze geboren werd woog ze 2600 gram en was ze 43 cm. Dus ze heeft al flink wat ingehaald.

Als ik vanaf 's ochtends begin...

Ze word rond 6 uur wakker en probeer dan tussen 7 en 8 uur de eerst voeding te geven, borst dus. Dan krijgt ze om 11 uur fruit een half potje maar vandaag flink doorgezet en een hele 200 gram. Dan probeer ik om 12 uur brood te geven, lukt meestal maar een paar stukjes en geef haar dan snel weer borst ;) Dan krijgt ze rond 2/3 uur borst, meestal daarvoor een koekje ofzo. En dan probeer ik om 6 uur avond eten te geven maar dat word meestal 5 uur omdat ze het niet red. Meestal een half tot 3/4 potje en daarna bijna 100 ml yoghurt. Dan gaat ze rond 7 uur in bed. En krijgt ze rond 11 uur weer borst. Eerst sliep ze daarna door tot 6 uur. Maar sinds het ziek zijn is ze rond 3/4 uur weer wakker.

Pffff wat een verhaal :)

10. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ zogelukkig. Vanisha zit al even in de Trip Trap. Deed er altijd een handdoek bij zodat ze wat steviger zat. Nu kan ze sinds een paar dagen zelfstandig zitten. Denk dat het komt omdat ik er weinig mee bezig ben geweest. Vond dat oefenen voor het kruipen veel leuker ;)

11. zogelukkig

Waar zet je dan die handdoek Mupkuh?
    Kruipen...hou op, schei uit; hij tijgert alle kanten op, dat dan weer wel!:)

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Leuk hè? Vaste voeding...;)

Ze zit in een Bumbo... bumbo.nl Erg handig ding. JE kunt er ook een blad voor kopen, maar dat heb ik niet gedaan... Ik heb hem voor Jelle gekregen van een vriendin van mij. Zij had er ook al 2 kinderen in gehad en dat was erg goed bevallen... Hij is ook makkelijk mee te nemen naar oma of zo. De oma's hebben wel kinderstoelen, maar daar kan ze nog niet in. En ze wil er wel bij zijn als we aan het eten zijn... :D Op het kleed op de grond is dan echt niet goed genoeg meer... ;)

13. Sweetlakecity

mupkuh> ze halen het meest uit de bv he. Van bijvoeding worden ze niet dik. Nog niet teminste. Ik vind er helemaal niets mis mij hoe jij het doet en daarbij ze was 2600 gr bij de geboorte! Ze doet het mega goed.

poeh> succes. Nu gaat ze ook haar handen ontdekken dan worden de signalen weer even wat moeilijker. ( ja is niet gemakkelijk bv geven maar o zo genieten om het samen te doen)

bluesky> hahaha dat gezicht bij broccoli. Ook die structuur is zo raar vergeleken met een komkommer. Hier hetzelfde hoor.

zogelukkig> zo zitje is een bumbo ofzo iets.
    Ff zoeken.
    Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.babytrader.eu/shop/images/babyzitjes/bumbo_babyzitje/Bumbo-Blauw.jpg
    Hier zat ze bij 5 1/2 maand vastgepropt met handdoeken in haar trip trap. Ze is met wipper en al op de grond gelazerd met 6 mnd en dat ding ligt nu te verstoffen.

14. Sweetlakecity

ik deed de handdoeken aan de zijkanten en als ze wat speling voorin had daar ook. Lekker inpakken ermee.

15. zogelukkig

Wat eten we vandaag?

Zoon is ong. 71 cm en weegt 9,5 kilo (ben al lang niet op cb geweest, kan goed meer zijn).

's Ochtends borst tussen 6 en 8.

Na het slapen meestal tussen 10 en 12 weer borst en daarna brood(korst) en appeltje of banaan

Na het slapen meestal tussen 15 en 17 weer borst en daarna groente als broccoli, courgette, wortel

Dan aan het eind van de avond tussen 22 en 00.00, voor de nacht nog 1x borst (maak hem er niet voor wakker)

Soms 's nachts rond 4 uur nog een keer borst.

Tot nu toe eerst borst, dan vaste hapjes.

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    O ja, en ik ben net op het cb geweest, Jitte weegt nu 6280gr en is 65.5 cm.. Een pond erbij in 4 weken... Keurig netjes!

Ze hoefde geen prikjes deze keer, ik dacht van wel, maar ik had me vergist... Over het hoe en wanneer met de Mexicaanse griep konden ze nog niks vertellen, ze weten zelf ook niet veel meer dan wij. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de cb's ook gaan inenten, dat zou voor mij een stuk makkelijker zijn als dat ik weer naar de GGD moet... Dat is hier echt een drama met parkeren enz...

17. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad veel vragen, maar denk dat we het allemaal goed willen doen en als we elkaar zo kunnen helpen hoeven we ook niet meteen het CB te bellen.

Ze heeft net bij allebei de borsten gedronken, maar elke borst maar 5 min. Voorheen dronk ze 10 min. per borst en soms wel eens 15 min. Komt het doordat de BV nu dikker is en ze eerder voldaan is? Ze had van de rechterborst gedronken en nadat ze gedronken had kwam er eigenlijk meteen een slokje eruit. Komt dat doordat ze teveel heeft gedronken? Had bij die borst wel zo'n toegeefrelex. Grappig eigenlijk, want met die borst had ze in het begin moeite. Linkerborst dus ook gedronken en ze wilde echt niet meer, stopte en begon te lachen. Haar wel een boertje laten doen na afloop en nou ligt ze weer in haar bedje te vragen om een speentje...wilde gaan kijken, maar ze is weer stil.

Ja haar handjes ontdekken daar is ze idd. al mee bezig, maar soms dan ziet ze haar handje en wil het dan van dichterbij bekijken en slaat dan soms met haar handje tegen haar oogje of gezichtje aan, kan dat geen kwaad?

Ja ik ben ook degene met veel vragen en ben blij dat deze topic bestaat en zo ervaringen, tips of ideeën van andere moeders op kan doen.

18. Sweetlakecity

hahaha ze hebben geen grip op hun bewegingen. ;) Komt vanzelf goed he. Leuk dat ze haar handjes heeft gevonden. Handjes heb je altijd bij je dus altijd heb speelgoed bij de hand.

Ik test trouwens altijd door in me tepel te knijpen of het er nog uit spuit. Heb namelijk nooit geweten hoe het echt voelt als een borst leeg is. Drupt het bijna niet dan is hij leeg en zie ik het met kracht er nog uitkomen of drupt het veel laat ik haar daar nog even drinken.

heb jij wat aan dit forum? www.borstvoedingsforum.nl daar kunnen ze verder ingaan op die achterliggende materie vragen.
    daar zitten ook lactactiedeskundige. Ik heb daar zoveel aan gehad. Dat stomme Cb begreep mij maar niet. Ik had ook een lacatatiedeskundige om de hoek zitten, hoe vaak ik daar wel niet ben geweest.

19. Sweetlakecity

trouwens over je nekje ect. Hier dus ook een heeeel sterk nekje maar toch een scheef werveltje. Als dit niet werkt dan is er misschien wel meer...you knever know. Altijd even nakijken is altijd handig (zeg ik nu uit ervaring) Hoe was je bevalling by the way? Helemaal vergeten?

20. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Zogelukkig, lekker zeg dat gewicht van je kindje. Ik doe de handdoek voor door de buik langs tot de zijkanten. Nu niet meer trouwens.

Ik geef Vanisha trouwens altijd eerst hapje en daana borst.

EN je spreekt het uit als Vanieshja ;)

Share This Page