Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oeh meiden, die Bumbo kost maar liefst 48,-!

Voor de TripTrappers; hebben jullie bekleding/tuigje?

Anders ga ik ook proppen met handdoeken hoor; we waren al geen fan van de wipper. 't Is wel een heel stevige, want hij kukelt er echt niet uit als hij naar voren helt, maar ik heb er gewoon niks mee; zo laag op de grond.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    @poeh30: dat ze nu sneller drinkt komt denk ik niet doordat je bv dikker is, maar doordat ze krachtiger kan zuigen. Hier ook een snelle drinker, max 5 minuten per kant.

Hier gaat alles goed. Elise groeit goed. Heb het een tijdje bijgehouden op de weegschaal, maar daar houdt ik nu mee op. Ze doet het hartsikke goed en daar moet ik maar naar gaan kijken. Ze is nu 6700 gram, dus nog 200 gram en zit ze al 2 kilo boven haar geboortegewicht en dat terwijl ze ook nog een paar dagen ziek is geweest en toen niet was aangekomen. Lijkt me dus dat ze echt wel genoeg groeit!

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zogelukkig> marktplaats??

4. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sweetlakecity ze is maandag nog bij het CB geweest voor haar prikjes en toen ook nog helemaal nagekeken, alles is goed met haar en er is gelukkig niks verschoven.

De bevalling ging snel. Binnen een kwartier na de eerste pers werd ze op mijn buik gelegd, maar heb wel een heftige avond en nacht gehad voordat ze bij mij op de buik werd gelegd. Heb veel last gehad van mijn weeën, vooral de rugweeën. Ben ook onder de douche gezet om die rugweeën een beetje beter te laten voelen, maar ze waren erg pijnelijk en ben ook op een gegeven moment bij elke wee gaan overgeven (wel 10 of 12 bakjes vol). Heb ook med. gekregen waardoor ik even kon slapen, was toen 4 uur 's nachts en werd iets over 6 wakker met persweeën en ze kwamen net op het juiste moment binnen om te kijken hoeveel ontsluiting ik had (was om 4 uur 5 cm), anders was mijn meisje op de wc geboren. Was namelijk naar de wc gegaan, dacht echt dat ik heel erg moest....... en mijn man nog zeggen zijn het geen persweeën? Ja dus. Nou ik mocht om kwart voor 7 persen en 5 over 7 lag ze op mijn buik, dat ging dus gelukkig heel snel. Was wel iets uitgescheurd, maar daar hoefde maar een hechting in en had een soort schaafwonden aan de binnenkant van mijn schaamlippen, ook hechten, maar na een week was die pijn van de hechtingen al over.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

@poeh: op het CB kunnen ze niet zien of er werveltjes verschoven zijn... daar kijken ze vaak niet eens naar, maar daar moet je ook ff iets meer voor weten om te weten wat je moet voelen. Aan je bevalling te horen en het feit dat je dochter voorkeur had voor 1 borst, zou het nog wel eens de moeite waard kunnen zijn om dat door een osteopaat na te laten kijken :) (mochten de problemen met onrustig drinken aanhouden).

@zogelukkig: Thirza heeft hier altijd in de tiamo gezeten, (goedkope versie van de tripptrapp :)), met een stoelverkleiner van de prenatal. Nou zat ze vanaf 6,5 maand al zelfstandig (blijven zitten. Zelf gaan zitten was een maandje later). Maar dat werkte hier altijd fijn, in de stoelverkleiner en dan de gordeltjes goed afgesteld voor nog wel even wat ondersteuning.

De eerste tijd hier nog wel in de wipper gevoed, (zette ik op tafel), en de bekleding ging gewoon eens per week in de was. En ik legde een hydrofielluier onder haar hoofdje/rug, om de ergste zooi op te vangen.

@Mupkuh: jeetje, ze eet echt veeeeeeeeel man! NIet teveel pushen hoor, als ze vol zitten, zitten ze vol en je wilt je kind toch leren dat het ophoudt met eten als het vol is :) (om overgewicht op latere leeftijd te voorkomen).

HIer de halve ochtend geslapen, Thirza ging pitten van half 10 tot kwart voor 12, en ik heb zelf in die tijd anderhalf uur geslapen en nog even lekker liggen soezen. Gisteravond op tijd erin, (viel bij de film in slaap, manlief hoorde ineens gesnurk naast zich). Was maar goed ookd at ik toen op bed ben gedoken, want Thirza heeft zich elke anderhalve uur gemeld :(
    Stomme kiezen. Hoe lang kan dat wel niet duren voor die door zijn? :( Ben inmiddels in staat om naar een kaakchirurg te rijden om ze erdoorheen te laten helpen, hahaha. Pfff... ware uitputtingsslag :( Gelukkig gaat ze, met de lidocaine, wel weer redelijk gemakkelijk slapen, alhoewel ze vanaf 1 uur naast mij geslapen heeft.

6. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je het is niet elke keer dat ze maar een borst drinkt Rozemarijke. Kan best wel zijn dat ik veel BV geef en dat het op dat moment even genoeg is. Als er wat mis was met haar had ik het wel moeten merken en had ze ook pijn moeten hebben.

7. zogelukkig

#7487 zogelukkig, 12 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2009
    @Poeh: Als je meisje happy is met 1 borst per keer, dan lekker zo laten hoor, je moet doen waar je je goed bij voelt! Maar als je bijv. om de 4 uur voedt, loopt die ene borst dan niet over na 8 uur? Hier na 8 tot max. 9 uur nog steeds lekpartijen!

8. zogelukkig

Zoonlief heeft net toch zo lekker gegeten! Ik had van dat vloerbrood dus lange korsten en hij heeft er 3 op, hij smakte zelfs en bleef erom vragen! Als het korstje naast zijn been viel, ging hij brullen en als ik het dan weer aangaf, zat het meteen weer in zijn mond. En hij heeft maar 1x gekokt! Het verbaast me hoe snel ze leren kauwen als ik het vergelijk met een week geleden, is het al een heel verschil!

Wie Rapleyde hier nog meer? Sweetlake en Jingels toch ook? Vraagje: je kan toch het beste 3 dagen achter elkaar dezelfde groente geven?
    Gelukkig heb ik oranje theedoeken, gheghe!:p

Trouwens bedankt voor het meedenken over de stoel, mijn man mailde terug dat hij die Bumbo wel wat vond. Zal eens even op mp kijken.

9. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    de ene keer als ik haar voeding geef heb ik wel natte plekken op de zoogcompressen en de andere keer niet. doe het gewoon om de 3 uur en dat heeft ze ook nodig en kijk gewoon per keer of ze behoefte aan een of twee borsten heeft en sorry maar als haar hoofdje de andere kant op leg (heeft iets de neiging om naar links te kijken) gaat dat gewoon zonder moeite en doet ook niet zeer volgens mij, want anders zal ze wel huilen.

weet je ik had gewoon iets gelezen over dat onrustige drinken en wilde weten wat daar van waar was van de antwoorden die gegeven werden.

inieder geval bedankt voor jullie reacties.

10. zogelukkig

Hoezo sorry dan?:(
    We denken graag mee hier.
    Als jij denkt dat je baby'tje geen nekklachten heeft, beter toch? Fijn!

11. raspberry

@poeh: mijn reactie was alleen bedoeld als meedenken... jij bent de moeder :)
    Mjin ervaring hier heeft me trouwens geleerd dat ik bepaalde signalen echt volkomen gemist heb die eerste periode, en dat ik dingen pas ging herkennen als ik er anderen over hoorde... Vandaar dat ik gewoon maar alles uitblaat wat in me opkomt, want als het niks is, dan zul jij dat als moeder best weten, maar als het toch wat is, is het toch fijn dat iemand het geroepen heeft, of niet dan? ;)
    Dat je meiske trouwens nog steeds wel voorkeur heeft voor 1 kant, vind ik daar niet helemaal een fijn teken in! Daar kan ze de ene keer goed wat meer last van hebben dan de andere keer en dat hoeft echt geen huilen te zijn! Thirza huilde eigenlijk niet als ze maar bij mij was, dus wij hebben haar nooit zo herkend als huilbaby, maar daar bleek ze achteraf wel in te passen, in dat profiel. Thirza geeft, zolang ze bij mij is, erg slecht pijn aan en lijkt ook een harde tante (huilt niet snel, speelt dwars door de pijn heen). Wij altijd maar denken dat ze behoorlijk vrolijk was, totdat we een tijd geleden alle definitief wel uitbehandeld hadden (kiss-syndroom, KMA) en my goodness: ze werd NOG vrolijker dan ze al die tijd al was geweest. Als ik dat van te voren had geweten....

Maar goed, ik roep alleen, ik pretendeer echt niet dingen beter te weten dan jij!!!! Ik roep het alleen maar zodat jij kunt beoordelen of het wel of niet op je meisje van toepassing is.

Ik voedde trouwens dus ook altijd 1 borst en dat gaf qua stuwing verder geen problemen ook. Moest wel altijd zoogcompressen hebben, en die waren zeker die eerste maanden dan zeik- en zeiknat als ik de andere kant gevoed had :( Heb ze wel eens op de weegschaal gelegd om te kijken hoeveel melk er verloren ging, hahaha. Dan wogen ze wel 40-50 gram!!!!
    Maarja, ik had dan ook wel hyperveel melk :(

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoi meiden,

lees hier eigenlijk regelmatig mee en ik ben nu op een punt dat ik toch ook wel mee wil schrijven. mag dat?

13. Sweetlakecity

ja tuurlijk! Doe mee :)

Wij denken aan alle kanten mee als moeders zijnde.
    Juist nekklachten worden bij bv kinderen sneller ontdekt. Omdat bij de fles je ze even een andere houding kan geven. Nekje wordt sterker dat klopt. Maar de tiet moeten ze echt plat liggen. (is mijn ervaring en dat gaf trappelende benen ect ect. Boos aan 1 kant drinken en de andere kant niet.Totdat ik ook jankend zat te voeden.)
    Pauline had een lichte afwijking wat bij het cb niet als ernstig werd opgemerkt. Blijven draaien zeiden ze. Ja leuk maar niet heus want na een korte tijd draaide naar de voorkeur. Ik zag de afplatting langzaam verschijnen. Ook met drinken en nadat ik alle tips van teveel melk had geprobeerd en dacht nu heb ik echt niet meer teveel ben ik naar een giropractor gestapt.

14. Sweetlakecity

dat filmpje van je Amfy!
    Mega leuk! Ook een snelle knul zeg.
    Denk dat wij er ook straks aan toe zijn.
    Moet je zien.
    Dit was maandag dus nog net geen 8 mnd.

YouTube - Kanaal van vlaasje

15. raspberry

@Amfy: gezellig wat mij betreft!

Leuke filmpjes! Wij willen binnenkort weer eens een pocketformaat fototoestel kopen, hebben namelijk als kraamkdo van mijn ouders een digitale spiegelreflexcamera gehad, maar daar kun je dus geen filmpjes mee maken... NU hebben we wel een digitale filmcamera ook, maar daar kan ik niet mee overweg om korte filmpjes te uploaden :(

16. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik ben benieuwd naar Jingels. Zou ze al bevallen zijn?

Kom binnenkort weer buurten. Heb weer de nodige bv-perikelen (spruw, hyperlactatie, verborgen reflux etc), dus kan weer volop meebabbelen. We groeit mijn kleine man enorm goed op mijn bv. In 4 weken is hij al 2 kilo aangekomen (3180 gram naar 5100 gram). Dat loont natuurlijk alle moeite!

17. raspberry

@appeltje: pfff, nou, dan heb je je handen wel vol gehad de afgelopen weken zeg!

Ik neem aan dat Jingels inmiddels wel bevallen is, gezien ze sinds haar laatste post zich niet meer heeft gemeld :) (Dat hoop ik dan althans maar voor haar, want anders duren de weeen wel heel lang :( Maar we zullen 't vast snel horen...

18. Sweetlakecity

ik was vandaag bij een vriendin en rond de tijd dat Pauline moest eten. Zij heeft een super schattig zoontje van 7 dagen nu. En ik vond het wel moeilijk om Pauline aan te leggen. Vergeleken bij hem is ze echt een dreumes en zoo groot. Ook omdat de bv bij haar mislukte na 2 dagen. Haar zoontje zoog blaasjes bij haar.
    Ik vond het gewoon lastig om dus bij haar me kindje te voeden. Raar he.

appeltje> steek van wal meid.
    Denk ook wel dat Jingels bevallen is! Met spanning wachten we af...

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

#7499 Amfy, 12 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2009
    leuk!dat ik mag meedoen

@sweetlakecity,ik heb het ook hoor skatje hier van het forum heeft er een van 3 maanden die is dan nog zoooo klein an die van mij is echt een reus vergeleken daarbij maar ik leg tegenwoordig gewoon ook aan hoor in het begin niet maar nu.

@rozemarijke ik had ook eerst 2 apart meer nu hebben we een gewone en dat is veel fijner ik kon niet overweg met korte filmpjes op die oude.

hier is het even drama meneer wil niet slapen en zo gauw als hij op bed ligt is het brullen.erg lastig want wil hem eigenlijk ook niet laten huilen.

20. Sweetlakecity

keertje aanleggen?

Deel Deze Pagina