Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja dat hebben we geprobeerd maar als hij dan op bed gaat dan begint hij weer

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hmpf...even bij je op schoot en samen spelen?
    Of al ook geprobeerd?
    Geen koorts? Tanden die doorkomen? Te donker in de kamer?

3. Sweetlakecity

anders heeft hij vast een soort van sprongetje. Hadden wij dus zondag en maandag ook al. Bleek ze gewoon opeens daarna zo goed rechtop te kunnen staan bij het optrekken. Nee dan helpt aanleggen ook niet echt. Ben maar gaan aaien op haar bolletje.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb hem net beneden gehad en ik heb heel fout een fles gekolft en pap gemaakt hij heeft nog geen 100 cc op en hij viel als een blok in slaap :s. net naar boven gelegt en hij slaapt nog.

ik hoop toch niet dat het tanden zijn hij heeft er al 8! sprongetje hiij hij ook al gehad laatst. hij zal wel geen zin hebben gehad ;)

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hallo, ben ik weer een keertje. heb het nogal druk gehad deze week... ben snip en snip verkouden. daardoor ook de melk wat teruggelopen. Had gisteren al een beetje bijgelezen, maar ben alles alweer vergeten...
    Vanmorgen de kids gewogen, ze is alweer 8.15 kg! Niet zo groot als jouw reus zogelukkig, maar toch niet mis!
    Ze is ook zo'n hongerlap! Ik ben nu half ook een beetje Rapley aan het proberen... Maar eerst moet ze de helft al gewoon hebben anders heeft ze het geduld niet, teveel honger... Ze vind het idee van zo eten wel leuk, maar meer voor de lol dan om honger te stillen...

Ben een documentaire aan het kijken over die moeder van een achtling, niet normaal!! Zit ze daar met 9 babies om een tafel, om de beurt een lepeltje. En een gekrijs! Geweldig. Reclame is over, dus ik ga even verder kijken!

Moet zo even hard boodschappenlijstje smaken, want zoonlief wordt morgen alweer 2!! En zondag is het feestje, wordt erg druk. Dus dat wordt taarten bakken.

ZOu Jingels al bevallen zijn? Vast wel...

6. Sweetlakecity

kaatje> zo combineer ik rapley ook. Is hier niet te doen anders.

amfy> ja dat kan dus ook. Gewoon geen zin hebben. ;)
    Lekker dat hij dan een papfles pakt zeg. toppie!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Kaatje: was dat van die vrouw in de VS die al 6 kids had?

@Amfy: en, de nacht verder rustig verlopen?

Hier een goeie nacht!!! Thirza werd alleen om 22 en om 2 uur wakker voor een voeding en toen pas om 6.15 weer. Om 2 uur wel een uur in de weer geweest, maar my goodness, wat voel je je een ander mens als je een beetje slaap hebt gehad zeg!!!
    Snap er niks van waarom ze nou ineens wel zo ging slapen. Misschien pure uitputting van afgelopen week, maar goed... maar eens merken wat ze vannacht gaat doen.
    De dame is nu druk met de loopauto aan het spelen :) Sinds deze week kan ze ermee rijden als ze erop zit, en vorige week ging ze er ineens mee lopen als we haar erachter zetten. Zelf ermee gaan lopen doet ze nog niet, lukt nog niet om op te staan achter zo'n bewegend ding :) Afstappen doet ze dan weer wel (en alsof ze nooit anders gedaan heeft, superrelaxed ziet het eruit, zo het beentje er overheen tillend, net zoals je van een herenfiets afstapt :)).

8. MG2009

MG2009 Niet meer actief

@ Amfy, hier ook zo! Hij word overstuur wakker, geen idee waarom.
    Hij heeft ons de hele nacht bezig gehouden. Begon gister rond half 12, toen werd ie ineens huilend wakker, heb hem toen nog maar even gevoed, maar om 2 uur werd ie weer wakker en vanaf toen was het eigenlijk de hele nacht prijs.

Ook tussen ons in wil hij niet slapen, dan gaat ie haren trekken en ogen uitkrabben.
    Hij heeft geen koorts, dus ik weet niet of ie ziek is? Of zijn het toch tandjes (maar hij heeft er al 6)? Een verlate 8,5 mnd sprong? Verlatingsangst? Dromen?

Ik ben iig errug moe, dus hoop dat ie zo wel een ochtendtuk gaat doen, en ik dus ook! ;)

@ Rozemarijke, fijn dat jullie nacht goed is gegaan!

9. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik snap jullie reacties wel en begrijp het ook. vind het fijn dat er tips worden gegeven al leek dat niet zo. zit even niet zo lekker in mijn vel omdat ik zit met het probleem kolven op het werk en mijn baas en ik denken er anders over en het lijkt alsof we er niet samen uitkomen. Hoop het wel, want werk daar fijn.

Ik had dat geschreven over dat onrustige drinken en nou gaat het al weer een paar dagen goed en drinkt ze gewoon rustig en soms 2 en soms 1 borst, ligt eraan of ze moe is zoals vanacht toen had ze een borst leeggedronken en was ze in slaap gevallen voor de 2de borst en ik ga haar dan ook niet wakker maken en de 2de borst kon het aan voor mijn gevoel dat ze daar niet uit hoefde te drinken.

Ze ligt snel met haar hoofdje naar links en wat we nu doen als ze op bed ligt of in de box en ze slaapt dan draaien we haar hoofdje naar rechts als die op dat moment ook naar rechts moet kijken. (op de rug leggen met slapen en dan de ene kant naar links met het hoofdje en de andere keer naar rechts) en zien dat ze het soms zelf ook al doet. Leggen haar dan op bed en ze moet dan het hoofdje naar rechts, maar ze houd hem dan links en dan gaan we kijken en ligt het hoofdje toch naar rechts. Zijn dus wel goed aan het oefenen zodat ze geen afvlakking krijgt links.

Zal het in de gaten houden, inieder geval bedankt voor jullie reacties en sorry als ik wat fel uit de hoek kwam, wil gewoon het beste voor onze kleine meid en ben soms een beetje onzeker, maar ja welke moeder is dat nou niet toch.

Ze lag nou om 8 uur weer op bed (kwam om half 8) en toen ik klaar was boven, heb gedoucht en keek was ze zelf in slaap gevallen zoals het moet (zelf in slaap laten vallen in eigen bedje) en ze slaapt nu nog.

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

fijn dat je goed geslapen hebt rozemarijke! Maar jeetje zeg, als dat een goede nacht is dan moeten jou gewone nachten wel echt een drama zijn zeg.
    Hier niemand gehoord voor 7 uur, dat is heel goed, vaak al rond 6 ur, half 7 feest.
    En vandaag is zoonlief jarig. Wel raar dat hij gewoon naar de creche is. We hebben wel even gezongen, maar het is altijd zo'n gehaast dat hij zijn kado morgen pas krijgt. Anders baalt hij zo dat hij er iet meteen mee mag spelen denk ik.
    En zondag is het feestje, ik ga hard taarten bakken straks.

Het was inderdaad die vrouw die al 6 kinderen had. Ze wilde er nog eentje. Ze is single en allemaal via IVF en een zaaddonor. Hadden ze 6 embryo's ingeplant, waren ze allemaal aangeslagen en ook nog twee geplitst in een tweeling. Echt niet normaal. Nu doet ze allemaal dingen met de media om geld te verdienen. Het is natuurlijk niet te betalen. Eten etc, maar vooral nanny's. Het lijkt me wel echt een hel, 14 kinderen onder de 9!!

MG, slaap ze nog!

11. raspberry

@kaatje: jep, de nachten zijn hier hel ja :( Overdag slaapt ze vaak langer achter elkaar dan 's nachts :( Is vooral de laatste weken met de doorkomende kiezen weer zo... Daarvoor ook niet al te best, maar in de tandentijden slaat het wel alles ja... :(

Ik heb van die 6-ling eea gezien bij dr Phil. Ze vond zichzelf wel erg zielig dat alle media over haar heen vielen, maar ehm... sorry hoor. Als jij alleenstaand bent, rondkomt van een uitkering en bij je ouders woont en je gaat dan via IVF nog een kindje krijgen, dat vind ik al niet kunnen. En dat je dan 6 eitjes terug gaat plaatsen omdat er bij eerdere pogingen steeds zoveel afstierven en je graag wilde dat je in 1 keer zwanger werd... Wat een trut ben je dan zeg! Ik heb er geen goed woord voor over. Ga eerst maar eens goed zorgen voor je andere kids, waarvan er geloof ik 2 ook een handicap hadden? Echt een raar mens!!!

Ha, dus ook al een verjaardag! Wij volgende week. Ik heb een nichtje en de bakker aan het taarten bakken gezet, hahaha. Thirza krijgt een eigen taartje met nijntje (die we gaan delen, want die is vrij van melk en ei), dan krijgen we nog een grote nijntje-marsepeintaart met citroenkwarktaartvulling, en dan hebben we voor m'n twee stiefkids nog een grote assepoester-slagroomtaart besteld, (assepoester voor stiefdochter en de prins voor m'n stiefzoon :)). Volgend jaar weer normale taarten, maar voor zo'n eerste verjaardag maar eens groot uitpakken...

Wel handig idd om kado morgen te geven. Is geen handige combi: kids een kado geven en dan direct weer weg moeten :(

12. raspberry

Onee, dat was een 8ling toch? Nog erger ;)

13. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Jep 8-ling.... Ze hadden 6 eitjes geplaatst, maar het werden er 8! Overigens doen ze dat wel vaker, meer eitjes plaatsen. Ze hadden er bij de andere kids van haar steeds 5 gedaan. Kreeg ze gewoon 1 kindje. Maar haar arts is wel onslagen hoorde ik.... Is toch meer dan ethisch was. Ach, ze is wel een ontzettende muts, maar toch ook wel zielig. Ze heeft ook niet om 8 ling gevraagd, dus dat ze zo erg wordt aangevallen in de media vind ik ook niet terecht.. En vooral zielig voor die kinderen!

14. raspberry

Ja, maar ik denk dan: Ondanks dat je niet had verwacht dat dit er 8 werden, was dit toch wel een beetje stomme actie.
    Als ze nou nog geen kids had gehad... maar jeetje man, dan heb je er al 6 en dan is dat nog niet genoeg? Ik vind haar zoooo egoistisch, vooral omdat ze dit gedaan heeft terwijl ze niet eens zelf een inkomen heeft!!!
    Maar goed, al met al is ze wel een beetje slachtoffer van die arts natuurlijk. Wat een achterlijk figuur, 6 eitjes terugplaatsen, als je patient aangegeven heeft geen vruchtjes weg te willen laten halen als ze allemaal zich zouden gaan ontwikkelen, (niet dat ik daar nou zo voor ben, maar als arts moet je toch bedenken dat een 6-ling zich nooit en te nimmer gezond kan ontwikkelen? Om nog maar niet te spreken over de kans idd dat 1 of meer eitjes een tweeling zouden worden).
    Heel goed dat die arts ontslagen is :D

15. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind een kindje al een hele verantwoording en de zorg die erbij komt kijken, laatstaan dat je er al 6 hebt en er nog 9 bijkrijgt.

Hier ligt er eentje een beetje wakker te zijn in haar bedje, maar ze huilt niet en heeft het hoofdje zonder moeite naar de rechterkant liggen.

Nogmaals mijn excusses dat ik zo fel uit de hoek kwam. Ik had dat stukje gelezen en haalde er herkenning uit bij onze dochter en wilde daar het fijne van weten. Misschien liet ik haar te snel achter elkaar drinken terwijl ze nog voldaan was?

Nu gaat het dus goed.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik schrok er wel van dat je zo reageerde nadat ik open en eerlijk mijn verhaal had verteld over mijn bevalling, de nekklachten en voorkeurshouding van mijn zoontje en de goede ervaringen met de osteopaat. Had er dus meteen spijt van dat ik mijn hele persoonlijke verhaal had neergepend en heb dus de hele tekst weggehaald.
    Je hebt wat probleempjes, een aantal van ons reageert daar vriendelijk op en vervolgens doe je net alsof wij jou een probleem aanpraten en wijs je tips en trucs af! Ik moet zeggen dat je daarmee helemaal niet onzeker overkwam, maar meer als: rot op met jullie adviezen, het gaat toch goed? Jammer...
    Ik wens je veel succes verder.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Welkom Amfy! Mijn zoontje heeft ook nachtmerries sinds kort. Hij maakt ook heel veel mee; hij gaat nu supersnel in zijn ontwikkeling. Hij probeert te kruipen en zich op te trekken aan de boxspijlen. Hij eet als een dijker en babbelt wat af. Soms een uur nadat hij in bed ligt, wordt hijn schreeuwend/ huilend wakker; alsof hij wordt gestoken door een wesp! De eerste keer haalde ik hem meteen uit bed om hem te troosten, maar ik las ergens dat het goed is als ze hun dag verwerken en dat dat best heftig kan zijn en dat het niet goed is dat je dat verstoort. Nu ga ik wel om de hoek kijken en hij slaapt gewoon door als hij zo heftig droomt. Wel zielig, maar dus wel goed. Ik moet me dan echt inhouden als mama, het liefst leg ik hem dan dicht tegen me aan hoor!

Kaatje; alvast gefeliciteerd met je zoontje! Maak er een mooie dag van!:)

18. raspberry

@Poeh: Ik ben iig blij dat je even terugkomt op je reactie :)

19. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn excusses Zogelukkig en Rozemarijke dit is toch best een serieuze site (veel tips gelezen ook toen ik nog zwanger was) en het zijn allemaal goed bedoelde antwoorden.

Ik ben blij dat het weer wat beter gaat met mijn meisje, want als ze zo onrustig is en huilt tijdens het drinken maakt mij dat ook aan het huilen, vind het dan zo rot voor haar.

Vanmorgen had ze dan om half 8 gehad (allebei de borsten en dat ging goed) en toen melde ze zich om 11 uur, maar had nog niet heel erg honger, dus heb haar eerst lekker in badje gedaan (vind ze zo fijn) en toen laten drinken, nou aan allebei de borsten een dikke tien minuten en na een goed boertje ligt ze nu heerlijk te slapen en ga ik zelf ook wat eten. Heb de babyfoon aanstaan, dus kan haar horen als er wat is....ga trouwens ook wel eens stiekem even om het hoekje kijken als ik even niks heb gehoord en meestal ligt ze dan te slapen en soms is ze een beetje om zich heen aan het kijken. Doen jullie dat ook bij jullie kindje?

Trouwens vanaf welke periode hebben ze nachtmerries? Ons meisje droomt soms wel dat zie je aan het gezichtje dat veranderd dan, maar soms slaapt ze en dan schrikt ze even wakker en huilt ze even, maar het stopt dan zelf weer. Heeft ze dan ook een nachtmerrie of kan dat nog niet op deze leeftijd?

Een fijne middag.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoi meiden,

fynn heeft geslapen als een os gisteravond om 11 uur is hij nog wakker geworden en daarna heeft hij geslapen tot 7 uur is voor zijn doen echt heel erg lang! werd vanmorgen dus ook echt wakker uit mezelf en niet van fynn (erg rare gewaarwording;) )

vandaag is hij ook weer echt een vrolijk mannetje.

ben ik trouwens alleen als ik zeg dat de tijd zo snel gaat? fynn is alweer 9,5 maand.

@rozemarijke, thirza is ook alweer bijna een jaar! jeetje

Share This Page