wij hebben vorige week zaterdagavond gehad dat ons meisje om half 10 de laatste voeding kreeg en dus om 10 uur op bed lag en ze werd even wakker zo rond 5 uur, maar was eigenlijk meteen weer stil na 2 snikjes en werd toen pas om kwart over 7 wakker die zondagmorgen. Waren net een beetje wakker aan het worden, dus eigenlijk net als wat jij had Amfy de hele nacht doorgeslapen. Trouwens leuke naam zeg Fynn.
@ Poeh, ik vind het niet heel raar dat je zo reageert hoor. Als het om ons kindje gaat, voelen we ons snel aangevallen, terwijl dat meestal helemaal niet zo is bedoeld. Je weet nu iig wat het ook zo kunnen zijn, das altijd goed om in je achterhoofd te houden. Fijn dat het nu beter gaat met het onrustige drinken!
MG2009 dank je voor je reactie. Ik ga het zeker in mijn achterhoofd houden, maar zolang het nu weer goed gaat met drinken laat ik het even en als het weer gebeurt kan ik er altijd naar laten kijken. Ja je wilt niet zo reageren en ziet alles al snel als aanval, heb bv met adviezen van anderen over het laten huilen daar kan ik ook boos om worden, want hoelang moet je nou zo´n kleintje laten huilen? Als ze even huilt prima vooral als je weet dat ze net gedronken heeft en een schone luier heeft, maar als het te lang duurt...(ze zeggen langer als een kwartier, maar vaak haal ik dat kwartier niet en ben ik eerder bij haar) ga ik echt wel kijken hoor. Ze is nu vanaf 12 uur aan het slapen en straks was ze een beetje aan het jammeren en wilde duidelijk haar speentje. Kijken of ze om 15 uur zelf komt en anders maak ik haar wakker.
Het was echt nergens voor nodig je aangevallen te voelen, want alle reacties hier waren buitengewoon vriendelijk en duidelijk goedbedoeld! Als je onzeker of boos wordt van de communicatie op fora, kan je je vragen beter niet stellen. Voel je niet zo onzeker; je moederinstinct werkt echt wel en zo te horen heb je een heerlijk makkelijk kindje!
daar heb je een punt Zogelukkig en de volgende keer als ik een vraag heb en als er dan antwoord op gegeven word zal ik minder fel uit te hoek komen en er beter op reageren haahhaha en ja niks boven het moederinstinkt en ja het is een heel makkelijk, lief en vrolijk meisje die bijna nooit huilt....behalve als ze moe is en honger heeft.
He meiden, nou, hier een ziek meisje. Heb even gecheckt, maar ze heeft alle symptomen van de mexicaanse griep. Benieuwd hoe het gaat verlopen, hoop vooralsnog vooral dat ze ons niet aansteekt, (of iig: pas NA morgenavond :S Wou toch wel erg graag genieten van een avondje uit). Ze is verder wel vrolijk, wel wat hangerig enzo, maar ze lachte zich net wel een breuk om papa die 5 keer nog achter ons aan de trap op kwam rennen om haar een kusje te geven
rozemarijke> zie t helemaal voor je jou kindje die afstapt! Is kwark geen melk???? Klinkt wel als een lekkere taart! Mg2009> nou dan ben ik benieuwd over zo'n dik 3 weken...ze is nu 8 maanden. Gaan we dan weer janken in de nacht. hmpf poeh> vond het ook jammer dat je aangevallen voelde. Maar je heb echt nog lekker van die hormomen in je lichaam en als eerst even niet alles lekker ging. (herkenbaar) pas bij 7 mnd ben ik mezelf weer geworden. (ben bijna door een postnatele depressie gegaan namelijk) Ze gaan vanaf zo'n ma and of 6 huilen in hun droom. Ze kan nu al soort van dromen hebben. Jij geeft dus een speentje als ze slaapt? Tot 6 mnd kan je je kindje echt niet verwennen hoor. Gewoon lekker pakken en bij je houden. Je hebt honger en mama honger en dat betekend dat ze bij je wil zijn. is ze nou zelf gekomen om 15 uur? Amfy> hoe wordt Fynn wakker van Fynn?? Beter dat hij wel lekker heeft geslapen. En nu..we hebben weer een avond. rozemarijke> wat heeft ze dan? Welke symptomen en hoe kan je dat zo snel zien?
Kindjes die nog kunnen schaterlachen hebben geen Mexicaanse griep hoor! Denk niet dat ze zich dan lekker voelen met koorts en een luchtweginfectie! Ik zou echt never nooit m'n zoontje alleen laten als hij de Mex. griep had! Dat avondje uit kon me dan gestolen worden! Hou haar maar goed in de gaten! Koorts meten, goed laten drinken en slapen en goed warm houden, want door koorts treedt warmteverlies op. Beterschap!
@zogelukkig: ik neem aan dat de m-griep ook niet direct op z'n hevigst is, dus 't is ff aanzien hoe het zich ontwikkelt. En uiteraard: als ze echt ziek word en suffig is enz enz dan ga ik ook echt niet weg, (alhoewel ik bij het vooruitzicht al echt vreselijk de balen kan hebben, omdat ik het afgelopen jaar al zo ontzettend veel heb moeten missen... ). Maar als ze morgen is zoals vandaag, dan slaapt ze toch wel redelijk normaal en dan maakt het niet zoveel uit wat mij betreft. En gaan we dus wel. Want pff... ik heb echt bijzonder weinig voor mezelf kunnen doen het afgelopen jaar Ben er wel eens aan toe. @Sweetlake: Thirza heeft last van koorts, hoest, rilt steeds (terwijl ze dus megawarm aanvoelt), heeft diarree (maar kan ook van de tanden zijn. Dachten we de afgelopen dagen iig wel, maar nu haar temp alleen maar stijgt, denk ik toch dat er wat anders (mee) aan de hand is), en is erg moe. Verder horen hoofdpijn en spierpijn erbij, maarja... dat kan ze me natuurlijk niet vertellen. Maar goed, we houden het in de gaten. Wat mij betreft gelden gewoon de normale signalen.... als de koorts na het weekend nog niet weg is of erg stijgt, of ze droogt uit, dan bellen we de huisarts uiteraard, maar verder lijkt het mij een kwestie van uitzieken. Vooralsnog drinkt ze goed, (haha, nog meer dan ze toch al die tijd al drinkt...), dus maak me nog niet echt zorgen. Nou, ik ga lekker pitten ook Trusten!
beterschap dus rozemarijke. Wat is haar temp? Hahha en nu drinkt ze beter als altijd. Misschien weten baby's instinctief dat mamamelk het beste is om beter te worden.
Beterschap Rozemarijke! Een van de februarikindjes heeft sinds vorige week de mex. griep. Hij was erg benauwd, dat schijnt een belangrijk symptoom te zijn, en hele hoge koorts (40+). Heeft een nacht in het zkh gelegen, maar is inmiddels alweer een tijdje thuis. Sterkte en hou het goed in de gaten! En natuurlijk heel veel plezier op je avondje uit, ik vind dat idd ook erg belangrijk hoor!
Koorts was vanochtend wel gezakt naar een aardige verhoging, (37,6), maar ze wilde vervolgens maar niet slapen vanochtend... Om kwart over 5 wakker en uiteindelijk heb ik 'r pas na een lekker badje om half 11 in slaap gekregen. Ze wordt nu net wakker, verder wel vrolijk enzo, dus wel zullen eens zien hoe ze vanmiddag is. Iig wel goed genoeg om een nachtje te gaan logeren, vind ik Scheelt ook wel dat ze natuurlijk naar de gastouder gaat waar ze twee middagen per week is en al 2 keer eerder 's avonds is geweest. Dit is dan de eerste keer dat ze er de hele nacht zal zijn, maar heb wel met de gastouder afgesproken dat als het niet gaat, ze ons eens sms stuurt, zodat we haar toch nog op kunnen komen halen na het concert. Maar goed, ik verheug me nu dus op een zorgeloze nacht Wat een heerlijkheid, voor het eerst in een jaar er niet voor Thirza uit hoeven, en misschien zelfs voor het eerst in anderhalf jaar uberhaupt m'n bed niet uit hoeven vannacht... (tijdens de zwangerschap liep ik tig keer om te plassen 's nachts ). Verder loopt ze trouwens nog wel te hoesten, is flink snotterig en de diarree is ook nog niet over. Maar misschien heeft ze enkel even een tik van de m-griep meegekregen en hebben we de piek alweer gehad...
@rozemarijke: kan idd best zijn dat ze het ergste heeft gehad. Ik was sinds donderdag ineens harstikke ziek, 39,5 koorts, heel erg hoofdpijn, benauwd, hoesten, keelpijn en erge spierpijn. Alle dingen die wijzen op de mexicaanse griep. Voel me alleen vandaag alweer een heel stuk beter gelukkig en Thirza heeft er misschien ook maar heel even last van hopelijk. Ik hoop dat het beter gaat met haar en veel plezier dan vanavond!
Sweetlakecity ze kwam zelf om 15 uur. Het lijkt wel alsof ze een tijdklok inzich heeft. Ze is echt gewend aan de tijden dat ik haar de borst geef, kan soms overdag wel een uurtje schuiven, maar hebben al eens meegemaakt dat we dat deden en dan kwam ze toch weer ophetzelfde tijdstip als normaal. Heel grappig. Ze krijgt van ons het speentje als ze een beetje hangerig is en je merkt dan dat ze hem ook echt wil, jammert er dan een beetje om en we laten haar inslapen met een speen, want dan slapen ze makkelijker in, maar als je dan later gaat kijken heeft ze de speen alweer eruit gefloept. Ze zeggen de speen kan je later afleren, duimen hebben ze altijd bijzich, dus een speen kan niet zoveel kwaad. RozeMarrijke hopelijk gaat ze er verder geen last van krijgen, maar naar welk concert gaan jullie als ik vragen mag? Hier een echte Borsatofan, nog meer liefhebbers? Fijn trouwens dat jullie mijn excusses aan hebben genomen en het zal wel bij het net moeder zijn horen, al die hormonen die nog hun weg moeten vinden om weer normaal te worden hahahaha. Trouwens een kraamverzorgster van ons waar we nog contact mee hadden die zei dat het opzich wel klopte dat onrustige dat ze dan nog vol zitten en zij zei je kan dan beter om de 4 uur voeden ipv om de 3 uur en als ze van een borst wil drinken prima voel dan de andere en als die onder spanning staat die kolven of gewoon zo laten en dan die als eerste bij de volgende keer. Gaat nu trouwens goed met het drinken, ze drinkt nu rustiger. Hoe het kwam en waardoor het kwam dat ze zo onrustig dronk weet ik niet, maar houd het wel in de gaten voor het geval het nog eens gaat gebeuren.
Zo, net terug en nu nog ff kolven en dan zakken we nog even op de bank voor een biertje... Hmmm, lekker!!! Nu kan het een keertje. My goodness, dat is echt 2 jaar geleden dat ik een biertje heb gehad zeg! Maar we waren dus naar Night of the Proms, voornamelijk vanwege het feit dat Roxette daar -voor het eerst in 8 jaar weer samen- optrad. En het was echt supergaaf! Thirza was niet helemaal lekker nog, maar was wel direct aan het keten met haar gastbroertje en -zusje, dus dat is vast goed gekomen
Roxette!!?? Jeetje, waarom wist ik dat niet! Ik was/ben echt een mega fan! Was dit een eenmalig optreden of zijn ze weer terug? En hoe was het? Oh, wat ben ik jaloers! O, ja, fijn dat het met Thirza zo goed ging bij de oppas...
night of the proms wat leuk zeg en ook als roxette er is geweest, was ik vroeger fan van, vond hun nummers altijd zo leuk. gaat het weer dan een beetje beter met thirza rozemarijke? dat is dan wel fijn zeg. hier heeft de kleine meid van de week iets te hard aan mijn tepel gedronken en nou is die wat gevoelig en doet wat zeer met het aanhappen. nou heb ik van die zal speciaal voor kloven en dat probeer ik nou na elke voeding erop te smeren en hopelijk word het niet erger.
poeh> hoop t van niet zeg. Zou balen zijn als je dat hebt. Heb je er al eerder last van gehad? Ik heb daarin een voorbeeldige happer/ zuiger. 1 x kloven gehad maar dat was in week 1. Nee geen Borsate fan alleen het nummer dochters... rozemarijke> ooo heerlijk joh! Genieten zeg. Heeft ze het daar naar haar zin gehad? Kon vandaag na het voeden ook heerlijk uitslapen ben nu alleen zo duf als wat. Zal vast het weer ook zijn.