Nu Stranger, weer een misterie uit de wereld, gewoon een ongi dipje, gaat wel weer over hoor Ja, als zij nu blij zijn met zo'n briefje. Net zo onnozel als dat briefje van je VK dat je zwanger bent, alsof ze dat niet kunnen zien (bij de meesten dan )
Joepie ik geef al 3 maanden borstvoeding! Dat moest ik even kwijt omdat het mij toch wel wat energie kost zo nu en dan ben ik er extra trots op!
Gefeliciteerd Ster! Mag ik ook weer even met een trots verhaal Net bij CB geweest en gelukkig is Jo weer netjes gegroeid. t blijft een spiering: 6180 gram nu en 64,5 cm (dat is iets onder gemiddeld qua lengte en een curve onder gemiddeld qua gewicht) maar hij groeit keurig door! Joepie Joepie! En hij heeft al z'n kunsten goed vertoond: speeltje pakken, omrollen, voetjes in de mond! De verpleegkundige was een beetje verbaasd dat ie nog volledig borstvoeding krijgt terwijl ik ook werk maar was natuurlijk prima. Ze vroeg of ik nog tot 6 maanden door wilde gaan met de BV. Ik zei: ja, en misschien ook wel daarna. Oja, zei ze, dat kan natuurlijk maar dan moet je ook wel gaan bijvoeden. Ja, dat snap ik! Volgens haar konden we ook wel een paar weken eerder (dan 6 maanden) al een beetje proberen met hapjes om niet de interesse in eten te laten voorbijgaan... Omdat er geen allergieen in de familie zijn hoefden we daar niet zo strikt in te zijn en moesten we wat dat betreft vooral doen wat wij goed vonden voelen. Ze waarschuwde wel nog om niet een borstvoeding te gaan vervangen door hapjes voor 6 maanden. Ik vind dat eigenlijk best een goed advies. Jullie?
O, en ze had het er zelfs ook nog over dat sommige borstvoedingskindjes als ze zo oud zijn als Jo nu is een dip in de curve hebben of een curve zakken en dat hij dat helemaal niet deed. Ik heb dus echt wel het idee dat ze bij mijn CB wel iets van borstvoeding weten! (maar dit hoort eigenlijk natuurlijk in het topic BV en CB )
Wat groeit Jonathan goed zeg! Lekker hoor! Sorry, maar ik vind het een beetje onzin dat advies... Ja het blijkt uit onderzoek dat het wordt moeilijker als je lang wacht maar dat geldt pas als je rond de 9-10 maanden nog niet begonnen bent. Ik zou gewoon wachten als ik jou was.
ah, ok. ik had dat nog nooit eerder gehoord. dat zal dan ook wel per kindje verschillen, wanneer dat moeilijker wordt. Ze zei ook wel dat je goed naar je kind moet kijken maarja, dat is ook zo vaagtuurlijk stopt ie alles in z'n mond en vindt ie eten interessant. Ach ja, ik ben zelf niet zo heel strikt want alles zal wel niet precies op de dag af (of op de week af) ontwikkelen zoals gemiddeld! Aan de andere kant... heb niet zo'n behoefte om eerder 'aan de slag te gaan' met hapjes Als ik jou zo hoor hoef ik dus niet zoveel waarde te hechten aan wat zij zei...
DIe zes maanden is natuurlijk niet zó strikt dat het precies op die dag de darmpjes uitgerijpt zijn . Zal inderdaad wel per kindje verschillen. Maar ja je kunt niet naar binnen kijken hè... Nou ja wij zijn wel begonnen met groenten toen hij 6 maanden was en pas met 7,5 maand (een paar weken geleden dus) met fruit. Gaat prima. En inderdaad, dat eraan toe zijn vindt ik zo'n vaag iets. Ze stoppen werkelijk alles in de mond, dat is een manier van ontdekken en ze willen je nadoen op een gegeven moment., Maar ze kennen toch geen eten? Jarik heeft nu nog dat als hij echt trek heeft alleen de fles goed is (vind ik wel weer een compliment haha). Maar volgens mij staat er een stuk op www.borstvoeding.com erover. Moet je anders maar eens kijken.
ok, ik zal heel eerlijk zeggen: ik dacht dat 'ze' op borstvoeding.com nogal extreem waren. (en misschien moet dat ook wel hoor, gezien de enorme hoeveelheid vragen/ onwaarheden die ik hier ook steeds voorbij zie komen). Maar heb even gekeken en dat valt wel mee, zij zeggen ook: "er gaat geen wekkertje af bij 6 maanden." en "neem de leeftijd van 6 maanden als grove leidraad". een weekje eerder 'mag' van ze... das zo'n beetje wat ik ook vind. Ik had al bedacht: Jonathan krijgt een kinderstoel als ie zo'n beetje 6 maanden is (ook om te vieren dat ie tot die tijd lekker BV heeft gehad!) en dan gaan we es voorzichtig wat proberen met de videocamera in de aanslag. want bijzonder is het natuurlijk wel!
Ach, wat is extreem... ik geloof dat ik mezelf ook als lid van de BV-maffia mag beschouwen . Ga je Rapleyen of pureren?
haha, ja, dat bedoel ik! ik denk een combi van rapley en pureren. leuk hoor, rapley, en snap ook zeker de functie ervan wel maar absoluut niet pureren is mij te extreem
Ik ben opnieuw ongesteld geworden, ik had zo gehoopt dat het nog even ging uitblijven, maar helaas. Dit zou een verklaring kunnen zijn, waarom Leander een paar nachten geleden zo vaak kwam om te drinken.
even in het kort: rapley is je kindje geen gepureerd eten geven maar alles in stukken zodat hij/zij het zelf kan pakken en naar de mond brengen en afhappen. Er staat op borstvoeding.com geloof ik wel meer info.
Ik wil ff jullie mening want ik twijfel nogal; Gobe drinkt overdag goed aan de borst en sinds een paar dagen ook snachts weer wat, de ene keer om 4u de andere keer om 6u. Vind ik opzich niet zo'n probleem, hij slaapt daarna tot 8u ofzo. Verder eet hij nu groente, halve boterham en avondeten en daarbij dus ong 5 tot 7x bv per 24u. Ik kolfde altijd savonds zo'n 125 ml voor ik naar bed ging...eigenlijk altijd evenveel maar nu sinds een paar dagen met moeite 80 ml. Overdag merk ik er niks aan dat ik "tekort" zou komen... zou ik nu toch zelf proberen om die 80 weer op te krikken naar die 125 of maar gewoon zo laten.... ik heb het verder niet nodig ofzo ide afgekolfde melk. Ik gebruik het amper en heb nog een paar liter in de vriezer. Ik ben alleen een beetje bang dat dit een voorteken is van een flinke dip... (en ookal voedt ik ruim 7 mnd ik ben nogsteeds afentoe bang dat de bron "opdroogd") Wat zouden jullie doen?
@Zeeuwsmeisje: had Jingels dat een poosje geleden ook niet ? Dat ze 's avonds ineens minder kolfde ? Jelte ging een paar dagen daarna regelen en daarna kolfde ze ook meer. Mischien zit er een regeldag aan te komen ? Ik kan dat altijd ook aan mijn luiers merken (zijn minder nat), ik heb dan wel katoen. Merk jij ook iets aan de luiers ? Ik zou het zelf nog even aankijken denk ik.
Nee dat is het hem nou juist... ik merk niks aan zn drinkgedrag of aan zn luiers en vanochtend had ik zelfs wat last van stuwing om 8u terwijl hij om 4u nog had gedronken... Ik merk het alleen aan het kolven voor het slapen gaan. Ik ben expres al voorzichtig met bijvoeden, hou de maaltijden klein en doe wel eens ipv een maaltijd een extra borst oid.
Zeeuwsmeisje, in principe niks aan de hand dus toch? Ook al ben je heel voorzichtig met de bijvoeding, het is toch niet meer dan normaal dat je melkproductie wat minder wordt als Gobe wat meer andere dingen gaat eten? Dat lijkt me niet meer dan normaal. Of zeg ik nu iets heel raars? Als je echt een megadip hebt is het natuurlijk wat anders mar dit klinkt meer als een natuurlijke afname.