Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

He allemaal,

nou, na twee dagen werken kom ik me ook weer eens melden :)
    Het gaat hier elke dag een beetje beter nu. We hebben zondag voor Thirza laten bidden bij ons in de kerk en sindsdien kunnen we haar dus weer zelf in bed in slaap laten vallen... en valt ze meestal na 2 halve brulletjes in slaap :) Net deed ze er wat langer over, maar ze heeft gisteren een flesje afgekolfde melk gehad van toen ik net op dieet was, en nu weer eczeem, snotterig en diarree :( Nouja, na een half uurtje op en af wat huilen en weer een tijdje stil viel ze in slaap en dat was vorige week vanm z'n levensdagen nog niet mogelijk!
    De nachten gaan ook elke nacht een beetje beter: ze schuift elke nacht de avondvoeding en de nachtvoeding een beetje op. Van 23-00-tot vannacht kwart voor 1 (niet echt een avondvoeding meer, maar OK :)), en van 3-4-naar vannacht 5.15... Goede hop dus dat we over een paar dagen op nog maar 1 nachtvoeding zitten en die dan ook steeds verder zal schuiven. Wel weer typisch dat ze nu dus teruggaat naar haar oude slaappatroon van voor 4,5 maand; ze maakt de lange ruk dus in de avond en begin van de nacht. Heb besloten dat ik dat verder ook maar zo laat, heb destijds wel geprobeerd of wakker maken voor een avondvoeding dan hielp om daarna de lange ruk tot de ochtend te maken, maar dat werkte helemaal niet en ben nu veel te bang dat wakker maken alles door de war gaat schoppen... Vind het wel best zo, slaap nu weer een paar uur achter elkaar steeds, dus heerlijk :) 2 keer eruit 's nachts is piece-of-cake :D

@kaatje; hmm, ga je ons lekker zitten maken met verhalen over magnum... die ik momenteel helemaal niet mag hebben, en dat terwijl er wel een partijtje mini-magnums hier in de vriezer liggen. O, en nu k het erover heb... ook een paar gewone nog in de vriezer in de schuur, (had net een partij gekocht in de aanbieding toen we achter de KMA kwamen... :().
    Zag laatst trouwens in de reformzaak wel een veganistische variant: met ijs van rijstemelk en chocolade zonder melk dus ook, (zal ook wel rijstemelk zijn geweest).
    Maar wel goed dat ie duurzamer gaat worden :) Kan ik straks zonder schuldgevoel weer een magnum wegeten :D

@de rest: ga later nog even weer uitgebreider reageren, ga nu ff wat dingen aan kant maken zodat het huis morgen klaar is voor de verjaardagsinvasie :) ff profiteren van het feit dat dochterlief slaapt nu :D

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

thanks voor de info zogelukkig, helaas weet ik er alles van, ik heb het zelf ook wel eens gehad.... ik weet dat het ook hier voorkomt, maar de dokter noemde het zo, zal wel oorspronkelijk uit de tropen komen... het zou kunnen komen van de kinderboerderij, of zwemmen in de friese meren. ach, je weet het niet, belangrijkste is dat we het ontdekt hebben... en die poep die jij omschrijft, nou, dat heeft hij precies... en klopt dus ook met coeliakie, vandaar dat ik me daar zorgen over maakte. die overigens niet voorbij zijn, dit soort infecties kunnen als een trigger werken voor ziektes als coeliakie en reuma. bij mij begonnen die allebei na de giardiasis infectie.... dus ik hoop dat zijn lichaampje het aankan...

MG, ach, dat puppyvet gaat er wel af als ze gaan lopen!

Rozemarijke, fijn dat de nachten wat beter lijken te worden worden! hopelijk zet het door. En rijsteijs, heb ik ook wel eens aan gewerkt, Kan best lekker zijn. Maar het is moeilijk lekkere te krijgen, er is weinig op de markt...

O, en de Magnum gezonder maken, er is een light versie op de markt, maar die verkoopt voor geen meter. ik denk ook dat je beter af en toe volvette dingen kunt eten dan vaker light spul, eerlijk vet en suiker is zo ongezond nog niet als je verder gezond leeft... beter dan al die chemische troep die in light producten zit...

Wat betreft mexicaanse griep, het is hier ook wel in het nieuws, maar ik volg het niet zo. Inenten doen ze hier niet. Te duur denk ik...

3. raspberry

@Kaatje: nee, die light-versies zijn meestal niet half zo lekker... Kan me er zelf ook niet zo druk om maken: ik eet gezond en ben gewoon normaal slank, dus een magnum af en toe vind ik errug lekker :) Maar wel beter als we straks ervan op aan kunnen dat er eerlijke chocolade enzo voor gebruikt wordt? ;) Daar kan ik me persoonlijk wel druk om maken bijvoorbeeld...
    (Na van de week een uitzending van Radar te hebben gezien, koop ik ook alleen nog maar chocoladeletters van Verkade en eco-merken, want die chocolade is iig (redelijk) eerlijk en ecologisch verantwoord :)).
    OK, ga weer ff verder poetsen.... :) Onee, Thirza wordt wakker... maar eens even een broodje eten met de dame dan.
    We eten nu trouwens toch normaal brood, (nouja, zonder koemelk dan), en dat gaat goed. Haar darmen waren gewoon nog wat overbelast toen we de laatste keer brood hadden geprobeerd, denk ik. Inmiddels dus tot rust en lukken gluten dus wel :)

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

inderdaad, er is echt heel veel ellende in de productie van chocolade... ik koop ook alleen fair trade oid. ik heb me er voor mijn werk vrij veel mee bezig gehouden (ik heb het eerste fair trade ijsje van europa ontwikkeld, heel leuk, de samenwerking met max havelaar etc. gedaan). dus heel goed dat nu ook de grotere merken hier aandacht aan gaan besteden!

fijn dat je gewoon brood kunt eten!

oh, zogelukkig, wou ik al een tijdje vragen, hoe is het met Mies en de kleintjes? Zijn ze al weer thuis?

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, die zijn na de zomervakantie weer thuis gekomen en het gaat hartstikke goed! Wat leuk dat je ernaar vraagt! Mies haar lover zorgt nu voor nageslacht op de kinderboerderij. Ben net met zoonlief wezen voeren.

Goed dat Verkade ook faitrade is, dat is voor mij net zo belangrijk als ekologisch, maar dat zijn de Verkade repen dan weer niet. Hier in de biowinkel peperdure fairtrade biologische repen, wel lekker hoor zo af en toe. Ik krijg vast wel een lettertje van de Sint!

Light producten vind ik nog erger dan volvette producten. Al die kunstmatige zoetstoffen als aspartaam en acesulfaat-K waarvan ze denken dat ze kankerverwekkend zijn, die blief ik niet!

Ach magnums; ze zijn slecht voor mij, laat ik het daar maar op houden!;)

6. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    rozemarijke voor morgen een hele leuke, gezellige dag voor thirza en alvast van harte.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    SLC,
    Fijn dat je door mag kolven meid! Ook niet echt de ideale plaats dus, maar vooruit als jij het goed vind vind ik het prima ;)! Haha! En het is idd maar voor heel even dus zou ik er ook geen probleem mee hebben, je zit in ieder geval soort van afgesloten.

MG,
    Jij dus niet meer aan het werk sinds kort. Voelt nu zeker wel als vakantie? Ik zelf ben moeten stoppen met werken toen ik zwanger werd van Benthe. En in de zwangerschap heb ik besloten dat ik niet meer wil werken maar thuis wil zijn bij de kindjes. Misschien dat ik over een jaar bijv wel weer ga werken, dat zien we wel. Bij jou dus gewoon afwachten of er wat leuks/interessants voorbij komt waaien ;) en anders gewoon lekker bij de kleine en evt bij de kleintjes die nog komen mogen! Fijn dat ie goed groeit! Dat ruisje is wel vervelend, misschien fijn voor jezelf om toch via de huisarts verwijzing aan kinderarts te vragen?

Poeh,
    Als jij het goed vind dan gewoon doen. Fijn dat de wendagen goed gegaan zijn!

Kaatje K,
    Fijn dat je toch nog lekker bv blijft geven (heb alleen gemist dat je ging stoppen, haha)! Maar rustig afwachten hoe het verder gaat dus! Jij dus druk met Magnums ;)! Ik vind magnums zo vies, haha! Oke, de chocolade is lekker, vooral die met de nootjes, maar die eet ik er dan dus vanaf (nouja laatste keer dat ik zo een geval op heb kan wel 3 jaar geleden zijn hoor ;)) en dat stokje met die bonk ijs gooi ik dan in de container, vind dat ijs zo vies van smaak, bleh! Kan je dat niet veranderen :D?! Haha!

Light producten,
    Eerst dronk ik nog weleens light frisdranken en had ik een aantal andere dingen de light variant van staan. Tot iemand me idd uitlegde hoe slecht al die dingen zijn. Toen is er dus een hoop de container in gegaan en zijn er niet light varianten voor terug gekomen. En dat bevalt tot nog toe prima al zijn er wel nog meer dingen bij gekomen die ik daardoor niet meer hoef :$!

Zo wij hebben weer bijgelezen ;)! Vast het een en ander over geslagen maar geeft niet he ;)!
    Tot volgende keer maar weer!

Liefs, Hanneke!

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha! En dan hopen dat er veel vrouwen net zo 'dom' zijn als Hanneke, en die gooien dus net zo veel wasmiddel als we eerst deden en met andere merken doen in de wasmachine. Resultaat, die kleinere verpakking is nog sneller leeg en zo verkopen ze weer wat extra dus :D! Haha! Flauw ;)!

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Nee het is echt iets wat ineens ontstaat. Op de een of andere manier gaat er tijdens een verkoudheid of virusje iets mis en laten de nieren eiwitten door. Hij was tot half september gewoon een heel gezond jongetje.

10. raspberry

Sowieso zijn de hoeveelheden die ze op de verpakking hebben staan vaak veel te hoog, dus je kunt meestal toe met de helft van de dosering die ze op de verpakking zetten... wordt je was SCHONER van! (Komt omdat de hoeveelheid die ze aangeven vaak niet voldoende goed weer uitgespoeld wordt, en aangezien zeep vuil aantrekt, blijft dan het vuil dus in je kleren...).
    Ik krijg hier bijna alle was gewoon in de wasmachine schoon, op 30 graden! Enige wat ik hier warmer was zijn de hydrofielluiers en rompertjes met poep erin, die gaan op 60.

11. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    woensdag mogen mijn man en ik komen voor de inenting tegen de mex. griep en we gaan dat wel doen en dan denk ik doordat ik bv geef ik mijn meisje ook bescherm. ze heeft gisteravond om half 11 de laatste avondvoeding gehad en melde zich pas rond half 6/6 uur. heel knap, alleen ik had een zoogcompres helemaal doorweekt doordat ze vanacht niet heeft gedronken. een fijn weekend.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik doe al een hele tijd maar een klein beetje wasmiddel, maar dat deed ik eigenlijk omdat het beter is voor de wasmachine. Maar nou je het zegt valt me idd wel op dat de was schoner word... Van de week om 0.30 had Jitte een enorme poepluier, echt tot aan haar oksels (mama moet ook niet zomaar op andere fv overgaan) en haar witte romper was helemaal bruin... Ik heb alles in de machine gegooid en hem de volgende ochtend pas aanezet, alles keurig schoon!

En voor bu ben ik blij dat mijn laptop het weer doet,.. Jelle had aan de lader getrokken en nou was dat pinnetje krom, dus ik kon de laptop niet meer laden... Na 3x heen en weer naar de computerwinkel te zijn geweest, doet hij het nu weer... :D

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo allemaal,

Vrijdag 13 nov. ben ik om 14.34 bevallen van een gezonde dochter M inke, 4155 gram, na 72 uur weeen :p
    Ze heeft haarzelf aangelegd aan de borst, en dronk meteen als een professional, mama is trots.

14. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Jingels, wat leuk, gefeliciteerd!!! :D
    Mooie naam ook hoor!
    Geweldig dat de BV gelijk goed gaat.
    Veel geluk!

15. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

HOERA!!
    Ze is op vrijdag de 13e geboren :p
    Net als Pauline maar dan 8 mnd geleden voor deze meid.

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Gefeliciteerd!!! Dat is een flinke meid met een hele mooie naam!

En 72 uur weeën... :$ Meid respect hoor! (ik weet wel dat je niet anders kunt dan het doormaken, maar dan nog) ;)

Geniet van elkaar...

17. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hallo allemaal....

16 november ben ik bevallen van een prachtige dochter Anna.
    Na veel tobben had ik besloten toch weer borstvoeding te gaan proberen. Bij de andere kids was het al vanaf dag 1 een drama en ben ik er snel mee gestopt.

Nu gaat t super.. Ze groeit goed en ik voel me echt geweldig dat het toch een keer lijkt te lukken...Flesvoeding is prima en de andere3 zijn er goed groot meegeworden, maar ik heb het altijd jammer gevonden dat de bv mislukte..

Anna is toch echt wel ons laatste kindje dus vind ik het extra bijzonder dat ook ik dit op een mooie manier mag meemaken...

Ik zal vast nog een heleboel vragen hebben in de toekomst en zou het fijn vinden om dit met andere bv gevende mama's te delen... het zal vast een grote hulp zijn...

Liefs mij

18. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ichtus> Gefeliciteerd!
    Wat super dat je het toch wil proberen. En hoe gaat het? Heb je ergens last van of verloopt alles heerlijk?
    Wat was het drama bij de andere kinderen dat je toen stopte?

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Jingels: onwijs gefeliciteerd met jullie dochter en zusje. Wat een mooie naam en flinke meid zeg.
    Heerlijk dat de bv zo lekker loopt. Geniet maar lekker.

Liefs Nynke

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jingels,
    Zag net je berichtje bij geboren al, maar hier nogmaals van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje! Ook Jelte natuurlijk gefeliciteerd met je kleine zusje! Leuke naam hoor! Nu lekker samen blijven genieten! En erg fijn dat je nu een ‘natuurlijke’ bevalling hebt mogen meemaken!

Rozemarijke,
    En fijne dag gehad vandaag? Jullie hebben vandaag toch de verjaardag van Thirza gevierd (of heb ik dat verkeerd begrepen?). En lekker van de speciale taart gesmikkeld? Dat wasmiddel, tja, ik gooi altijd lekker veel erbij (erg slecht, ik weet het, maar ik vind het heerlijk als het lekker blijft ruiken) en was eigenlijk alles op 40 graden en bijna alles word meteen schoon. Heel soms heb ik iets wat er niet uit wil maar das dan vaak een handdoek/hydrofielluier van Leander, die hij gebruikt om de auto te poetsen … ! Ow en vaatdoekjes doe ik eigenlijk altijd op 60 graden, en daar zitten soms handdoeken bij, en die worden dan dus gewoon mee gewassen ;)!

Bluesky,
    Owww, grrrrr, die rotcomputers ook he! Haha! Hoe deden ze/we dat ‘vroeger’ eigenlijk toen we nog geen computers hadden :D! Nouja gelukkig doet de jouwe het weer! Kan je weer lekker computeren!

Ichtus,
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje! Wat fijn dat de borstvoeding dit keer wel mag lukken! Drie maal scheepsrecht ;)?? Lekker genieten meid!

Lotte,
    Beterschap en sterkte voor jullie! Hoop dat het allemaal goed mag komen!

Liefs, Hanneke!

Deel Deze Pagina