Succes, Rozemarijke! Ik duim voor je! Ik heb net de huisarts maar eens gebeld... Jitte is zo verkouden en nu heeft ze al weer 2 avonden/nachten bijna niet geslapen. Vannacht om 2.00 viel ze eindelijk in slaap (gisterenavond een uurtje of 3 geslapen) en vanmorgen was ze er om 6.30 weer. Ze snottert, hoest en begon nu net ook naar haar oren te grijpen, maar ja dat kan ook vermoeidheid zijn. Ze zit nu met Jelle even voor de tv, nu is ze even stil, maar ze was al vanaf 6.30 aan het huilen. Ze is eigenlijk al de hele week aan het snotteren en een beetje rochelig, maar het gaat op en af, zeg maar. Elke keer als ik dacht, ik bel de huisarts, leek het beter te gaan... Zul je altijd zien... En nog voel ik me bezwaard omdat ik voor een verkoudheidje (dat denk ik dan tenminste) de huisarts bel... Stomme muts die ik ben! Ik kom er al nooit omdat we nooit wat hebben, dus ze weten daar echt wel dat ik me nu wel een beetje zorgen maak... Nou ja, kan ik meteen vragen of ze mijn neusspray klaar willen leggen...
Zo langgeleden, maar leef ook nog Heb af en toe wel ff mee gelezen maar geen tijd om te reageren. Hier eet dochterlief af en toe wel 4 bananen per dag, ze vind ze heerlijk en weet waar ze liggen bij iedereen waar ze komt... Maar nog nooit een verstopping gehad Heb een vuilnisbakje geloof ik
Hihihi... Hier nog zo'n fruitsteler... Jelle jat bij iedereen de appels van de fruitschaal en komt dan met zo'n half afgekloven appel aanlopen... Nou ja, zolang hij geen koek en snoep jat vind ik het best...
gelukkig is t fruit....geen snoep ofzo? Wij hadden een hond en die stal cocosmacronen....hmmm haar bijnaam was ook joy cocosmacroon op het laatst. Bleusky> bedje schuin dmv boeken onder de poten of matras. Lekker Luuf smeren en ja sneusspray wil ook wel eens helpen. Sterkte! Ik heb van weleda tanpasta gekocht. Ik vertrouwde die elmex niet want ze wordt altijd zo enthousiast als ze mag tandenpoetsen. Ze smikkelt alles op en alle slechte dingen...
Nou, Thirza heeft de schade de afgelopen maand goed ingehaald Meer dan goed eigenlijk, hahaha. Ze is 220 gram gegroeid en 2,3 cm erbij in 4 weken tijd... Netjes!!! Kan ik weer even wat relaxter doen over het feit dat ze de laatste 2 dagen weer slecht eet
@ zogelukkig: voordat M inke geboren was, dronk Jelte ong. 1x per dag alleen links idd. Maar sinds ik uit het ziekenhuis ben, drinken ze 2-3x per dag tegelijk aan de borst. En soms drinkt jelte daarnaast nog 1x solo. Grappig omdat zo te typen, solo.... :d Ik heb met miss M inke enorm veel geluk want die komt al 2 dagen maar 1x per nacht. Overdag komt ze dan 8-10x. Het is echt weer genieten hoor, zo´n kleintje.
Constitutioneel KOMMA gereformeerd gezin. Gezellig Amsterdams gezin. Zegt gezellig dan iets over Amsterdams of over gezin? Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
Grappig. Ik heb in het jeugdwerk gezeten en heb veel jongeren, veelal moslims en moslima's van Marokkaanse en Turkse afkomst, begeleid die worstelden met hun homo-zijn. Dat is nogal een taboe in die contreien. Ik ben overigens nog steeds christelijk, maar niet kerkelijk. Mijn man en ik voelen ons christen in ons hart; wij geloven in een god van liefde en vullen ons christen-zijn in door goed te zijn voor onze medemens, dier en natuur. Zoiets! Kerstavond gaan wij altijd met z'n tweetjes naar de katholieke nachtmis, vinden we gezellig! Misschien gaan we dit jaar wel met ons drietjes!
Reageer zo op de rest; er wordt er hier 1 wakker, dus we gaan even bammetjes eten en dan aan de borst en dan naar de stad, want het is eindelijk weer eens zonnig weer; joepie!
@zogelukkig: ik ben zelf overgetsapt van vrijgemaakt naar evangelisch. Niet meer de nadruk op regels en dogma's, maar op liefde en relaties Heerlijk... (alhoewel ik er inmiddels wel achter ben dat het formuleren van dogma's heel erg menselijk is en dat elk mens zijn dogma's heeft in meerdere of mindere mate. Vooral de mensen die niet doorhebben dat hun dogma's dogma's zijn, (zowel binnen als buiten de kerk) vind ik vaak erg vervelend :S Ik relativeer de mijne graag even af en toe )
Nou, ik ben eindelijk terug van huisarts, bammetjes achter de kiezen en ze liggen beide in bed... Pfft... Ik heb meer als een uur zitten wachten bij de huisarts.. Ik had om 11.10 een afspraak en ik was om 12.20 aan de beurt. Gelukkig heeft Jelle zich vermaakt met het speelgoed en Jitte heeft grotendeels op schoot liggen slapen... Maar goed, ze heeft een luchtweginfectie te pakken... Ik was er al een beetje bang voor, gezien de koorts die ze vanmorgen ineens had. Ik heb nu Ab gekregen voor 7 dagen, dus er zou snel verbetering moeten zijn. Ook haar rechteroortje was iets rood, links was goed... Wel opvallend trouwens dat de HA met de oorthermometer de temp mat. Ik heb dezelfde oorthermometer en dat ding past echt nog niet in Jitte's oor... Vanmorgen in het oor 36.6 (even kijken of het paste) en rectaal 38.2... Nogal een verschil... "Gelukkig" had ze in de wachtkamer net op dat oor tegen me aan liggen slapen, dus had ze "verhoging". Anders had ik haar helemaal uit moeten kleden...
@ bluesky: zielig zon luchtweginfectie, heeft mijn dochter pas ook gehad. weer ff helemaal on-topic Geef vandaag alweer 11 mnd, 1 week, en 1 dag borstvoeding (zag het in mijn banner vond gewoon leuk om te melden )
Oh meiden, wat een leuk topic! Ik ben er ook erg trots op dat ik 6 maanden borstvoeding heb gegeven. Weliswaar met bijvoeding, omdat ik het anders niet trok, mijn mannetje was 9 pond bij de geboorte en had meer nodig dan ik hem kon geven. Helaas is me er niet bij verteld dat ik moest kolven en dus liep mijn melkproductie enorm terug. Maar na 5 weken zaten we op volle kracht en totdat ik aan het werk ging heb ik hem lekker bij mij laten drinken. Het enige nadeel dat ik me nog kan herinneren was dat hij a-l-t-i-j-d in slaap viel, niet te geloven hoe vast hij bij mij sliep. Continu van de ene naar de andere borst, wakker maken, hallo, hallo, kietel, vliegtuigje, pff.... Maar ik heb het 6 maanden volgehouden en ik mis het nu verschrikkelijk. In de zwangerschap wist ik zeker dat ik borstvoeding ging geven. Iedereen in mijn zwangerschapsclub zei: ik ga het proberen. Maar ik wilde het niet proberen, ik wilde het doen! Van de tien gaven alleen ik en een andere vrouw na 2 maanden nog bv. Waar een wil is, is een weg, zeg ik altijd maar Als ik weer een kindje krijg, ga ik ongetwijfeld weer borstvoeding geven. Hoe pijnlijk de eerste tijd ook is en hoe gebroken de nachten zijn. Je kindje groeit op jouw melk, prachtig! Nog even voor de vrouwen die al heel lang bv geven: wat ontzettend goed! Het wordt natuurlijk ook minder als je kindje boterhammetjes gaat eten, maar hoe doen jullie dat met werk? (Werken jullie?) Want daar mag je na 9 maanden toch niet meer kolven?
Ik werk niet maar ik zit op school. Maar ik kolf overigings in mijn pauze en wil dat niet lukken zoek ik een stopcontact op in het lokaal en dan ga ik kolven. Ben dus niet preuts ofzo op dat gebied. Als mijn dochter er was geweest had ik ook gevoed en wie zich er aan stoort kijkt maar mooi de andere kant op
Hee SLC, Ik geef inmiddels 3x bijvoeding a la Rapley op een dag. 's Ochtends na de bv fruit en een rijstwafel, 's middags voor de bv boterham en fruit en 's avonds na de bv groente en aardappel. Ik merk wel dat mijn zoontje minder lang drinkt, zo'n kwartier in totaal. Wel jammer vind ik dat; want hij kon zo lekker lang en rustig drinken. Nu is het klok-klok-klok; klaar! Gisteren heb ik 7x gevoed ipv 5x waar ik meestal op zit. Ik zou ook echt balen als de bv terug zou lopen; ze moeten toch nog melk en kv ga ik echt niet geven! Sterkte, hopelijk is het een fase?
Gut, wat dapper, Ikkin80... Dat zou ik nou nooit durven... Zelfs niet op mijn werk, waar alleen maar blinden en slechtziende ouderen (en dus over het algemeen nog aardig doof ook) wonen... Ik kolf nu nog in mijn kolftijd, nog 2 maanden te gaan. Tegen die tijd hoop ik het met 1x af te kunnen en dat dan zo te kunnen regelen dat dat wel onder werktijd kan. Ik heb geen idee hoe moeilijk of makkelijk ze daarover zullen doen... Mijn teamleidster kennende zegt ze dat ik het met de collega's moet bespreken en dat als zij er geen problemen mee hebben, het dat voor haar ook niet is. En eventueel werk ik eens in de zoveel tijd een dag extra, ik heb vaak maar een kwartier nodig. Maar als dat dan ook nog van mijn pauze afgaat, hou ik bijna niks meer over... (Heb 's ochtends een kwartier en tussen de middag een half uur, daarna niks meer tot ik naar huis ga om 15.30)
Ja, de bijvoeding-poep ruikt wel anders, ik vind het beter hoor, niet zo weeig meer! Hier soms 3x per 2 dagen poep en dan weer een paar dagen niet. Ik maak me er niet druk om. Volgens mij hoeven ze nog niet iedere dag te poepen hoor! Toen we begonnen met bijvoeding had hij 8 dagen geen poep, heb toen 2x lactulose moeten geven en toen kwam er toch een hoop los! Nu heeft mijn zoontje echt mooie poep (klinkt dat stom he!). Je ziet de stukjes niet meer zitten; hij verteert het dus goed. Ik denk niet dat een Liga stopt. Is toch een tarwegranenbiskwie? Ik geef geen Liga; zit mij teveel suiker, zout en toegevoegde vitamines in. Mijn zoontje eet gewoon volkorenbrood, dik gesneden biologisch stevig brood met korsten. Laatst visite; die keek toch dom! Nee, dat kon niet. Ja, kan dus wel! Appel heb ik een paar dagen gekookt en nu geef ik het zo in parten. Hij heeft maar 1 tand en bijt het partje doormidden en maakt het dan klein in zijn mond. In het begin gingen die vermalen kleine stukjes dan weer naar buiten en nu slikt hij ze door. Banaan geef ik 2x per week ongeveer. Gekke is dat hij daar juist niet mee overweg kan, terwijl het heel zacht is. Hij prakt het fijn en het plakt in zijn mondje, het komt weer terug. Peer werkt idd goed tegen de verstopping, is ook lekker vochtig. Na de eerste keer peer liep het langs z'n benen, alles zat onder! Beterschap voor Jitte!
Wow; gaaf zeg, lijkt me echt een mooi gezicht beide aan de borst! Geniet er maar van! Ik las dat je 72 uur ww-en had gehad. Wanneer ben je naar het zh gegaan? Was je bang voor weer een ks of maakte het je niet uit? Van mijn vriendinnen die bij de eerste bevalling een ks hadden, werd dat bij de tweede ook een ks. Maar het kan dus ook anders!