Ik snap denk ik wel dat je er bang voor bent Zeeuwsmeisje, heb je met Lola ook niet zoiets gehad? Ik zou het even aankijken als ik jou was. De afgelopen maanden heb ik gemerkt dat de dagopbrengst bij mij redelijk stabiel was altijd, maar dat het per kolfbeurt nogal kon verschillen. Dus misschien lost het zich vanzelf op... Kun je genoeg ontspannen? Of mischien kun je de syntocinonspray gebruiken?
Die spray gebruik ik al... zonder kolf ik maar 10 ml. Lola was zowiezo een gemier... die dronk zelf al niet goed, had tepel-spenverwarring, borstweigeren enz. Ik wacht het dan idd maar ff af... hij drinkt nu ook snachts weer wat ook weer super is voor de productie natuurlijk. Zeg dat hij normaal toch een kleine liter op een dag drinkt aan bv dan is die 45 ml wat ik nu minder heb natuurlijk nog niet zo´n ramp, helemaal omdat ik ´m niet nodig heb eigenlijk. Bij mij was het idd ookal maanden 1 klein aventflesje vol voor het slapen gaan... verder zijn regeldagen alweer een hele poos geleden. Zeker een maand, misschien langer. We wachten af en voeden rustig verder.. Volgende week weer naar het cb, ben nieuwsgierig wat de weegschaal doet.
Ik zou het ook even aankijken. Anders kan je de productie alsnog opvoeren. Maar jij bent al zover in de BV kan me niet voorstellen dat het zomaar over zou zijn, daarvoor is de melkfabriek al te lang in bedrijf. Ik had het inderdaad ook een paar weken terug ( maar geef/gaf uiteraard nog geen bijvoeding), Jelte ging toen inderdaad regelen en met een dag of 3 zat ik weer op zo'n 130 ml 's avonds. Dat is nu alweer een paar weken zo. Moet je misschien ongesteld worden?
Hoera, 8 maanden! Na de enorme dip (zowel mentaal als in cc'tjes) van de afgelopen weken vind ik dat wel een vermelding waard ! Bedankt voor alle steun hier, echt heel fijn.
Super stranger, proficiat met je 8 maand! M'n man is nu met Leander naar de huisarts, ik zag deze morgen twee witte vlekken in z'n mond en kreeg die niet weg, ben bang dat het spruw is. Zelf heb ik (nog) nergens last van. Ik heb hem gezegd onmiddelijk te telefoneren als hij buiten is.
Naar dat jullie spruw hebben... ondanks dat jij er nog niks van merkt ook jezelf behandellen he... kan het beter maar meteen goed doen. Hopelijk ben je er gauw vanaf.
Heb ook om behandeling gevraagd, maar helaas niks gekregen Ook volgens de apotheek is het niet nodig, de gewone hygiene is voldoende. Dus hebben we niks meegekregen. Terwijl ik nog eens rondgekeken heb op i-net en daar staat toch overal idd dat ik ook behandeld zou moeten worden. Heb ergens iets gelezen dat azijn verdund met water ook wel kan helpen als behandeling. Mss dat ik het m'n borsten dan telkens met zo'n goedje was, na de voeding.
Gefeliciteerd Stranger! Echt heel knap! =D> Wat vervelend Kathy, dat je spruw hebt. Ik heb het zelf nooit gehad maar lees inderdaad wel overal dat mensen daarvoor een creme oid krijgen.
Sommige huisrtsen ook he... hopeloos. Je bent van België toch? Hier in NL krijg je als je kind spruw heeft voor jezelf miconazolnitraatzalf en dat is zonder recept te koop... misschien daar ook? http://www.borstvoeding.com/problemen/s ... tepel.html Hier staat ook bij dat je eens met lactacyd oid kan wassen.. Azijn staat er idd ook bij, evt wat verdunnen met water, wel goed spoelen voor het voeden dan anders gaat Leander echt gekke bekken trekken.
Bedankt voor de antwoorden, wat de zalf betreft heb ik geen idee of het in België zonder recept verkrijgbaar is. Maar ik zal iig deze namiddag gaan kijken voor die Lactacyd. Ik vind het wel vervelend dat zowel de huisarts als de apotheek niet willen meewerken. Volgens hen kan ik het niet krijgen. Maar helaas heb ik al genoeg andere verhalen gelezen, dat ik toch bang ben dat ik ook besmet geraak/ben, vandaar toch liever voorkomen dan genezen.
Dit heb ik ook wel eens gebruikt bij mn dochter een paar jaar geleden: http://www.eurolac.net/index.php?p=42 sturen ze misschien ook wel naar belgië Nog wat extra info http://www.borstvoeding.com/problemen/s ... iolet.html Bij Lola had ik ook spruw, was toen nog een stukje groener op bv gebied en had een husiarts die tegenwerkte en binnen korte tijd was de spruw zo erg dat mn dochter een afkeer kreeg van de borst = borstweigeren. Heeft mij geleerd om bij spruw meteen te reageren... ik zou meteen met die azijn beginnen zodat het niet erger wordt en evt. nog ff op het bv-forum vragen hoe andere belgische moeders dat doen.
Bedankt voor de link zal zometeen gaan kijken of het eventueel ook naar België verstuurd wordt. Ik heb Leander zojuist een voeding gegeven en m'n borsten daarna behandeld met een oplossing van water en azijn.
Iedereen bedankt! Grappig trouwens dat je dat aanraadt Zeeeuwsmeisje, de lk die dat verkoopt is ook degene die het advies voor Rheallover gegeven heeft... Kathy, bij spruw moet ook jij echt behandeld worden hoor! Anders krijg je steeds over en weer besmetting!
@Kathy: het is heel belangrijk dat als je kindje spruw heeft jij goed je tepels en tepelhof behandeld. Heb je Daktarin orale gel gekregen? Zo ja doe dan het volgende: Was je handen goed met Dettol of Unicura. Breng bij Leander de gel aan in zijn wangzakken, voordat hij aan de borst gaat. Breng op je tepel en tepelhof goed wat gel aan voor de voeding. Kom je gel tekort, kan je zo nieuwe aanvragen bij je HA, je kindje gebruikt het immers al. Heb je Nystatine drank voorgeschreven gekregen? Doe dan hetzelfde als boven. Als je na een aantal dagen geen witte wasen meer ziet, stop dan NIET met de kuur. Maak deze helemaal op, anders heb je snel kans dat het terugkomt. Als je een lage weerstand hebt heb je sneller kans op schimmelvorming zoals spruw. Sommige vrouwen zijn er ook gewoon gevoelig voor, dan heb je gewoon pech. Ik raad altijd wel een goede multi-vitamine aan, dan kan je toch een hoop ellende voorkomen. @Stranger: geweldig, 8 maanden een hele prestatie!