Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    inderdaad dan zou het al makkelijk zijn hé.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Poeh: fijn dat je de kleur omgezet hebt, was idd niet fijn lezen ;)
    Wat ik nog even toe wilde voegen aan de andere reacties: als ik zo hoor wat je baas heeft gezged, si er blijkbaar geen vervanger geweest tijdens jouw verlof? In dat geval heft jouw baas zelfs geld VERDIEND aan jouw zwangerschap, omdat jouw loonkosten tijdens je verlof betaald worden door het UWV... Hij heeft dus volgens mij niets te klagen, zeker niet omdat jouw kolfuren ook betaald worden door het UWV. Ik zou dus ook zeker niet in je pauzes gaan zitten kolven!!!! Daar verdient hij nog meer mee, hij krijgt het gewoon vergoed. Enige reden om in je pauze te gaan kolven, zou wat mij betreft zijn als het allemaal erg ongemakkelijk te regelen zou zijn...

@vaccinaties: ik denk dat wij bij de volgende ook pas na 6 mnd gaan beginnen. We hebben met Thirza genoeg ellende gehad rondom de vaccinaties en de kans dat nummer 2 door allergieen ook niet al te lekker op de vaccinaties reageert, is wel vrij grot aanwezig :( Wel handig om te weten dat in de enkelvoudige vaccins dan lactose als hulpstof zit, want met de grote kans op allergie die de volgende loopt, vind ik het wel handig eerst even de allergieen duidelijk te hebben, voordat we gaan vaccineren. Bij Thirza hadden we, als eea eerder duidelijk was geweest, waarschijnlijk een hoop ellende kunnen voorkomen, want momenteel heb ik sterk de indruk dat ze gewoon overgevoelig op ei reageert doordat haar lijf zolang in de alarmstand heeft gestaan door de KMA. Maar goed, dat zal in de komende maanden wel verder duidelijk worden, of de reactie op ei weg gaat zakken, of toch blijvend -en dus wel een allergie- is :(
    Hier iig de afspraak dat we de pneumokokken4 niet doen, vanwege de recente onderzoeken dat 3 keer voldoende is, en dat de DKTP4 gedaan wordt als de ei onder controle is. De BMR gaan wij dan ook niet doen, ik heb liever dat ze die krijgt als ze ouder is, (daarmee niet gezegd dat ik het een volledige onzin-vaccinatie vindt, maar met haar huidige reactie op ei doen we maar liever alleen het echte hoognodige), en de meningokokken doen we dan dus een tijdje na de DKTP4. Alles dus ook in fases gehakt :)
    En dan dus bij nummer 2 eerst maar eens aanzien hoe alles gaat en of er wel of geen allergieen zijn, (my God, ik hoop echt echt van niet :(). En dan lijkt mij onderhand 1 vaccinatie tegelijk wel even meer dan genoeg voor zo'n klein kinderlijfje.
    Hier op het CB trouwens alle begrip en veel meedenken over de vaccinaties, maar misschien scheelt het hier dat de KMA wel heel duidelijk is en Thirza voorlopig ook nog geen ei en soja verdraagt...

Nou, ga hier m'n lunch ff verder eten. Zo aan het werk... (pff, vreselijk onrustige nacht gehad en nu moet ik tot vanavond 9 uur ongeveer werken :( Totaal geen zin en puf :( Zeker omdat ik dan dus ergens tussendoor nog moet zien te kolven :( Zou liever rond 7 thuis zijn om live te voeden voor ze gaat slapen :)Gelukkig heb ik net nog even 3 kwartier bij kunnen slapen).
    Later!

3. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    er was idd geen vervanger rozemarijke, hij heeft het moeten doen met de mensen die hij had. ik heb hem dus geen geld gekost, want de uren die ik normaal maakte daar heeft die voor gezorgd dat die iemand anders inplande die er al werkte. nu heeft die wel iemand aangenomen voor 1x in de week, omdat hij dacht dat het drukker zou worden nu het winkelcentrum verbouwd is, maar dat is dus niet zo. gewoon normaal aantal klanten, nu gewoon even veel klanten die willen bestellen voor pakjesavond...gourmetschotels...

trouwens wat voor werk doe jij rozemarijke dat je vandaag tot 9 uur moet werken en lukt het kolven op het werk een beetje?

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Plannen, Rozemarijke?:D;)

5. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    gebeurt het vaker dat kindjes vaker zo op vaccinaties reageren? die van ons is een paar weken geleden ingeënt en moet nu dinsdag voor de tweede keer komen. de vorige keer is goed gegaan en had nergens last van. ze heeft de dkpt prik gehad en de pneumokokken, welke krijgt ze nou? ja ik weet het staat in het boekje, maar dacht misschien kunnen jullie het zeggen.

6. zogelukkig

Eerste keer heftig met verhoging en harde plekken, tweede keer nergens last van, derde keer gillen, erg overstuur,maar geen lichamelijke klachten.
    De tweede keer (3e maand) is hetzelfde als de eerste keer, nl. DTKP + Hib in het ene been en de Pneumo in het andere been.

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Donderdagnacht om 17.00 uur waren we in het ziekenhuis. Daar had ik 5 cm ontsluiting. Woensdagochtend om 10.30 had ik 3 cm ontsluiting ( controle gyn).Dinsdagnacht niet geslapen, woensdagnacht niet, en donderdagnacht dus ook niet , en had ik ook al een week voorww, maar kon toen eigenlijk wel slapen.
    Bij J elte had ik een geplande KS ivm onvolledige stuit, Versie gehad, maar meneer wilde niet draaien. Nog steeds wordt hij wel eens wakker de volgende ochtend met zijn hoofd aan voetzijde van z´n bed :) gewoon een voorkeurshouding van hem vermoed ik.
    Zijn KS technisch gezien ging goed, maar de verdoving niet, uiteindelijk heb ik een volledige narcose gehad, en dat is me niet in de koude kleren gaan zitten, herstelproces was langdurig, en dan ook nog eens de geboorte van je kind missen, je bent immers onder zeil, is niet best voor moeder-kind-binding. Gelukkig kwam het d.m.v. borstvoeding goed. Mede daarom zo´n enorme voorstander van borstvoeding als middel voor moeder-kind-binding, heb dat namelijk zelf ervaren.

De laatste zwangerschap was qua gevoel gelijk,maar ander kind ( uiteraard), andere ligging. En dus mocht ik vaginaal bevallen, ondanks de uitputtingsslag een prachtige ervaring,na 34 minuten persen was ze er, was enorm trots op mezelf. Met alle *bagage* die ik al had, legde mijn dochter haarzelf aan, zo kon het dus ook! Echt geweldig, ik vind het nog steeds erg dat ik dat moment met mijn zoon niet heb,maar ben wel heel blij dat ik het met haar wel meegemaakt heb. Ik wilde perse geen pijnstilling ivm met de KS ervaring, en wilde *dolgraag* een vaginale bevalling.
    Je moet na zo´n KS wel poliklinisch bevallen ivm mogelijke scheuring van je baarmoeder,maar dat is hier allemaal goed gegaan.

8. zogelukkig

He Jingels, bedankt voor je verhaal!
    Een eventuele bevalling wordt hier ook poliklinisch, dat is nu eenmaal zo na een ks.
    Ik had een spoedks en na 20 minuten legden ze mijn zoontje op mijn kamer op mijn borst en toen is hij binnen 10 minuten naar mijn tepel geteigerd en gaan drinken, zo mooi! Dat gevoel vergeet ik nooit meer! Daarna wou hij een week niet drinken, maar ik heb doorgezet; hij kon het, dus we bleven proberen! En het is allemaal goedgekomen!;)

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Goed van je! Waar een wil is....

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

@poeh kom nou even op zeg! blijft hij bezig? jij hebt je recht hoor! als hij jou om z'n rede geen verlenging wil geven is hij jou niet waard binnen zijn bedrijf ;)

@hanneke ik doe rustig aan;) ik was ook wel heel erg blij dat fynn ze gegroeit is na die dip met 4 maanden is het telkens weer spannend.
    jij ook alweer 8 maanden na een .... start waarbij ze zolang in het ziekenhuis lag. heb je het toch maar gewoon even gedaan!

@zogelukkig om een lang verhaal kort te maken ik was pijn vrij en nu sinds een ruime week kan ik weer niets.vanuit mijn schouder nek trekt het naar mijn hooft. huisarts zegt neem maar pijn stilling en een slaap tablet.

@jingels ik dacht dat ik een lange bevalling had (47 uur) maar jij hebt het helemaal lang gehad zeg.
    dat je poliklinisch moest bevallen wist ik helemaal niet ;)

11. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik kom even binnen wippen.. Afgelopen maandag is de nierbiopsie gedaan. Hij ging onder narcose en dat vond ik ongelofelijk eng en dat ik hem daar moest achterlaten echt vreselijk. Gelukkig mocht ik mee totdat hij sliep en was ik er ook toen hij wakker werd dus hij weet niet dat ik even weg ben geweest. Het leek mij ontzettend moeilijk om hem dinsdag de hele dag rustig in bed te houden maar dat ging echt super goed. Hij bleef vrijwillig op zijn rug liggen, hij had er volgens mij nog echt wel last van. Vandaag ging het weer heel goed met hem, hij was vrolijk en energiek. Hij heeft heel leuk gespeeld in het ziekenhuis. Wij (mijn ex-vriend en ik) waren iets minder vrolijk en relaxt want wij zaten op de uitslag te wachten. En uiteindelijk om half 6 kwam de dokter met het goede nieuws. Er zijn geen afwijkingen gevonden in zijn nier. Dus de kans is nog steeds groot dat hij er uiteindelijk overheen gaat groeien. Hij krijgt er nu wel een ander medicijn bij. Vanaf vandaag krijgt hij zowel pretnisolon als ciclosporine, ook wel noral genoemd. En dit heeft ook een aantal akelige bijwerkingen.
    Eigenlijk moest hij nog blijven in het ziekenhuis, maar omdat ik zo dichtbij woon(10min lopen) mocht hij op "slaapverlof" dus ik zit lekker op mijn eigen bank en mijn aapje slaapt lekker in zijn eigen bedje, zoals het hoort!

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    *wijst naar de tijd*

Jitte is wakker.... Klaarwakker... Ze ligt al een half uur heerlijk rustig te spelen in de box... En daarvoor was ze al 2 uur wakker... Na de voeding van 23.00 had druif geen slaap meer... HEb haar zelfs al een klein flesje bijgegeven omdat ze perse niet aan de borst wilde omdat ze wel honger had... 80cc op en wederom klaarwakker... Raar kind...

Ah, nu begint ze te piepen... eens kijken of ze nu wel wil gaan slapen... ;)

*mama stort in*

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Lotte: nou, fijn dat het relatief rustig is verlopen dan allemaal en je lekker naar huis kon...

@Bluesky: leef met je mee...

@Zogelukkig: nou, haha, plannen... nee, nog even niet iig. We willen absoluut een tweede, maar ik hoop toch echt dat Thirza binnenkort eens door gaat slapen en dan gaan we hier dus eerst even een tijdje bijkomen, voordat we weer gaan proberen zwanger te worden. Als dat allemaal een beetje voorspoedig gaat, willen we eind zomer denk ik eens kijken of het lukt voor een tweede :) Nou moeten we ook eerst verbouwen, want we hebben nu uberhaupt geen ruimte voor nummer 2... Thirza's kamertje is maar 2 bij 3, dus daar past niks meer bij, en de kids van mijn man zijn hier maar parttime, maar stiefdochter begint toch echt een beetje richting puberen te gaan en dus willen we ze niet meer bij elkaar op de kamer, en we vinden het verschil met stiefdochter en Thirza veel te groot om die bij elkaar op een kamer te zetten... (8 jaar verschil). Dus, er komt komende zomer hopelijk eerst een dakkapel op de zolder, zodat we daar voor de kids van m''n man twee kamers kunnen maken, dan kan Thirza naar de kamer van stiefdochter en kan nummer 2 in de huidige babykamer :)

@Amfy: mag je wel slaaptabletten nu met de BV? Mijn huisarts wilde me niks voorschrijven...

14. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

amfy> migraine? Soort spierpijn? Had je daar al eerder last van?

Bluesky> damn en uiteindelijk gaan slapen?

lotte> er is niets gevonden maar wel een ander medicijn? Wat doet dat dan?
    Beter dat hij lekker thuis is. Home sweet home en eigen bed slaapt lekkerder dan een zh bedje.

Wij zijn gisteren naar het Cb gedaan.
    Groeit goed volgens de lijn van de bv curve (bij hun ook..haha) maar in lengte staat ze al 1 1/2 maand stil. Nu was ze vorige keer boven de lijn en dit deed ze de vorige x ook al met haar lengte. Ging toch met een naar gevoel weg.
    Kreeg trouwens een compliment wat betreft Bv geven. (Me=trots!)

15. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

vanaf 15 dec in Kinderen:
    Borstvoeding Helemaal niet of jarenlang!
    Hij krijgt de borst tot hij 4 is.

Ben benieuwd naar de artikels.

Zat die van deze maand te bekijken en irriteerde me aan een plaatje waarin een moeder heen en weer liep te lopen met een fles. Waarvan de kop van het artikel was: LAAT ME SLAPEN!
    Al stond er bij tips voor lekker slapen dat ze bij 5 mnd geen melk of pap meer nodig hebben. Want dan houd je het doorslaaprobleem in stand. Maar bij borstvoeding is het een ander verhaal. Voed als de baby zich meldt, knuffel lekker, leg je baby terug in het babybedje. Maar en 's nachts niet een al te groot feestje van.

Kijk...opzich vond ik dat weer positief! Alleen dat plaatje...ach een plaatje van een vrouw waarvan 1 borst eruit hang en slaapwandelend rondloopt is misschien wat te shokkerd. :D

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het is maar goed dat je je van te voren helemaal niet kunt voorstellen hoe dat is, die onderbroken nachten... Zelfs van de eerste was ik het eigenlijk alweer vergeten hoe slopend dat soms kan zijn... Van die kant kan ik me heel goed voorstellen dat Rozemarijke nog even wacht met een tweede.. ;)

En ja, ik heb haar om 2.15 in haar bed gelegd, klaarwakker en dolle pret beneden op de bank... Veel te gezellig, zo samen... Hier wel feestjes 's nachts dus... Ik zou ook niet weten hoe ik dat moet voorkomen, Jitte vind op zo'n moment alles lollig... Wat ze ook maar ziet dan, de tv, (die uitstaat) de kat, de bank, het kussen, haar eigen voeten... Alles krijgt een grote schaterlach.. Nou, lach dan maar eens niet mee... Zoooo scheetig... :D

Maar goed, ik heb haar dus om 2.15 in bed gelegd en niet meer gehoord ondanks dat ze dus klaarwakker was... Schijnbaar is het kwartje toch gevallen... En ze heeft spontaan uitgeslapen tot 9.00, Jelle zelfs ook, dus mama is toch nog uitgerust... En nu ligt JItte ook alweer vanaf 12.30 in bed en Jelle vanaf 13.00... Nog geen kik gehoord... :D :D :D

En nou zit ik weer te twijfelen of ik ik JItte niet wakker moet maken... Dom mens! ;)

17. zogelukkig

@Amfy. Balen meid! Volgens mij mag je gewoon een pammetje hoor. Check de meds-lijst anders even op bv.com. Beterschap hoor!

@Lotte: vreselijk lijkt mij dat; je baby onder narcose en dan nog een biopsie ook, brrrr! Fijn dat je er niet alleen voor stond en de papa er ook was.
    Ik hoop dat de nieuwe meds aanslaan, niet teveel bijwerkingen geven en dat hij spoedig mag herstellen!
    Sterkte en beterschap!

@SLC: Ach, ze zouden een voedende moeder echt heel mooi kunnen fotograferen hoor; als het kind ervoor ligt, zie je maar een klein stukje huid. En we liggen in de zomer massaal naakt op Zandvoort. Snap daar nooit een drol van!
    Ik moet over 2 weken pas weer naar het cb, hier doen we dat slechts om de 2 maanden. Hij is zeker goed aangekomen, lengte kan ik zo niet zien. Zit nu in kleertjes 74 en 80.

@Bluesky. tandjes? Nog last van die luchtweginfectie?
    Mannetje hier drinkt overdag minder sinds de bijvoeding en haalt 's nachts de schade in. Ben echt 2x 3 kwartier bezig, maar hij slaapt altijd meteen weer lekker verder gelukkig!

@Rozemarijke: ja, beter even alles op de rit en dan een tweede erbij. Ik wil ook graag een tweede, kan vanwege mijn leeftijd niet al te lang meer wachten, maar wil er iig 2,5 jaar tussen hebben. Ik hoor hier op het forum altijd dat het erg zwaar is een baby en peuter. En mijn lijf wil ook nog graag even bijkomen van de zwangerschapsvergiftiging en de zware bevalling. Zou nu echt niet alweer zwanger willen zijn!

Heb verder niet zoveel te melden. Moet aan de poets maar heb geen zin, van dit binnenzit weer word ik altijd zo sloom!

18. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik wist al wel dat hij er sowieso een medicijn bij zou krijgen. De pretnisolon alleen was bij hem niet genoeg dus ja. Maar ben wel heel blij dat er verder geen afwijking in de nieren is gevonden. Het gaat nu waarschijnlijk nog steeds een jarenplan worden hoor. De komende jaren zijn wij nog wel vaste klant in het ziekenhuis.
    Is natuurlijk heel fijn dat papa zich dan zo betrokken toont maar het maakt het wel nog stressvoller. We kunnen namelijk niet zo goed communiceren en als je dan allebei gespannen bent dan wil dat nog weleens ruzie geven.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    *breekt even in*

Jingels, gefeliciteerd met je dochter!

Lotte, dikke knuf voor jou en je zoon. Gelukkig geen afwijkingen en fijn weer thuis. Ook prettig dat je ex zo betrokken is (al levert dat natuurlijk weer allerlei andere problemen op). Veel sterkte!

All, tot over een week of 10 ;)

*breekt weer uit*

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Doe jij even voorzichitg met al dat gebreek? Vrouwen in jouw toestand moeten niet zulk rare fratsen uithalen... ;)

Ik heb trouwens gisteren echt 2 enorme vuilniszakken vol kleertjes gekregen voor Jitte, van mijn vriendin... Ik heb het daar even uitgezocht, anders zat ik met 4 zakken vol te kijken... Vrijwel alles is echte merkkleding, Jottum, DKNY, Eliane et Lena (nog nooit van gehoord, schijnt achterlijk duur te zijn) en nog wat van die dingen... Spul wat ik zelf nooooit zou kopen, (Mijn vriendin trouwens ook niet, alles komt al van marktplaats) want het is me allemaal veel te duur voor die korte tijd dat ze het aan heeft... En daarbij, voor de show oef ik het ook niet te doen, in mijn omgeving ziet niemand het verschil tussen een DKNY en een Hematje... ;)

Maar ik ben er erg blij mee! Hoef ik voorlopig in elk geval even niet te shoppen voor Jitte, komt goed uit in deze tijd van het jaar...

Deel Deze Pagina