@Bluesky: ik krijg ook echt megaveel voor Thirza en shop ook een boel op marktplaats. Kleren allemaal nieuw kopen doen we wel als ze er minstens een heel seizoen mee doet... Wel lekker... was ik net ingesteld op dat ze de hele winter in 74 zou zitten, gaat ze dik 2 cm groeien in 4 weken en nu gaat ze toch al behoorlijk richting maatje 80. Heb alweer een hele stapel broekjes uit de kast gehaald omdat die veel te kort zijn, (wel tweedehandsjes, nieuwe broekjes 74 passen meest nog wel ). Had ik vanmiddag weer even een goeie reden om te shoppen voor d'r, even twee broekjes bijgehaald... (en een shirtje en een vestje en nog wat sokjes. Waarom zijn die kinderkleertjes toch altijd zo schattig? ).
Zogelukkig, Even nog over dat verhaal van poeh ik zei dat ze evt haar vriend mee moest nemen omdat ik dacht dat hij haar baas gewoon ook echt kende zegmaar omdat hij hem ook wilde bellen. Maar anders zou ik het idd niet doen ! Haha! Had ik een beetje verkeerd begrepen dacht ik later ! De vaccinatie's, daar bellen wij een paar weken van te voren voor een afspraak of maken een afspraak de keer ervoor dat we er zijn. Dan weten ze dus wanneer ze de boel in huis moeten hebben. Kan overigens ook zijn dat het via de apotheek besteld word en je het daar op moet halen zelf en mee moet nemen (bij ons nog nooit geweest, maar heb het van iemand gehoord die geen dktp wilde maar maar 3 van die 4. Geen idee welke maar dacht kinkhoest. Die moest ze zelf bij de apotheek ophalen, bewaren en meebrengen. De enkelvoudige vaccins zouden wij ook erg fijn vinden, maar doen toch wel de combi's omdat het anders helemaal lang gaat duren voor ze alles gehad hebben. Bluesky, Whaha, schandalig hoor! Je geeft hem niet eens wat te eten dus ja dan haalt ie het zelf maar uit de vriezer! Die forum kletsmama's ook zeg! Hebben niet eens tijd om brood te smeren ! Haha! Heeft het gesmaakt ?! Hmm jullie meisje, is ze een beetje het dag/nacht ritme aan het omgooien? Dat is natuurlijk niet de bedoeling zeg! Of is ze overdag ook echt allemaal wakker? En geen verschil zien tussen een hema'tje of een dkny tja dat heb je met die dorpelingen he! Whaha *gniffel*! Hoewel ze hier wel van de merkkleding zijn, maar dan alleen op zondag, de rest van de week uiteraard ook niet dat alle kinderen in vodden lopen hoor maar op zondag vind ik het altijd een prachtig gezicht al die mensen in de mooistje jurkjes en rokken op weg naar de kerk! (sorry voor de gelovige hier , beetje een hokje geloof ik maar vind het gewoon wel echt mooi en bedoel het niet lullig hoor !)! Jingels, Mooi verhaal meid! Fijn dat alles eigenlijk gewoon zo goed is gegaan! Wel hele dikke vette tranen hier ! Vrees ook dat er verder weinig terecht gaat komen van mijn reactie nu ! Amfy, Doe maar rustig aan idd! En idd super dat ie zo goed groeit! Dankje, moeilijke start (vind ik zelf) en toch prima gegaan eigenlijk! Las in de lounge een beetje van je bericht, heb misschien wel een adres voor je, maar is ong een uur rijden (hij komt evt ook naar je toe). Laat maar horen via pb of je dat wil hebben of niet. Lotte, Moeilijk, moeilijk, moeilijk! Gelukkig is het eigenlijk allemaal goed gegaan dus en nu weer lekker thuis! Fijn! En super dat dat mocht! Hier nog altijd een kleine meid die ook onder narcose moet, maar een mama die daar zo verdrietig van word dat we het nog altijd niet hebben laten doen , maar het moet wel gewoon nog eens, hoewel het hier gelukkig geen echte moet is, maar wel beter voor haarzelf als het in ieder geval voor haar eerste verjaardag gebeurt! SLC, Fijn dat ze goed gegroeid is. Die lengte wel een beetje lastig misschien. Geen idee. Wat zeiden ze er zelf van? Nouja aan de andere kant, als ik zie hoe hier op het cb gemeten word, vind ik het bijv ook niet gek dat een kindje in een maand tijd een cm krimpt ... ! Fijn dat je wel een bv geef compliment kreeg! Super! Hey toevallig heb ik dat tijdschrift ook, neemt Leander weleens mee (ook ouders van nuO, en lees het dan en erger me weer dood! Haha! Zo ook in een van die twee zo een verhaal dat bv geven zo lastig was omdat ze alle problemen die ze maar kon bedenken had gehad, en dan op het eind dat ze haar vriendinnen die over gingen op kv begreep ... tja laat ik maar niks zeggen ! Verder heb ik nog niets gelezen eigenlijk moet ik zeggen. Rozemarijke, Gelijk heb je dat je nu erg goed nadenkt over de vaccinaties. En idd ook bij een evt volgende, als die komen mag, is het gewoon echt iets om bij stil te staan. Wel erg lastig natuurlijk! Maar beter voor de kinderen en daarbij dus ook voor papa en mama ! Bij jullie dus een klein beetje plaats tekort! Succes alvast met de verbouwing dan voor tegen die tijd ! Salapio, Even snel! Tot snel dan maar he! Geniet nog even van die kleine in je buik en dan straks lekker genieten van de kindjes en natuurlijk met de kleine weer borstvoeding ! Hier eigenlijk alles zn gangetje! Weet niet of jullie mee hebben gekregen dat ik al een tijdje kolfde voor Malou en Ruben, 1x per dag (en soms niet), gewoon omdat ze het zo lekker vinden. Maar ben er toch nu weer mee gestopt. Beter voor mama ! En moeten ze dus maar genoegen nemen met kunstvoeding ! Haha! Was gewoon voor erbij, voor het lekkere, voor het goede, maar nu weer gewoon even mama die belangrijker is. En natuurlijk melk voor Benthe, wat ook belangrijker is dan voor die andere twee ! Liefs, Hanneke!
hij heeft er gisteren niks meer over gezegt en hij weet hoe het is om met vrouwen en kleine kinderen te werken en dat die wel eens ziek worden, maar nooit met kolven en nee naar huis vond die geen optie en hij had zoiets ik hang een gordijn op en is het toch afgesloten en dat werkt goed. hij deed gisteren wel heel aardig tegen me, maar waar ik aan denk om een keer als collega's bij elkaar te komen en dan bespreken hoe we vinden dat het gaat, hoe hij soms doet en dat we graag een planning willen en dat dat voor hem fijn werkt en voor ons, zo weet iedereen waar die aan toe is en dat we betaald krijgen dat half uurtje na sluitingstijd, want dat is niet en als we dan met zijn allen naar hem toegaan doet die er misschien iets aan. weet je hij is best wel aardig, maar hij is zo'n chaoot en geen geduld en weet je dan denkt die je maar vrij te kunnen geven wanneer hij het wil, maar als jij het wilt dan doet die moeilijk terwijl we het onderling dan prima met elkaar kunnen regelen dat de een de ander opvangt. verder alles goed hier?
Okeeeeeeeeeee, borstvoedingsprobleemje! Meneertje wil minder drinken, niet minder qua aantal keren, maar wel qua tijd. Hij drinkt nu 4, 5 minuutjes per kant. Meestal 10 minuten totaal, 15 hooguit! Gisteravond ben ik vroeg naar bed gegaan en mijn zoontje wordt altijd wakker tussen 23.00 en 00.00 uur. Toen ging mijn man wel naar bed, maar hij is niet wakker geworden en mijn man maakt hem ook niet wakker, want ik voed nog steeds op verzoek. Om 02.00 uur hoor ik hem en fijn; heel m'n bed nat, want hij had gedronken om 17.00 uur, dus 9 uur zat ertussen en overdag zit er eigenlijk nooit langer dan 4 uur en 's nachts nooit langer dan 6 uur tussen. Er stond dus nogal wat druk op en ja hoor; het kwam er dan ook weer uit met een grote boog. Dat was pas de tweede keer in 7 maanden! Wat nu? Maar eens gaan aanleggen op mijn verzoek? Zal hij dan wel drinken? Komt het er dan niet weer met zo'n akelige boog uitzetten? He, baal ervan!
Zogelukkig, ik ben ook max 10-15 minuten totaal bezig hoor Vervelend van dat spugen, virusje onder de leden misschien? Heeft ie koorts? Als je denkt dat het door de heftige voormelk konmt, kun je wellicht eerst wat druk eraf kolven? Ik maakte mijn zoontje vaak wel wakker voor een late avondvoeding, die dronk hij dan al slapend.
He meid; bedankt voor je reactie. Dus dat is niet te kort? Van die stuwing en lekkage baalde ik enorm, ik dacht dat we dat tijdperk gehad hadden! Ik kan met de hand kolven, dat doe ik de volgende keer wel. En heb mijn man instructies gegeven dat hij de volgende keer ons zoontje maar bij me neerlegt voordat hij gaat slapen. Hij dacht: als hij slaapt, maak ik hem niet wakker, da's wel lief natuurlijk; hij weet ook dat er op verzoek van ons zoontje gevoed wordt. Wsl heeft hij heel zachtjes gedaan (ik heb hem ook niet gehoord). Als we samen naar bed gaan, staan we altijd gewoon te praten in de badkamer die naast de babykamer ligt en dan wordt hij wakker. Heb getempt, maar geen verhoging. Hij slaapt wel als een dolle de laatste dagen. Ik hoop dat dit iets tijdelijks is en niet dat het aantal voedingen nu al zal gaan teruglopen...
@zogelukkig ons meisje krijgt nog om de 3 uur, weet niet of dat goed is en dat het niet om de 4 uur ondertussen moet. trouwens als we het overslaan meld ze zichzelf wel. bij ons is het zo dat we haar rond 22 uur de laatste avondvoeding geven. we moeten haar dan wel wakker maken (soms word ze zelf wakker). ze heeft daarvoor dan rond 19 uur gehad. we hebben dat ook wel eens niet gedaan en dan komt ze rond 1 uur, maar als we dat dus wel doen en vooral de laatste tijd dan komt ze rond 5 uur. ze slaapt dus nog niet echt een hele nacht door. heeft dat soms wel gedaan, maar heb het ook een keer meegemaakt dat ze niet kwam 's nachts en 's morgens rond 6 uur pas en ik had toen een zoogcompres helemaal doorweekt.
He Poeh; mijn zoontje is wel 4,5 maand ouder dan jouw meisje! Toen hij zo oud was als haar lekte ik nog als een tierelier en legde ik om de 2/2,5 uur aan, ook 's nachts. Ik had heel veel melk. Ik hoopte dat de handel al gestabiliseerd zou zijn. Om met 7 maanden opnieuw met gestuwde borsten rond te lopen is echt niet fijn...
@Zogelukkig: toen Thirza een beetje goed ging eten, kreeg ik ook weer stuwing, omdat ze gewoon minder ging drinken. Hier niet nodig geweest om af te kolven ofzo, maar kan me voorstellen dat dat wel handig kan zijn als je zo enorm lekt. Ik lekte toen ook wel weer, (en momenteel ook wel weer eens omdat Thirza weer wat verder aan het afbouwen is). Thirza dronk hier rond die tijd echt 5 minuten, altijd maar 1 borst (ws heb ik daarom minder last van lekken: mijn borsten zijn het gewend zo lang ertussen ), en dan had ze dus genoeg. Gewoon blijven vertrouwen op de signalen van je kind hoor! Als hij tevreden is, is het prima toch? Ik zou niet op jouw verzoek aan gaan leggen, hij regelt het blijkbaar zelf, dus lekker zo laten zou ik denken Overigens ging Thirza ook weer langer slapen toen de bijvoeding een beetje zoden aan de dijk ging zetten, Zitten ze gewoon weer ff voller...
Hier woon ik trouwens sinds gisteren officieel met een ADHD-er in huis. Raar hoor, 't is enerzijds wel fijn dat die diagnose er is, (want veel dingen lagen er dus niet aan dat IK zeurde...), maar het maakt het ook wel heel onomkeerbaar ofzo. Sh*t, hij heeft het dus echt... Gisteren begonnen met ritalin, maar hij werd er erg licht van in z'n hoofd, dus manlief is niet zo te genieten. Snap ik ook wel weer, maar de laatste nachten heb ik zelf ook slecht geslapen, dus heel gezellig is het hier ff niet Nouja, morgen ter afleiding maar sinterklaas vieren met de kids Ben zooooo nieuwsgierig wat Thirza van haar speelhuisje/tentje gaat vinden.... Na haar actie vanochtend denk ik dat ze het wel heel erg leuk gaat vinden trouwens: ze deed vanochtend steeds mijn sjaal (zo'n vierkante katoenen) over haar hoofd en ging dan dus als het ware geblinddoekt rondkruipen en overal tegen aan botsen natuurlijk Dikke pret, dat was echt grappig! Ze is over het algemeen trouwens erg bezig met dingen erop en eraf, (begint echt te bouwen met de duplo en weet bij haar nijntjeduplo al precies welk blokje waar hoort!), erin en eruit, aan en uit (lichtknopjes zijn niet veilig meer, gelukkig zitten ze allemaal hoog hier ). Dus dat huisje/tentje ligt wel in het verlengde van erin/eruit, je verstoppen enz
dat is natuurlijk zo @zogelukkig. vind het wel rot voor je en voor je zoontje, maar misschien is de tip van rozemarijke wel iets voor hem en jou dan. succes ermee.
Stom he, dat je je ineens zo'n zorgen kunt maken als die boobs ineens zo raar gaan doen! Hij oogt tevreden, hij heeft dus kennelijk geen dorst? Borstvoeding is natuurlijk ook vocht, hij krijgt nog geen ander vocht en in die stukjes appel of banaan zit natuurlijk niet zoveel vocht. Wanneer ben jij begonnen met ander vocht dan bv aan te bieden? Ging er toen ook een voeding vanaf? Balen dat je mag toch echt ADHD heeft. Is Ritalin echt nodig? Krijgt hij daarnaast ook psychotherapie of gedragstherapie? Het is bekend dat je van dat soort medicijnen duizelig en slaperig wordt. Heeft even de tijd nodig om te gewennen. Laat hem maar even rustig aan doen en geen autorijden enzo! Heeft deze diagnose trouwens nog gevolgen voor zijn werk? Sterkte ermee!
hoi allemaal, ik heb weinig tijd gehad,maar wou toch evenlaten weten hoe het hier gaat! ik ben sinds deze week weer aan het werk! het gaat echt erg goed, mijn meisje doet het goed op de creche. elke lunchpauze ga ik even voeden. verder krijgt ze een fles mee voor als ze nog wat wil in de middag. de eerste dagen weigerde ze die, maar de laatste dag heeft ze er wel wat van gedronken. het is fijn de flexibiliteit te hebben af en toe kv te kunnen geven. op de dagen dat ik thuis ben krijgt ze volledige bv. o jee, er is er een wakker. hopelijk heb ik binnenkort tijd weer eens langs te komen. op mijn vrije dagen zit ik liever niet te veel achter de computer, ik werk immers part time voor de kinderen, dus zometeen naar het park! ik hoop dat het met jullie en de kindjes allemaal goed is!
Is eigenlijk pas sinds kort dat Thirza ander vocht bijkrijgt, alhoewel erg weinig... af en toe eens 100 cc rooibosthee, bij de gastouder wil ze dan wel 100 cc vruchtensap drinken, (thuis niet). Water vindt ze wel lekker, maar daar drinkt ze echt losse slokjes van. Maar goed, ze krijgt momenteel nog 4-5 keer BV, afhankelijk van hoe vaak ze 's nachts komt, dus kan hier ook nog prima. En ze heeft voldoende plasluiers, dus blijkbaar gaat er voldoende vocht in. In fruit en groente zit voldoende vocht ook natuurlijk, (ja, ook in banaan ). Een voeding gaat er echt af als ze aan vast voedsel meer gaat eten. Meer drinken betekent verder nog wel evenveel eten... En met m'n man en ADHD... ja, ik denk wel dat het handig is als ie medicijnen krijgt. Hij kan echt als een kip zonder kop door het huis rennen en zeker als zijn kids er zijn, lukt het hem gewoon niet om structuur aan te brengen. Dat loop ik dan de hele tijd te doen. Hij vergeet gewoon volkomen de tijd als ie met ze bezig is enzo... Maar hij was gewaarschuwd dat het een weekje raar zou kunnen zijn, met de opstart van de medicijnen. Autorijden mag ie normaal ook niet, dus dat scheelt Hij heeft geen rijbewijs En voor z'n werk... hij zal er alleen maar beter van gaan presteren denk ik, (hij is programmeur). Maar dat ging tot nog toe wel goed, hij heeft een hele tijd op een kamer gezeten met een collega die ik ook ernstig verdenk van ADHD Dat ging dus wel Maar in maart kan hij ws starten met een cursus hoe om te gaan met... Beter dus Nou, er staat hier een kleine dame aan m'n broek te trekken, die zit niet lekker in haar vel Ga maar ff met haar bezig
@Hanneke: Nee, ze is haar ritme niet aan het omdraaien... Ik denk dat ze gewoon een beetje oververmoeid was door de luchtweginfectie en het hoesten en proesten. Ik heb dat ook, als ik erg moe ben ga ik alleen maar drukker doen... (en ik ben al niet zo rustig van mezelf, al gaat het de laatste jaren wel wat beter) De afgelopen 2 weken ben ik trouwens wel een beetje aan het experimenteren met slaapjes. Van al die hazenslaapjes van een half uur/3 kwartier werd ze ook niet vrolijker. De laatste week probeer ik haar een beetje wakker te houden tot half 1/1 uur, en dan naar bed. Ze slaapt dan (over het algemeen) een uurtje of 2/3 achter elkaar en dan pas weer om 19.00. En wonder boven wonder gaat dat heel goed, dus mama blij omdat ze allebei tegelijk op bed liggen en kindjes blij omdat ze goed uitgerust zijn... Verder vandaag alleen maar gekolfd... Jitte was net met haar laatste fles bezig toen ik op het kdv binnen kwam. Ik was ook erg vroeg, maar ik had na het werk wat boodschappen gedaan en had een zin om voor dat half uur nog naar huis te gaan... Maar ja, toen wilde ze thuis niet aan de borst... Net maar even gekolfd dus, en dan vanavond de schade maar inhalen...
Grappig... Thirza wil hier na een fles bij de gastouder altijd ook nog wel aan de borst Maarja, dat is dan ook een fervente borstliefhebber
wat ouwehoeren jullie veel zeg. Hahhaa...niet alleen maar tietpraat. Fijne sinterklaas alvast aan iedereen!
Ik werk nog steeds ja ... 2 dagen per week . Nog 2 weken werken dan begint mn kerstvakantie en daarna verlof . En als deze baby op hetzelfde moment als Mirre komt dan ben ik nog een kleine 10 weken zwanger ... Het gaat allemaal supergoed. Zie soms wel op tegen de doorwaakte nachten, hopelijk kan ik weer net zoveel engelengeduld opbrengen als de eerste 14 maanden met Mirre . En heb nu al Raynaudklachten aan mn tepels dus vrees weer voor de eerste weken BV geven. Ga nu maar wel wollen borstcompressen aanschaffen ... (ennuh ... zal niet te vaak breken meer hoor ... in mijn toestand )
Ik had niks moeten zeggen gisteren avond.. Of af moeten kloppen... Ze is weer wakker geweest van 23.15 tot 1.30... en een lol dat ze had, vooral toen papa in beeld kwam... Dan begint ze echt te schateren en weg te duiken... Zo leuk! Maar goed, ik gooi het maar op de Sinterklaasdrukte... Gisteren op het kdv was er een hele flinke storm op komst, denk ik... Jeetje, wat waren die kinderen druk en lawaaierig... Ik heb de leidsters aangeboden oordoppen te gaan halen, vonden ze wel een goed plan, geloof ik.. Jelle heeft op het kdv een klein zaklampje gekregen en Jitte van die knijpbeestjes voor in bad, helemaal leuk! O ja, en over bv en trots gesproken... Jelle heeft 2 heerlijke soepogen sinds donderdag... Donderdag avond had hij er wel erg veel last van, dus ik zoeken op internet of ik niet een huis-tuin-en-keuken middeltje kon vinden... En tadaaa! Borstvoeding! Ofcourse! Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht had... Ik heb dus wat uit mijn borst op een schoteltje geknepen en ik had nog een steriel spuitje liggen en zo in zijn oog gedruppeld... Ongeveer dan hè, want hij bleef niet echt stil liggen... En slapen dat hij daarna deed! *doet vreugde dansje* Gisteren had ik nog 20cc over na het verdelen dus dat heb ik maar in de koelkast laten staan en dat doe ik dan op een watje om zijn ogen mee schoon te maken. Net weer gedaan, hij had een heel rood oog, rechts, en na een kwartier was het al helemaal weg... Hoezo wonderspul!! :