Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    verkoudheid bij sterre gaat beter. heeft alleen vrijdagnacht gespuugd en zaterdagmorgen kwam de melk er spuitend uit.gaat verder goed met haar,alleen ben ik vanacht aan het spugen geweest...buikgriep,dus de boom word volgend weekend opgetuigd.

2. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Zogelukkig, hoe gaat het nu met de voedingen en je stuwing? Heeft je zoontje nog gespuugd?

Poeh, hopelijk kom je er nog uit met je baas.
    Beterschap! Ik ga straks wel met de boom beginnen, ben echt een enorme kerstmuts! :D

Bluesky, ai das niet handig nee.. maar ja, liever dat ze vrolijk is, dan dat ze ligt te krijsen. Maar nog liever dat ze gewoon slaapt natuurlijk ;) Is vast Sint-drukte idd!

Salapio, fijne zwangerschap en alvast veel plezier en succes straks met de BV!

Rozemarijke, heftig dat je man ADHD heeft. Sterkte ermee, hopelijk slaan de medicijnen aan.

Kaatje, fijn dat het werken goed gaat!

Gister Sint gevierd op mijn man zijn werk. Ging het ook nog even over BV. Een andere vrouw en ik geven BV, haar kind is even oud als het mijne. Dat vonden anderen zo goed van ons en het was zo fijn dat we genoeg melk hadden, want dat hadden veel vrouwen niet. Hoezo misverstanden he...

Hmm, er knettert iemand zn luier vol, dus ik ga weer snel!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@MG: dat kom ik dus ook veel tegen, die misverstanden over BV. "Wat goed dat je nog steeds genoeg voeding hebt dan!" Eh, ja, gewoon blijven geven hoor, dan blijft de melk wel komen...
    (Zoals ik al eerder schreef: ik vergelijk ons vrouwen dan maar even oneerbiedig met koeien :D).
    Of: "Is dat nog wel voedzaam genoeg, op BV kunnen ze toch niet meer leven nu?" O, hmm, hoe blijven al die kindjes in ontwikkelingslanden in leven dan? Enneh... alsof ze alleen BV krijgt dan. Andere kids krijgen op deze leeftijd toch ook nog de fles? Of dan inmiddels koemelk? Maarja, dat laatste mag Thirza niet en sojamelk ging ook nog niet goed, dus tja, ik heb de keuze tussen pepti of BV. Nou, dan weet ik het wel, zeker met onze dame die niet zo dol is op de fles -en in mindere tijden altijd fervent de fles weer begint te weigeren... :(
    Zoals de afgelopen dagen weer... dame begint steeds verkoudener te worden en temp stijgt nu. Gisteren wat verhoging, vanochtend wat meer verhoging en toen ik net tempte voor ze in bad ging, had ze al 38.
    Vannacht dramanacht gehad, slapen in eigen bed ging gewoon bijna helemaal niet, (enkel tussen half 4 en kwart over 5 gelukt), dus pfff... dat zijn dan wel dagen dat ik wel eens denk: NU was het toch wel handig geweest als we KV hadden gegeven ipv BV. Nu komt alles op mij aan, dag en nacht, en juist als ze ziek is, wil ze dus niks anders eten, alleen maar BV. En dan vaak ook nog af en toe kleine slokjes, ipv om de zoveel uur even een flinke voeding.
    Maar goed, we zitten bepaald niet in een standaardsituatie, en juist met haar allergie ben ik dan toch heel blij dat we voor BV hebben gekozen. Zou zomaar kunnen dat ze veel meer last had gehad als ze al die goeie stoffen uit de BV niet had gehad. En ik moet er niet aan denken wat er gebeurt zou zijn als ze dus met haar allergie op de KV zou hebben gereageerd... :(
    Ach, en af en toe roep ik dan tegen mezelf: Jeetje, dat je het al die tijd nog hebt volgehouden... petje af! Wat een dijk van een prestatie dan toch! :D

@Bluesky: haha, ja, ook daar is de BV goed voor :) Beter!

Hier is manlief vooralsnog alleen maar chaotischer door de medicatie. Pfff, komt lekker handig uit met de sinterklaasdrukte en Thirza die ziek aan het worden is. Kan er ook nog wel bij, dat ik m'n man voortdurend aan moet lopen sturen wat er gebeuren moet... :(
    Nouja, Thirza ligt nu te slapen, man is met kids om kwart voor 9 vertrokken naar de kerk (nee, zo vroeg begint het niet, maar hij speelt eens per 3 wk ongeveer gitaar in de band en moet dan nog ff repeteren voor de dienst), en zal rond half 1 wel weer terug zijn, dus ff rust hier :D
    Ik ga dus ook ff NIET opruimen, hahaha! :) Ga zo eerst maar eens ff douchen en dan met een goed boek op de bank :)

4. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

Oct 17, 2009
    622
    0
    0
    pff dames ff geen tijd en zin om alles te lezen, klein buikgriepje opkomst en dochter lief krijgt er 2 tandjes bij dus die is lekker aan het nachtbraken :S

@ bluesky: ik zag ineens dat je uit heerewaarden komt, heb daar familie wonen :D

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ikkin08> beterschap!

mg2009> ik moet dan aan de zin maar rozemarijke denken en het melken van koeien. Hahahaaa Dat ga ik voortaan zeggen. Voeding genoeg wat een onzin zeg. Ik geloof wel dat opslagcappaciteit verschilt per vrouw en borst. En dat het per kindje verschilt hoeveel ze drinken per keer. Nu heb ik er eentje volgens het FV boekje en dus doorslaapt. Dus weinig mensen zeuren over de nachten enzo. Alleen een kind uberhaupt aan de borst vinden ze maar maf.

hanneke> ooo dus de 2 ling is gestopt met drinken. Waren ze voordat hun kleine zusje er was al gestopt bij jou? Of gaf jij ze nu gewoon extra bij?

poeh> jij ook beterschap. Moedermelk is de beste ORS! probeer je vocht binnen te houden. Lijkt me dat je zaterdag niet gewerkt hebt.

bluesky> wist je dat niet....hihi helemaal leuk om er dan zo achter te komen he. Je kan ook moedermelk in het badje doen. Goed voor de huid van je kleine.

ik vertelde toch over me dilemma met fruit in de middag. Nu krijgt ze eerst te drinken bij mij en half uurtje later fruit. Maar ik merk dat dit opeens goed in voorraad is dat ik dus bijna het fruit erin moet proppen. Gisteren braakte ze gewoon weer een deel terug...nu waren we op een sintviering dus misschien dat de drukte er ook mee te maken had. In iedergeval ik prop er niets meer in *schaam* ze kan echt goed aangeven als ze vol zit.

6. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier gaat het nu gaat weer goed. net even lekker gedoucht en had straks nog hoofdpijn, maar dat begint weg te trekken en temp. is weer 37,4 (was gisteravond nog 39,3). ben ook optijd gaan slapen gisteravond. ben ook niet meer misselijk en de spierpijn is ook weg en kan weer normaal eten. doe het nog wel rustig aan vandaag zodat ik morgen weer kan werken.

zaterdagmorgen werd ik trouwens gebeld door mijn baas om half 7 dat ik pas om 10 uur hoefde te komen. dat was de druppel en ben met man lief (ja moest toch van dinsdag met hem bespreken, dus trekt mijn baas hem er ook bij) en de kleine meid naar hem toe gegaan en ben met hem in gesprek gegaan. heb mijn hart gelucht over dinsdag en dat ik rekening houd met een planning en als ik dan om 7 uur moet beginnen ik om 6 uur eruit ben en de kleine al had geprobeerd om te voeden. dat lukte niet echt goed omdat ze nog half sliep en ik ook, aangezien ze vrijdagnacht had gespuugt en dat we willen weten en dan spreek ik denk ik namens iedereen dat we willen weten waar we aan toe zijn en dat we graag met een planning willen werken enz. nou over dat hij me af had gebeld dat had anders gekund, maar van dinsdag daar had die geen spijt van, want het was zijn gevoel...ben nu aan het proberen om te kijken of we als collega's bij elkaar kunnen komen en bespreken waar we tegen aanlopen en wat we anders zouden willen en dan met hem in gesprek gaan. kijken hoe dat afloopt.

@slc gelukkig kon ik de kleine meid gistermiddag en gisteravond en ook vanacht weer bv geven. mijn man heeft het gisteren met fv opgelost en wat nog gekolft in de koelkast stond.

zijn hier trouwens nog meer zieken, beterschap gewenst dan.

7. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb trouwens zaterdag wel gewoon gewerkt. had eerst zoiets zoek het maar uit, maar ben er boven gaan staan en was er gewoon iets over 10 en mijn baas vroeg wel 2x die dag of het nu goed ging en aan het eind van de dag wenste die me een fijn weekend en zei dat hij het altijd goed bedoelde dat moest ik realiseren.

de kleine meid heeft verder niet meer gespuugd. ja zaterdagmorgen voordat ik ging werken echt heel erg gespuugd, echt in golven kwam het eruit. ja vrijdagnacht had ze dan ook al gespuugd waardoor we een korte nacht hadden en zaterdagnacht ik zelf dan, ook weer een korte nacht. nou ik sliep gisteren om kwart over 8 en man lief om 9 uur en de kleine had om 7 uur haar voeding gehad en hebben we niet meer wakker gemaakt, maar gewacht totdat ze zelf kwam en dat was om 1 uur vanacht.

nou weer een nieuwe dag, nieuwe week, iedereen weer beter en hopelijk hebben we deze nacht een goede nacht. de kleine was om half 2, half 3 en half 4 wakker en wilde toen steeds haar speentje terug hebben hahaha.

8. raspberry

Nou, hier nog steeds drama. Vannacht weer bal, dus verder geen moeite gedaan en bij ons in bed genomen. Om half 3 kwam ze voor een voeding en toen heb ik gekeken wat er gebeurde als ik Thirza in haar eigen bedje legde. Leek goed te gaan, maar om 3 uur toch weer huilen en brullen, dus maar weer bij me genomen. Zelf daardoor nauwelijks geslapen en om half 6 was het alweer afgelopen :( Pfff... na een tijdje leek het er nog even op dat ze misschien wel ging slapen, maar toen ging de wekker van m'n man :(
    Heb me dus weer ziek gemeld, na eerst een partij getwijfel of ik nou wel of niet in staat ben om te werken. Maar toen ik bijna in huilen uitbarstte toen Thirza een broekje van de commode aftrappelde, was het me wel duidelijk. Baas gebeld dus en die vond dat ik de rest van de maand maar eens lekker thuis moest blijven. Niet alleen bijkomen, maar ook echt zien dat ik op kan gaan laden, en pas dan weer aan het werk.
    Nouja, zulke bazen zijn er dus gelukkig ook, en dat ondanks het feit dat het megadruk is en er al een vacature openstaat... (wat uiteraard onderdeel was van de twijfel of ik me wel of niet ziek moest melden. Maarja, dat moet niet mijn verantwoordelijkheid zijn, ik moet me enkel druk maken om mijn stukje en mijn stukje gaat even niet meer. Kan toch moeilijk zo labiel aankomen bij m;n clienten... :(
    Maar dat is wel even een enorme opluchting, de rest van de maand niet meer werken en gewoon even rustig aan kunnen doen. Heb ook bedacht dat ik Thirza nu toch echt even door een kinderarts wil laten nakijken, omdat dit weekend echt even de druppel is die de emmer (op meerdere fronten) doet overlopen. Maar de gedachte: het is toch niet normaal dat een kind dat gewoon goed verkouden is, (want de koorts zakte gistermiddag alweer naar 37.5 en vanochtend had ze gewoon weer 37) niet meer slaapt op eigen kracht?
    Gelukkig gaat dat 's ochtends nog wel goed, ze ligt er dus vanaf 9 uur weer in en slaapt nog. Zal zo wel wakker worden, en dan gaat ze om half 1 naar de gastouder, dus dan kan ik even bijkomen.
    Maar heb dus het CB gebeld en ik word vanmiddag teruggebeld en dan ga ik een verwijzing vragen naar de kinderarts.
    En ben me verder aan het bedenken wat ik nog zou kunnen doen. Of het nog zinnig is om een afspraak bij de huisarts te maken, of dat die toch niks voor me kan doen... Slaapmiddelen kan ik toch niet gebruiken en het enige wat ik zou willen hebben, omdat dat enorm zou schelen, is huishoudelijke hulp. Maar dat krijgen we toch niet...

9. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rozemarijke wat ontzettend aardig en lief van je baas dat die gezegd heeft dat je deze maand gewoon thuis mag blijven en op die manier wat tot rust kan komen. lijkt me heel erg als het steeds zo gaat ´s nachts, zo heeft niemand de nachtrust die hij of zij nodig heeft. mij lijkt het wel een goed idee om naar de huisarts te gaan. ze is dus niet meer verkouden of wel? 37 graden lijkt me een prima temperatuur. ja wat kan de rede zijn dat ze ´s nachts niet slaapt? je gaat je dan echt zorgen maken en ja overdag slaapt ze wel zeg je, ja ze haalt zo de slaap in van de nacht. kan je haar overdag niet wat wakkerder houden zodat ze ´s nachts wel slaapt? zeg maar wat hoor. hoop dat het goed komt.

10. raspberry

Nouja, overdag gaat ze dus redelijk normaal slapen... Maar zoals nu ook: ze was dus half 6 wakker vanochtend, dus om 9 uur weer op bed gelegd en nu wordt ze net weer wakker. En dan slaapt ze dus de rest van de dag niet...
    Dus wakkerder houden is niet echt een optie. Sterker nog: juist als ze overdag nog wat meer slaapt, slaapt ze 's nachts ook beter :(
    Maar goed, vanmiddag mag de gastouder zich daar druk om maken en ga ik lekker slapen :)

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @Rozemarijke: Het is natuurlijk ook een drukke maand voor Thirza, eerst haar verjaardag, dan Sinterklaas en zometeen ook nog de kerst... Zelfs ik zal blij zijn als het allemaal weer "normaal" is... ;) Ik wil het allemaal niet minder maken dan het is, want het is echt niet leuk als je kindjes niet willen slapen, maar het zal niet bijdragen aan "rust en regelmaat". Hier niet tenminste... ;) (ik bedoel het niet vervelend, hoor... Het is meer een constatering aan de hand van hoe mijn kinderen zich gedragen.. )

Wel fijn dat je baas zo mee denkt... Hij heeft ook wel gelijk, en je hebt er zelf niets aan als je fouten gaat maken omdat je je zo labiel voelt...

Hier hebben we vannacht weer een rustig nachtje gehad... Ik heb Jitte gisterenavond na de voeding met angst en beven in bed gelegd, maar ze heeft tot 7.30 vanmorgen geslapen... Heel typisch, echt 9 van de 10 keer als ik tegen haar zeg dat ze lekker moet gaan slapen, heeeeelemaal tot morgenvroeg, ;) dan doet ze dat ook... Als ik het vergeet te zeggen is ze (bijna) elke keer wakker... Kan toeval zijn, maar ik neem geen risico meer... :D

12. raspberry

@Bluesky: dat helpt idd ook niet mee, maar eigenlijk is het hier verder niet anders dan anders... We gaan bijna nooit weg met Thirza, oppas komt er nooit, (want wordt toch een drama). Dus de enige onrust die ze heeft gehad was rond haar verjaardag en dan van het weekend even in de middag een paar kadootjes uitpakken, (want met de twee anderen gingen we het 's avonds vieren). Dus het helpt niet mee idd, maar verklaren doet dat het ook niet :(
    Maar van mij mochten al die feestdagen enzo wel afgeschaft hoor. Althans: alle sociale heisa eromheen. Ik ben echt heel sociaal en geniet erg van allerlei contacten, maar ik vind het eigenlijk veel gezelliger om gewoon op visite te gaan of visite te krijgen... Maar goed, na deze maand hebben we het weer even gehad voorlopig :)

13. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

bluesky> hahaa ik doe dat ook. O weer als ik het vergeet dan lijkt het wel alsof ze in de nacht wakker ervan wordt. :-s
    Ik neem het zeker voor t onzekere...beetje controlfreak of gewoon auti?

14. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

Mar 9, 2008
    4,888
    1
    38
    Zaanstreek
    Hallo meiden,

als eerst. Ik geef borstvoeding en ik ben trots!!! Na wat problemen in de eerste weken ( traag op gang komen BV na KZ, borstontsteking en spruw) kan ik zeggen dat het nu lekker loopt.
    Ik voed ons meisje op verzoek en zij wilt overdag om de 3-4 uur 2x 15-20 minuten drinken en na 4 uur s'middags om de 2,5-3 uur.

Maar nu mijn vraag;
    Gisteravond was ze ineens melk aan het hamsteren. Vanaf 6 uur iedere 2 uur drinken en om half 11 wanneer ze meestal de laatste voeding heeft was ze nog niet verzadigd. Volgens mij had ik geen mel tekort want ik zag het nog regelmatig uit haar mondje lopen.
    Uiteindelijk heb ik haar nog meer gevoed na 11 uur en heben we haar om 12 uur in haar ledikantje gelegd waar ze na enig huilen in slaap is gevallen.
    Ze is alleen daarna helemaal niet meer wakker geworden tot ik haar wakker maakte om half 7 vanmorgen!!
    Ze slaapt nu sinds een week in haar eigen kamertje met babyfoon en ik ben vannacht om 3-4 uur nog bij haar wezen kijken maar ze heeft echt de hele nacht liggen slapen.

Dit lijkt mij toch wat extreem voor een baby van 6 weken en moet ik haar vannacht om 4 uur wakker maken als ze zelf niet komt????????
    Kunnen jullie advies geven??????

15. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    het is goed dat je haar op verzoek voed, doe ik ook, maar als ik mijn meisje 's avonds de laatste avondvoeding heb gegeven zo rond 22 uur laat ik haar daarna zelf komen en dat is meestal zo rond 4/5 uur. gisteravond heb ik haar om 7 uur haar laatste avondvoeding gegeven, was zelf ziek en zij wilde niet veel drinken en toen kwam ze om 1 uur en daarna om 6 uur. je legt het wel leuk uit melk aan het hamsteren, maar waarom ze dat heeft gedaan weet ik ook niet. ik zou haar 's nachts niet wakker maken. dat deden wij ook niet meer toen ze die leeftijd had. gewoon 's avonds laatste voeding wat jij geeft en dan kijken wanneer ze weer komt.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Poekie,
    Ik gok op clusteren ;)! Melk sprokkelen, buikje vol maken om de nacht door te komen ;)! Zo te lezen heeft ze prima dr buikje vol gemaakt want ze heeft dus heerlijk doorgeslapen!

Andere meiden, sorry kom snel reageren hoor! Lees wel netjes elke dag mee ;)!

Liefs, Hanneke!

17. IrisB

IrisB Fanatiek lid

@pookie66: Fijn dat je op verzoek voedt :) Ik denk dat je dochtertje een regelmoment heeft gehad, dat gebeurt bij veel kindjes als ze 6 weken zijn. Dat slapen achteraf herken ik ook. Hier was het vaak zo dat een regeldag gevolgd werd door véél slapen, alsof ie moe was geworden van al dat drinken. Erg leuk, want daar zit je dan met je "geregelde" volle borsten :D Ik zou haar 's nachts ook niet wakker maken. Ze komt wel als ze het nodig heeft.

Of zoals Hanneke zegt, clusteren :) Gezellig mamatanken voor ze gaat slapen.

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd regeldagen dacht ik ook al aan, maar een regeldag van alleen 18.00 tot 24.00 is wel erg kort vond ik ;)! Meestal toch wel een hele dag of een aantal dagen (hoewel ik er nog nooit echt wat van gemerkt heb zelf). Daarom dus mijn gok op clusteren!

Wat ook veel mamahonger stilt overigens behalve dat het het buikje vult ;)!

19. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

Mar 9, 2008
    4,888
    1
    38
    Zaanstreek
    Dank jullie wel voor de reacties..........
    Regeldag/ moment, tja daar lijkt het eigenlijk wel heel veel op nu ik zo terugdenk.
    Hopelijk is ze vandaag weer wat in normale doen. En we zullen wel zien hoe het vannacht weer gaat. Ik zal in ieder geval niet klagen, lang slapen s'nachts is niet vanzelfsprekend als ik jullie verhalen zo lees.

20. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Ik heb het wel gehad, van die korte regelmomenten. Ik had ook een heel actieve clusteraar (tot ie een maand of 6 was, was ik elke avond vanaf na het avondeten tot zeker een uur of tien bezig met voeden). De meeste regeldagen waren wel iets langer natuurlijk en daar was hij ook moe van (toen werd er 's avonds niet geclusterd). :)

Share This Page