net een gesprek gehad met een collega en zo´n gesprek onderling en dan daarna samen met hem, het heeft geen zin. je maakt het alleen maar erger en hij heeft toch een bord voor zijn kop en weet je er hebben meer mensen met hem gesproken over hoe hij tegen zijn personeel doet, maar weet je zo doet die ook als zijn vrouw hem komt helpen. het zit gewoon in hem en hij weet niet beter en weet je hij meent het nog geeneens. iedereen weet hoe hij is en opzich is het geen verkeerde, maar het heeft allemaal geen zin. zolang wij ons werk gewoon doen en het gezellig houden en maken en de dingen die niet belangrijk zijn het ene oor in laten gaan en het andere oor uit en wie weet misschien ooit, heel misschien gaat die toch veranderen, maar we zullen het wel zien.
lekker laten hamsteren! Als jullie daarvan kunnen doorslapen... fijn he! Deed ze hier ook met 6 weken. langzaam werd dat clusteren naar de 10 uur en toen 9 uur en toen opeens half 8 en vanaf zo'n 14 weken 7 uur.
poeh> als jij maar kan kolven en het samen met je collega's leuk hebt. Zoals mijn locatiemanger wel eens tegen mij zei: ik ben een ondernemer en zit hier niet om vrienden te maken. Tja...dan weet je ook waar je aan toe bent he.
@Bluesky: nee, daar had ik nog niet aan gedacht, maar nu krijg ik dat beeld niet meer uit mn hoofd, hahaha. Over storende beelden gesproken... hadden jullie dit nieuwsberichtje al gezien? Man wil eigen kind de borst geven | nu.nl/opmerkelijk | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Creepy! Ik bedoel: uiteraard is BV de beste manier om met je kind te 'bonden', (vooral ook de snelste en effectiefste volgens mij ), mar bepaald niet de enige, zou ik denken. Ik heb hier tegen m'n man wel eens geroepen: He schat, nu mag jij even hoor, voed jij haar ff aan de borst? Maar dat doe ik nu echt nooit meer, met dit beeld in gedachten!! AARRGGHH!
@SLC daar heb je helemaal gelijk in, maar heb wel nou zoiets na dit allemaal ga ik wel voor mezelf opkomen en laat ik me niet door hem zo behandelen en als die daar niet mee eens is en mij weg wil hebben dan moet het maar zo zijn en vind ik wel wat anders en als die er wel mee kan leven dat ik gewoon opkom waar ik recht op heb, want ik weet je moet ook dingen accepteren, maar laat niet over me heen lopen dan zal ik daar gewoon blijven werken, want het werk is leuk, contact met collega´s en klanten en ach hij is niet heel erg verkeerd, hij moet gewoon wat tactvoller worden, wat minder bot. @rozemarijke ik snap het ook niet hoor dat een man dat wil en waarom? jaloers dat vrouwen dat wel kunnen of is die bang dat die dan niet zo´n band met het kind krijgt als wat vrouwen hebben. hier was er eentje moe, heeft wel goed gedronken, maar ligt nu op bed en het is stil. proberen haar voor 19 uur op bed te hebben, al zal dat morgen even wat later worden, want morgenavond (hier hebben ze voor de werkende mensen ook avonduren) krijgt ze weer 2 prikjes en dat is om half 8. ze krijgt straks zo rond 22 uur nog en dan kijken hoelaat ze vanacht komt. maken haar inieder geval niet wakker ervoor. een fijne avond dame´s en tot snel.
Ik denk eigenlijk dat die man gewoon heel nieuwsgierig is naar hoe het voeden van een kindje aan de borst nou werkelijk is! Wat niet weg neemt dat ik het wel een beetje ver vind gaan hoor ! Maar ik weet bijv van iemand dat hij echt super graag eens echt zwanger zou willen zijn, en dat hij het een cadeautje zou vinden als hij mag bevallen en als hij ook borstvoeding zou mogen geven! Zo zat ik laatst te zeuren dat ik het toch eigenlijk best wel eens fijn zou vinden als ik niet snachts wakker hoefde te worden om te voeden terwijl de rest van de wereld (lekker overdreven) heerlijk aan het slapen is. En toen zei ik, maar oke, gewoon even lekker zeuren, even boos zijn, even mezelf erg zielig vinden en dan maar weer met frisse moed verder ! Haha! Antwoord van hem was precies zoals ik al verwachte, dat ie snapte dat het fijn was om even te spuien, maar dat hij mij niet zielig vond ! Ik was juist heel bijzonder omdat ik een kindje mag voeden. Super ! En ook al was het natuurlijk eigenlijk niet het antwoord wat ik hoopte, het is wel fijn om weer even in te zien hoe bijzonder en bevoorrecht wij vrouwen eigenlijk zijn dat we dat gewoon mogen! Maar oke, op die manier heb ik ook onze tweede zwangerschap en bevalling beleefd. Voor mij persoonlijk erg fijn! Het hamsteren, ik dacht er eigenlijk wel aan ook idd bluesky! Haha! Maar oke, ben daar maar niet over begonnen ! Liefs Hanneke!
En joepie! Feestje ! Hanneke heeft nu 10000 berichten hier op de site ! Bekijk bijlage 34368 Wie wil kan een stukje nemen ! Haha!
toen ik zwanger was had ik meteen zoiets ik wil straks bv geven. ik weet dat de kleine dan alle goede voedingstoffen krijgt. zoiets zal ook wel zo zijn met fv hoor en vind dat iedereen zelf mag weten en bepalen wat er gegeven word. ik ben ook naar zo´n avond gegaan in het zkh om echt te weten te komen hoe belangrijk bv is. toen werd ons meisje geboren en de eerste keer aan de borst is zo bijzonder, zo mooi. echt even ons momentje, maar had het in het begin ook niet makkelijk hoor. de eerste keren dat ze hapte dat deed nog zeer onderin mijn buik (samentrekken van de baarmoeder), tepels moesten nog hard worden en kreeg kloven en ook lukte haar het soms niet om goed aan te happen en moest dan een tepelhoedje gebruiken. zowel zij als ik moesten even wennen aan elkaar, maar gelukkig ging het vrij snel goed en nu gaat het helemaal goed. als iemand bv wil en kan geven is dat heel mooi en heel bijzonder, maar als vrouwen kiezen voor fv (vind de opmerking wil geen kind aan mijn tiet heel erg om te zeggen) is dat hun keuze en sommige kunnen geen bv geven omdat ze niet genoeg hebben of bv. medicijnen slikken. ik kolf ook op de dagen dat ik werk en dat is 3x per week en de rest van de dagen geef ik haar het zelf en zowel bij mij aan de borst of aan de fles, bij allebei drinkt ze goed al kan ze soms wel lang over een flesje doen.
poeh> als jij typt doe jij dat met iets anders in je handen? Ik mis hoofdletters en soms punten. Ik krijg er eerlijk gezegd een punthoofd van....*sorry* rozemarijke> heb jij zijn blog al gevonden? Wil best zijn ervaringen zien. Hanneke> lekker dan...ik mag geen lactose! Ben op dieet....en nu?
SLC ik zal er op letten. Ik tik gewoon met twee handen en gebruik verder niks hahaha. Vind het wel fijn dat je me erop wijst. Zal het voortaan duidelijk neerzetten, want niets leest ingewikkelder als het niet duidelijk beschreven staat. Hier is mijn man een foto-album aan het samenstellen van ons meisje via de kruidvast site. Willen er dan zelf ook een hebben natuurlijk, maar we willen mijn en zijn ouders er ook een geven voor de kerst. Kregen van mijn schoonouders trouwens een beertje voor de kleine meid die je leert tellen enz. van v-tech en een envelopje en wij kregen een envelopje en zo´n dec. kraslot en een choc. letter. Ja zo´n kraslot en een envelopje doen ze altijd met de feestdagen, vinden ze leuk en ja nu ons meisje er is word er ook aan haar gedacht. Ook heeft mijn schoonmoeder weer een mooi kerststukje gemaakt en nu moeten we nog de boom gaan zetten, maar dat willen we deze zondag doen. Meiden ik wens jullie een fijne avond. Rozemarijke succes vanacht met Thirza, hopelijk hebben jullie een beetje een goede nacht. Morgen mag ik weer werken. Morgenavond met de kleine naar het CB dan krijgt ze weer haar prikjes en woensdag dan weer vrij. Kom woensdag dan wel weer langs.
update> dochterlief is behoorlijk aan het clusteren de laatste dagen. Begint om een uur of 5 's middags, af en aan de borst willen met een tussenpose van ong. 15 minuten. Rond een uur of 7 een uurtje slapen en dan verder clusteren tot een uur of 10. We waren vanavond de kerstboom aan het opzetten en mevrouw ligt druk kwekkend vanaf een bankkussen toe te kijken. Ohja, ze komt de laatste anderhalve week maar 1x 's nachts, wat een luxe, heeft Jelte nooit gedaan. Ben evengoed wel moe maarja ijzer is ook nog niet op peil. En Jelte drinkt ook ,sinds ik weer thuis ben, een keer of 3 per dag de borstm dus mijn energie gaat daar ook echt inzitten. Ik eet als een dijkwerker, heb ook continu honger, dusseh.... kerstkransjes.....waar zijn jullie
@Jingels; klinkt dan toch goed @Poeh: beter zo, met de hoofdletters en punten! Leest veel en veel fijner! @Hanneke: gelukkig digitale taart. Die mag ik wel, LOL Hier na een dramatisch weekend een goeie nacht!!! M'n man heeft 'r om 7 uur naar bed gebracht, dus was kwart over 7/half 8 zo'n beetje dat ze sliep, (en ze had gisterochtend geslapen van 9-11.30 en gistermiddag van 1-half4, wel om half 6 al wakker natuurlijk 's ochtends, maar OK). Ze werd pas om kwart over 11 wakker, gevoed, drie kwartier later weer wakker, troosten hielp maar 10 minuten, toen weer brullen en maar even gevoed nog weer, (ik dacht: dan heeft ze toch nog honger) en toen heb ik 'r alleen gehoord om 3.15 en 5.30 en beide keren was het na eventjes jengelen weer stil!!! Ze heeft dus vannacht DOORGESLAPEN, en wel van 12.15 tot 6.45! Kan het bijna niet geloven zeg! Ben er helemaal hyper van O, en ze heeft wat nieuws: ze doet de kat na!!! Hahaha, ze mauwt gewoon, een beetje van Mwah mwah, maar ze doet het echt als ze de kat ziet of 'r hoort mauwen, hihihi.
Hoi-hoi, Ben je er een paar dagen niet, heb je meteen een hoop bij te lezen! Hier is de bv weer gestabiliseerd, ik weet niet wat het geweest is! Het was druk met Sinterklaas en onze grote kleine man had daar gister nog de naweeen van en wou dus heel de dag niet slapen, was alleen maar druk! Na een lavendelbadje ging hij er om 21.45 uur in en heeft toen geslapen tot 4 uur. Ik heb met mijn stomme kop teveel lopen snoepen, terwijl ik weet dat ik daar niet tegen kan en zit nu dus van top tot teen onder de eczeem. Ik word helemaal gek van de jeuk!:x ben dus maar weer aan het smeren geslagen. Ben er ook moe van; hoop vanmiddag even te kunnen slapen.
Goedemorgen, Hoe is het hier? Alles goed? @Zogelukkig fijn dat de bv weer gestabiliseerd is. Lekker dat jullie mannetje zo lang heeft geslapen. Is het vanacht ook goed gegaan? Hé maar wat vervelend zeg dat je eceem krijgt van teveel snoep. Kan je niet zo goed tegen een bepaalde stof in het snoep? @Rozemarijke jij dus ook een fijne nacht gehad gisteren en wat grappig zeg dat ze de kat na doet als ze hem ziet en je hebt inderdaad gelijk, zo schrijven als ik nu doe leest veel beter hé. Trouwens ons meisje kan sinds dit weekend haar hoofdje goed omhoog houden als je haar bij haar handjes naar je toe trekt en gistermiddag toen mijn man haar had gewassen en op haar buikje had gelegd, deed ze uit zichzelf zo haar hoofdje omhoog. Merken dat ze heel leergierig is en ze wil nu al alles zelf doen. Als ze en keer uit het flesje krijgt duwt ze mijn man's hand weg en wil het zelf vast houden nou in hoeverre dat dan al kan. Ze heeft gisteren weer haar prikjes gehad, de 3 maanden prikjes en hebben haar ook gewogen en gemeten en ze weegt nu iets meer dan 6 kilo en is 63 cm lang. Ze ligt iets boven het gemiddelde, maar het klopt allemaal wel met elkaar qua gewicht en lengte. Gisteravond had ik haar gevoed voordat we weg moesten, moesten om half 8 er zijn en toen we terug kwamen om kwart over 8 wel meteen naar bed gebracht en hebben haar niet meer wakker gemaakt om half 10, maar gewoon laten slapen. Ze was naar de kdv geweest en had de prikjes gehad en ze was zo moe. Ze lag om half 9 er in en melde zich pas om 5 uur! heerlijk we hebben nu 6 uur achter elkaar kunnen slapen en dat was wel een keer fijn. Ze kwam daarna iets voor 8 voor weer een voeding en heb haar daarna in bad gedaan en nu ligt ze lekker te slapen en ik heb nu mijn ontbijt op, ben ER aan het kijken en daarna het huishouden. Vanmiddag willen we sporten. Morgen weer werken. Een fijne dag dame's!
Ach, wat snoezig Rozemarijke, zo met die pop! Wat een lief meisje is Thirza, maar jij bent ook niet groot, schat ik! Wat is mijn ventje dan een reus! Je ziet er trouwens uit zoals ik gedacht had. Is dat trouwens speciale bv-kleding? Ik zit altijd die lange tunieken omhoog te werken, heel onhandig. Zag laatst wel bv-kleding bij de Hema. @Poeh: ik kan niet tegen geraffineerde suiker en ook niet tegen zoetstoffen en in koekkruiden zit kardemon en daar kan ik ook niet tegen, helaas! Ik eet dus nooit speculaas en chocola enzo, maar met de Sinterklaas en Kerst neem ik altijd wel wat. Niet slim dus...
Rozemarijke, wat een mooie en lieve foto zeg! Thirza is echt een mooie meid! Lief zo met die pop erbij Jij ziet er anders uit dan ik had gedacht, al weet ik eigenlijk niet wat ik had gedacht, hihi Ik moet ook eens mooie BV-foto's gaan maken, heb eigenlijk alleen kraamtijd-BV foto's.
Gut, Rozemarijke... Jij lijkt zo als twee druppels water op mijn schoonzus! Het is dat ik zeker weer dat ze geen 1 jarig frummeltje heeft...