@zogelukkig: haha, ik zou ook wel eens willen weten hoe iedereen hier eruit ziet. Op de een of andere manier heb je toch wel een soort van plaatje van iedereen in je hoofd... Maar is geen speciale borstvoedingskleding. Ik heb gewoon een aantal vesten en een aantal shirts lange mouw die laag zijn uitgesneden. Als het dan erg koud is, gaat daar nog weer een spaghettitopje onder, en dan kan ik die omhoog schuiven en shirt omlaag. Erg handig @Bluesky: haha, ja, en het is dat ik ook zeker weet dat ik geen schoonzusje in heerewaarden heb Maar wat een schatje he? Nouja, vandaag even minder... Ze jengelt de hele dag al door, kan maar een paar minuten alleen spelen en staat dan weer aan m'n been te trekken. Heeeeel vermoeiend als je zelf al zo moe bent Maar ben net terug gebeld door de huisarts: kan morgen een verwijsbrief voor de kinderarts ophalen en heb gisteren zitten googelen en in Eindhoven hebben ze een speciaal team van artsen die allemaal iets te maken hebben met allergie en eczeem en longklachten. Van dat laatste heeft Thirza (vooralsnog) geen last, maar ik vind het wel handig om als we dan toch gaan, gelijk maar een plek te zoeken waar ze weten van de hoed en de rand... @zogelukkig: ik heb van het weekend zelf pepernoten staan bakken, omdat mijn stiefkids ook geen suiker verdragen. Er zijn een boel recepten op internet te vinden, en ik moet zeggen: het is supersimpel, zeker als je iets kleins ronds hebt waarmee je de pepernoten uit kunt steken Een boel recepten gaan dus uit van speculaaskruiden, maar er zijn ook te vinden waarin de preciese hoeveelheden staan van alle kruiden die in speculaaskruiden zitten, en dan zou je de kardamom dus weg kunnen laten... Ik gebruik trouwens oerzoet: kun je dat ook niet verdragen, of dat dan wel? En moutstroop?
Goed dat je je meisje eens laat nakijken door zo'n team, misschien komt er toch iets uit waar je helemaal niet aan denkt. Ik kan zelf ook wel goed bakken en dan idd met maismout- of rijstmoutstroop oid, maar waar haal je in hemelsnaam de tijd vandaan! Helemaal nu mijn zoontje eet, vliegt de tijd! Het is voeden, slapen (mama onder de douche), met de honden weg, weer voeden, lunchen, slaapje (mama even rust), wakker, met de honden weg, voeden, eten voorbereiden en de vaat doen, even spelen en zingen, eten, badderen en naar bed. 's Avonds ben ik vaak te moe om nog een poot te verzetten en zit ik dom met de afstandsbediening en een pot thee op de bank... erg he! Heb echt wel waardering voor moeders die ook nog werken!
Ja, dat gebeurt mij dus ook vaak... Maar dat pepernoten bakken was maar een kwartiertje werk, (wel dankzij een mooi keukenapparaat ). Maar we hebben dus idd bedacht dat we haar maar eens even helemaal willen laten checken en hebben de (ijdele?) hoop dat er idd iets uitkomt. Daar hoop ik dan toch wel op dus, maar eigenlijk verwacht ik dat niet. Maar als er wel iets uit zou komen, zou dat hopelijk betekenen dat er ook wat aan te doen is... Want pff, vandaag ook weer: gisteren leek ze bij te komen van een behoorlijke verkoudheid, maar vandaag liep het snot er weer harder en groener uit en jengelt ze de hele dag. En ik heb gewoon niet de energie meer om dat nog te handelen, dus halverwege de dag kan ik echt wel gillen dan Nouja, zit ook niet voor niets weer in de ziektewet... Maar goed, kan morgen de verwijsbrief dus ophalen en dan ga ik gelijk bellen voor een afspraak. Hopelijk hebben ze gauw plek
@Rozemarijke wat een poppetje zeg en wel goed hoor dat je haar na laat kijken, want als de verkoudheid weer van voren af aan begint wil je weten wat ze heeft en waar je aan toe bent met haar hé.
leuk om je foto te zien rozemarijke! Wat een lieve meid heb jij...zoals je al zei lief om te zien...maar als ze weer verkouden wordt kunnen daar mooi de drakendingen weer van komen. zogelukkig> werken en kindje gaat makkelijk. Zit maar aan 2 dagen in de week en moet zeggen dat is heerlijK!
Wat een lieve foto Rozemarijke ... ennuh ... je hebt ook wel wat weg van mijn schoonzus Hier een kleine Mirre-spam: jong geleerd ...
@Salapio: da's ook een droppie!!! En idd, jong geleerd is oud gedaan Wat dat betreft handig dat onze oudste iig een meid is... kan ze straks bij een broertje of zusje mooi meekrijgen hoe dat gaat en dat lekker normaal gaan vinden Stiefdochter krijgt dat nu hier EN thuis mee, dus dat wordt vast ook een borstvoeder... Hihi, ik heb blijkbaar een erg universeel hoofd... krijg met enige regelmaat te horen dat ik op iemand lijk en mensen zeggen erg vaak: Ken ik jou niet ergens van? Nou, vanochtend kinderarts gebeld en we kunnen 30 dec terecht. Was nog even gedoe: ze zitten dus hardstikke vol en het enige moment dat ze vrij hadden nog dit jaar, was de ochtend dat wij terug komen rijden van een familieweekendje in overijssel... Zul je net weer zien. Toen ik in huilen uitbarstte toen de assistente zei dat het dan 8 januari zou worden, en aangaf dat dat wel heel ver weg is nog en we een jaar slapeloze nachten bijna niet meer trekken, heeft ze nog even heel hard gezocht en ons nog even ergens tussen gepropt... gelukkig... Scheelt toch weer anderhalve week. Ondertussen heb ik me bedacht dat het de afgelopen weken weer langzaamaan steeds een beetje slechter gaat en dat dat wel eens zou kunnen liggen aan de soja die ik weer terug heb gebracht in mijn dieet, (toen ze zelf rechtstreeks soja binnenkreeg zat ze ineens weer onder het eczeem, maar toen was ik zelf alweer bijna 2 weken aan de soja en dat leek goed te gaan). Maar de eczeem trekt bijna niet weg, dus ik ga de soja er hier zelf maar weer uitgooien en zien of dat effect heeft. Pfff)
@ Rozemarijke :Mooi hoor die foto hoop er over 2 weekjes ook zo 1 te mogen maken @ Bluesky: Ik heb wel familie in heerewaarden, maar dielijkt niet op rozemarijke @ Salapio: och wat een schatje zeg....
@Ikkin08: Klein wereldje, toch? @Salapio: Leuke foto, hoor! Geweldig dat die kinderen alles nadoen... Jelle was vorige week zijn badnijntjes de borst aan het geven... Hij was nog aan het tandemen ook, 2 tegelijk! Alleen mochten ze niet aan zijn "bosjes dinken" maar "oppuh buik dinken" @Rozemarijke: Fijn dat het toch nog eerder kon... Het zoontje van mijn vriendin moet ook naar de KA voor een hoop vage klachten, ze kunnen er de vinger niet op leggen, zeg maar. Mijn vriendin heeft 2 weken geleden gebeld en ook bij de gratie van de secretaresse daar een afspraak kunnen maken voor 6 januari... Nou kan het in zijn geval wel even wachten, maar leuk is het niet... Hier gaat het eigenlijk weer heel goed *klopt af* (ik klop wat af de laatste tijd) na een druk weekend. Maar nu zit ik weer te klooien met het "schema." Jitte krijgt nu fruit en warm eten en dat gaat beide best aardig, maar ik raak in de knoop met de tijd... Kunnen jullie eens meekijken? 7.30 bv 9.30 koekje/rijstwafeltje/stukje fruit 10.30 bv 12.00 boterham (ongeveer een derde) 12.30 Flesje kv 120/4 (hierna slapen) 15.00 Bv en Fruit/koekje/rijstwafeltje (maar net wat ze 's ochtends heeft gehad) 16.30 bv 17.30 Warm eten, soms een potje, soms met de pot mee. 19.00 Flesje kv 180/6 (meestal helemaal op) 23.00 bv Het lijkt wel (nou ja, lijkt?) of ik de hele dag bezig ben met eten... (is ook weer een fase, toch?)En zou ze nou iets niet willen, maar ze hapt alles vrolijk weg, de ene dag beter dan de andere, maar ja, dat hebben we allemaal... Gisteren rond 14.30 een banaan gegeven, daar heeft ze 3/4 van op. Ik zit eigenlijk te denken om haar om 15.00, als ze wakker is maar eens geen fruit of iets dergelijks te geven, ze eet nu bijna geen avondeten. (Dan wel bv natuurlijk)Ik denk dat ze daar toch te vol van zit. ik weet niet eens meer hoe dat toen met Jelle ging, hij kreeg sowieso kv, dus dat was toch al anders. Maar goed, komt dit een beetje overeen met wat jullie ook doen?
@ Bluesky, ons 'schema' ziet er zo ongeveer uit: 0730 BV 0830 Fruit en daarna slapen 1100 BV (bij wakker worden) 1230 Boterham(men) en evt nog wat fruit 1500 BV en slapen 1800 Avondeten (+/- 200 gr) en soms nog yoghurt toe 1930 BV en dan slapen Ik geef dus verder geen tussendoortjes, vind ik niet nodig, hij vraagt er niet om en weegt zo ook al genoeg (11,6 kilo bij 9 mnd) Tot 7,5 mnd heb ik ook nog een late avondvoeding gegeven zo rond 2230 uur. Hoeveel slaapjes doet Jitte op een dag? Mijn zoontje 2, eentje 's ochtends en eentje 's middags. Ik zie dat je om 1500 en om 1630 BV geeft, waarom zo snel achter elkaar, misschien kun je die 2 samenvoegen tot eentje?
Jitte slaapt tegenwoordig nog maar 1x per dag, van na het brood eten tot ongeveer 14.30/15.30. Meer slaapjes resulteerde alleen maar in 2 à 3 hele korte slaapjes van een half uur... Nu slaapt ze zo 2/3 uur achter elkaar. En eerlijk gezegd vind ik het ook het logistiek gezien ook makkelijker zo... Ze liggen nu allebei tegelijk op bed, waardoor ik lekker wat tijd voor mezelf heb en op de tijden dat ze wakker zijn kunnen we gewoon een boodschapje doen oid. Wbt die voeding om 15.00, ik ben eigenlijk een beetje bang dat als ik die achterwege laat, mijn productie terugvalt. Nu krijgt ze om 11.00 voor het laatst bv, en zit er al 4 uur tussen... Of zou dat nu al stabiel genoeg zijn? Want dat scheelt wel weer 1x voeden...
Zou je dan de voeding van 16.30 niet laten zitten eerder? Dat gevoel dat je de hele dag eten aan het geven bent, herken ik wel trouwens. Heb ik nog steeds wel eens, maar dat komt hier ook echt doordat de dame slecht eet en maar kleine beetje tegelijk (en dus veel eetmomenten ). O, en ook hier hebben we voor de kinderarts nou niet echt iets van: Het moet echt zo snel mogelijk, (gezien de klachten dan), maar we trekken het hier niet heel lang meer, van die dramatische nachten (Had ik al verteld dat vannacht ook drama was?) Dus voor ons gevoel is 30 dec dan iig echt stukken beter dan 8 januari... Is iig nog DIT jaar
wat denk je van 15 uur bv en om 16 uur koekje/ rijstewafel/ fruit? Doe ik nu ook. Ze krijgt hier na haar avond eten nog wat fruit.
Typisch... Is ze om 14.30 al wakker en wil ze natuurlijk niks omdat ze nog vol zit van de boterham en dat flesje... Dan maar even boodschappen gedaan en net bij terugkomst gevoed... Ging eigenlijk heel goed, aangezien ik pas om 16.15 terug was. (moest ook met de auto naar de garage voor een nieuwe accu, duurt altijd langer dan je denkt) Pas de laatste 10 minuten vond ze het niet leuk meer, gelukkig zit de garage hier om de hoek. Ik ga eens kijken wat het doet als ik de voeding van 1500 gewoon laat vervallen... En dan pas om een uur of 16.00 geven. Ze kan het wel hebben want er zit idd vrij weinig tijd tussen... En qua gewicht, tja het is een lichtgewichtje... OP 12-11 woog ze 6280 gr bij 66cm... Net een ietsiepietsie boven de onderste lijn van de bv curve... En de laatste keer is het zelfs iets harder gestegen, dus ze krijgt genoeg...
Rozemarijke, wat fijn dat jullie 30 december terecht kunnen, duurt nog steeds ruim 2 wk natuurlijk, maar is iig nog dit jaar. Ik hoop echt voor je dat duidelijk wordt of er iets aan de hand is. Bluesky, fijn dat het goed ging vandaag. Tis vaak een gepuzzel met eten en slaapjes he. Denk je het ontdekt te hebben, gooien ze het weer om
Hier geen vaste tijden, maar ik kan wel opschrijven hoe en wat: *bv in de nacht *bv in de ochtend, als dat vroeg is krijgt hij een rijstwafel of fruit slapen *bv en daarna volkorenboterham en fruit a la Rapley of andersom (ligt eraan hoe laat het is) slapen *bv eind van de middag/begin van de avond en als we nog niet meteen gaan eten krijgt hij vast een rijstwafel totdat we groente en aardappel/volkorenpasta gaan eten slapen *bv eind van de avond Dus 5 voedingen. Jitte is net zo oud als mijn zoontje; heeft zij te weinig aan 5 voedingen, dat je 2x kunstvoeding bij moet geven? Overdag zit er hier ongeveer 4 uur tussen en 's nachts 6. Ik vind ook dat Jitte vanaf 15 uur erg veel (melkvoedingen) te eten krijgt. Mar ieder kind is anders, dus het zegt niet zoveel.
hoi meiden, ik ga proberen weer mee te schrijven hier nu de problemen met mijn nek weer over zijn. (altans zo goed als) het blijkt dat ik door een hoop dingen gespannen raakte en dus mijn nekspieren compleet vast zijn komen te zitten dit moet met rust over gaan en natuurlijk veel masseren. vriendlief is erg blij met mij haha fynn is volgens mij aan het regelen hij eet zoo slecht maar verder gaat het hier weer goed. vind het trouwens wel een raar idee dat ik nu kan zeggen volgende maand is hij al weer 1 wat gaat dat toch snel
rozemarijke en salapio: leuke foto´s!! Hier al dagen een lamlendige Jelte, en super-vervelend *zucht*, dus ja mama schoot nog wel eens uit d´r slof .... moe enzo...nouja jullie (her)kennen dat vast wel. In ieder geval vanochtend wilde M inke niet slapen, dus de hele ochtend bijna aan de borst gehangen, terwijl Jelte op de psz zat, daar ging mijn zorgvuldig uitgedachte planning voor het huishouden...Alleen boven snel wat gedaan, beneden is het nog steeds een puinhoop Hoe dan ook....in de loop van de middag kreeg zoonlief last van huilbuien, is wel 5x (!) aan de borst geweest.... enja, toen z´n vader thuiskwam was het hek helemaal van de dam. Hij is echt total los, zo moe, ik heb niet eens z´n tanden gepoetst. Manlief heeft hem zo in bad, schone pyama aan en binnen 5 minuten na zetten van een molletje vertrokken naar dromenland, hoop dat hij lekker slaapt vannacht. Nouja dat andere juweeltje van mij, ligt heerlijk geurend,haar broek vol te werken ( gelukkig is het bv-poep), en als ik die verschoond heb, ben ik blij dat ik ook naar bed mag. Aldus een dagje uit het leven van een mama, en dan ben ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij dat ik standaard geen ziek kind heb, want dan kan ik me voorstellen dat je wel alle dagen aftelt tot de avond.
Goedemorgen, Jingels hoe is het vanacht met Jelte en Minke gegaan? Leuke namen trouwens. Ik kan me voorstellen dat je gisteren echt even heel erg moe was. Rozemarijke 30 december kunnen jullie dus terecht met Thirza, wel fijn hoor dit jaar nog. Hoop dat er wat uitkomt. Amfy fijn dat het weer iets beter gaat en ja spanningen gaan altijd in de nek zitten, maar als dat door rust en masseren losser komt is dat wel heel fijn en ik denk dat het voor vriend lief ook fijner is als jij beter in je vel zit letterlijk en figuurlijk. Ons meisje kwam vanacht om 1 uur en om kwart over 6 en nadat ze toen had gedronken ben ik er maar uitgegaan met haar en zo konden we nog samen even met haar papa ontbijten hahaha voordat die naar zijn werk ging. Gisteren hoorde we op het KDV dat ze per keer 10cc drinkt, weet ik hoeveel ik moet kolven op de dagen dat ik vrij ben. Al kolf ik altijd een extra flesje, zodat we altijd een extra hebben op het KDV voor het geval ze extra honger heeft of ze prongelijk een flesje laten vallen. Morgen weer werken. Ik denk dat ik duidelijk ben geweest tegen mijn baas. Gisteren ging ik naar huis en vroeg hem hoelaat ik moet beginnen zaterdag en hij zei 10 uur en dat veranderd niet meer. Ik hoef dus niet eerder te beginnen of helemaal niet. Nee hij durft mij niet meer te bellen. Ja het is toch belachelijk. Je houd rekening dat je moet werken en de tijd en dat veranderd die dan een dag van te voren of op de dag zelf en zo kan je nergens rekening mee houden. Ja ik ben liever ook bij mijn meisje dan, maar het gaat om het princiepe. Wens jullie een fijn weekend.